Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Ce ziceti de Seat Ibiza?
Masini.ro Forum > Marci de masini > Marci de masini > SEAT
Pages: 1, 2
catalin12
salutare,
am si eu o mica dilema si m-am gandit sa va cer parerea: ma gandesc sa-mi iau o masina noua in leasing si oscilez intre Clio Symbol 1.5dci si Seat Ibiza1.2, chestia e ca au acum la Seat o reducere de 1100EURO si ajunge la 8890 CIP cu 5 usi si CD inclus mi-i se pare super oferta dar nu stiu daca sa ma grabesc sau nu; de aceea va cer parerea referitoare la Ibiza
horatiu7
eu as opta ptr ibiza:design excelent, mai spatioasa in habitaclu, scaun sofer si volan reglabile, bine finisata, probabil revanzare mai avantajoasa.
faptul ca este pe benzina nu cred sa fie un dezavantaj ptr ca are un consum suficient de mic.
si nu in cele din urma ibiza 1.2 16V este aleasa masina anului 2003 la clasa ei de catre WhatCar? - apropo, poti lua mai multe date despre ea de pe adresa www.whatcar.co.uk, merita sa consulti site-ul respectiv.
Anubis
Clio Symbol 1,5 dCi....intre 2 rele o alegi pe cea mai putin rea...am tinut cont de faptul ca:
- service-ul la Renault e sensibil mai bun decat cel de la Porsche Romaina
- costuri de intretinere mai mici
- diesel
- fiabilitate mai mare a Renault-ului

Daca Seat da reducere 95% si imi plateste TOATE costurile de intretinere...cumpar SEAT (benzina si Casco le fac pa banii mei). ALTFEL NU...

Numai bine
catalin12
Multumesc de sfaturi; ma voi uita pe acel site; nu sunt de acord cu expresia 'intre doua rele' pentru ca e vorba de raportul calitate/pret, normal ca daca as dispune si eu de 30000EURO mi-as lua BMW, dar....
Adrian8
Salut Catalin,
Eu mi-am luat (in leasing) de doua saptamani SEAT Ibiza 1.2 12V si deocamdata sunt mai mult decat multumit . Ai grija ca daca vrei metalizat te costa inca 301 euro . Apoi livrarea s-ar putea sa dureze un pic pentru ca cererea este f. mare in perioada asta ( eu am asteptat 4 saptamani pentru culoarea pe care am vrut-o). In acelasi timp, oferta cu Radio-CD este una locala si cum relatia cu cei de la Sony nu este prea buna , stocul de la Porsche se terminase abia azi ( adica la exact 2 saptamani) am luat si Radio-CD-ul . Din punct ce vedere al vanzarilor sunt foarte corecti ( in contract mi-au spus ca masina vine in 4-6 saptamani ... exact in ziua in care s-au facut 4 saptamani am ridicat-o). Daca ai nevoie da-mi un mail si iti pot recomanda pe cineva de la vanzari foarte serios .
Din pacate, pe undeva, Anubis are dreptate.... la service sunt scumpi si nesimtiti si nepriceputi ( nu am avut de-a face cu ei inca dar toate site-urile si chiar persoane apropiate vuiesc de neprofesionalismul lor...). Ce pot spune este ca in provincie service-ul este mai ieftin si ceva mai bun.
Intr-adevar, la Renault chestiile astea ( piese si manopera) sunt mai ieftine si masina este adaptata drumurilor noastre... dar este de conceptie cea mai veche decat actualul SEAT Ibiza plus... e urat cu spume .Si nu uita ca desi motorina e mai ieftina , intretinerea este mai scumpa fiind nevoie sa schimbi ceva mai multe consumabile la un diesel decat la una pe benzina. Astept vesti despre alegerea ta.
Iulian8
un diesel intotdeauna va fi mai scump decat un benzinar dar si la revanzarea lui vei lua mai mult si il vei da mai rpd, dar tot nu am inteles chestia cu consumabilele....despre ce consumabile pe care le schimbi mai des este vorba la un diesel si care sa iti ridice in asa hal cheltuielile???
Claudiu4
Catalin, trimite-mi te rog oferta pt. Seat Ibiza , daca o ai, sau spune-mi pe ce site le gasesc.
Si eu ma gindesc sa-mi iau ceva pe la 9000-9500 Euro si inca nu m-am hotarit.
Claudiu4
Catalin, trimite-mi te rog oferta pt. Seat Ibiza , daca o ai, sau spune-mi pe ce site le gasesc.
Si eu ma gindesc sa-mi iau ceva pe la 9000-9500 Euro si inca nu m-am hotarit.
catalin12
Multumesc Adrian pentru detalii si mai astept alte vesti de la tine referitor la cum se comporta masinuta.
Referitor la oferta, eu sunt in Brasov si pur si simplu am mers la cei de la Dip Motors, poti eventual sa intri la www.seat.ro si au o sectiune cu dealerii, in care sunt si numere de telefon si poti suna.
Inca nu sunt foarte hotarat, ma tot gandesc sa nu ma pripescsi sa iau o hotarare pe care sa o regret mai tarziu mai ales ca e vorba si de leasing
Pompiliu
Un sofer mai batrin iti spune sa alegi Ibiza. Este o mare diferenta de calitate si o poti revinde mai bine decit un biet Clio made in Turkey. Chestia cu RadioCD poți să alegi și ulterior !!
James Kilowatt
Te referi la Seatul Ibiza 1.2 cu motorul in 3 cilindri? Atunci, ia-ti Clio:)
Sau mai pune cateva sute de euro si ia seatul de 1.4... e diferenta marisoara intre ele.
G e o r g e
cum 1.2 ??? geeeeezzzz , hai ma oameni pe bune . nu sunteti maniaci cu viteza, sunt de acord, nu va place sa plecati primii de la stop SUNT DE ACORD, DAR
plecati si voi cu familia in concediu , buuuun.

avem asa: 2 adulti 150kg-180kg
2 copii - 60-120kg
bagaje - 30kg-50kg
----------------------------
total : 240kg-370kg

1.2 - 64cp
greutate goala :1015kg
--------------------------
greutate totala : 1255kg-1385kg
raport kg/cp:19-21.6

pai dumnezeule te tarasti cu masina asta ceva de speriat ! sa nu mai punem in calcul un eventual A / C pornit !!! plus ca va consuma ca sparta , pentru ca va trebui sa folosesti din plin toti cei 64 de manzi.
James Kilowatt
65 de caluti de la Clio dCI sunt destul de acceptabili, in conditiile de care spuneai.... 4 persoane + ceva bagaje. Si nici consumul nu sare prea mult.... mers civilizat (adica pana in 130) nu se duce mai mult de 5. Nu e masina de curse insa nici nu poti spune ca se taraie.
Eu am seat ibiza 1.2 71CP vechi (1992), si se misca acceptabil cu 4 persoane.
La seat 1.2 nou nu-mi place suneterul... motorul ala in 3 cilindri ma calca pe nervi smile.gif Nu l-am testat personal incarcat si la viteze mari, insa oricum nu l-as cumpara, atata timp cat 1.4 75CP costa cateva sute de E in plus.
marian35557
salutare tuturor! :wave:
sunt posesorul unei ibiza de 1.2 si, dupa mai bine de un an si 19.500 km, fac urmatoarea sinteza:

- este o masina modesta intr-adevar in ceea ce priveste puterea, dar asta nu inseamna ca 64 de cai nu pot fi suficienti... pentru un consum mai mare poti sa pleci de fiecare data primul de la intersectie cu orice masina, dar asta nu este scopul meu in viata...

- consumul e bunicel, in oras consuma ca orice masina, dar in afara orasului, cu bagaje si cu 4 persoane si cu 120 -140 km/ora (pe drumul Buc-Cta) mi-a scos mai putin de 5l (cat spune in cartea tehnica). s-a simtit greutatea, intr-adevar in sensul ca in loc sa ating sunta la ora in 16 secunde, am facut-o in 20... puterea mica a motorului devine o problema intr-adevar, dar numai atunci cand mergi cu 4 persoane + bagaje pe un drum in panta...

- dar pe drumuri obisnuite, masina se comporta foarte bine, la viteze mari este stabila si va pot spune ca am mers cu 166 km/ora si sigur mai mergea putin... ca doar are 220 la bord... iar la viteze mari nu i se aude motorul. am impresia ca cineva banuia asta, dar e fals...

- virajele le ia destul bine la viteza mare datorita suspensiilor rigide, dar acest lucru se transforma de multe ori in dezavantaj pe drumurile noastre...

- dupa 20.000 de km, iata care au fost problemele:
1. semnal acustic lumini aprinse defect
2. bricheta ramasa intelenita in pozitia pornit (siguranta arsa)
3. proiector ceata ars

intre timp am mai condus: fiat doblo, solenta, subaru forester, skoda felicia si vreau sa va spun ca de fiecare data eram bucuros cand intram in masinuta mea... (chiar si dupa un forester cu care am facut un circuit de 4 zile Buc-Suceava-Bv-Buc... tre sa recunosc forester mi-am dorit cand a dat zapada peste noi... blush.gif )

- diferenta dintre modelul de 1.4 din punctul meu de vedere este aceea de consum, adica, daca cea de 1.2 consuma (dupa cartea tehnica) 7.7 in oras, cea de 1.4 consuma 8.7... mie nu mi-a convenit...

concluzia: probleme minore la partea electrica, suspensii putin cam rigide si o putere mica in panta, dar este o masina tip volkswagen si a rezistat foarte bine la incercarile la care am supus-o in cei 20.000 km...
bogdan47077
smile.gif
chestia cu vitezometru de la bord e relativa ... sa stii ca aia e viteza ei maxima..scrie 220 pentru ca la toate ibiza e acelasi bord (ca gradare, vreau sa zic), doar la cupra difera (e de inteles..) in rest as mai completa o problema cu inchiderea geamurilor electrice (mai stiu pe unu cu un 1,2 cu aceeasi problema): s-a rupt cablu de la macar (si stanga si dupa un an si dreapta)...am cu ea 47.000 km..din 2002! (1,9 sdi)
in rets super masina!!! smile.gif :angel:
Laurentiu48048
am si eu o ibiza de o luna

ce s-a spus aici despre putere este perfect adevarat (si evident, as zice eu)
eu cred insa ca ai nevoie sa te gandesti si la ponderea drumurilor. daca faci 90% din drumuri in oras cu maxim inca o persoana (ca mine), e OK, pentru ca fuge bine, insa daca ai multe drumuri cu 4 pers+bagaj ia-ti ceva mai puternic; minim 90 de cai; la fel daca vrei sa fugi 200km/h - minim 100 de cai (sunt zone unde poti fugi lejer cu 230 - eu cu ibiza nu pot biggrin.gif )

ce mai are in plus ibiza este placerea condusului, tocmai datorita suspensiilor rigide; poti sa te joci cu ea in curbe de parca-i kart, si pentru asta iara nu ai nevoie de prea multa putere, doar de indemanare si o masina care sa poata; n-am mers cu clio si nu stiu daca poate biggrin.gif

de fiabilitate nu pot sa spun pentru ca am facut doar o mie si ceva de km

succes!
catalin51707
la fel ca si altii - se pare ca toata lumea isi ia ibiza vara asta biggrin.gif - si eu mi am luat una in leasing - o am de 3 sapt. - mai nou si o vecina are de 1 sapt una - asa ca mai ca avem putin si umplem parcarea din fata blocului cu ibiza - este o masina ok - din toate punctele de vedere - mai putin poate faptul ca este cam rigida iar motorul de 1,2 64 cp nu iti ofera prea multe posibilitati - dar este mai mult decat suficient pt buc si chiar in afara! asta daca nu vrei sa .....te crezi pt ca sigur nu esti - pilot de curse! biggrin.gif
G e o r g e
1.2 este un motor mult prea mic !

64cp sunt insuficienti .

fa un experiment , 4 oameni , 3 sau 4 baxuri de apa , cat intra in portbagaj , porneste ac ul . si vezi cum mai pleci de pe loc smile.gif
Catalin51749
Si eu as vrea sa cumpar o Ibiza 1.2 All Inclusive si prin urmare am fost la un test drive. Deci in masina am fost eu, tipa de la Porsche, si 2 prieteni de-ai mei in spate(in total cam 280km). Masina a accelerat foarte bine.. adica am ajuns la 90km/h fara sa imi dau seama... dar problema a fost cu frana. A trebuit sa calc pedala pana jos pentru a ma opri la semafor(chiar m-am speriat putin). Adica mie mi-a lasat impresia care am avut-o cand conduceam Cielo.. si ma rugam de fiecare data sa se opreasca(la o franare brusca). Mentionez ca fiind masina de test drive... poate ca avea o problema la sistemul de franare.. sau din cauza ca eram multi in masina.

Pentru cine a condus mai mult decat mine Ibiza, as avea urmatoarele intrebari:
1. Cum se comporta frana?
2. Recomandati ABS... imbunatateste franarea?

Si mai am o nedumerire: reviziiile se fac la 15.000 km (la mai multe marci de masini reviziile la motoarele pe benzina se fac la 20-30.000 km) asta e de bine .. sau de rau?

Multumesc
G e o r g e
absul NU IMBUNATATESTE FRANAREA . el ajuta la mentinerea controlului in cazul franarilor bruste. masina este protejata de aparitia fenomenului de blocare al rotilor .

faza cu reviziile este de marketing ! se poate dar nu e indicat .
Mihai34891
QUOTE(Catalin51749)
Si mai am o nedumerire: reviziiile se fac la 15.000 km (la mai multe marci de masini reviziile la motoarele pe benzina se fac la 20-30.000 km) asta e de bine .. sau de rau?

Multumesc


Reviziile se fac la 30.000 de km.
Schimbul de ulei se face la 15.000 de km (sau un an).
Deci e de bine.
catalin51707
salutare pt catalin - eu unul nu am nci un fel de probleme cu frana - si crede ma o folosesc destul cam agresiv - daca se poate spune asa- si chiar nu am mai auzit pe nimeni care sa se planag de frana de la seta ibiza. 2 abs este f bun pt o gramada de situatii - iti ofera o gramada de avantaje si din punctul meu de vedere este chiar indicat.
3. sincer pana acum mers de cateva ori patru in masina - dar mai putin baxurile de apa si bagajele...si nu am sesizat vreo diferenta pronuntata dar vedem pe 31 cand o sa ies cu ea din oras spre mare - hmmmmm unde am de gand sa o si "incerc" putin....
4 daca cineva are posibilitatea mormal ca indicat ar fi de 1.4 si 75 eventual dar .....cel putin mie mi au lipsit sutele alea de euro pt diferenta blush.gif
Catalin51749
Uite ce mi-a zis un dealer SEAT referitor la Ibiza 1.2:
QUOTE
Seatul Ibiza de 1,2 l in regim de consum extraurban inregistreaza o medie de 5.1l / 100Km si tinand cont de capacitatea cilindrica mica la viteze peste 100 km / h va fi un motor destul de turat ceea ce automat implica consum de carburant peste media specificata!
In plus instalatia AC va "sugruma" acest motor - se recomanda climatronic!
Recomandarea noastra sincera este motorizarea de 1.4 si 75 CP ! In acest sens am o masina cu All inclusive de 1,4 /75 CP - ABS livrabila in 7-8 saptamani maxim !

Pentru cei care au condus masina asta, ce parere au depsre ce a scris tipul asta?
Referitor la timpul de livrare, pentru o Ibiza 1.2 cu ABS All Inclusive trebuie sa astept 12 saptamani? Sincer, mi se pare cam mult. Voi cat ati asteptat?
Mie poate sa imi aduca un dealer o Ibiza de culoare rosu volcano (e cam visine), ati vazut vreo Ibiza de culoarea asta?
Credeti ca AC climatronic chiar te ajuta in reducerea puterii consumate de AC din puterea motorului? Adica daca am un AC normal, si il opresc si pornesc din cand in cand.. nu obtin aceeasi economie de putere?
Si referitor la mororul de 1.4 75CP, din specificatiile tehnice, consuma mai mult cu 1L in mediu urban, decat motorul de 1.2... Eu as avea banii pentru a-l cumpara, dar mi se pare ca consuma cam mult.

10x
Catalin51749
As mai vrea si eu sa stiu, cat consuma in oras (bucuresti if available) si in afara (la un mers sub 120km/h).
Vorbesc de motorul pe benzina 1.2V(3 cilindrii) 64CP.
10x
Radu45049
Ibiza 1.4 75 Cp ,Viteza maxima atinsa de mine 185kmh, Consum in oras cam 9% in functie de cat de mult folosesc aerul, in fara un pic peste 5 si chiar 6 in functie de viteza 110-160 fara aer.M-am intrecut cu un clio 1.5 dci de vreo 80cp si pe la 100Kmh aveam cam o masina juma in fata lui. Cam atat despre ibiza deocamdata. Oricum recomand cu caldura un test drive si atentie mare cum vibreaza caroseria din cauza motorului la Seat si mai apoi la Renault. :wave:
Stefan49882
QUOTE(Catalin51749)
Si eu as vrea sa cumpar o Ibiza 1.2 All Inclusive si prin urmare am fost la un test drive. Deci in masina am fost eu, tipa de la Porsche, si 2 prieteni de-ai mei in spate(in total cam 280km). Masina a accelerat foarte bine.. adica am ajuns la 90km/h fara sa imi dau seama... dar problema a fost cu frana. A trebuit sa calc pedala pana jos pentru a ma opri la semafor(chiar m-am speriat putin). Adica mie mi-a lasat impresia care am avut-o cand conduceam Cielo.. si ma rugam de fiecare data sa se opreasca(la o franare brusca). Mentionez ca fiind masina de test drive... poate ca avea o problema la sistemul de franare.. sau din cauza ca eram multi in masina.

Pentru cine a condus mai mult decat mine Ibiza, as avea urmatoarele intrebari:
1. Cum se comporta frana?
2. Recomandati ABS... imbunatateste franarea?

Si mai am o nedumerire: reviziiile se fac la 15.000 km (la mai multe marci de masini reviziile la motoarele pe benzina se fac la 20-30.000 km) asta e de bine .. sau de rau?

Multumesc


Pana la urma, ai luat masina? Cum e cu frana?
ncristi
QUOTE
Oricum recomand cu caldura un test drive si atentie mare cum vibreaza caroseria din cauza motorului la Seat si mai apoi la Renault.


Vorbesti de benzinare blink.gif ?
La renault dCI-ul nu prea vibreaza...poate dTI-ul da ala a disparut de mult...

Chear asa...fa un drive test si spune-ne si noua blink.gif
Ramona74422
vad ca aici toata lumea compara seatul ibiza cu renault clio....dar de un vw new polo attractive versus seat ibiza ce spuneti?
eu una sunt in mare dilema...poate cineva sa ma convinga care din ele merita cumparata?

thanks
RUE
ce ziceti de seat ibiza sh ? merita cumparat? ce preturi recomandati pe diverse versiuni? 1.2, 1.4, ....
Lucian72846
O IBIZA sh buna , intre 8500 - 9500 euro ( benzina ) .
Andrei77422
La 11.300 iti iei Ibiza 1.4 nou, versiune 2006, geamuri electrice, jante otel, mp3, garantie.
Lucian72846
O alegere si mai buna . O masina noua , este totusi o masina noua !
marian35557
Cineva intreba mai devreme:

1. Cum se comporta frana? (n.r. la o ibiza)
2. Recomandati ABS... imbunatateste franarea?

Si mai am o nedumerire: reviziiile se fac la 15.000 km (la mai multe marci de masini reviziile la motoarele pe benzina se fac la 20-30.000 km) asta e de bine .. sau de rau?
___________________________________________________________

Deci:
1. personal, nu am avut nicioadata probleme cu franele... la 45.000 km inca nu am schimbat placutele de frana... in general ma stradui sa fiu pervazator, sa franez din timp sau sa folosec frana de motor... dar am observat ca atunci cand am greutate (4 persoane in masina + cateva sticle de apa smile.gif cum spunea cineva) distanta necesara franarii este ceva mai mare... acel impuls gravitational isi spune cuvantul si bineinteles ca este o diferenta fata de o franare cu masina goala...

2. recomand cu caldura ABS-ul si spun din proprie experienta ca merita toti banii... am asa ceva si in 3 ani am scapat de doua intamplari care, cred, puteau fi fatale: o franare brusca pe asfalt umed si o franare disperata pe un pod acoperit cu zapada si gheata... dar trebuie retinut totusi ca nici un sistem de siguranta si de control al masinii nu se compara cu prevederea si condusul preventiv...

3 atat revizia cat si schimbul de ulei il fac (de 3 ani incoace) la 15.000 km (sau un an) si nu este nici un fel de marketing la mijloc... s-ar putea sa fie marketing acolo unde service-ul iti spune sa vii mai devreme ...
[/quote]
Daniel91961
Haide fratilor,cum comparati Clio cu Seat Ibiza? Comparati Renault cu Seat? Renault face masini ? De cand ?
Eu am avut pana acum doua sapt Seat Ibiza 1.4 benzina 75 CP pe care am vazndut-o ca sa-mi comand un leon pe care-l astept cu nerabdare:
Din experienta avuta pe parcursul a aproape 25000 km intr-un an si jumatate pot sa va spun ca nu am avut absolut nici o problema de nici un fel.Consumul a fost de asemenea excelent, am scos 5.2 in afara si niciodata mai mult de 7.5 in oras, doar cand am mers ceva mai sportiv a ajuns pe la 9-10 in oras.
In afara am mers constant la 140,motorul toarce si ii place mult la viteza asta, iar pentru cei interesati sa stiti ca am prin 190 la ora pe autostrada.
O masina excelenta,care daca este exploatata cum trebuie va ofera satisfactie maxima si motorul de 75 de cp este super ok pentru Romania.
Singurul aspect, nu negativ, ci poate doar un pic deranjant sunt suspensiile rigide ale masinii care te scutura bine pe denivelari,dar la curbe abordate mai in viteza si mai stranse, sta teapana masina, foarte buna si directia.
Franele s-au comportat excelent,iar abs-ul m-a scos din belea o data,probabil datorita lui si reactiei inspirate pe care am avut-o sunt si azi aici pe forum.
Concluzia: o masina excelenta,dar nu recomand motorul de 1.2L,prea mic !!!
Alex89698
Am eu motorul de 1.2 cu 70CP si te contrazic putin. Este excelent pentru oras (demaraje rapiide, consum rezonabil), iar in afara se comporta rezonabil, nu i-am dat peste 150km din motive de drum, dar este si atat suficient. ABS-ul este foarte necesar, am avut vreo 2 situatii in care fara el as fi comis-o (nu la maniera foarte grava, dar sigur ieseam sifonat).
Daniel91961
Ai dreptate,pentru oras este perfect motorul de 1.2L,dar asta daca faci cei mai multi km in oras.Oricum cred ca iti place masina, eu unul eram indragostit de ea si inca mai sunt chiar daca nu o mai am!!!
Alex89698
biggrin.gif Sunt innebunit dupa ea. Fac cei mai multi km in oras (~70-80%), deci era ce imi trebuia. Este super masinutza, adica Blonda ca de, este galbena beer.gif
Razvan100780
Buna ziua,

Este primul meu mesaj pe FORUM si nu doresc sa fiu deloc rautacios sau carcotas insa trebuie sa remarc faptul ca unii dintre cei care scriu pe acest forum chiar nu stiu despre ce vorbesc. Am sa ma rezum la 2 situatii, in ambele cazuri fiind vorba chiar despre un moderator (care se presupune ca stie cate ceva):

1. Problema cu puterea la motorul de 1.2 pe Ibiza. Trecand peste faptul ca acum este de 70 de CP si nu de 64 si trecand de asemenea si peste faptul ca nici la motorul de 64 nu existau dificultati in a misca masina din loc cu 5 persoane + bagaje ma voi referi numai la calitatea rationamentului moderatorului. Ce inseamna 64 de CP sunt prea putini??? Stie el in ce conditii va fi folosita masina respectiva? Stie daca se va iesi macar vreo data din oras cu acea masina? Stie daca persoana care isi ia masia a mers vreodata in viata cu altceva decat o Dacie (caz in care Ibiza de 64 de cai i se va parea racheta)? Stie daca persoana respectiva a mers vreodata mai tare de 140 Km/h? Stie daca persoana respectiva are vreo experienta la volan (poate parintii vor sa-i ia versiune de 1.2 ca sa mearga incet cu masina)? Probabil ca raspunsul la toate aceste intrebari este NU. Si mai probabil este ca moderatorul, mare fan SUBARU, va spune ca orice masina cu putere sub 200 de cai este puturoasa.

2. ABS-ul imbunatateste franarea!!! Oameni buni ABS prin faptul ca previne blocarea rotilor imbunatateste in mod substantial comportamentul masinii la franare permitand soferului sa pastreze controlul directiei in cazul franarilor puternice. Mai mult decat atat in conditiile in care discutam de un ABS bine setat (a se citi care intra tarziu in actiune) si distanta de franare se scurteaza fata de frane normale. Cea mai clara dovada a faptului ca ABS-ul imbunatateste franrea este acea ca practic toate marcile care se respecta in ziua de azi il pun in standard.

In concluzie ca sfat pentru persoana care a intrebat despre motorul de 1.2, cumparati-l cu incredere daca vei merge mai mult de 70% din KM in oras, daca esti familist si vrei sa pleci in vacante cu sotia si cei trei copii +bagaje, recomand cu caldura Altea XL sau Toledo (cam cel mai bun raport pret-dotari-calitate de pe piata la clasa medie- parerea mea). SI tot ca o informatie tebuie stiut faptul ca la motorul de 1.2 se scapa de o mare bataie de cap: schimbarea distributiei, motorul respectiv avand distributie pe lant nu pe curea.
James Kilowatt
Eu am avut Ibiza, 1.2L si 71CP (detalii aici http://masini.ro/forum/viewtopic.php?t=5837&start=0) asa ca am oarece idee despre ce vorbesc. E drept, alt model, alta generatie, cuplu mai mic, insa masina mai usoara incat demarajul e chiar mai bun (0-100 in 12.8s comparat cu 14.2s ale modelului actual) .
Cu 5 persoane + bagaje o depasire nu e tocmai usoara, mai ales pentru un incepator. Sau sa mentii viteza legala de 130km/h, pe o autostrada in panta, sa zicem prin austria. Nimeni nu-si cumpara o masina pentru doua luni, iar in 2-3 ani nu se stie ce vei face cu ea.
Avand in vedere ca motorul de 1.4 si 85CP costa doar 400E in plus, rationamentul moderatorului e destul de bun biggrin.gif

Referitor la ABS, da, teoretic e bun. Practic insa e bun doar combinat cu reactia corecta a soferului (care daca la urma urmei are reactii corecte se poate descurca si fara).
Foarte multi "blonzi" sau "blonde" se sperie cand simt vibratii in pedala si ridica piciorul de pe frana... iar accidentul e garantat... degeaba ai masina desteapta daca soferul e prost. Iar un sofer bun nu ajunge in situatii limita din care sa-l scoata ABS-ul. Cifrele o confirma, au fost puse pe forum niste statistici si se pare ca masinile cu ABS fac cam aceleasi numar de accidente ca cele fara.
Personal si eu as renunta la ABS pentru niste CP in plus la motor. Cu Ibiza am facut 70.000km si nu am avut nevoie de el. Cu Nubira am facut 45.000 si nu l-am simtit decat atunci cand am vrut sa-l testez sa vad daca functioneaza.

Siguranta vine de la sofer, nu de la masina si degeaba iti iei o supermasina daca nu inveti sa o conduci si din pacate multi isi inchipuie ca e suficient sa ai ABS, ESP, AFU si alte gadgeturi ca sa fie in siguranta incat "uita" sa mai fie si atenti.

Argumentul cu vanzarea nu are relevanta... se vinde pentru ca se cere si aduce profit, si nu intotdeauna ce se vinde e util sau sanatos. Constructorii de masini fac afaceri, nu opere de binefacere, si nu e nimic imoral in asta.

PS
Toate masinile sunt puturoase, dupa ce te obisnuiesti cu ele biggrin.gif Eu am facut cateva ture de circuit cu Leon 2.0TFSI (chapeau Seat France arigato.gif ). La inceput mi s-a parut o bomba... insa dupa cateva tururi eram vesnic cu pedala la blana dorindu-mi inca 100CP wink.gif
Razvan100780
"Eu am avut Ibiza, 1.2L si 71CP (detalii aici http://masini.ro/forum/viewtopic.php?t=5837&start=0) asa ca am oarece idee despre ce vorbesc. E drept, alt model, alta generatie, cuplu mai mic, insa masina mai usoara incat demarajul e chiar mai bun (0-100 in 12.8s comparat cu 14.2s ale modelului actual) .
Cu 5 persoane + bagaje o depasire nu e tocmai usoara, mai ales pentru un incepator. Sau sa mentii viteza legala de 130km/h, pe o autostrada in panta, sa zicem prin austria. Nimeni nu-si cumpara o masina pentru doua luni, iar in 2-3 ani nu se stie ce vei face cu ea. "

Nimic de comentat. Ai dreptate nici n-am pretins ca este o masina de autostrada. Ce nu inteleg unii oameni este ca: masinile pot fii utilizate in moduri foarte diferite. Cei care isi cumpara 1.2/70 CP NU VOR MERGE CU ACEA MASINA IN AUSTRIA PE AUTOSTRADA CU EA!!!! Am o oarecare experienta in vanzarea acestei masini si pot sa spun ca sunt cam 3 tipuri de oameni:
1. fie foarte tineri, la prima masina (sau prima masina dupa DACIA 1310) care isi cumpara masina pentru nu mai mult de 2-3 ani ca sa "invete" sa conduca pe ea
2. fie femei (sper sa nu fiu acuzat de misoginism adica nu vreau sa se inteleaga ca as crede ca femeile nu sunt soferite bune, procentul de soferite bune fiind acelasi ca si la barbati) care au nevoie de o masina cu care sa mearga la cumparaturi, sa duca la scoala copiii si sa mearga la serviciu, iar in afara orasului merg cu masina sotului
3. fie oameni in varsta care isi aduc masina veche la REMAT si chiar nu au diferenta de 700 EURO pentru motorul de 1.4/85 CP (1.2 costa 11057 EURO cu TVA, 1.4/85 costa 11776 EURO cu TVA ambele in varianta de echipare FEVER).

Revenind la ABS: argumentele tale sunt asemanatoare cu cele pe care industria auto din SUA le aducea in anii '60 impotriva utilizarii centurii de siguranta spunand ca te incomodeaza la condus, ca oricum daca esti atent nu vei avea accidente si deci nici nevoie de centura de siguranta. ABS a fost inventat tocmai pentru a-i proteja pe cei cu experienta mai mica la volan. Normal ca un sofer experimentat va anticipa mult mai bine si va putea sa evite interventia ABS-ului fiind atent la starea soselei, pastrand o distanta mai mare fata de cei din fata, stiind cum sa franeze fara ABS, insa cand vine vorba de soferi neexperimentati o frana puternica pe gheata poate aparea oricand iar cu ABS ai "oarecare sanse" de a evita o coliziune pe cand fara NU AI. Mai mult decat atat argumentul cu ridicatul piciorului de pe frana nu mai este valabil din momentul in care a aparut AFU sau EBA (spune-i cum vrei) : asistenta la franarea de urgenta sau Electronic Brake Assist, care are rolul de a mari puterea de franare in cazul in care impulsul initial a fost unul puternic chiar daca soferul (speriat de trepidatiile ABS) slabeste presiunea la pedala.

Motivele pentru care numarul de accidente a ramas acelasi sau a crescut, vin din alta parte, si anume faptul ca puterea motoarelor a crescut constant, faptul ca numarul de masini care circula pe strazi a crescut constant si, in Romania, faptul ca toata lumea "ARANJEAZA" examenul PSIHOLOGIC de la obtinerea permisului de conducere.

Ce spui tu are sens avand in vedere ca nu intotdeauna oamenilor li se explica ce si cum face ABS-ul si de aici lumea isi face impresia gresita ca doar avandu-l scapi din orice, insa nimeni nu poate contesta faptul ca intr-o situatie critica pe suprafete alunecoase dintre 2 masini una cu ABS si un fara se va comporta mai bine la franare cea cu ABS.
eddie
QUOTE(Razvan100780)
in Romania, faptul ca toata lumea "ARANJEAZA" examenul PSIHOLOGIC de la obtinerea permisului de conducere.


Aici gresesti profund,trebuia o alta exprimare !
Daca probabil tu ai obtinut asa rezultatul la psihologic,sa nu crezi ca toata lumea a luat pe NV psihologicul ! :bash:
James Kilowatt
Electronic Break Assist nu continua franarea cand ridici piciorul de pe pedala... de altfel, o asemenea decizie ar putea fi tare pacatoasa in situatia in care masinii ii fuge fundul. Franeaza doar maxim inainte de a ajunge cu piciorul la fund, bazandu-se pe viteza de apasare a pedalei insa daca ridici piciorul diminueaza franarea. Si nu e o inventie a electronicii actuale, exista sisteme pur mecanice de vreo 30 ani.

QUOTE(Razvan100780)
Ce spui tu are sens avand in vedere ca nu intotdeauna oamenilor li se explica ce si cum face ABS-ul si de aici lumea isi face impresia gresita ca doar avandu-l scapi din orice, insa nimeni nu poate contesta faptul ca intr-o situatie critica pe suprafete alunecoase dintre 2 masini una cu ABS si un fara se va comporta mai bine la franare cea cu ABS.


Se va comporta mai bine combinatia masina cu ABS + sofer ingeligent. Daca ingheti cu volanul in mana ajungi in copac cu tot cu ABS-ul care te ajuta sa-ti mentii traictoria. Iar cifrele o confirma, din pacate. Sunt e acord cu ABS-ul ajuta, insa singur nu rezolva problema. E poate necesar, dar nu si suficient.

Puterea nu a crescut constant.... generatia de acum 20 de Ibiza avea motoare de 71 si 100CP, cam ca 90% din Ibizele actuale. Si erau mai usoare... Iar Seat 131 Arbath de acum 30 ani are 133CP in conditiile in care are 1000kile....
Razvan100780
Aici gresesti profund,trebuia o alta exprimare !
Daca probabil tu ai obtinut asa rezultatul la psihologic,sa nu crezi ca toata lumea a luat pe NV psihologicul ! :bash:[/quote]

Cand am spus ca la noi psihologicul se trucheaza nu m-am referit la faptul ca dai neaparat bani ca sa-l iei. Ideea era, iar aici te rog frumos sa ma contrazici cu un exemplu, ca eu nu am auzit niciodata vreo persoana sa nu poata sa-si ia carnetul pentru ca a picat la examenul psihologic. Iar in Romania orice ai spune tu cand apar filmulete pe net cu persoane care merg cu BMW-ul de la taticu cu 200 km/h si filmeaza urland ca apucatii "hai mai tare ca nu l-ai prins p-ala" sau " bag-o ma la fund, ce daca nu vezi nimic in fata?" e un exemplu clar ca acel test nu are nici o relevanta.
Un adevarat test psihologic nu poate fi pacalit de orice spunandu-i ce stii ca trebuie sa spui. Sunt mii de exemple pe care pot sa ti le dau de persoane care se comporta la volan de parca ar fi scapati din codru, care au in trafic iesiri de apucati si care nu ar fi trecut niciodata un test psihologic in vestul Europei.

P.S: Atacurile personale nu cred ca-si au rostul, nu m-am exprimat deloc gresit in post-ul anterior, iar daca mai ai completari la ceea ce scriu eu te-as ruga sa le faci fara a distorsiona ceea ce am vrut sa spun. Din partea mea e excelent ca ai facut pe bune examenul ala. Asta inseamna ca in trafic daca cineva iti taie cale nu ii treci in fata si franezi brusc, nu claxonezi incepatorii si femeile la semafor, nu claxonezi cand se merge in coloane si nici nu depasesti coloana pe linia de tramvai, nu faci liniute la semafoare si nici nu pleci cu scart ca sa sperii oamenii de pe refugiul de tramvai. (am dat si eu cateva exemple de elemente pe care nu se poate sa nu le intalnesti in traficul din orasele noastre si care arata, pana la urma, ca la noi unii soferi se comporta la volan cum vrea "muschiu" lor, iar asta este un semn de iresponsabilitate care este cel putin periculos in trafic).
Razvan100780
QUOTE
Se va comporta mai bine combinatia masina cu ABS + sofer ingeligent. Daca ingheti cu volanul in mana ajungi in copac cu tot cu ABS-ul care te ajuta sa-ti mentii traictoria. Iar cifrele o confirma, din pacate. Sunt e acord cu ABS-ul ajuta, insa singur nu rezolva problema. E poate necesar, dar nu si suficient.

Puterea nu a crescut constant.... generatia de acum 20 de Ibiza avea motoare de 71 si 100CP, cam ca 90% din Ibizele actuale. Si erau mai usoare... Iar Seat 131 Arbath de acum 30 ani are 133CP in conditiile in care are 1000kile....


Te voi contrazice din nou cu privire la ABS pentru ca pe suprafete aluneacoase ABS-ul reduce cu mult distanta de franare fata de franele fara ABS (cu cat este mai aluneacoasa suprafata cu atat mai mult creste diferenta din frane cu si fara ABS). Au fost facute cu ani in urma (pe la mijlocul anilor '90) niste teste pe zapada in Suedia de catre cei de la Volvo si au reiesit niste diferente foarte mari atat la manevrabilitatea masinii cat si la distantele de franare, in toate cazurile in favoarea masinilor dotate cu ABS. Orice sistem electronic sau mecanic din lumea asta trebuie folosit corect pentru a da rezultate. Cand tu spui ca o persoana care "ingheata" in momentul in care trebuie sa ia de volan intra in pom/stalp/zid/gard/masina/pieton cu ABS cu tot eu o sa spun ca aceeasi persoana va intra in respectivul element si daca nu are ABS, numai ca diferenta apare in partea cealalta: si anume atunci cand cineva fara ABS franeza brusc si, din cauza blocarii rotilor, pierde orice control asupra directiei dispare orice sansa de a evita obstacole, pe care poate intr-o masina cu ABS ar fii putut sa le evite facand exact aceleasi miscari ca si in masina lui veche fiind insa ajutat de data aceasta de tehnologie.

Polemica oricum este inutila pentru ca ABS-ul oricum a castigat.

Atunci cand m-am referit la cresterea in putere a masinilor nu m-am referit la SEAT in special ci la masini in general. Ceea ce voiam sa spun era faptul ca daca undeva in urma cu 10-20 de ani marea majoritate a masinilor vandute in Europa aveau puteri de pana in 100 CP (vorbesc despre numarul cel mai mare de vanzari nu despre faptul ca la raliuri exista cu grupa B cu 1000 de CP sau mai stiu eu ce versiuni super injectate) in ziua de azi motorizarile de 100 de CP sunt deja considerate puturoase.

In Romania evenimentul a fost si mai pregnant avand in vedere ca la jumatatea anilor '90 au aparut si pe la noi masini cu mai mult de 45 de CP cat avea o Dacie 1310 standard. Faimosul Cielo era deja racheta cu putere aproape dubla, nu mai vorbesc de Espero sau de cei care isi permiteau o Vectra adusa de prin Germania sau Olanda. Eu unul in 95 am mers cu un Mercedes 350 SEL care daca tin eu bine minte avea vreo 175 CP si mi se parea ca merg cu avionul.
Orice argument ai aduce tu cam toate noile modele vin cu motorizari din ce in ce mai puternice fata de cele vechi.
Am sa dau 2 exemple banale de la SEAT:
1. Noul Cupra- 240 CP vs. fostul Cupra R 225 CP.
2. Daca la lansarea versiunii vechi de LEON cu motorizarea de 1.9 TDI si 150 CP toata lumea a spus ca este ceva fantastic pentru un diesel, acum pe Ibiza Cupra avem motor 1.9 TDI/160 CP, iar pe seria Leon, Altea si Toledo avem 2.0 TDI (dif. de 100 CM cubi) si 170 de CP. Ceea ce este mai grav este ca pe RENAULT a aparut un 2.0 dCI de 175 de CP.

Pot sa continui cu exemple de la orice marca pana la anu' pe vremea asta. Puterea motoarelor in timp este in crestere si se obtine din cilindree din ce in ce mai mici (vezi 1.4 TSI cu 140 CP si 170 CP si viitorul 1.4 TFSI de pe ALTEA XL cu 125 de CP).
James Kilowatt
QUOTE(Razvan100780)
Te voi contrazice din nou cu privire la ABS pentru ca pe suprafete aluneacoase ABS-ul reduce cu mult distanta de franare fata de franele fara ABS (cu cat este mai aluneacoasa suprafata cu atat mai mult creste diferenta din frane cu si fara ABS). Au fost facute cu ani in urma (pe la mijlocul anilor '90) niste teste pe zapada in Suedia de catre cei de la Volvo si au reiesit niste diferente foarte mari atat la manevrabilitatea masinii cat si la distantele de franare, in toate cazurile in favoarea masinilor dotate cu ABS. .



Link, link, vreau sa vad si eu studiul respectiv smile.gif Si daca se poate sa nu fie facut de un constructor de masini sau echipamente auto.

Ti-am spus ca sunt de acord cu tine.... Da, ABS-ul ajuta insa nu e suficient.
Soferul care e idiot si care scapa prima oara datorita ABS-ului va impinge data viitoare idiotenia si mai departe si atunci nu-l va mai salva nimeni. Asta o spun statisticile, nu eu. Orice masina are o limita, cu sau fara ABS, iar cele cu ABS au limitele mai largi, sunt de acord. Insa doar soferul e cel care decide daca limita va fi sau nu depasita.
Iar celebrul argument cu mersul pe gheata te scapa eventual de mici acrosaje urbane, produse oricum la viteze mici, nu de accidente grave. (si iarasi datele disponibile confirma). Nici un om sanatos la cap nu merge pe gheata cu viteze mari incat un eventual accident sa fie mortal.

Aducand in balanta argumentul pe care l-ai adus mai devreme cu motoarele, as putea spune ca ABS-ul e un moft in conditiile utilizarii preponderent urbane (motivul achizitiei motorizarii de 1.2) ... cand mergi bara la bara prin oras n-ai nevoie de superfrane...

Ca sa rezum, orice accident e vina soferului si nu a masinii. Pe masina poate fi data vina pentru performanta sau lipsa ei, un pentru accidente.

Cu puterile, nu e chiar asa. 225-240CP nu e neaparat semnificativ si nu inseamna "crestere constanta a puterilor". Chiar si asa, Cupra reprezinta un procent foarte mic din seaturile vandute. Insa versiunea 1.2 sau 1.4 e mult mai populara si are cam aceeasi putere de 20 ani.... 65, apoi 71 (modelul meu), apoi 64, si acum 70.... tot pe acolo se invarte.

MAsinile au castiga si in greutate si in dimensiuni, Golf5 e mult mai puternic decat Golf1 GTI insa nu e si mai iute. Motoarele Turbo de 1.4 si aprox 120CP nu sunt inventate alaltaseara, uita-te la R5 Turbo, 205 Rally Turbo sau Fiat Uno Turbo, si uita-te si ce greutate si ce demaraj au fata de VW-urile echipate cu TFSI sau TSI..... Iar motorul turbo de pe Lancia Delta poate fi oricand comparat la performante cu unul actual de aceeasi capacitate....
Cosmin96733
Domnilor,
Trebuie sa recunosc valentele de potential moderator, precum si cunostintele lui Razvan, insa ati divagat de la subiect. Cel care a deschis acest topic a dorit sa fie ajutat de discutiile purtate pentru a decide ce masina sa isi cumpere. Personal, evident, intrand pe acest topic, si eu incerc acelasi lucru.

Discutia generata insa a ajuns sa se refere la o istorie a motoarelor, precum si la aspecte tehnice mult prea indepartate de subiect.

Sub aspectul topicului initial, vreau sa mentionez ca, studiind ofertele auto, am intentia, definita 80%, sa achizitionez un Seat Ibiza 1,4.

Nu am condus un Renault Clio pana acum, si, in general, nu am o parere extraordinara despre masinile franceze. Imi cer scuze despre cei care s-ar putea considera ofensati de opinia mea, insa o impartasesc cu multe alte persoane.

In schimb, am reusit sa fac cateva ture cu masina (modelul) pe care o voi cumpara, in curtea dealer-ului din Ploiesti, si mi-a placut mult masina.

Asa cum a sesizat un alt participand la discutie, aceeasi senzatie legata de frana am avut-o si eu: apesi pedala pana la fund si franeaza greu. Este, cu siguranta o problema, avand in vedere, in cazul meu, 2 aspecte:

in general, frana este esentiala pentru siguranta;
in particular, am avut o masina ford mondeo din 1994 care avea fane incomparabil mai bune si mai prompte, iar trecerea de la unsistem la altul se simte.

pentru o si mai buna comparatie, este aceeasi frana pe care o foloseste skoda fabia, iar ABS nu are nici o legatura cu sensibilitatea pedalei de frana (am condus masina si cu ABS si fara).

sub alte aspecte, seat ibiza, din studiile mele, apare ca o masina fara prea multe probleme, cel putin pana acum nu am vazut topicuri de genul "motorul nu porneste", "trepidatii si turatie neconstanta", "nu intra in marsarier", etc., pe care le-am sesizat citind forumuri de la ford, nissan, sau marci frantuzesti.

din punctul meu de vedere se incadreaza la categoria masina accesibila, suficient de fiabila in conditii de exploatare normale, fiind una dintre optiunile personale, alaturi se skoda.

in ceea ce priveste motorizarea, consider ca un motor un pic mai puternic are mai multe avantaje, poate nu cel al consumului, insa acela de a putea iesi dintr-o situatie dificila (o depasire intarziata, urcarea unei pante) cu siguranta.
James Kilowatt
Mea culpa pentru offtopic.

Problema cu frana insa nu e normala... niciodata frana nu trebuie sa poata fi apasata pana la capat, indiferent de masina, si in mod normal cu asa ceva nu treci controlul tehnic. Probabil masina pe care ai condus-o avea probleme... Megane de exemplu te da cu capul in geam la prima ciupire a franei, trebuie sa te obisnuiesti cu ea, insa asta nu inseamna neaparat ca franeaza mai bine decat un M3 ci doar ca e altfel dozata. Frana trebuie masurata pe stand (cu tot cu dezechilibrele stanga-dreapta si fata-spate) si nu subiectiv dupa apasarea pedalei.
Razvan100780
Cosmin are dreptate. Am divagat de la subiect si nu avea rost. Chiar daca in continuare nu sunt de acord cu James cu privire la puterile motoarelor cred ca pentru discutia asta ar trebui deschis un alt topic.

SUNT PERFECT DE ACORD cu Jamesc in ceea ce priveste observatia cu privire la frana. Din ceea ce am observat eu in general marcile frantuzesti (exemplul cu Megane era excelent) lucreaza cu o pedala de frana foarte tare si care raspunde foarte sus avand si o cursa scurta pe deasupra. Este fals insa ca aceste frane ar fii mai eficiente decat niste frane cu o cursa mai progresiva. La Seat, ca si la Audi, de altfel frana are o cursa mult mai lunga fiind necesara o altfel de apasare pe pedala. Avantajul unei astfel de frane este, pritre altele ca nu trebuie schimbate placutele la fiecare 25000-30000 de km putand doza mult mai usor felul in care se franeaza.
Si eu cred ca era o problema cu masina aceea pentru ca nici macar "stand in picioare" pe pedala de frana aceasta n-ar trebui sa ajunga la fund decat daca nu mai este lichid de frana in instalatie sau placutele sunt distruse complet.
razvan99961
cosmin, eu am noul ibiza 1.2 70hp.
masina are 1500km si se comporta exceptional (pentru clasa ei).
am fost un pic speriat de consum la inceput , scosesm o medie de 8 la un mers normal si destul de mult in afara orasului, dar m-am obisnuit si cu motorul si a inceput si masina sa se obisnuiasca cu mine smile.gif
te sfatuiesc sa mergi pe motorul de 1.4
eu am avut un beget fix si am si preferat ceva optiuni in plus in locul motorului mai mare, dar ... uneori ai nevoie.
nu te astepta la minuni. motorul ofera exact cat scrie.
confortul este super ok pentru clasa ei.
tinuta de drum de altfel m-a impresionat. nu stiu din ce cauza dar are o stabilitate f buna (evident in limita bunului simt).
nu te astepta la performante de fuga.

este o masina mica, pefecta pentru oras si care nu e azvarlita de pe drum la 120 cand trece un tir pe langa tine.
optiunile pt ea sunt mai mult decat bune (clima,mp3,jenti,proiectoare,inchidere centralizata... ma rog, suficiente pt clasa si pretul ei - pe mine m-a costat modelul asta 12000Euro fix : masina,taxe,tva,inmatriculare,trusa/triunghi/si restu de blablauri)

PS: iar pentru cei care promoveaza masinile frantuzesti gen : renault sau citroen si peugeot , eu zic sa se abtina.
am avut un renault megane 6luni : penibil,jenant,rusine!
am mers cu C4 2usi 4000km : in afara de forma si desingnul futuristic si bine unduit, fara colt sau alte chestii nemtesti ... nimic.
francezii stiu sa deseneze.atat.
pretul este undeva la 1000-1500 de euro mai mic ca la o masina din gama VW (la aceeasi clasa,exceptand audi)
no offence pt cei care au astfel de masini, e doar o parere.
Daniel91961
QUOTE(razvan99961)
PS: iar pentru cei care promoveaza masinile frantuzesti gen : renault sau citroen si peugeot , eu zic sa se abtina.
am avut un renault megane 6luni : penibil,jenant,rusine!
am mers cu C4 2usi 4000km : in afara de forma si desingnul futuristic si bine unduit, fara colt sau alte chestii nemtesti ... nimic.
francezii stiu sa deseneze.atat.
pretul este undeva la 1000-1500 de euro mai mic ca la o masina din gama VW (la aceeasi clasa,exceptand audi)
no offence pt cei care au astfel de masini, e doar o parere.


Sunt 100% de acord cu parerea ta,cu toate ca as adauga ca nici la desenat nu se pricep prea bine francezii.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.