Subaru & GPL: compatibilitate, avantaje & dezavantaje |
This topic is about Subaru & GPL: compatibilitate, avantaje & dezavantaje, the author, pista, wrote about: 2 sunt si acum. Cea dinspre Borzont este statia veche iar cea dinspre M-Ciuc e statia noua(de cca. 1an). Eu am alimentat GPL de la statia noua. /smile ... To read more just scroll down
Subaru & GPL: compatibilitate, avantaje & dezavantaje |
Feb 3 2010, 11:45 AM
Post
#81
|
|
specialist Group: Membri Posts: 1.818 Joined: 30-September 08 From: Odorheiu Secuiesc Member No.: 118.083 |
Eu am alimentat GPL de la statia noua. -------------------- |
|
|
Feb 3 2010, 12:32 PM
Post
#82
|
|
specialist Group: Membri Posts: 1.818 Joined: 30-September 08 From: Odorheiu Secuiesc Member No.: 118.083 |
Acum am gasit si explicatia de ce GPL de la Mol este la fel de bun ca ButanGas:
"Aproape jumatate din reteaua de benzinarii detinuta de MOL va vinde GPL de la Butan Gas" http://www.zf.ro/companii/aproape-jumatate...an-gas-4216803/ -------------------- |
|
|
Feb 22 2010, 01:43 PM
Post
#83
|
|
perioada de proba Group: Membri Posts: 1 Joined: 22-February 10 Member No.: 124.256 |
Salut pe toti utilizatorii acestui forum, sunt prima zi aici si sunt impresionat de calitatea postarilor.
Detin un Subaru Forester 2.0 XS model 2009 cutie automata. Ma gandeam la o instaltie GPL pentru a mai reduce din cheltuielie de exploatare. Nu stiu cum va reactiona masina pe GPL avand in vedere ca am cutie automata si acceleratia este ceva mai lenta fata de cutia manuala 0-100 manual =11 sec: 0-100 automat =12,7. Vreau sa precizez ca masina mi se pare destul de inceata in depasiri cu viteze de peste 80 km/h. Am primit o oferta de o instalatie BRC cu rezervor toroidal la 2800 lei, mai multe detalii despre instalatie nu am dar pot afla daca aveti idee despre aceasta marca. Acum o saptamana am facut Constanta -Bucuresti cu un consum mediu de 10L la o viteza medie de 120, cauciucuri de iarna in masina doua persoane. Nu am reusit sa scot un consum de 6,9L pe autostrada in cei 25 000km. In oras imi arata un consum mediu de 11,2-12,4. Masina este inca in garantie dar am auzit ca nu ar fi probleme de fiabilitate la Subaru. Ce sfat imi puteti da legat de fiabilitate, cum credeti ca se va comporta masina avand cutie automata, tobele ruginesc mai repede trebuie sa fac un upgrade la ceva de inox am auzit ca ar face condens mai mare, uleiul trebuie sa-l schimb mai des acum il schimb la 12-13000 km desi constructorul recomanda 15000km pun Castrol Edge 5w30, filtrul de aer schimbat odata cu uleiul si filtrul ulei, am avut probleme cu un debitmetru la 120 000 km la o alta masina schimbam filtrul de aer cum recomanda constructorul? Masina are injectie multipunct, am vazut ca sunt instalatii GPL marca BRC cu euro 5, presupun ca sunt cu injectie directa se poate monta asa ceva? Aici am gasit instalatia http://www.pro-gaz.ro/articole-comune.htm Va multumesc anticipat, de obicei nu intru pe forumuri dar discutiile mi s-au parut extrem de interesante si la obiect. |
|
|
Feb 22 2010, 10:56 PM
Post
#84
|
|
specialist Group: Membri Posts: 1.445 Joined: 12-January 09 Member No.: 118.958 |
Din cate stiam, cine isi ia Subaru, benzina, transmisie automata se gandeste la orice altceva, dar nu la consum. Daca esti din Bucuresti si consumi REAL numai 12 este excelent. Eu ce stiu cu Forester nou 2.0 manual, este 13-15 in Bucuresti fara exceptie. Computerul e de regula mai optimist. -------------------- Subaru Outback Diesel, Landcruiser 120 D4D + 2 average
Halbasus, moderator, despre SUV-uri, masini nominalizate Toyota Landcruiser (cei saraci) si BMW X5 (cei bogati): "toti care si-au luat SUV-uri de 2.5 tone ca sa mearga pe asfalt sunt fie cretini fie nu sunt cretini dar in mod sigur nu au nici cea mai mica cultura auto.... atunci trebuie sa fii fie un cretin veritabil, fie un incult in domeniul automobilistic sa iti cumperi un tractor lent, care consuma mult, si nu isi poate tine banda pe serpentine. nu toti sunt in mod obligatoriu idioti, dar in mod sigur au o cultura auto extrem de limitata sau chiar inexistenta.... berlina mea nu deranjeaza pe nimeni, nici cand parcheaza, nici cand merge pe serpentine, in schimb un SUV o va face inevitabil." |
|
|
Mar 5 2010, 10:48 PM
Post
#85
|
|
specialist Group: Membri Posts: 1.818 Joined: 30-September 08 From: Odorheiu Secuiesc Member No.: 118.083 |
motor Subaru turbo + LPG = money pit extraodinaire Bineinteles, cred ca totul este posibil. Inclusiv solutia tehnica propusa aici. Am asa...o vaga parere ca implementarea ei va fi si extraordinar de scumpa...si nu va da rezultate...si va scadea si fiabilitatea. Sint curios cite WRX sau STI bi-fuel sint in Europa ? Ca este doar acelasi motor ? Am sa verific aici peste citeva zile poate cineva a furnizat raspunsul...complet cu poze si cu costurile finale. E parearea ta in necunostinta de cauza. "Extraordinar de scumpa" inseamna un +100Euro pentru motoare turbo si eventual un vaporizator mai mare. http://www.prinsautogas.com/en/products/co...er/reducer.html Ce rezultate nu va da ? Vorbim despre o modalitate de a economisi bani si nu despre tuning. In exemplul citat de Mircea http://www.spritmonitor.de/en/detail/127411.html individul in cei 140.000km parcursi cu LPG a economisit ~10.000$ . Masina are aproape 160.000km. Fiabilitate la tine incepe de la 500.000km in sus fara reparatii capitale ? Verifica daca doresti nr. de WRX sau STI bi-fuel din Europa. Propun sa citesti inclusiv forumurile germane, vei gasi multe informatii acolo. Daca mai ai dubii poti suna la importatorul german Subaru si vei primi raspunsuri precise si politicoase. Eu am sunat la ei inainte sa montez sistemul LPG. Da, cunosc pe cineva care are WRX cu LPG si e foarte multumit. Sper ca nu te superi daca nu intru in detalii datorita reactiei tale la povestea cu JDM-ul transformat in LH. -------------------- |
|
|
Jul 9 2010, 04:50 PM
Post
#86
|
|
specialist Group: Membri Posts: 1.805 Joined: 27-April 07 From: Cluj-Napoca (Cluj) Member No.: 104.894 |
Cateva informatii dupa > 25.000km pe GPL:
-motorul se comporta exemplar, nu am avut probleme; -consumul se situeaza intre 10,5(mers economic "afara") - 12-12,5(autostrada 130km/h constant) - maxim 14,5-15 (schimbat continuu la rosu, rpm>4000); -ca o medie ma situez pe la 11,5-12%GPL + 0,8%benzina(un plin pe la 5-6000km, iarna mai des ~2000km). - GPL are influenta asupra puterii, pe autostrada nu a vrut mai mult de 190km/h(pe bord - pe GPS 178km/h). Se simtea ca atunci cand accelerezi in "redline". Cum am trecut pe benzina, a inceput sa accelereze. In mers normal nu se simte absolut deloc diferenta de putere. Cu ocazia testului am sesizat diferenta mare dintre viteza reala(GPS) si ce indica kilometrajul masinii, diferenta care sare de 10km/h de pe la 140km/h. La ~200km/h(pe bord), GPS-ul arata 187km/h. Investitia in instalatia GPL s-a amortizat pana acum, mai ales la diferenta de pret de acum (2,5ron/l la Cluj-in sud e mai ieftin- GPL fata de 4,7ron/l la benzina). -------------------- BMW X3 3.0D
Ex Forester 2.0X MY07 Don’t argue with Idiots... They will bring you down to their level and beat you with experience. “If A is a success in life, then A equals x plus y plus z. Work is x; y is play; and z is keeping your mouth shut.” Albert Einstein |
|
|
Jul 26 2010, 02:55 PM
Post
#87
|
|
perioada de proba Group: Membri Posts: 2 Joined: 26-July 10 Member No.: 127.560 |
Salut,
Am un Forester modelul 2008 XT. Am instalatie de gaz pe ea. Sunt relativ multumit dar am 2 probleme la care poate cineva ma poate ajuta cu posibile raspunsuri - la relanti cand este pe GPL vibreaza destul de tare, adica de multe ori comut pe benzina ca sa nu ii mai simt "leganatul" - in ultima vreme imediat dupa ce comut pe gaz imi apar cele 2 erori engine si cruise Mentionez ca instalatia de gaz montata are prevazut si un recipient pentru un aditiv (http://www.flashlube.com/en/products/valve-saver-fluid.html), aditiv care s-a terminat de ceva timp, de abia de putin timp am facut rost (tot sunam la cel care a montat instalatia si zicea ca nu are pana mi-a zis sa imi caut singur). Acum ce se "strica" daca am cei doi martori aprinsi ?Este periculos sa merg pe gaz in continuare ? La cine ar trebui sa ma duc la o verificare, la cel care a instalat gazul sau la un service Subaru? Instalatia este montata in Brasov , la acelasi inginer de care pomenea subdriver in niste posturi de anul trecut. |
|
|
Jul 26 2010, 10:22 PM
Post
#88
|
|
sofer Group: Membri Posts: 71 Joined: 5-October 07 From: Suceava Member No.: 114.947 |
- in ultima vreme imediat dupa ce comut pe gaz imi apar cele 2 erori engine si cruise Mentionez ca instalatia de gaz montata are prevazut si un recipient pentru un aditiv (http://www.flashlube.com/en/products/valve-saver-fluid.html), aditiv care s-a terminat de ceva timp, de abia de putin timp am facut rost (tot sunam la cel care a montat instalatia si zicea ca nu are pana mi-a zis sa imi caut singur). Acum ce se "strica" daca am cei doi martori aprinsi ?Este periculos sa merg pe gaz in continuare ? La cine ar trebui sa ma duc la o verificare, la cel care a instalat gazul sau la un service Subaru? Instalatia este montata in Brasov , la acelasi inginer de care pomenea subdriver in niste posturi de anul trecut. 1. Din discutiile de la acea vreme, am realizat ca inginerul si cei de la subaru BV se cunosc destul de bine, deci cred ca poti sa mergi la oricare, totusi eu iti recomand sa mergi la inginer ca el a facut montajul si ai garantie, deci nu vei plati diagnoza si stergerea erorilor. 2. Cele 2 erori apar si raman asa sau se sting de la sine!? Si eu am patit de vreo doua ori la fel, o data am deconectat bateria si si-a revenit, dar a doua oara am mers la acel inginer si mi-a sters erorile cu ajutorul laptopului (s-a conectat si la calculatotul masinii si la cel al instalatiei). Concluzia a fost ca erorile au aparut din cauza calitatii carburantului/gaz (amestec saracit; daca am interpretat eu bine cele citite in cartea masinii, eroarea e data de evacuarea gazelor, ceva cu catalizatorul parca) si a necesitat o noua recalibrare - m-a pus sa fac vreo 20 km cand pe gaz cand pe benzina si sa revin. Si nu am mai avut probleme. De atunci cred ca am facut peste 40.000 km. Cu martorii aprinsi am mers cateva sute de km si nu au fost probleme. 3. Am aflat si eu despre Flashlube, am vazut ca este folosit in strainatate, dar nu sunt convins ca este necesar. Aici in zona SV si BT, inginerii care se ocupa de instalatii mi-au explicat ca nu este necesar, ba chiar contraindicat. GPL de calitate si atat. Dupa 15.000 km cand am schimbat filtrele, erau curate. Dupa alte 15.000 km cand am sunat pentru programare mi-a zis sa vin doar daca am probleme, daca nu, ne vedem peste alte 15.000. Daca esti din Bv iti recomand OMV-ul de la gara, e de departe cel mai bun GPL pe care l-am folosit pana acum (performanta, pret, consum). Cum e cu GPL pe 2,5 turbo? Acum cred ca trebuie sa mergi si mai des pe la peco. Nu te judec, sa nu ma intelegi gresit. Eu personal mi-as monta si instalatie cu apa, doar asa de dragul ingineriei si pentru ca se poate si altfel, nu musai de consum. -------------------- Forester 2.0X 2006
|
|
|
Jul 27 2010, 07:34 AM
Post
#89
|
|
perioada de proba Group: Membri Posts: 2 Joined: 26-July 10 Member No.: 127.560 |
1. Nu se sting de la sine, trebuie sa merg o perioada buna pe benzina - problema este ca acum acea perioada se mareste...inainte cand imi aparea eroarea mergeam cam 10 Km si disparea acum trebuie sa merg mult mai mult pana dispare.
2. Am alimentat de la OMV-ul de la gara si de la MOL-ul de langa Carrefour - no nameuri nici nu prea am gasit pe unde ma deplasez eu cu masina GPL pe turbo este ok, nu sesizez practic pierderile de putere, singurele probleme sunt cand schimb foarte sus, accellerez foarte brusc sau ridic piciorul de pe acceleratie brusc (cand e undeva peste 5000 ture). Si ma deranjeaza la culme leganatul de la semafoare - atunci de obicei comut pe benzina sa scap de el. Masina asa am luat-o cu instalatia montata (SH), am fost avertizat la momentul cumpararii sa fac rost de acel lichid... |
|
|
Dec 1 2010, 12:15 AM
Post
#90
|
|
specialist Group: Membri Posts: 1.818 Joined: 30-September 08 From: Odorheiu Secuiesc Member No.: 118.083 |
Supapele arse se datoreaza gpl-ului. O sa scriu un post mai stufos pe topicul respectiv. Pista, la cat se ridica acum consumul pe gpl la tine?(mediu) Astept cu interes postul respectiv. Consumul mediu pe GPL e 11,0-12,0%, depinde cat merg in oras. Extraurban e 10%, in oras 15-16% iar pe autostrada 12-13,5% in functie de viteza(120-150km/h dupa GPS) Mergand "economic" extraurban nu am reusit sa scot sub 9% si astfel am renuntat la mersul economic. -------------------- |
|
|
Dec 1 2010, 09:05 AM
Post
#91
|
|
Alergator de viteza Group: Membri Posts: 3.371 Joined: 19-September 05 From: Craiova Member No.: 56.143 |
Pista, pe benzina cat consuma?
Se justifica investitia in instalatia de gaz. Eu am vorbit cu cineva care si-a montat pe Avensis si zicea ca nu prea. -------------------- |
|
|
Dec 1 2010, 09:52 AM
Post
#92
|
|
specialist Group: Membri Posts: 1.818 Joined: 30-September 08 From: Odorheiu Secuiesc Member No.: 118.083 |
Pe benzina extraurban era 7,5- 8%, in oras 12-14% iar consumul mediu ~9% cu putin oras.
Cost pe 100km: - benzina: 9% x 4,60Lei/l = 41,40Lei / 100km - GPL..: 11,5% x 2,40Lei/l = 27,60Lei / 100km Diferenta este: 13,80Lei / 100km. Dupa 50.000km economisesti 6.900Lei adica ~1.600Euro. Instalatiile secventiale EURO4 (polonez/italian) cu montaj pleaca de la 600Euro. Eu am sistem olandez Prins si a fost 1.100Euro care se amortizeaza dupa 34.000km. Daca alegeam un sistem mai ieftin de 800Euro se amortiza in 25.000km. Se justifica sau nu in functie de cat circuli cu masina. L.E. mai multi au montat GPL pe Subaru si pentru cresterea autonomiei. -------------------- |
|
|
Dec 3 2010, 07:03 PM
Post
#93
|
|
perioada de proba Group: Membri Posts: 1 Joined: 3-December 10 Member No.: 130.394 |
Pe benzina extraurban era 7,5- 8%, in oras 12-14% iar consumul mediu ~9% cu putin oras. Cost pe 100km: - benzina: 9% x 4,60Lei/l = 41,40Lei / 100km - GPL..: 11,5% x 2,40Lei/l = 27,60Lei / 100km Diferenta este: 13,80Lei / 100km. Dupa 50.000km economisesti 6.900Lei adica ~1.600Euro. Instalatiile secventiale EURO4 (polonez/italian) cu montaj pleaca de la 600Euro. Eu am sistem olandez Prins si a fost 1.100Euro care se amortizeaza dupa 34.000km. Daca alegeam un sistem mai ieftin de 800Euro se amortiza in 25.000km. Se justifica sau nu in functie de cat circuli cu masina. L.E. mai multi au montat GPL pe Subaru si pentru cresterea autonomiei. Salutare! Pista poti sa-mi spui si mie te rog cum ajung la persoana care ti-a montat tie instalatia? Am inteles ca la BV dar ceva date de contact? Eu am un Legacy 2007 2.0i si am inceput sa fiu din ce in ce mai convins de conversia la GPL, mai ales de cand vand si in Romania direct de la dealer. Din ce am citit pe topicul asta sa inteleg ca tu recomanzi instalatia Prins nu? |
|
|
Dec 3 2010, 11:54 PM
Post
#94
|
|
specialist Group: Membri Posts: 1.818 Joined: 30-September 08 From: Odorheiu Secuiesc Member No.: 118.083 |
Salut AlexandrKox,
am ales aceasta persoana din mai multe motive: - e profesionistul situat cel mai aproape de mine ~100km - referinte bune si experienta indelungata in domeniul auto - la discutiile telefonice premergatoare luarii deciziei la cine sa merg si ce sistem sa montez el a fost care a furnizat cele mai detaliate informatii. (am cerut oferta de la 3 dealeri autorizati, inclusiv importatorul) Aici gasesti datele de contact: http://www.autogpl.ro/ Probabil pentru Subaru sistemul cel mai bun este Subaru ecomatic(Teleflex GFI/GSI) care se monteaza in Germania. Importatorul german are experienta bogata cu GPL pentru Subaru. Este prim montaj. Tot pe site-uri, forumuri germane am citit si despre sistemul olandez Prins ca montaj ulterior. Asta si discutiile telefonice cu cei de la Subaru Germania m-au indemnat sa aleg sistemul Prins. SC Autogaz Romania ofera garantie de 24 luni sau 250.000km pentru componentele acestui sistem. Unele elementele ce tin de rezervor si alimentare sunt de la Tomasetto(Italia) dar elementele importante, cheie ca reductor-vaporizator, ECU, injectoare, filtru GPL, emulator, comutator, senzor nivel, racord admisie sunt de la Prins. Injectoarele Keihin(japoneze) sunt printre cele mai bune pe lume, de nivel OEM. Performantele pe GPL sunt comparabile(foarte apropiate) cu cele pe benzina. This post has been edited by pista: Dec 3 2010, 11:58 PM -------------------- |
|
|
Aug 13 2012, 09:18 AM
Post
#95
|
|
perioada de proba Group: Membri Posts: 1 Joined: 10-August 12 Member No.: 139.129 |
Data fiind autonomia redusa (~450-500km cu un plin) ma bate gandul sa montez o instalatie suplimentara de GPL. Daca are cineva montata, as vrea sa stiu ce impact negativ are, dar si ce beneficii. Merita montata? Cum se comporta? Eu am montat instalatia GPL Zenit AGC pe Subaru Forester:an 2000 Motor: benzina · Putere: 147 CP sunt foarte multumit...consumul mi-a crescut cu 6%(adica daca imi consuma 10% benzina pe gaz a crescut 10,5-11 l/100 km.Sunt multumit instalatie am dat in jur de 2800 ron si mi-am amortizat costul in 18000km.(care i-am facut in jumatate de an) |
|
|
Nov 10 2012, 10:38 AM
Post
#96
|
|
sofer incepator Group: Membri Posts: 11 Joined: 15-November 10 From: Iasi Member No.: 130.108 |
Salut AlexandrKox, am ales aceasta persoana din mai multe motive: - e profesionistul situat cel mai aproape de mine ~100km - referinte bune si experienta indelungata in domeniul auto - la discutiile telefonice premergatoare luarii deciziei la cine sa merg si ce sistem sa montez el a fost care a furnizat cele mai detaliate informatii. (am cerut oferta de la 3 dealeri autorizati, inclusiv importatorul) Aici gasesti datele de contact: http://www.autogpl.ro/ Probabil pentru Subaru sistemul cel mai bun este Subaru ecomatic(Teleflex GFI/GSI) care se monteaza in Germania. Importatorul german are experienta bogata cu GPL pentru Subaru. Este prim montaj. Tot pe site-uri, forumuri germane am citit si despre sistemul olandez Prins ca montaj ulterior. Asta si discutiile telefonice cu cei de la Subaru Germania m-au indemnat sa aleg sistemul Prins. SC Autogaz Romania ofera garantie de 24 luni sau 250.000km pentru componentele acestui sistem. Unele elementele ce tin de rezervor si alimentare sunt de la Tomasetto(Italia) dar elementele importante, cheie ca reductor-vaporizator, ECU, injectoare, filtru GPL, emulator, comutator, senzor nivel, racord admisie sunt de la Prins. Injectoarele Keihin(japoneze) sunt printre cele mai bune pe lume, de nivel OEM. Performantele pe GPL sunt comparabile(foarte apropiate) cu cele pe benzina. Salut, Mai ai masina? Spune-mi te rog cum se comporta acum dupa atata timp. Ai avut ceva probleme datorita gazului? Da-mi te rog un feed-back. Multumesc! |
|
|
Nov 10 2012, 10:44 AM
Post
#97
|
|
sofer incepator Group: Membri Posts: 11 Joined: 15-November 10 From: Iasi Member No.: 130.108 |
Sau poate mai e cineva care are un sistemm GPL pe masina montat de mai muti ani si poate sa dea un feed-back.
Ma intereseaza daca si cum a afectat motorul sau alte echipamente ale masinii. Va multumesc! |
|
|
Nov 10 2012, 04:45 PM
Post
#98
|
|
specialist Group: Moderator Posts: 13.667 Joined: 30-June 04 From: Europa Member No.: 28.666 |
Eu am avut Nubira care a avut GPL de noua si care a facut minim 180kkm fara probleme. Asta daca nu cumva avea si kilometrajul dat inapoi cand am luat-o...
-------------------- Scuter 108cc... benzina, automat
|
|
|
Nov 12 2012, 07:00 AM
Post
#99
|
|
sofer incepator Group: Membri Posts: 11 Joined: 15-November 10 From: Iasi Member No.: 130.108 |
|
|
|
Nov 12 2012, 08:10 AM
Post
#100
|
|
specialist Group: Membri Posts: 1.805 Joined: 27-April 07 From: Cluj-Napoca (Cluj) Member No.: 104.894 |
Eu am avut Nubira care a avut GPL de noua si care a facut minim 180kkm fara probleme. Asta daca nu cumva avea si kilometrajul dat inapoi cand am luat-o... Multumesc pentru raspuns. Ma gandesc serios la GPL... Cu reglaj bun, si filtre schimbate la timp, nu ar trebui sa ai probleme. Am vazut masinile si vorbit cu o gramada de taximetristi cu Logan cu GPL cu peste 200-250 mii km pe GPL fara probleme (la service-ul unde merg sa schimb filtrele). Subaru necesita o instalatie performanta (sa faca fata deselor schimbari de parametri ai ECU-ului, care e adaptiv, nu merge dupa niste tabele fixe). Eu am Stag 300+ si pot sa zic ca doar dupa ultimul update de firmware (v9.0+) merge asa cum trebuie, si o alimenteaza corespunzator. Daca mergi mult, as recomanda Prins Vsi (chiar daca e mai scumpa, e mai potrivita pentru Subaru). Eu am facut un calcul si, chiar daca ar trebui un reglaj de supape periodic (la peste 60.000km sa zicem, mai putin nu are cum in mod normal, atat am acum dupa ultimul reglaj si nu da semne ca ar fi probleme) si tot ies in avantaj cu GPL-ul. Se economisesc in jur de 1.700+ lei la 10.000km (punand 1 l GPL la 3,36 lei, si benzina la 6 lei (ultima oara cand am alimentat benzina era 6,24, dar am vazut ca a mai scazut)). -------------------- BMW X3 3.0D
Ex Forester 2.0X MY07 Don’t argue with Idiots... They will bring you down to their level and beat you with experience. “If A is a success in life, then A equals x plus y plus z. Work is x; y is play; and z is keeping your mouth shut.” Albert Einstein |
|
|
Lo-Fi Version | Time is now: 15th May 2024 - 12:08 AM |