Suzuki Swift |
This topic is about Suzuki Swift, the author, Bogdan VBV, wrote about: Eu am de la servici o masina Suzuki Swift cu 5 usi si momentan nu am probleme ( in afara faptului ca este cam lenesa la vit 1 sau 2) dar este o masina ... To read more just scroll down
Suzuki Swift |
Aug 6 2003, 04:08 PM
Post
#1
|
|
perioada de proba Group: Membri Posts: 9 Joined: 22-May 03 From: Bucuresti Member No.: 12.668 |
|
|
|
Aug 27 2009, 09:57 PM
Post
#1321
|
|
sofer Group: Membri Posts: 58 Joined: 12-August 08 From: Severin Member No.: 117.743 |
Eu am condus un Swift 2009 si am constatat ca ambreiajul se apasa muuuult mai usor, schimbatorul se misca mult mai frumos si mai usor iar volanu e imbracar in piele sau tentativa de piele dar oricum, e "cel mai volan" dintre volanele pe care am pus eu mana, cu alte cuvinte materialul si aderenta sunt superbe Si in plus, modelul 2009 vine cu jante de 15 din aluminiu si cauciucuri de 185 plus eleron la hayon Ce vrei mai mult?......stiu ca vrei datr oricum e destul pus in plus fata de modelul fabricat in 2005-2007 Asa ca ia-o si condu-o fara incidente OK....o sa vrei si mai multa putere dupa ce-i faci rodajul dar asta la viitoarea masina care probabil o sa fie o clasa doua mai sus iar Swift-ul o sa ramana a doua masina a familiei Nu stiu daca la modele 2009 pisesele sunt majoritatea din Japoinia si doar asamblate in Ungaria, dar daca ar fii sa fie asa, te alegi cu o masina cu o fiabilitate foarte buna Trixi, tu ce mai faci? |
|
|
Aug 28 2009, 05:46 PM
Post
#1322
|
|
novice Group: Membri Posts: 21 Joined: 20-August 09 From: mures Member No.: 120.731 |
Da, are ESP Eu am condus un Swift 2009 si am constatat ca ambreiajul se apasa muuuult mai usor, schimbatorul se misca mult mai frumos si mai usor iar volanu e imbracar in piele sau tentativa de piele dar oricum, e "cel mai volan" dintre volanele pe care am pus eu mana, cu alte cuvinte materialul si aderenta sunt superbe Si in plus, modelul 2009 vine cu jante de 15 din aluminiu si cauciucuri de 185 plus eleron la hayon Ce vrei mai mult?......stiu ca vrei datr oricum e destul pus in plus fata de modelul fabricat in 2005-2007 Asa ca ia-o si condu-o fara incidente OK....o sa vrei si mai multa putere dupa ce-i faci rodajul dar asta la viitoarea masina care probabil o sa fie o clasa doua mai sus iar Swift-ul o sa ramana a doua masina a familiei Nu stiu daca la modele 2009 pisesele sunt majoritatea din Japoinia si doar asamblate in Ungaria, dar daca ar fii sa fie asa, te alegi cu o masina cu o fiabilitate foarte buna Trixi, tu ce mai faci? ....multumesc pentru informatii...asta asa e ca la 10000 euro cat e acuma nu prea vad ce masina sa cumperi cu dotarile astea.............. |
|
|
Aug 28 2009, 06:21 PM
Post
#1323
|
|
perioada de proba Group: Membri Posts: 6 Joined: 13-June 09 Member No.: 120.204 |
In lista de pe suzuki.ro (lista), nu apare ESP, doar EBD.
De asemenea, eleronul este optional. Dealerul de la Sibiu mi-a spus un pret de 106 EUR + 360 RON montajul, ceea ce mi se pare foarte mult. Doar pe SSS vine inclus in pret. Eu am negociat cu cei din Brasov si l-am cerut gratis. Saptamana viitoare voi deveni posesor de Swift 1.3 GS, culoare green kiss (asa a inteles cineva cand i-am spus gri inchis ) |
|
|
Aug 29 2009, 10:44 AM
Post
#1324
|
|
novice Group: Membri Posts: 21 Joined: 20-August 09 From: mures Member No.: 120.731 |
In lista de pe suzuki.ro (lista), nu apare ESP, doar EBD. De asemenea, eleronul este optional. Dealerul de la Sibiu mi-a spus un pret de 106 EUR + 360 RON montajul, ceea ce mi se pare foarte mult. Doar pe SSS vine inclus in pret. Eu am negociat cu cei din Brasov si l-am cerut gratis. Saptamana viitoare voi deveni posesor de Swift 1.3 GS, culoare green kiss (asa a inteles cineva cand i-am spus gri inchis ) ..si a mea va venii gri inchis...am inteles ca numai culorile astea mai sant..... |
|
|
Aug 29 2009, 10:53 AM
Post
#1325
|
|
novice Group: Membri Posts: 21 Joined: 20-August 09 From: mures Member No.: 120.731 |
[/quote...din cate stiu toate masinile care au ESP au si EBD...asa ca e cam un pleonasm sa spui ESP+EBD ca si cum ai spune ulei vegetal care nu contine colesterol,de fapt oricum nu contine pt. ca provine dintro planta..bine chiar cand sa inventat ESP nu exista si EBD dar in ziua de azi toate ESP au si EBD... |
|
|
Aug 29 2009, 02:10 PM
Post
#1326
|
|
sofer profesionist Group: Membri Posts: 181 Joined: 24-September 07 From: Oradea (Bihor) Member No.: 114.672 |
multumesc frumos DarkDac,suntem ok.am facut putini km in ultima vreme...doar un drum Bacau-Oradea,dus intors,care este mai semnificativ.
am trecut de 53.000 km.dupa cartea germana,ce am eu cu suzie 2,la 60.000 ar trebui sa fac revizie...dar deja ma cam scarpin sa o fac in jur de 55,ca la 42300 am facut ultima si nu vreau sa ajung la 15.000 km facuti cu uleiul. pe deasupra,cum umblu cu jantele 16 pe drumurile noastre,zdrangane suspensia de ma ia dracu.lumea zice ca e incredibil de zgomotoasa evacuarea mea,dar nici pe sfert nu ma deranjeaza cum ma scoate din minti suspensia. JOM are niste suspensii sport incredibil de ieftine.pe un golf 3 iese din 300 d euro setul de arcuri cu telescoape cu tot.evident pt suzie e mai greu sa gasesti ceva,dar cred ca ma apuc si imi caut ceva si schimb totul ....ca oricum ma scutura,atunci macar sa am stabilitate si sa fie nou. am stat de vorba cu baiatul din SM,cu swiftul galben care are si el OZ 35 ca mine.din pacate trebuie sa ma astept ca sa se duca lacul dintre spitze...doar de aceea nu m-i s-a dus inca,ca eu le sterg cu manuta mea de fiecare data...sunt tare suparata.sper totusi sa nu se duca in halul ala cum a patit el. in rest totul e ok.m-am interesat sa imi cumpar niste stergatoare noi,mai de calitate.m-i s-a oferit "champion"...dar imi iese aproape la 1 mill perechea si am facut stop cardiac.momentan sunt in revenire. si acuma sunt cu placutele alea italiene,ce am pus anul trecut!!!!!!!nu imi vine sa cred!!!si discul e super ok.nu am nici o problema dupa 12.000 km!sunt uimita.(pe suzie 1 la approx 19.000 schimbam cu disc cu tot placutele) la un amic am gasit niste grile din plastic,foarte frumoase,model fagure,care se poate taia pe marime.e disponibil in 2 modele,gol si plin.daca iti trebe sa se aeriseasca sau sa acopere....o coala de 125x30 costa 35 de euro.in caz de nevoie e bine de stiut.in conditiile in care o grila de a noastra(aia cu sigla S) costa si acuma cel putin 60 d euro.evident,e mai greu de montat(trebuie lipit jur imprejur,nu ai urechiusele care se potrivesc in spoiler,dar este si la alt pret) farurile nici acum nu m-i le-am rezolvat.tot asa fumurii sunt..si deja m-i groaza de toamna.sper ca amicul meu sa se indure de mine si sa ma ajute sa scoatem lacul si sa vopsim inauntru pe negru,cum mi-am propus...acum 3 luni. -------------------- Warning!I have an attitude,and I know how to use it!
|
|
|
Aug 31 2009, 10:44 AM
Post
#1327
|
|
novice Group: Membri Posts: 21 Joined: 20-August 09 From: mures Member No.: 120.731 |
multumesc frumos DarkDac,suntem ok.am facut putini km in ultima vreme...doar un drum Bacau-Oradea,dus intors,care este mai semnificativ. am trecut de 53.000 km.dupa cartea germana,ce am eu cu suzie 2,la 60.000 ar trebui sa fac revizie...dar deja ma cam scarpin sa o fac in jur de 55,ca la 42300 am facut ultima si nu vreau sa ajung la 15.000 km facuti cu uleiul. pe deasupra,cum umblu cu jantele 16 pe drumurile noastre,zdrangane suspensia de ma ia dracu.lumea zice ca e incredibil de zgomotoasa evacuarea mea,dar nici pe sfert nu ma deranjeaza cum ma scoate din minti suspensia. JOM are niste suspensii sport incredibil de ieftine.pe un golf 3 iese din 300 d euro setul de arcuri cu telescoape cu tot.evident pt suzie e mai greu sa gasesti ceva,dar cred ca ma apuc si imi caut ceva si schimb totul ....ca oricum ma scutura,atunci macar sa am stabilitate si sa fie nou. am stat de vorba cu baiatul din SM,cu swiftul galben care are si el OZ 35 ca mine.din pacate trebuie sa ma astept ca sa se duca lacul dintre spitze...doar de aceea nu m-i s-a dus inca,ca eu le sterg cu manuta mea de fiecare data...sunt tare suparata.sper totusi sa nu se duca in halul ala cum a patit el. in rest totul e ok.m-am interesat sa imi cumpar niste stergatoare noi,mai de calitate.m-i s-a oferit "champion"...dar imi iese aproape la 1 mill perechea si am facut stop cardiac.momentan sunt in revenire. si acuma sunt cu placutele alea italiene,ce am pus anul trecut!!!!!!!nu imi vine sa cred!!!si discul e super ok.nu am nici o problema dupa 12.000 km!sunt uimita.(pe suzie 1 la approx 19.000 schimbam cu disc cu tot placutele) la un amic am gasit niste grile din plastic,foarte frumoase,model fagure,care se poate taia pe marime.e disponibil in 2 modele,gol si plin.daca iti trebe sa se aeriseasca sau sa acopere....o coala de 125x30 costa 35 de euro.in caz de nevoie e bine de stiut.in conditiile in care o grila de a noastra(aia cu sigla S) costa si acuma cel putin 60 d euro.evident,e mai greu de montat(trebuie lipit jur imprejur,nu ai urechiusele care se potrivesc in spoiler,dar este si la alt pret) farurile nici acum nu m-i le-am rezolvat.tot asa fumurii sunt..si deja m-i groaza de toamna.sper ca amicul meu sa se indure de mine si sa ma ajute sa scoatem lacul si sa vopsim inauntru pe negru,cum mi-am propus...acum 3 luni. ..salut trixi am o intrebare pentru tine,nu prea am inteles tu ai toba sport sau terminatie sport:) |
|
|
Aug 31 2009, 11:24 AM
Post
#1328
|
|
sofer profesionist Group: Membri Posts: 181 Joined: 24-September 07 From: Oradea (Bihor) Member No.: 114.672 |
nu prea obisnuiesc sa fac treaba pe jumatate.
pe suzie 1 am avut o toba Sebring,care a fost pt swift 2.(asta inseamna ca s-a potrivit la fix cu aia originala la marime si la puncte de fixare) pretul ei a fost atunci in jur de 100 de euro+manopera.asta a venit cu autorizatie de circulatie pe drumuri publice. acum pe suzie 2 am o toba sport universala, HD.la montat a fost putin mai complicat fata de Sebring,pt ca lungimea ei nu s-a potrivit cu toba originala si trebuia sa lungim putin teava masinii ca sa fie totul ok,dar costurile nici asa nu au depasit 2 mill de lei.(cam 1.5 mill m-a costat atunci toba,efectiv) -------------------- Warning!I have an attitude,and I know how to use it!
|
|
|
Sep 1 2009, 12:18 AM
Post
#1329
|
|
novice Group: Membri Posts: 21 Joined: 20-August 09 From: mures Member No.: 120.731 |
nu prea obisnuiesc sa fac treaba pe jumatate. pe suzie 1 am avut o toba Sebring,care a fost pt swift 2.(asta inseamna ca s-a potrivit la fix cu aia originala la marime si la puncte de fixare) pretul ei a fost atunci in jur de 100 de euro+manopera.asta a venit cu autorizatie de circulatie pe drumuri publice. acum pe suzie 2 am o toba sport universala, HD.la montat a fost putin mai complicat fata de Sebring,pt ca lungimea ei nu s-a potrivit cu toba originala si trebuia sa lungim putin teava masinii ca sa fie totul ok,dar costurile nici asa nu au depasit 2 mill de lei.(cam 1.5 mill m-a costat atunci toba,efectiv) ..am inteles,ai scapat ieftin cu toba eu miam pus pe un scooter de 250cm3 toba sport originala gianneli ma costat 6 mil acum 2 ani,dupa aceia am pus pe un ducati o toba sport acrapovici era o mie de euro noua eu am scapat mai ieftin,ce mai vreau sa intreb creste puterea asta e clar dar mai ai catalizator cu toba asta? eu cred ca nu |
|
|
Sep 1 2009, 10:27 AM
Post
#1330
|
|
sofer profesionist Group: Membri Posts: 181 Joined: 24-September 07 From: Oradea (Bihor) Member No.: 114.672 |
am catalizator.si nu sfatuiesc pe nimeni sa il scoata.si asa,swiftul nu dupa consumul mic este cunoscut,dar daca mai scoti si catalizatorul,chiar nu o sa aiba limite.
da,parerea mea este ca te ajuta evacuarea.cert este ca nu foarte mult,dar te ajuta. -------------------- Warning!I have an attitude,and I know how to use it!
|
|
|
Sep 3 2009, 01:30 PM
Post
#1331
|
|
novice Group: Membri Posts: 21 Joined: 20-August 09 From: mures Member No.: 120.731 |
am catalizator.si nu sfatuiesc pe nimeni sa il scoata.si asa,swiftul nu dupa consumul mic este cunoscut,dar daca mai scoti si catalizatorul,chiar nu o sa aiba limite. da,parerea mea este ca te ajuta evacuarea.cert este ca nu foarte mult,dar te ajuta. ..ajuta destul de mult evacuarea, cu o toba de firma poti castiga putere sesizabila in primul rand pentru ca e mai usoara,se fabrica din aluminiu sau carbon sau combinatie in al doilea rand e alta compresie care o da motorului iar lipsa catalizatorului masinile de raliu nu au catalizator pentru ca gazele nu mai sant intoarse inapoi si rearse ci au evacuare directa din motor fara nici un obstacol,intradevar poate sa creasca consumul dar nu exagerat,la masini nu ma pricep foarte tare fac comparatie cu motocicletele care au toba sport... |
|
|
Sep 3 2009, 07:40 PM
Post
#1332
|
|
sofer profesionist Group: Membri Posts: 181 Joined: 24-September 07 From: Oradea (Bihor) Member No.: 114.672 |
nu compara motorul cu masini
sondele lambda sunt reglate la o anumita presiune,care se schimba radical in clipa in care scoti catalizatorul si sonda innebuneste pe loc.un simplu ford,1.6 cu 2 sonde lambda,de la un consum decent de 10 L/100,poate sa ajunga la un consum de 44L/100 dupa ce a fost scos catalizatorul.(incercat pe bune) la masini ,mai mult folosim tobe de otel inoxidabil.carbonul este mult prea zgomotos.pe drum lung,doar un fanatic rezista cu o tzava de carbon si cu lautarii la maxim in masina. si daca vrei sa faci gazele sa iasa mai repede,pui un patron de accelerare intre catalizator si toba si ai rezolvat problema.patronul are niste lame puse in interior in asa fel ca sa faca un vid,care scoate gazele mai repede si costa 1 mill de lei.parerea mea este ca daca vrei o masina pt oras,mai bine lasi in pace catalizatorul. -------------------- Warning!I have an attitude,and I know how to use it!
|
|
|
Sep 3 2009, 08:51 PM
Post
#1333
|
|
novice Group: Membri Posts: 21 Joined: 20-August 09 From: mures Member No.: 120.731 |
nu compara motorul cu masini sondele lambda sunt reglate la o anumita presiune,care se schimba radical in clipa in care scoti catalizatorul si sonda innebuneste pe loc.un simplu ford,1.6 cu 2 sonde lambda,de la un consum decent de 10 L/100,poate sa ajunga la un consum de 44L/100 dupa ce a fost scos catalizatorul.(incercat pe bune) la masini ,mai mult folosim tobe de otel inoxidabil.carbonul este mult prea zgomotos.pe drum lung,doar un fanatic rezista cu o tzava de carbon si cu lautarii la maxim in masina. si daca vrei sa faci gazele sa iasa mai repede,pui un patron de accelerare intre catalizator si toba si ai rezolvat problema.patronul are niste lame puse in interior in asa fel ca sa faca un vid,care scoate gazele mai repede si costa 1 mill de lei.parerea mea este ca daca vrei o masina pt oras,mai bine lasi in pace catalizatorul. ..ai dreptate,mie imi place f mult sunetul pe care il scoate o toba sport bine nu exagerat cred ca cu timpul o sa mi pun si eu.... |
|
|
Sep 4 2009, 07:11 PM
Post
#1334
|
|
perioada de proba Group: Membri Posts: 6 Joined: 13-June 09 Member No.: 120.204 |
Am o vasta experienta de posesor Suzuki Swift deoarece o am deja 24 de ore si am facut vreo 350 km .
Dupa ce am citit sute de pagini de forumuri si impresii ale posesorilor, stiam la ce sa ma astept, atat calitati cat si defecte. Am avut o placuta surpriza sa vad ca unele defecte nu se regasesc la Suzi: - ma asteptam la o calitate proasta a plasticului de pe bord dar acesta este chiar bun. Imbinarile sunt excelente, senzatia la palpare e foarte faina. Sa nu mai vorbesc de volanul imbracat in piele care se simte excelent. Comenzile pe volan sunt un moft dar cred ca imi vor prinde bine si vor crea dependenta. Singura problema e ca plasticul nu este foarte ferm undeva pe la mijlocul bordului, mai aproape de parbriz. - ma asteptam ca viteza a 5-a sa produca o frana de motor dar nu e asa. Mi se pare foarte buna etajarea treptelor - ma asteptam ca sistemul audio sa fie mai slab calitativ dar pretentiile mele sunt indeplinite foarte bine. La viteza mai mare se aude ceva mai slab dar pe ansamblu, sunt foarte multumit. - despre franele pe spate, ambreiaj si stergatoare nu ma pot pronunta deocamdata. Stiu ca ar avea ceva probleme dar eu inca nu le-am depistat. Parti negative ar fi: - pozitia la condus este putin incomoda la drum lung. Nu prea ai cum sa-ti sprijinesti piciorul drept. Probabil e o chestie de obisnuinta pana la urma. - trebuie sa te intinzi cam mult pentru a face setarile la display-ul consumului. Totusi, nu umbli la el prea des. Deocamdata merg pana in 3000 de ture si am obtinut un 5.8 consum (70% in afara orasului) cu climatronicul pornit. Sistemul keyless start e foarte util. Singura problema e ca inca nu mi-am dat prea bine seama cum se inchide masina de la butonul special de pe maner. Parca trebuie sa apesi de doua ori in trei secunde dar cred ca depinde si de ce usi ai blocate in momentul apasarii. Off.. probleme, probleme. |
|
|
Sep 4 2009, 08:34 PM
Post
#1335
|
|
novice Group: Membri Posts: 21 Joined: 20-August 09 From: mures Member No.: 120.731 |
Am o vasta experienta de posesor Suzuki Swift deoarece o am deja 24 de ore si am facut vreo 350 km . Dupa ce am citit sute de pagini de forumuri si impresii ale posesorilor, stiam la ce sa ma astept, atat calitati cat si defecte. Am avut o placuta surpriza sa vad ca unele defecte nu se regasesc la Suzi: - ma asteptam la o calitate proasta a plasticului de pe bord dar acesta este chiar bun. Imbinarile sunt excelente, senzatia la palpare e foarte faina. Sa nu mai vorbesc de volanul imbracat in piele care se simte excelent. Comenzile pe volan sunt un moft dar cred ca imi vor prinde bine si vor crea dependenta. Singura problema e ca plasticul nu este foarte ferm undeva pe la mijlocul bordului, mai aproape de parbriz. - ma asteptam ca viteza a 5-a sa produca o frana de motor dar nu e asa. Mi se pare foarte buna etajarea treptelor - ma asteptam ca sistemul audio sa fie mai slab calitativ dar pretentiile mele sunt indeplinite foarte bine. La viteza mai mare se aude ceva mai slab dar pe ansamblu, sunt foarte multumit. - despre franele pe spate, ambreiaj si stergatoare nu ma pot pronunta deocamdata. Stiu ca ar avea ceva probleme dar eu inca nu le-am depistat. Parti negative ar fi: - pozitia la condus este putin incomoda la drum lung. Nu prea ai cum sa-ti sprijinesti piciorul drept. Probabil e o chestie de obisnuinta pana la urma. - trebuie sa te intinzi cam mult pentru a face setarile la display-ul consumului. Totusi, nu umbli la el prea des. Deocamdata merg pana in 3000 de ture si am obtinut un 5.8 consum (70% in afara orasului) cu climatronicul pornit. Sistemul keyless start e foarte util. Singura problema e ca inca nu mi-am dat prea bine seama cum se inchide masina de la butonul special de pe maner. Parca trebuie sa apesi de doua ori in trei secunde dar cred ca depinde si de ce usi ai blocate in momentul apasarii. Off.. probleme, probleme. sa o stapanesti sanatos sa nu ai nici un fel de probleme , eu zic sa i faci rodajul ca la carte,e o vorba ce e nou e nou ,si a mea a venit e in showroom dar numai in 10 o sa fac plata completa........ |
|
|
Sep 4 2009, 10:31 PM
Post
#1336
|
|
sofer profesionist Group: Membri Posts: 181 Joined: 24-September 07 From: Oradea (Bihor) Member No.: 114.672 |
RVBs,ma bucur si eu daca esti fericit cu suzie a ta!
daca odata apesi butonul,deja masina este inchisa.daca apesi de 2 ori,atunci ai tras si siguranta peste ea,care inseamna ca atunci cind deschizi doar cu o singura apasare,numai usa de la sofer se deschide.restul ramine blocat. -------------------- Warning!I have an attitude,and I know how to use it!
|
|
|
Sep 4 2009, 10:42 PM
Post
#1337
|
|
perioada de proba Group: Membri Posts: 6 Joined: 13-June 09 Member No.: 120.204 |
QUOTE Am o vasta experienta de posesor Suzuki Swift deoarece o am deja 24 de ore si am facut vreo 350 km. Tocmai am vazut ca frazei acesteia ii lipsesc vreo doi "de". Oricum, ati inteles voi. Multumesc de urari mirceathekid. Sper sa-ti treaca repede zilele pana pe 10. Merci trixi de informatii. O sa incerc sa vad daca functioneaza. Probabil ar trebui sa citesc mai atent manualul. |
|
|
Sep 6 2009, 05:38 PM
Post
#1338
|
|
perioada de proba Group: Membri Posts: 6 Joined: 13-June 09 Member No.: 120.204 |
Mda, stergatoarele sunt proaste. Si pentru ca Murphy are dreptate, doar stergatorul din dreptul soferului merge rau, celalat e rezonabil.
O alta problema e ca se cam murdareste pe hayon din cauza formei ei. Cred ca trebuie sa comand niste aparatori de noroi la roti. Acum sa vad daca o pot spala pe garantie. Stie cineva cati litri de benzina mai sunt in rezervor cand se aprinde becul? |
|
|
Sep 6 2009, 05:59 PM
Post
#1339
|
|
sofer profesionist Group: Membri Posts: 181 Joined: 24-September 07 From: Oradea (Bihor) Member No.: 114.672 |
ai grija cu stergatorul,nu cumva sa iti zgariie parbrizul.mai bine schimba-le cu ceva d calitate.
nu prea stie nimeni exact cit mai este in rezervor dupa ce se aprinde becul.cel putin pt 30 de km iti ajunge,sigur. -------------------- Warning!I have an attitude,and I know how to use it!
|
|
|
Sep 9 2009, 09:08 PM
Post
#1340
|
|
sofer Group: Membri Posts: 58 Joined: 12-August 08 From: Severin Member No.: 117.743 |
Cand se aprinde becul...cred ca mai sunt vreo 5 litri de benzina in rezervor
Eu am mers odata prin oras cu becul aprins vreo 20 km cred...dar nu m-am riscat mai mult |
|
|
Lo-Fi Version | Time is now: 18th May 2024 - 06:05 PM |