IPB

Welcome Guest ( Log In | Register )

Ce ziceti de Seat Ibiza?

This topic is about Ce ziceti de Seat Ibiza?, the author, E d d i e, wrote about: QUOTE(Razvan100780) in Romania, faptul ca toata lumea "ARANJEAZA" examenul PSIHOLOGIC de la obtinerea permisului de conducere. Aici gresesti profund,t ... To read more just scroll down

5 Pages V  < 1 2 3 4 5 >  
Reply to this topicStart new topic
> Ce ziceti de Seat Ibiza?
eddie
post Mar 4 2007, 01:45 PM
Post #41


specialist
******

Group: Membri
Posts: 3.222
Joined: 30-January 04
From: Bucuresti
Member No.: 20.522



QUOTE(Razvan100780)
in Romania, faptul ca toata lumea "ARANJEAZA" examenul PSIHOLOGIC de la obtinerea permisului de conducere.


Aici gresesti profund,trebuia o alta exprimare !
Daca probabil tu ai obtinut asa rezultatul la psihologic,sa nu crezi ca toata lumea a luat pe NV psihologicul ! :bash:


--------------------
Opel Insignia Edition 2011 2.0 CDTI -130 C.P.
Suzuki SX4 Navi 2012 1,6 VVTI -120 C.P.

,,Realitatea e ruina unui basm.'' Lucian Blaga
Go to the top of the page
 
+Quote Post
James Kilowatt
post Mar 4 2007, 02:16 PM
Post #42


specialist
******

Group: Moderator
Posts: 13.667
Joined: 30-June 04
From: Europa
Member No.: 28.666



Electronic Break Assist nu continua franarea cand ridici piciorul de pe pedala... de altfel, o asemenea decizie ar putea fi tare pacatoasa in situatia in care masinii ii fuge fundul. Franeaza doar maxim inainte de a ajunge cu piciorul la fund, bazandu-se pe viteza de apasare a pedalei insa daca ridici piciorul diminueaza franarea. Si nu e o inventie a electronicii actuale, exista sisteme pur mecanice de vreo 30 ani.

QUOTE(Razvan100780)
Ce spui tu are sens avand in vedere ca nu intotdeauna oamenilor li se explica ce si cum face ABS-ul si de aici lumea isi face impresia gresita ca doar avandu-l scapi din orice, insa nimeni nu poate contesta faptul ca intr-o situatie critica pe suprafete alunecoase dintre 2 masini una cu ABS si un fara se va comporta mai bine la franare cea cu ABS.


Se va comporta mai bine combinatia masina cu ABS + sofer ingeligent. Daca ingheti cu volanul in mana ajungi in copac cu tot cu ABS-ul care te ajuta sa-ti mentii traictoria. Iar cifrele o confirma, din pacate. Sunt e acord cu ABS-ul ajuta, insa singur nu rezolva problema. E poate necesar, dar nu si suficient.

Puterea nu a crescut constant.... generatia de acum 20 de Ibiza avea motoare de 71 si 100CP, cam ca 90% din Ibizele actuale. Si erau mai usoare... Iar Seat 131 Arbath de acum 30 ani are 133CP in conditiile in care are 1000kile....


--------------------
Scuter 108cc... benzina, automat
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Razvan100780
post Mar 6 2007, 01:32 AM
Post #43


novice
**

Group: Membri
Posts: 45
Joined: 4-March 07
From: Bucuresti
Member No.: 100.773



Aici gresesti profund,trebuia o alta exprimare !
Daca probabil tu ai obtinut asa rezultatul la psihologic,sa nu crezi ca toata lumea a luat pe NV psihologicul ! :bash:[/quote]

Cand am spus ca la noi psihologicul se trucheaza nu m-am referit la faptul ca dai neaparat bani ca sa-l iei. Ideea era, iar aici te rog frumos sa ma contrazici cu un exemplu, ca eu nu am auzit niciodata vreo persoana sa nu poata sa-si ia carnetul pentru ca a picat la examenul psihologic. Iar in Romania orice ai spune tu cand apar filmulete pe net cu persoane care merg cu BMW-ul de la taticu cu 200 km/h si filmeaza urland ca apucatii "hai mai tare ca nu l-ai prins p-ala" sau " bag-o ma la fund, ce daca nu vezi nimic in fata?" e un exemplu clar ca acel test nu are nici o relevanta.
Un adevarat test psihologic nu poate fi pacalit de orice spunandu-i ce stii ca trebuie sa spui. Sunt mii de exemple pe care pot sa ti le dau de persoane care se comporta la volan de parca ar fi scapati din codru, care au in trafic iesiri de apucati si care nu ar fi trecut niciodata un test psihologic in vestul Europei.

P.S: Atacurile personale nu cred ca-si au rostul, nu m-am exprimat deloc gresit in post-ul anterior, iar daca mai ai completari la ceea ce scriu eu te-as ruga sa le faci fara a distorsiona ceea ce am vrut sa spun. Din partea mea e excelent ca ai facut pe bune examenul ala. Asta inseamna ca in trafic daca cineva iti taie cale nu ii treci in fata si franezi brusc, nu claxonezi incepatorii si femeile la semafor, nu claxonezi cand se merge in coloane si nici nu depasesti coloana pe linia de tramvai, nu faci liniute la semafoare si nici nu pleci cu scart ca sa sperii oamenii de pe refugiul de tramvai. (am dat si eu cateva exemple de elemente pe care nu se poate sa nu le intalnesti in traficul din orasele noastre si care arata, pana la urma, ca la noi unii soferi se comporta la volan cum vrea "muschiu" lor, iar asta este un semn de iresponsabilitate care este cel putin periculos in trafic).
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Razvan100780
post Mar 6 2007, 02:00 AM
Post #44


novice
**

Group: Membri
Posts: 45
Joined: 4-March 07
From: Bucuresti
Member No.: 100.773



QUOTE
Se va comporta mai bine combinatia masina cu ABS + sofer ingeligent. Daca ingheti cu volanul in mana ajungi in copac cu tot cu ABS-ul care te ajuta sa-ti mentii traictoria. Iar cifrele o confirma, din pacate. Sunt e acord cu ABS-ul ajuta, insa singur nu rezolva problema. E poate necesar, dar nu si suficient.

Puterea nu a crescut constant.... generatia de acum 20 de Ibiza avea motoare de 71 si 100CP, cam ca 90% din Ibizele actuale. Si erau mai usoare... Iar Seat 131 Arbath de acum 30 ani are 133CP in conditiile in care are 1000kile....


Te voi contrazice din nou cu privire la ABS pentru ca pe suprafete aluneacoase ABS-ul reduce cu mult distanta de franare fata de franele fara ABS (cu cat este mai aluneacoasa suprafata cu atat mai mult creste diferenta din frane cu si fara ABS). Au fost facute cu ani in urma (pe la mijlocul anilor '90) niste teste pe zapada in Suedia de catre cei de la Volvo si au reiesit niste diferente foarte mari atat la manevrabilitatea masinii cat si la distantele de franare, in toate cazurile in favoarea masinilor dotate cu ABS. Orice sistem electronic sau mecanic din lumea asta trebuie folosit corect pentru a da rezultate. Cand tu spui ca o persoana care "ingheata" in momentul in care trebuie sa ia de volan intra in pom/stalp/zid/gard/masina/pieton cu ABS cu tot eu o sa spun ca aceeasi persoana va intra in respectivul element si daca nu are ABS, numai ca diferenta apare in partea cealalta: si anume atunci cand cineva fara ABS franeza brusc si, din cauza blocarii rotilor, pierde orice control asupra directiei dispare orice sansa de a evita obstacole, pe care poate intr-o masina cu ABS ar fii putut sa le evite facand exact aceleasi miscari ca si in masina lui veche fiind insa ajutat de data aceasta de tehnologie.

Polemica oricum este inutila pentru ca ABS-ul oricum a castigat.

Atunci cand m-am referit la cresterea in putere a masinilor nu m-am referit la SEAT in special ci la masini in general. Ceea ce voiam sa spun era faptul ca daca undeva in urma cu 10-20 de ani marea majoritate a masinilor vandute in Europa aveau puteri de pana in 100 CP (vorbesc despre numarul cel mai mare de vanzari nu despre faptul ca la raliuri exista cu grupa B cu 1000 de CP sau mai stiu eu ce versiuni super injectate) in ziua de azi motorizarile de 100 de CP sunt deja considerate puturoase.

In Romania evenimentul a fost si mai pregnant avand in vedere ca la jumatatea anilor '90 au aparut si pe la noi masini cu mai mult de 45 de CP cat avea o Dacie 1310 standard. Faimosul Cielo era deja racheta cu putere aproape dubla, nu mai vorbesc de Espero sau de cei care isi permiteau o Vectra adusa de prin Germania sau Olanda. Eu unul in 95 am mers cu un Mercedes 350 SEL care daca tin eu bine minte avea vreo 175 CP si mi se parea ca merg cu avionul.
Orice argument ai aduce tu cam toate noile modele vin cu motorizari din ce in ce mai puternice fata de cele vechi.
Am sa dau 2 exemple banale de la SEAT:
1. Noul Cupra- 240 CP vs. fostul Cupra R 225 CP.
2. Daca la lansarea versiunii vechi de LEON cu motorizarea de 1.9 TDI si 150 CP toata lumea a spus ca este ceva fantastic pentru un diesel, acum pe Ibiza Cupra avem motor 1.9 TDI/160 CP, iar pe seria Leon, Altea si Toledo avem 2.0 TDI (dif. de 100 CM cubi) si 170 de CP. Ceea ce este mai grav este ca pe RENAULT a aparut un 2.0 dCI de 175 de CP.

Pot sa continui cu exemple de la orice marca pana la anu' pe vremea asta. Puterea motoarelor in timp este in crestere si se obtine din cilindree din ce in ce mai mici (vezi 1.4 TSI cu 140 CP si 170 CP si viitorul 1.4 TFSI de pe ALTEA XL cu 125 de CP).
Go to the top of the page
 
+Quote Post
James Kilowatt
post Mar 6 2007, 09:05 AM
Post #45


specialist
******

Group: Moderator
Posts: 13.667
Joined: 30-June 04
From: Europa
Member No.: 28.666



QUOTE(Razvan100780)
Te voi contrazice din nou cu privire la ABS pentru ca pe suprafete aluneacoase ABS-ul reduce cu mult distanta de franare fata de franele fara ABS (cu cat este mai aluneacoasa suprafata cu atat mai mult creste diferenta din frane cu si fara ABS). Au fost facute cu ani in urma (pe la mijlocul anilor '90) niste teste pe zapada in Suedia de catre cei de la Volvo si au reiesit niste diferente foarte mari atat la manevrabilitatea masinii cat si la distantele de franare, in toate cazurile in favoarea masinilor dotate cu ABS. .



Link, link, vreau sa vad si eu studiul respectiv smile.gif Si daca se poate sa nu fie facut de un constructor de masini sau echipamente auto.

Ti-am spus ca sunt de acord cu tine.... Da, ABS-ul ajuta insa nu e suficient.
Soferul care e idiot si care scapa prima oara datorita ABS-ului va impinge data viitoare idiotenia si mai departe si atunci nu-l va mai salva nimeni. Asta o spun statisticile, nu eu. Orice masina are o limita, cu sau fara ABS, iar cele cu ABS au limitele mai largi, sunt de acord. Insa doar soferul e cel care decide daca limita va fi sau nu depasita.
Iar celebrul argument cu mersul pe gheata te scapa eventual de mici acrosaje urbane, produse oricum la viteze mici, nu de accidente grave. (si iarasi datele disponibile confirma). Nici un om sanatos la cap nu merge pe gheata cu viteze mari incat un eventual accident sa fie mortal.

Aducand in balanta argumentul pe care l-ai adus mai devreme cu motoarele, as putea spune ca ABS-ul e un moft in conditiile utilizarii preponderent urbane (motivul achizitiei motorizarii de 1.2) ... cand mergi bara la bara prin oras n-ai nevoie de superfrane...

Ca sa rezum, orice accident e vina soferului si nu a masinii. Pe masina poate fi data vina pentru performanta sau lipsa ei, un pentru accidente.

Cu puterile, nu e chiar asa. 225-240CP nu e neaparat semnificativ si nu inseamna "crestere constanta a puterilor". Chiar si asa, Cupra reprezinta un procent foarte mic din seaturile vandute. Insa versiunea 1.2 sau 1.4 e mult mai populara si are cam aceeasi putere de 20 ani.... 65, apoi 71 (modelul meu), apoi 64, si acum 70.... tot pe acolo se invarte.

MAsinile au castiga si in greutate si in dimensiuni, Golf5 e mult mai puternic decat Golf1 GTI insa nu e si mai iute. Motoarele Turbo de 1.4 si aprox 120CP nu sunt inventate alaltaseara, uita-te la R5 Turbo, 205 Rally Turbo sau Fiat Uno Turbo, si uita-te si ce greutate si ce demaraj au fata de VW-urile echipate cu TFSI sau TSI..... Iar motorul turbo de pe Lancia Delta poate fi oricand comparat la performante cu unul actual de aceeasi capacitate....


--------------------
Scuter 108cc... benzina, automat
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Cosmin96733
post Mar 7 2007, 05:55 AM
Post #46


sofer incepator
*

Group: Membri
Posts: 12
Joined: 14-January 07
From: Ploiesti (Prahova)
Member No.: 96.726



Domnilor,
Trebuie sa recunosc valentele de potential moderator, precum si cunostintele lui Razvan, insa ati divagat de la subiect. Cel care a deschis acest topic a dorit sa fie ajutat de discutiile purtate pentru a decide ce masina sa isi cumpere. Personal, evident, intrand pe acest topic, si eu incerc acelasi lucru.

Discutia generata insa a ajuns sa se refere la o istorie a motoarelor, precum si la aspecte tehnice mult prea indepartate de subiect.

Sub aspectul topicului initial, vreau sa mentionez ca, studiind ofertele auto, am intentia, definita 80%, sa achizitionez un Seat Ibiza 1,4.

Nu am condus un Renault Clio pana acum, si, in general, nu am o parere extraordinara despre masinile franceze. Imi cer scuze despre cei care s-ar putea considera ofensati de opinia mea, insa o impartasesc cu multe alte persoane.

In schimb, am reusit sa fac cateva ture cu masina (modelul) pe care o voi cumpara, in curtea dealer-ului din Ploiesti, si mi-a placut mult masina.

Asa cum a sesizat un alt participand la discutie, aceeasi senzatie legata de frana am avut-o si eu: apesi pedala pana la fund si franeaza greu. Este, cu siguranta o problema, avand in vedere, in cazul meu, 2 aspecte:

in general, frana este esentiala pentru siguranta;
in particular, am avut o masina ford mondeo din 1994 care avea fane incomparabil mai bune si mai prompte, iar trecerea de la unsistem la altul se simte.

pentru o si mai buna comparatie, este aceeasi frana pe care o foloseste skoda fabia, iar ABS nu are nici o legatura cu sensibilitatea pedalei de frana (am condus masina si cu ABS si fara).

sub alte aspecte, seat ibiza, din studiile mele, apare ca o masina fara prea multe probleme, cel putin pana acum nu am vazut topicuri de genul "motorul nu porneste", "trepidatii si turatie neconstanta", "nu intra in marsarier", etc., pe care le-am sesizat citind forumuri de la ford, nissan, sau marci frantuzesti.

din punctul meu de vedere se incadreaza la categoria masina accesibila, suficient de fiabila in conditii de exploatare normale, fiind una dintre optiunile personale, alaturi se skoda.

in ceea ce priveste motorizarea, consider ca un motor un pic mai puternic are mai multe avantaje, poate nu cel al consumului, insa acela de a putea iesi dintr-o situatie dificila (o depasire intarziata, urcarea unei pante) cu siguranta.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
James Kilowatt
post Mar 7 2007, 08:55 AM
Post #47


specialist
******

Group: Moderator
Posts: 13.667
Joined: 30-June 04
From: Europa
Member No.: 28.666



Mea culpa pentru offtopic.

Problema cu frana insa nu e normala... niciodata frana nu trebuie sa poata fi apasata pana la capat, indiferent de masina, si in mod normal cu asa ceva nu treci controlul tehnic. Probabil masina pe care ai condus-o avea probleme... Megane de exemplu te da cu capul in geam la prima ciupire a franei, trebuie sa te obisnuiesti cu ea, insa asta nu inseamna neaparat ca franeaza mai bine decat un M3 ci doar ca e altfel dozata. Frana trebuie masurata pe stand (cu tot cu dezechilibrele stanga-dreapta si fata-spate) si nu subiectiv dupa apasarea pedalei.


--------------------
Scuter 108cc... benzina, automat
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Razvan100780
post Mar 8 2007, 11:16 AM
Post #48


novice
**

Group: Membri
Posts: 45
Joined: 4-March 07
From: Bucuresti
Member No.: 100.773



Cosmin are dreptate. Am divagat de la subiect si nu avea rost. Chiar daca in continuare nu sunt de acord cu James cu privire la puterile motoarelor cred ca pentru discutia asta ar trebui deschis un alt topic.

SUNT PERFECT DE ACORD cu Jamesc in ceea ce priveste observatia cu privire la frana. Din ceea ce am observat eu in general marcile frantuzesti (exemplul cu Megane era excelent) lucreaza cu o pedala de frana foarte tare si care raspunde foarte sus avand si o cursa scurta pe deasupra. Este fals insa ca aceste frane ar fii mai eficiente decat niste frane cu o cursa mai progresiva. La Seat, ca si la Audi, de altfel frana are o cursa mult mai lunga fiind necesara o altfel de apasare pe pedala. Avantajul unei astfel de frane este, pritre altele ca nu trebuie schimbate placutele la fiecare 25000-30000 de km putand doza mult mai usor felul in care se franeaza.
Si eu cred ca era o problema cu masina aceea pentru ca nici macar "stand in picioare" pe pedala de frana aceasta n-ar trebui sa ajunga la fund decat daca nu mai este lichid de frana in instalatie sau placutele sunt distruse complet.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
razvan99961
post Mar 12 2007, 11:12 AM
Post #49


perioada de proba


Group: Membri
Posts: 4
Joined: 21-February 07
From: Craiova (Dolj)
Member No.: 99.954



cosmin, eu am noul ibiza 1.2 70hp.
masina are 1500km si se comporta exceptional (pentru clasa ei).
am fost un pic speriat de consum la inceput , scosesm o medie de 8 la un mers normal si destul de mult in afara orasului, dar m-am obisnuit si cu motorul si a inceput si masina sa se obisnuiasca cu mine smile.gif
te sfatuiesc sa mergi pe motorul de 1.4
eu am avut un beget fix si am si preferat ceva optiuni in plus in locul motorului mai mare, dar ... uneori ai nevoie.
nu te astepta la minuni. motorul ofera exact cat scrie.
confortul este super ok pentru clasa ei.
tinuta de drum de altfel m-a impresionat. nu stiu din ce cauza dar are o stabilitate f buna (evident in limita bunului simt).
nu te astepta la performante de fuga.

este o masina mica, pefecta pentru oras si care nu e azvarlita de pe drum la 120 cand trece un tir pe langa tine.
optiunile pt ea sunt mai mult decat bune (clima,mp3,jenti,proiectoare,inchidere centralizata... ma rog, suficiente pt clasa si pretul ei - pe mine m-a costat modelul asta 12000Euro fix : masina,taxe,tva,inmatriculare,trusa/triunghi/si restu de blablauri)

PS: iar pentru cei care promoveaza masinile frantuzesti gen : renault sau citroen si peugeot , eu zic sa se abtina.
am avut un renault megane 6luni : penibil,jenant,rusine!
am mers cu C4 2usi 4000km : in afara de forma si desingnul futuristic si bine unduit, fara colt sau alte chestii nemtesti ... nimic.
francezii stiu sa deseneze.atat.
pretul este undeva la 1000-1500 de euro mai mic ca la o masina din gama VW (la aceeasi clasa,exceptand audi)
no offence pt cei care au astfel de masini, e doar o parere.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Daniel91961
post Mar 13 2007, 06:50 PM
Post #50


sofer
***

Group: Membri
Posts: 83
Joined: 9-November 06
From: Buzau (Buzau)
Member No.: 91.954



QUOTE(razvan99961)
PS: iar pentru cei care promoveaza masinile frantuzesti gen : renault sau citroen si peugeot , eu zic sa se abtina.
am avut un renault megane 6luni : penibil,jenant,rusine!
am mers cu C4 2usi 4000km : in afara de forma si desingnul futuristic si bine unduit, fara colt sau alte chestii nemtesti ... nimic.
francezii stiu sa deseneze.atat.
pretul este undeva la 1000-1500 de euro mai mic ca la o masina din gama VW (la aceeasi clasa,exceptand audi)
no offence pt cei care au astfel de masini, e doar o parere.


Sunt 100% de acord cu parerea ta,cu toate ca as adauga ca nici la desenat nu se pricep prea bine francezii.


--------------------
Leon Cupra
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Razvan100780
post Mar 14 2007, 01:28 AM
Post #51


novice
**

Group: Membri
Posts: 45
Joined: 4-March 07
From: Bucuresti
Member No.: 100.773



Eu sunt angajat la un dealer SEAT din Bucuresti dar am ca masina personala un 206. Cine se leaga de masini frantuzesti vreau sa-mi arate un TDI cu pompa-injector (pe care eu ma chinui sa-l vand in showroom zi de zi) care sa functioneze 110.000 KM cu doar 2 schimburi de ulei si fara completari asa cum merge HDI-ul meu de 2 litri si 90 CP de pe 206. Nu pretind ca masinile frantuzesti sunt mai bune decat cele germane, orice marca are avantaje si dezavantaje. Ce se observa ca principal dezavantaj insa la masinile frantuzesti este calitatea imbinarilor caroseriei, care este inferioara fata de masinile germane. In timp apar zgomote din cauza fatului ca avem o caroserie care "lucreaza". Ca motorizari orice ati spune voi in ziua de azi nu exista diferente majore.

As putea adauga faptul ca, probabil, producatorii francezi de automobile au influentat mai mult evolutia masinilor decat oricare altii si in sprijinul acestui element voi aduce doar 2 exemple: Renault a inventat cutia de viteze, iar Citroen in anii '60 a introdus farurile adaptive la viraj.

Poate sunt subiectiv, desi nu cred avad in vedere ca am in familei si Mercedes si Audi si Land Rover si am avut candva si Ford. Pastrand dimensiunile comparatiei (206 versus e Klasse sau A6) Peugeot 206 este o masina grozava iar cine spune altceva este fie subiectiv, fie rauvoitor, fie pur si simplu sufera de prejudecati.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
James Kilowatt
post Mar 14 2007, 09:02 AM
Post #52


specialist
******

Group: Moderator
Posts: 13.667
Joined: 30-June 04
From: Europa
Member No.: 28.666



QUOTE(Razvan100780)
As putea adauga faptul ca, probabil, producatorii francezi de automobile au influentat mai mult evolutia masinilor decat oricare altii si in sprijinul acestui element voi aduce doar 2 exemple: Renault a inventat cutia de viteze, iar Citroen in anii '60 a introdus farurile adaptive la viraj.
.


... si tot francezii prin Carnot a inventat ciclul teoretic pe care se bazeaza functionarea motoarelor cu ardere interna... daca o luam asa ajungem grecii antici, care acum habar n-au sa faca masini wink.gif Iar seat se descurca cat de cat, desi au doar 30 ani. Informatia e interesanta insa nu reprezinta un argument.

Mai convingator ar fi fost sa spui ca HDI-ul francez a fost primul motor care a folosit injectoarele piezo in 2003 wink.gif

Oricum, e adevarat ca nu prea mai exista diferente majore intre motoare. Si nici macar intre calitatea componentelor... multe dintre ele fiind produse in aceleasi uzine pentru marci diferite, chiar daca uneori la standarde de calitate diferite.


--------------------
Scuter 108cc... benzina, automat
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Razvan100780
post Mar 15 2007, 12:31 PM
Post #53


novice
**

Group: Membri
Posts: 45
Joined: 4-March 07
From: Bucuresti
Member No.: 100.773



Exemplele anterioare erau pur orientative.
Am sa va fac link cat de curand catre o statistica cu privire la numarul de elemente noi introduse de catre producatori dealungul timpului.

Dupa cum am spus fiecare marca are propriile avantaje, dar are si dezavantaje. Japonezii fac indiscutabil cele mai fiabile masini, germanii probabil pe cele mai "legate" si (desi gusturile nu se prea discuta) opinia majoritara este ca francezii le fac pe cele mai frumoase.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
James Kilowatt
post Mar 15 2007, 08:09 PM
Post #54


specialist
******

Group: Moderator
Posts: 13.667
Joined: 30-June 04
From: Europa
Member No.: 28.666



poate cele mai frumoase in afara de italieni wink.gif


--------------------
Scuter 108cc... benzina, automat
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Cosmin96733
post Mar 16 2007, 06:51 AM
Post #55


sofer incepator
*

Group: Membri
Posts: 12
Joined: 14-January 07
From: Ploiesti (Prahova)
Member No.: 96.726



oameni buni!
Sa ne intelegem asupra unui aspect (sau mai multe)! Discutiile si argumentele referitoare la acest subiect de topic sunt in proportie de 90% afectate de subiectivism, putini dintre noi avand cunostinte tehnice mai avansate si posibilitatea ca, prin prisma acestora, sa compare efectiv doua sau mai multe masini.

In momentul in care un om obisnuit se hotaraste sa cumpere o masina, nu conteaza marca acesteia, ci FIABILITATEA.

Aici ma refer la persoane care doresc o masina pentru a se deplasa, nu pentru a iesi in evidenta prin oras, care nu isi permit sau nu doresc sa investeasca prea mult intr-un bun pe care il tin pe strada, la indemana hotilor si rauvoitorilor, SI CARE INCEARCA SA OPTEZE CAT MAI EFICIENT IN ALEGEREA MARCII.

Eu personal am oarece cunostinte tehnice, si am incercat sa fac comparatie conducand efectiv tipul de masina al carui comportament doream sa il aflu.

Renault ... sa va spun parerea mea. Un pionier in aplicarea tehnicii avansate pe masinile sale, in corigent in fiabilitate. In general, cu cat este mai accesorizat un autoturism, riscul ca ceva sa se strice este mai mare.

De aceea am si decis sa cumpar un Seat Ibiza. Varianta pe care am stabilit-o se ridica la 13500 euro, avand atat pachete de design cat si functionale si confort.

Am ales Control Tractiune si Diferential autoblocant, nu am ales ESP din doua motive:
1. este scump, trece de 800 euro
2. consider ca numai in situatii extreme este util, si prefer sa nu ma expun acestor situatii, conducand ceva mai atent (am carnet de cca 10 ani, am condus si sportiv - in sensul de viteza, nu de competitie - iar acum prefer un condus relaxat, fara sa ma concentrez prea mult asupra controlului - viteza mai mica, preventiv).

Am ales Jenti aluminiu, proiectoare, Climatronic, tempomat (fiind in acelasi pachet).

Clima si Pilotul sunt, dupa parerea mea, accesorii de confort, fiind foarte utile la un drum lung.

Am ales motor de 1,4 cmc / 85 cp, din considerentele expuse in raspunsul anterior.

Oglinda interioare antiorbire, senzor de ploaie si culoarea Lluvia Blue, accesorii de fitze!!!

Asa cum spuneam, prefer o masina mai putin accesorizata si cu un design mai putin avangardist, uneia care sa imi ofere mai multa incredere in ceea ce priveste fiabilitatea, iar cautind prin oferte si un pret rezonabil, am ajuns la aceasta alegere.

La ford si vw veti observa super oferte de pret, insa cand configurezi masina, mai au un pig si baga la optiuni caroseria, rotile si volanul (evident, la un pret care sa compenseze oferta!!!).

Masinile franceze sunt foarte ieftine, pline de optiuni, dar numai cand ma gandesc la felul in care Renault si-a batut joc de piata romaneasca cu Dacia Logan si serviciile accesorii acestuia, imi intorc capul in alta directie.

Francezii, in general nu imi par decat niste artisti, boemi, care fac totul frumos si de mantuiala.

Si, pe de alta parte, cititi forumurile de masini, si veti putea face un studiu, pe marci, asupra problemelor pe care le intampina diversi proprietari de marci. Este mai mult decat suficient acest studiu, care desi subiectiv, poate raspunde la intrebarea esentiala:

CE MASINA IMI CUMPAR?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Razvan100780
post Mar 20 2007, 05:31 PM
Post #56


novice
**

Group: Membri
Posts: 45
Joined: 4-March 07
From: Bucuresti
Member No.: 100.773



Iarasi voi fi acuzat ca divaghez de la topic, dar n-am ce face.
Cosmin este de admirat felul in care iti sustii punctul de vedere cu privire la masinile facute de Renault spre exemplu cu argumente tehnice (care lipsesc cu desavarsire). Vorbesti despre fiabilitate deci probabil vei fi de acord cu mine ca cel mai fiabil automobil care circula, IN NUMAR MARE, pe strazile de la noi este RENAULT SYMBOL. Voi mai adauga faptul ca probabil este si cel mai ieftin, lucru care, in aceeasi masura in care i-a fost de folos, i-a adus si prejudicii. Normal ca lumea va spune despre acea masina ca este una proasta din cauza ca va avedea plasticele de la interior. Legatura cu fiabilitatea nu exista. Mai nou, foarte multi romani si-au luat masini second-hand din Germania ( NU MA REFER LA CEI CARE SCRIU AICI PE FORUM)si au ajuns la concluzia ca Opel este cea mai fiabila masina si ca VW este cea mai luxoasa.

Le-as recomanda acestor persoane sa citeasca topurile ADAC (facute de nemti) in care din punct de vedere al calitatii fabricatiei (se iau in considerare calitatea materialelor, a felului in care sunt realizate imbinarile, zgomotele din habitaclu generate de motor si felul in care se comporta masina per ansamblu din punct de vedere structural in timp)Renault Laguna II este depasita numai de: Seria 3, A4, C-Klasse si Noul Passat, fiind in fata lui Mondeo, Avensis, Vectra si cam tot ce mai exista prin clasa medie.
Probleme de fiabilitate au toate masinile si marcile din lume, cele mai putine aparand la japoneze. Data viitoare cand acuzam o marca anume ar fi probabil recomandat sa spunem si ce anume probleme au fost observate, si mai mult decat atat, sa ne gandim daca nu au fost observate aceleasi probleme si in alte parti.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
razvan99961
post Mar 26 2007, 11:06 AM
Post #57


perioada de proba


Group: Membri
Posts: 4
Joined: 21-February 07
From: Craiova (Dolj)
Member No.: 99.954



cand iti cumperi o masina ai un parametru bine definit peste care nu poti trece : banii!
dupa bani te gandesti : unde voi circula cu masina ? mai mult in oras sau mai mult in afara orasului? pentru ca apoi sa te gandesti daca iei sau nu diesel.
dupa asta studiezi piata ... vei gasi o sumedenie de oferte ... reduceri ... gogonele si minciunele ... toti dealerii vor incerca sa te convinga ca ceea ce vand ei e cel mai bun... (ceea ce e si normal smile.gif )
pana la 12mii de euro iti poti lua lejer orice masina de clasa mica (fabia, ibiza, astra veche, corsa, fiesta,107,206, clio,c1,c2,c3, un polo in curu gol, pfuai cate ar mai fi ...)
treci de 12mii de euro ... si iti permiti ceva la 14-15mii ... deja te decizi mai greu pentru ca vei putea sa iti iei ceva nemtesc troaca sau ceva frantuzesc cu multe multe optiuni ...
treci si 16-17mii ... pai atunci te uiti la ceva nemtesc cu ceva optiuni mai bune si cam lasi in spate ce e frantuzesc ...
dupa 20-25mii de euro ... nu mai stai sa citesti forumuri si ai poate un consultant in materie de masini.

este o parere extrem de subiectiva ... eu asa am facut si asa voi face pentru ca nu am avut dezamagiri din partea masinilor cumparate.
(VW Bora1.9tdi100hp, Octavia2 mpi103hp, Seat Ibiza1.2 70hp tongue.gif)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
haha103198
post Apr 3 2007, 08:52 PM
Post #58


perioada de proba


Group: Membri
Posts: 2
Joined: 2-April 07
From: Bucuresti
Member No.: 103.191



mar fi interesat si p mine sa iau o ibiza...
stie cineva la c nivel d echipare masina are subwoofer din standard?
si daca nu are p un model mai slab, poate fi pus prin pachetul de 6 difuzoare?
mersi
Go to the top of the page
 
+Quote Post
haha103198
post Apr 14 2007, 09:53 PM
Post #59


perioada de proba


Group: Membri
Posts: 2
Joined: 2-April 07
From: Bucuresti
Member No.: 103.191



nu stie nimeni?? :wave:
Go to the top of the page
 
+Quote Post
cod
post Apr 25 2007, 09:58 AM
Post #60


pilot
*****

Group: Membri
Posts: 434
Joined: 17-April 07
From: Bucuresti
Member No.: 104.180



Tocmai mi-am ridicat masina de la dealer (ieri seara) si evident sunt foarte incantat de ea.

Am cumparat o Ibiza Fever rosie, cu jenti, climatronic, cruise control, oglinzi incalzite si pliabile, scaune incalzite si airbag-uri peste tot pe unde se vinde. Am asteptat dupa ea 12 saptamani fix (ieri seara se faceau 12 saptamani de cand am dat avansul). Motorul este Diesel de 1.4 si 70 CP

Ca si impresie initiala, masina este foarte manevrabila, ai senzatia ca te poti baga pe oriunde, iar motorul de 70CP, desi inca nu functioneaza la regim maxim (ce ce pretentii sa am dupa doar 60 km) te ajuta in trafic, fiind destul de sprinten cand ai nevoie. La 80 Km/H ajunge repede, dar nu am mers mai tare fiind in oras.

Cat despre consum, nu am computer de bord, dar i-am facut plinul cand avea 10 km si acul inca nu s-a miscat de la plin in conditiile in care nu am circulat dacat prin oras, mare parte din timp bara la bara.

Desi e mica masina e suficient de spatioasa pentru cei din fata (eu am 1.80 si 78 kg si nu am nici o problema nici la volan, nici in dreapta). in spate e spatiu decent. Portbagajul este mic, si daca bagi doua genti in el, ai impresia ca s-a umplut.

Senzatia la volan (sau in dreapta) e foarte placuta, totul pare de calitate, si sunt momente cand mai exclami: ce misto, s-au gandit si la asta.

Singura chestie care as fi preferat sa fie altfel este casetofonul (mp3 player). Arata foarte bine si e placut la atingere, sunetul e clar, dar are fata detasabila. Ceea ce inseamna ca trebuie sa-mi aduc aminte de fiecaredata cand cobor din masina sa o iau cu mine. Sper ca in timp sa devina un reflex, dar as fi preferat mai degraba un casetofon incastrat in bord.
Go to the top of the page
 
+Quote Post

5 Pages V  < 1 2 3 4 5 >
Reply to this topicStart new topic
Tags
No Tag inserted yet

1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:

 



RSS Lo-Fi Version Time is now: 29th April 2024 - 04:00 PM