IPB

Welcome Guest ( Log In | Register )

PROBLEME LA CASELE cu "IMPACT"

This topic is about PROBLEME LA CASELE cu "IMPACT", the author, FESTINA, wrote about: IMPACT S.A. SPRIJINĂ CLIENȚII FINANTAȚI DE MTS LEASING 2005-07-08 IMPACT S.A. va acorda sprijin imediat tuturor clienților care au încheiat contracte ... To read more just scroll down

7 Pages V  « < 4 5 6 7 >  
Reply to this topicStart new topic
> PROBLEME LA CASELE cu "IMPACT"
FESTINA
post Jul 13 2005, 02:56 PM
Post #101


specialist
******

Group: Membri
Posts: 1.007
Joined: 26-July 04
From: Bucuresti
Member No.: 29.898



IMPACT S.A. SPRIJINĂ CLIENȚII FINANTAȚI DE MTS LEASING
2005-07-08

IMPACT S.A. va acorda sprijin imediat tuturor clienților care au încheiat contracte de finanțare cu MTS Leasing pentru achiziția unui imobil în ansamblurile rezidențiale dezvoltate de companie.

În acest sens, clienții care doresc continuarea investiției imobiliare pot semna acte adiționale autentice la antecontractele de vânzare-cumpărare a terenului aferent, pentru a avea răgazul de a găsi alte soluții de finanțare.
Toți clienții finanțați de MTS Leasing vor beneficia de consultanță financiară, juridică și de sprijinul companiei pentru a urgenta formalitățile referitoare la refinanțare. Astfel, IMPACT S.A. pune la dispoziție echipe de juriști și economiști care, pe baza unui calendar prestabilit vor colabora cu fiecare client. Clienții vor fi invitați la sediul companiei pentru a rezolva punctual fiecare situație. Pe baza acordurilor de finanțare ce urmează să fie obținute de clienți de la alți finanțatori IMPACT va realiza transferul de proprietate asupra terenului și al contractului de execuție către acești clienți.

Articol preluat de pe site-ul oficial IMPACT S.A.


--------------------
Nimeni nu moare virgin/a. viata i-o trage fiecaruia cel putin o data.
Nissan PATHFINDER 2.5 LE PLUS
Go to the top of the page
 
+Quote Post
FESTINA
post Jul 15 2005, 06:32 PM
Post #102


specialist
******

Group: Membri
Posts: 1.007
Joined: 26-July 04
From: Bucuresti
Member No.: 29.898



Relanasarea MTS Leasing: o noua pacaleala?
2005-07-13, ora 10:37


Un comunicat al firmei germane informeaza ca se cauta finantare
Printr-un comunicat trimis ieri la redactie, semnat Benedikt Metzen, unul dintre reprezentantii firmei MTS Leasing isi asigura clientii ca „toate contractele sunt in siguranta”. Directorul companiei, Dr. Theo Metzen, este la ora actuala in discutii cu cativa investitori care ar urma sa preia contractele de la MTS si sa finanteze continuarea sau, in unele cazuri, inceperea lucrarilor. „Cu exceptia catorva discrepante legate de conditiile refinantatorilor, negocierile sunt la un pas de a fi finalizate”, declara reprezentantul MTS Leasing.

Imaginea MTS Leasing s-a dus de rapa

Daca problema financiara a firmei este pe cale de a se rezolva, ramane insa cea legata de imagine. Ce credibilitate mai are MTS Leasing in ochii celor pe care i-a pagubit? Pentru ca majoritatea clientilor nici nu vor sa mai auda de aceasta firma. Cei care au stat intr-o tensiune teribila in ultimele zile, pentru ca isi vandusera casele sau se imprumutasera la prieteni ca sa achite avansul pentru casa mult-visata, sunt acum foarte categorici: „Nu, eu nu mai construiesc cu ei niciodata”.
Stanciu Roxana, din Constanta, se numara si ea printre sutele de pagubiti. Anul trecut in martie a incheiat un contract de superficie cu firma MTS, prin care i-a dat acesteia drept de folosinta asupra terenului proprietate personala pana cand avea sa se incheie constructia casei. Anul acesta a platit si banii pentru avans (25% din valoarea constructiei si taxa de management), care s-au ridicat la suma de 35.000 de euro. Era pe punctul de a semna contractul cu constructorul, cand a izbucnit scandalul.
Acum spune ca vrea sa rezilieze contractul cu MTS Leasing si ca nu mai vrea sa auda de ei niciodata. „Nu cred ca as mai gasi un constructor serios care sa-mi construiasca casa”, marturiseste Stanciu Roxana.

Contractele nu pot fi reziliate unilateral

Ideea lansata de partea germana, potrivit careia contractele vor fi respectate, dar cu alti investitori, nu reprezinta o certitudine, cel putin deocamdata. Clientii MTS Leasing nu isi pot continua lucrarile la case cu alti constructori si finantatori, pana cand MTS nu va renunta de bunavoie la dreptul de folosinta asupra terenurilor sau, in termeni judecatoresti, pana cand contractele de superficie nu vor fi concesionate de MTS.
Niels Schnecker, Managing Senior Partner la Schnecker van WYK&Pearson, companie specializata in drept international, management strategic si finante, precizeaza ca, potrivit contractului de leasing incheiat de cele doua parti, clientul nu poate rezilia contractul, chiar daca MTS Leasing nu si-a respectat termenii contractuali (nu a platit ratele constructorilor). In acest caz, nu poate fi vorba decat de plata unor penalitati.
In cazul in care clientul solicita totusi anularea acordului semnat cu MTS Leasing, acesta nu o poate face decat in instanta. Dar procedurile juridice ar putea dura chiar si zece ani. „In cazul in care clientii fac o plangere penala la politie, iar aceasta constata frauda, pagubitii se pot constitui parte civila intr-un proces penal”, marturiseste dl Schnecker.

Cine e MTS Leasing

Compania germana MTS Leasing Gmbh a fost fondata de Theo si Matthias Metzen, tata si fiu. Sediul firmei este in Germania (Kronberger Hang 4, 65824 Schwalbach), in Romania existand numai o reprezentanta. Cei de la MTS Leasing promiteau sa finanteze constructii imobiliare in sistem de leasing, cu o dobanda de numai 5% pe an, in conditiile in care bancile percepeau o dobanda de 7%-8% pe an.

Sursa: Evenimentul Zilei


--------------------
Nimeni nu moare virgin/a. viata i-o trage fiecaruia cel putin o data.
Nissan PATHFINDER 2.5 LE PLUS
Go to the top of the page
 
+Quote Post
FESTINA
post Jul 15 2005, 06:36 PM
Post #103


specialist
******

Group: Membri
Posts: 1.007
Joined: 26-July 04
From: Bucuresti
Member No.: 29.898



IMPACT S.A. una dintre principalele firme de construcii care a derulat contracte cu MTS Leasing confirma, intr-un comunicat de presa, ca a fost inselata de firma germana, care in ultimele doua luni nu si-a mai onorat obligatiile de plata, in ciuda somatiilor repetate ale Impact. Oficiali ai companiei ne-au confirmat, neoficial, ca este vorba de o mare teapa. Intre timp, cei care au lucrat pentru MTS (angajati si reprezentante de vinzari) „arunca petarde”, in incercarea disperata de a reduce amploarea crizei. Ei spun ca MTS va anunta masuri de redresare financiara a firmei.

Un oficial din conducerea IMPACT care a dorit sa-si pastreze anonimatul ne-a spus ca, intr-adevar, este vorba de o mare teapa data de MTS Leasing. Impact va preciza, in urmatoarele zile, ce masuri va lua pentru a-si recupera paguba.

Comunicatul de presa al IMPACT

“IMPACT S.A. precizează că, în ultimele 10 luni, finanțarea MTS Leasing a reprezentat o opțiune de creditare a construcțiilor pentru un procent de 10 – 15% dintre clienții care au ales să își construiască o casă, soluția MTS Leasing fiind doar una dintre opțiunile de finanțare acceptate de companie.
În ultimele 2 luni, IMPACT S.A. a înregistrat întârzieri la plata contractelor finanțate de către MTS Leasing de aceea, compania a trimis notificări prin care a cerut efectuarea plăților aferente stadiilor executate și facturate. În urma notificărilor, stadiile executate nu au fost achitate.
Menționăm că neplata acestor construcții nu este în măsura să dezechilibreze cash-flow-ul companiei, procentul de 15% reprezentând un efort mult mai mic comparativ cu cel al anului trecut, când IMPACT S.A. a finanțat aproximativ 45% din clienți prin propriul sistem de creditare.
În ultima perioadă, compania a constatat din articolele prezentate de mass-media, că există și alți developeri și constructori afectați de această situație de întârziere de plată a MTS Leasing.
În consecință, IMPACT S.A. a semnat noi protocoale cu bănci și societăți de credit și poate oferi clienților alternative viabile de refinanțare a construcțiilor.
IMPACT S.A. a desemnat o echipă de juriști și economiști care îi va consilia pe toți clienții care au contracte de finanțare prin MTS Leasing. Aceștia vor fi invitați la sediul companiei pentru a rezolva punctual fiecare situație.”

MTS Leasing vrea sa dreaga busuiocul

Potrivit unui fost angajat din conducerea MTS Leasing, se pare ca germanii vor incerca sa dreaga busuiocul, anuntand ca ar fi facut rost de bani pentru a-si plati o parte din datorii, mai precis pentru salarii. Din informatiile culese de la reprezentantele MTS, firma germana a ramas in urma de luni de zile si la plata datoriilor catre agentii si clientii sai si, probabil, si cu achitarea banilor catre firmele de constructii. In acest timp, la sediul central al firmei din Baneasa nu raspunde nimeni iar unele reprezentante MTS sunt date afara din spatiile inchiriate pentru neplata datoriilor. Au aparut si reactii ale celor care au avut de-a face cu MTS.

Mai mult, s-a trecut si la amenintari nuantate sau chiar directe: “scoateti stirea despre falimentul MTS” pentru ca “cei din Germania vor da in judecata pe toti cei din presa care i-au denigrat”. O reactie tipica celor prinsi cu ocaua mica.

Presa a suspectat Ghiseul Bancar de intoxicare

Impactul dezvaluirilor despre MTS Leasing a fost atit de socant incit o parte a presei a suspectat Ghiseul Bancar de intoxicare, cu toate ca informatiile publicate de noi au avut ca sursa un oficial al MTS. Ceea ce nu a facut decit sa ne descurajeze.

Reprezentanta MTS, data afara din spatiile inchiriate

La reprezentantele MTS Leasing, agitatie este mare. La sediul din Piata Romana, citiva pagubiti au venit pentru a cere explicatii dupa ce au auzit ca MTS Leasing a dat faliment. La intrare, unul dintre clientii MTS se intreba daca este pagubit sau nu. Venise sa se intereseze ce s-a intamplat cu avansul lui de 30%, in valoare de 30.000 de euro. Era totusi linistit. “Am dat avans de 30.000 de euro, in contul firmei din Germania, ce ma fac acum?”, se plingea altul. Numai ca reprezentantii MTS, de fapt niste agenti de intermediere, sunt primii inselati. “Nici noi nu am fost platiti de foarte multa vreme,” ne-a spus reprezentantul agentiei MTS din Piata Romana, din Capitala. Asa incit au ramas, se pare, in urma cu plata chiriei si intretinerii pentru spatiul de lux de la parterul hotelului Howard Johnson, care insa nu ar fi proprietatea hotelului, dupa cum ne-a spus persoana care pazea intrarea. Ulterior insa, un reprezentant al hotelului a recunoscut ca exista un contract de inchiriere cu MTS. Vazind agitatia si aflind despre cele intamplate, proprietarul spatiului a taiat curentul si a pus afise in care se semnaleaza disponibilitatea de a inchiria spatiul inca ocupat de reprezentanta MTS, o firma independenta care traia dintr-un comision primit de la firma germana pentru fiecare contract semnat.
Cu toate acestea, reprezentantii agentiei care lucra pentru MTS incearca sa linisteasca clientii: “Chiar daca nici noua nu ne-a platit de multa vreme comisionul de intermediere, am luat legatura cu cei din Germania, care spun ca dr. Metzen va veni maine la Bucuresti pentru a reglementa situatia. Spun ca sunt in cautarea unui nou finantator”.

Speranta moare ultima

Clientul MTS despre care am vorbit mai sus spera ca banii ce constituiau avansul achizitiei sale, au ajuns la vanzator. Insa, mai multe detalii nu avea cum sa afle, deoarece nu era curent!!! Era increzator si spunea ca, daca nu va obtine banii inapoi va da in judecata MTS Leasing. Daca nici asa nu va reusi, clientul va merge mai departe si va da in judecata statul roman pentru ca a dat autorizatie de finantare unei firme fantoma.

La Brasov- oficialii confirma intarzierile cu plata

Am contactat si un reprezentant zonal din Brasov. Oficialul de aici (colaborator MTS) ne-a declarat ca pot veni la sediu si pot afla mai multe detalii despre oferta lor. La intrebarea despre posibiliul faliment al firmei, acesta a spus ca “nu prea este adevarat, exista doar un mic sambure de adevar, dar este stiut ca ziaristii exagereaza. De altfel, am fost anuntati ca maine vor veni in tara reprezentantii si vor face declaratii.Asa ca stati linistita, doamna!”. Totusi, acesta a confirmat ca exista intirzieri ale platilor catre firmele de constructii.

Stai linistit, sunt altii care vegheaza asupra banilor tai!

Stati linistita? Parca mai era o reclama cu …”stai linistit…”, foarte cunoscuta aceasta expresie si foarte actuala., se pare.
Iar din declaratia oficialului din Brasov am inteles ca afacerea continua si ca se pot face contracte. Teapa merge mai departe!

Reactia cititorilor

Stimate Doamne, Stimati Domni,
Va scriu cateva cuvinte in legatura cu MTS Leasing.
Numele meu este L… G…. sunt Manager de Proiecte undeva in
Bucuresti si in luna octombrie 2004 am vrut sa-mi achizitionez o
garsoniera in cartierul dezvoltat de catre ENERGI-CO Holding in
Giulesti.
Am fost indrumat de catre acestia pentru finantare la MTS Leasing.
Am avut o discutie de aproximativ jumatate de ora cu unul din sefii
MTS de la sediul de pe Mihai Bravu. Desi ma incadram ca si
posibilitati finaciare la un leasing cu avans de 10 %, acesta mi-a
fost refuzat cu obstinatie pe tot felul de motive inventate, care nu
erau trecute in conditiile de finantare. In plus, pe langa cei 25% pe
care mi-i cereau, mai doreau sa depun 2000 de euro, un fel de taxa de
procesare. Toate acestea mi-au creat dubii si am incheiat discutia.
Seara am cautat pe Internet date despre MTS Leasing si absolut toate
dubiile mi-au fost confirmate.
Iata ce am gasit:
- Marele patron al firmei MTS Gmbh, doctor Metzen, firma care in
Romania se lauda cu peste 16 ani in activitatea de leasing imobiliar
in Germania, nu avea absolut nici o tangenta cu leasingul. Firma MTS
era declarata in Germania ca firma de comert si se ocupa cu importul
de peste si icre de la Sankt Petersburg, Rusia.
- Faxul de contact in Germania pentru marele doctor Metzen era de fapt
telefonul lui de acasa!
- Adresa firmei MTS corespundea cu adresa privata a personajului respectiv!
- Directorul roman al firmei MTS, Marian Fatu era fostul ofiter de
securitate, implicat in scandalul Dabela - Radet.
Si toate acestea le-am gasit cautand doua ore pe net in seara
respectiva.Am gasit toate aceste date printr-un simplu search pe
google dupa cuvintele cheie MTS. Si majoritatea informatiilor care vi
le-am insirat nu proveneau de pe site-uri romanesti ci de pe forumuri
de discutie americane si germane!
Am renuntat imediat la aceasta finantare si mi-am convins si doi
cunoscuti sa o faca, prezentandu-le dovezile, zic eu, zdrobitoare.
Am anuntat si persoana cu care discutasem la ENERGI- CO Holding dar
mi-a raspuns ca nu au absolut nici un dubiu asupra bonitatii si
probitatii MTS, lucru care m-a facut sa renunt in continuare la orice
demers pentru a-i demasca.
Mi-am zis ca ori sunt prosti, ori sunt inconstienti ori au oarece
interese obscure.

Intrebarile mele sunt urmatoarele:

1. Daca eu, o simpla persoana fizica fara o logistica supersofisticata
si fara conexiuni in sistem am reusit ca in doua ore sa imi creez o
imagine asupra magariei care se pregatea, dumneavoastra un site
specializat in informatii financiar bancare, cu redactori foarte
incisivi si documentati, cum de nu ati reusit sa intuiti marea gogoasa
care se punea la cale ? Cum de ati acceptat cu ochii inchisi
sponsorizarea MTS ? Sincer, cand am vazut sigla lor pe siteul dvs,
credibilitatea dumneavoastra a scazut drastic pentru mine si probabil
si pentru altii

2. Cum nici o structura specializata in informatii din Romania nu a
intuit ce se intampla ? Cum e posibil ca Romania anului 2005 sa fie in
continuare un sat fara caini, in care asemenea tunuri sa poata fi date
aproape de catre oricine ?

3. Cum e posibil ca reclama agresiva promovata de MTS Leasing, in
conditii de creditare disproportionat de avantajoase fata de tot ce
insemna la acea data leasingul in Romania (Dobanzi de 5 % fata de
8-11%) sa nu fi ridicat semne de intrebare nimanui ?

V-as ramane indatorat daca imi veti raspunde macar la prima intrebare.

Al dumneavoastra sincer,
LG
Sursa de aici:
http://www.ghiseulbancar.ro/modules.php?op...le&sid=1446


--------------------
Nimeni nu moare virgin/a. viata i-o trage fiecaruia cel putin o data.
Nissan PATHFINDER 2.5 LE PLUS
Go to the top of the page
 
+Quote Post
FESTINA
post Jul 15 2005, 06:44 PM
Post #104


specialist
******

Group: Membri
Posts: 1.007
Joined: 26-July 04
From: Bucuresti
Member No.: 29.898



Dramele pacalitilor in cazul MTS Leasing

Clientii MTS Leasing au ramas doar cu niste hartii fara valoare

Andreea Chiriac a depus un avans de 28.000 de euro pentru o casa in care urma sa stea cu parintii

In urma publicarii articolului referitor la lovitura data romanilor de firma MTS Leasing, in ziarul nostru de ieri, multi dintre pagubiti au sunat la redactie si au dezvaluit o parte din culisele �afacerii� imobiliare.
Clubul Sportiv Fratia din Rm.-Valcea se numara printre cei 700 de pagubiti care a incheiat contract cu firma MTS Leasing. �Am vrut sa facem o sala de sport pentru cei 20 de sportivi ai clubului, doi dintre ei fiind olimpici. Am gasit sprijin la primarie, care ne-a dat un spatiu (o centrala termica dezafectata, care avea insa nevoie de renovare). Pentru aceasta am apelat la firma MTS, pentru ca erau singurii care nu cereau garantii si aveau o dobanda buna (toate bancile ne-au cerusera garantii si 1.000-2.000 de euro spaga numai ca sa inceapa studiul de fezabilitate). Am vrut sa imprumutam 100.000 de euro de la MTS, pentru ca exista avantajul ca la ei plateai prima rata dupa ce se termina constructia. Am dat un avans de 25.000 de euro (din sponsorizari), pe 26 mai anul acesta, urmand ca ei sa plateasca restul de 75.000 de euro constructorului. Insa acesta nu a primit nimic de la MTS�, marturiseste reprezentantul clubului �Fratia�, adaugand ca el nu vrea sa recupereze banii, ci doar sa fie construita sala de sport.

�Ce facem cu avansul?�

Andreea Chiriac este o tanara care lucreaza in Franta. Cu o parte din banii castigati acolo si cu altii imprumutati a platit un avans pentru o casa in cartierul Giulesti-Sarbi, unde voia sa locuiasca impreuna cu parintii, care sunt pensionari. Mama acesteia ne-a marturisit ca a incheiat contractul cu MTS Leasing in iunie 2004; a depus in cont 28.000 de euro, la care s-au adaugat alte sute de euro pentru TVA si comisionul firmei. Casa nu este inca terminata, dar in cazul lor MTS i-a platit constructorului (firma Energico) o prima rata de 18.000 de euro. Nu stie ce se va intampla in continuare. �Am putea sa lucram cu alta banca, dar cu avansul ce facem?�

MTS Leasing recunoaste ca are probleme

Valentina Gabrielescu, din Bucuresti, a depus si ea in contul MTS Leasing 13.000 de euro, in mai anul acesta, reprezentand avansul unei case pe care urma sa o construiasca incepand cu luna viitoare. Contractul nu a fost definitivat, pentru ca MTS urma sa incheie la randul ei contract cu firma constructoare - ACET - si sa plateasca 80.000 de euro timp de 20 de ani. Dar, in urma celor intamplate, constructorul a spus ca nu mai semneaza nici un contract cu nemtii, pentru ca nu sunt seriosi.

Ce spun nemtii de la MTS Leasing GmbH

Reprezentantii din Germania ai companiei acuzate au dezmintit ieri informatiile aparute in presa, potrivit carora MTS Leasing s-ar afla in incapacitate de plata, dar au confirmat faptul ca unul dintre consilierii financiari ai companiei, Calin Armen, a disparut cu banii firmei. Aceasta dupa ce, in urma cu o saptamana, MTS Leasing anunta ca a fost nevoita sa renunte la serviciile de consultanta ale lui Calin Armen, �din motive care tin de corectitudinea sistemului german�.
De asemena, reprezentantii companiei germane au precizat ca �vor continua sa ramana pe piata� si au anuntat ca vor oferi detalii saptamana viitoare, in cadrul unei conferinte de presa.

�Unde voi plati ratele?�

Cazul unui bucurestean care a dorit sa-si pastreze anonimatul� este similar cu al celor care au platit avansul, s-au mutat in noile case si au ajuns sa achite chiar si prima rata. Intrebarea lui este alta: daca va primi actul de proprietate si unde va mai plati ratele? Acesta spune ca cei de la MTS i-au facturat ratele abia luna trecuta, pentru perioada noiembrie 2004-iunie 2005.

SAPARD recunoaste colaborarea cu MTS

Ca si in cazul FNI-CEC, o macheta publicitara a MTS Leasing, care a aparut ieri intr-un cotidian central, include siglele Uniuniunii Europene, Guvernului Romaniei si Agentiei SAPARD. MTS Leasing se prezinta drept cofinantator pentru cei care doresc sa acceseze fonduri europene. Agentia SAPARD a confirmat ieri ca are un protocol de colaborare cu MTS Leasing, pe care a hotarat sa-l suspende. Acesta consta in recunoasterea cererii de finantare specifica pentru programul SAPARD, ca documentatie pentru acordarea finantarii sub forma de leasing imobiliar, precum si a scrisorii de confort. �In cazul in care nu se primeste nici o clarificare justa, agentia va rezilia protocolul de colaborare� se arata intr-un comunicat al SAPARD. (Lidia Truica)

Sursa:
http://www.expres.ro/economie/?news_id=190925


--------------------
Nimeni nu moare virgin/a. viata i-o trage fiecaruia cel putin o data.
Nissan PATHFINDER 2.5 LE PLUS
Go to the top of the page
 
+Quote Post
FESTINA
post Jul 18 2005, 02:37 PM
Post #105


specialist
******

Group: Membri
Posts: 1.007
Joined: 26-July 04
From: Bucuresti
Member No.: 29.898



O singura locuinta, doua tepe
Nu cu mult timp in urma, Impact a hotarat sa creasca pretul locuintelor deja contractate de clienti, pe motiv ca negocierea s-a facut in euro, cursul de schimb a scazut, iar furnizorii de materiale vor plata in lei.

Chiar daca firma de constructii nu si-ar fi impartit profitul cu ei in ipoteza in care cursul crestea in loc sa scada, multi au acceptat, doar la gandul ca se vor muta mai repede in noua casa.

O parte dintre acesti consumatori concilianti urmau insa sa-si dobandeasca locuinta in urma parteneriatului incheiat intre Impact si MTS Leasing (cea din urma platea casa si devenea proprietara pana cand beneficiarul achita integral ratele, care se intindeau pe 20 de ani).

In acest moment insa, cei care visau o casa achizitionata printr-o finantare superavantajoasa (dobanda 5%) au adunat in mai putin de un an doua upercuturi sub centura : au aflat ca vor trebui sa plateasca mai mult pentru casa (avansul si ratele aferente s-au rotunjit simtitor), iar, mai apoi, ca ar putea ramane si fara avans si fara casa, pentru ca societatea de leasing se cam apropie de faliment.

Mi se pare prea mult, chiar si pentru o tara plina de surprize ca Romania.

De acord, Banca Nationala nu supravegheaza societatile de leasing, dar o parere avizata, niste suspiciuni legate de dobanda de 5%, care nu permitea practic refinantarea MTS, parca tot am fi asteptat de la BNR.

La randul sau, Asociatia pentru Protectia Consumatorului, o institutie cam la fel de discreta precum Avocatul Poporului, ar fi trebuit sa dea repede peste maini conducerii Impact sau macar sa iasa cu ceva declaratii din vreme in presa.

Nimic din toate acestea nu s-a intamplat insa; consumatorul roman trebuie sa invete sa se descurce, in continuare, pe cont propriu.

cristi.dogaru@mediaon.ro
Articol preluat din cotidianul Banii Nostri


--------------------
Nimeni nu moare virgin/a. viata i-o trage fiecaruia cel putin o data.
Nissan PATHFINDER 2.5 LE PLUS
Go to the top of the page
 
+Quote Post
FESTINA
post Jul 18 2005, 02:41 PM
Post #106


specialist
******

Group: Membri
Posts: 1.007
Joined: 26-July 04
From: Bucuresti
Member No.: 29.898



Piata imobiliara infipta-n tepe
de Valentin Gros; vali.gros@mediaon.ro
Neglijentii au pierdut bani grei din afacerile cu terenuri, case si apartamente

Cine nu deschide ochii deschide punga, zice un proverb la care ar trebui sa ne gandim de cate ori vindem sau cumparam un imobil.

Romanii au pierdut, in deceniul trecut, gramezi de bani din operatiuni financiare. Rand pe rand s-au prabusit afaceri aparent "sclipitoare", unele izvorate parca din neant, altele avand in spate nume puternice. Caritas, SAFI, Dacia Felix, Credit Bank, FNI sunt numai cateva exemple.

Mai nou, apar scandaluri pe piata imobiliara. Acestea fac mai putina valva, deoarece numarul pagubitilor este mai redus. Unii dintre pagubiti, insa, au mai mult de suferit, pentru ca ei au aruncat in joc sume imense, de ordinul zecilor sau sutelor de mii de euro.

Mirajul unei dobanzi amagitoare

Societatea cu capital german MTS Leasing acorda servicii de finantare imobiliara. Clientul platea un avans, o firma de constructii incepea sa ridice cladirea. Aceasta din urma primea banii de la MTS Leasing, pe masura ce termina fazele de executie.

La un moment dat, operatiunile s-au blocat. Un client a povestit ca achitase un avans de 15.000 euro, cifra incluzand taxele de management si de procesare. Pretul total al casei era in jur de 70.000 euro, valoarea finantata fiind de aproximativ 55.000 euro. Compania de constructii lucra deja la interior, cand s-a oprit, pentru ca MTS Leasing nu a mai semnat procesul-verbal al unei faze de executie. Astfel, se pare ca vreo 700 de beneficiari se intreaba acum daca isi vor mai recupera banii. Se afla in stare de tensiune atat persoane fizice, cat si firme care au muncit "in gol", fara sa fie platite. In ce priveste valoarea totala a pagubelor posibile, se vehiculeaza diferite sume, intre 50 milioane si 100 milioane de euro. Benedikt Metzen, Head Office al MTS Leasing, a declarat ca societatea nu si-a anuntat incapacitatea de plata la tribunal si a dezmintit zvonul ca Mathias Metzen (directorul reprezentantei din Romania) ar fi luat bani sau documente de la reprezentanta.

In urma cu cateva luni, revista "Banii Nostri" a avertizat ca oferta MTS Leasing nu avea acoperire. Dobanda de 5%, propusa clientilor, era atractiva, dar lega o piatra de moara de picioarele companiei. Guvernul german se imprumuta cu 4%, deci MTS Leasing ar fi strans bani de pe piata internationala la dobanzi mai mari. Daca adaugam si costurile de promovare si marketing, rezulta ca firma scotea practic bani din buzunar, in loc sa castige de pe urma operatiunilor din Romania.

A scazut euro, ridicam pretul!

Un conflict a izbucnit intre compania de constructii Impact si mai multi clienti ai sai. Firma a ridicat tarifele chiar in timpul derularii contractelor, ca sa recupereze cat a pierdut prin devalorizarea euro fata de leu. Din septembrie 2004 si pana in mai 2005, moneda unica a scazut cu vreo 5.000 de lei, de la 41.000 la 36.000. Beneficiarii achitau serviciile pe stadii de executie. Platile fiind calculate in euro, Impact a avut de suferit. Compania prime sume tot mai mici, in lei, in timp ce angajatii solicitau salarii tot mai mari. Materialele se scumpeau si ele, pentru ca furnizorii incercau sa se protejeze de efectele deprecierii. Managementul s-a gandit sa opereze modificari. Ani intregi valuta crescuse incontinuu fata de moneda nationala si managementului nici nu-i daduse prin cap sa faca vreo schimbare.

Pretul total al lucrarilor se majora cu aproximativ 20%. Unii clienti au refuzat sa renegocieze: "De ce sa dam noi cu 20% mai mult peste cat ne-am inteles?". Ei au amenintat ca se vor organiza intr-o asociatie, pentru a-si apara interesele in instanta. Conducerea a spus: "bine, ramanem cu tarifele vechi, dar e posibil ca noi sa-i dam in judecata, pentru ca suntem fortati sa ducem la sfarsit un contract care ne creeaza prejudicii financiare".

S-au ciondanit si pe finisaje, ca in primavara nu mai cumparai aceeasi gresie la pretul din toamna. Impact s-a orientat catre alte sortimente, dar beneficiarii au invocat o nota din specificatia tehnica, unde se spunea ca se pot folosi "la alegerea clientului, materiale similare calitativ, cu incadrare in pretul initial". Pana la urma se pare ca s-a cazut la pace, majoritatea cazurilor rezolvandu-se la modul individual, dupa interminabile negocieri intre client si reprezentantii firmei. Cert este ca de-acum inainte, Dan Ioan Popp, presedintele Consiliului de Administratie al Impact, va cere colaboratorilor sai mai multa atentie la intocmirea calculatiilor de pret.

Graba strica treaba cu intentie

Pe piata imobiliara se intampla tot felul de ciudatenii. Dupa incheierea unor "tranzactii", unii dintre cei implicati pica de fazani, dar de multe ori vinovatia le apartine si lor, pentru ca nu sunt destul de atenti. Cei mai naivi (ca sa nu le spunem fraieri) semneaza documente in alb, presati de asa-zisii intermediari. Acestia invoca argumente de genul "semneaza mai repede, ca sa rezolvam cu actele si trecem suma la predarea cheilor, ca acum nu stim care va fi atunci paritatea leu-euro".

Daca ai sta sa ii asculti pe unii intermediari, ai zice ca in Bucuresti toata ziua se vand si se cumpara apartamente, intr-un ritm infernal. Mergi la o vizionare si te pomenesti ca un domn tocmai iese. "Vedeti? Se duce s-o intrebe pe sotie daca ii convine. Va rog sa imi dati un raspuns cat mai repede, ca noi facem afaceri 24 de ore din 24, nu avem timp de discutii inutile". Ajungi acasa si imediat te suna secretara de la agentie: "S-a vandut cu 53.000 euro, se licitase de de la 48.000. Daca dumneavoastra nu v-ati n-ati vrut sa luati cu 45.000, cat vi s-a oferit, asta e! Nu va decideti repede, nu mai cumparati niciodata". Acestea sunt povesti. In realitate, anul acesta, cel putin, piata imobiliara a suferit un blocaj, tocmai din cauza ca proprietarii cereau preturi prea mari. Auzea ca vecinul ar fi vandut cu 52.000 euro, el punea 55.000. Puterea de cumpararea a populatiei nu a tinut pasul cu aceste valori, astfel ca s-au incheiat tot mai putine tranzactii.

Negocieri false

Iti sta mintea cand vezi cata ingeniozitate manifesta unele agentii imobiliari pentru a vinde cat mai rapid un apartament. Te duci la sediu si acolo te pomenesti ca agentul se cearta de mama focului cu un individ care vrea sa cumpere aceeasi locuinta, dar cei doi nu se inteleg asupra pretului. Culmea e ca la telefon ti se spusese ca trebuie sa dai 50.000 euro, dar discutia la care asisti porneste de la 55.000 euro. "A, bine ca a venit domnul", zice agentul si arata catre tine. "Pentru ca dumneavoastra nu v-ati decis, va cumpara dansul cu 53.000". Desigur, presupusul cumparator nu era deloc interesat sa achizitioneze apartamentul, ci actiona pe post de "inaintas", pus sa faca o diversiune prin care sa salte pretul.

Detaliile din contracte

Se dau si tepe de-a dreptul gogonate. Un cetatean are un teren de vreo 2.000 mp si cere pe el 40.000 euro. Vine cumparatorul, achita avansul de 15.000 euro si peste cateva zile se apuca sa imprejumiasca. "Pai stai, domnule, ca nu ai dat toti banii, cum scrie la document!", striga vanzatorul. Iar raspunsul va fi: "Ti-i dau, domnule, am zis eu ca nu ti-i dau?". Stiti care e problema? In contract era trecut ca mai trebuie platita diferenta de 25.000 euro, dar nu se specificase si o data-limita! Astfel de chestiuni se pot rezolva la tribunal, dar e mai bine sa fie evitate.

Chiriasul fuge cu actele

Au fost cazuri cand oamenii si-au pierdut casele. Sub nici o forma documentele de proprietate nu trebuie lasate pe mana te miri cui. Oricine va neglija aceasta regula o poate pati rau de tot. Inchiriezi apartamentul si incredintezi actele chiriasului (care pretexteaza ca plateste el impozitele, sau scoate alta bazaconie). Acesta se uita la mica publicitate si ii suna pe cei care vor sa cumpere. Se prezinta drept proprietar, folosindu-se de acte de identitate false. Apoi "vinde" apartamentul de 3-4 ori, incasand de fiecare data avansurile de la creduli. Sau poate merge chiar mai departe, luand intreaga suma de la o familie care se si muta in spatiu. Asa ca il jecmaneste pe adevaratul proprietar (care ramane fara casa), ori pe cei care dau bani fara sa verifice legalitatea tranzactiei.

Imprumuturi sinucigase

Risti sa cazi victima unor tepe extrem de periculoase daca nu te uiti bine cu cine bati palma si te bagi in afaceri cu tipi din lumea interlopa. Unii dintre acestia joaca foarte dur, punand la cale o smecherie care a lasat pe drumuri foarte multa lume. Vine omul la escroc si cere un imprumut. Sa zicem, 10.000 euro. "OK, dar punem gaj apartamentul. Nu dai banii inapoi in trei luni, iti iau casa". Zis si facut. La termenul fixat, proprietarul il cauta pe "creditor" sa-i returneze suma. Numai ca acesta - ia-l de unde nu-i! La telefon nu mai raspunde, acolo unde locuia nu mai e de gasit. Peste ceva timp, imprudentul se pomeneste cu o citatie in instanta prin care e somant sa cedeze apartamentul, pe motiv ca nu a respectat termenii intelegerii! Chiar daca el are acum banii, partea impricinata zice ca e prea tarziu, si ca "tergiversarea asta" i-a prejudiciat afacerile. Ce credeti, omul cinstit are sanse sa-si protejeze apartamentul? Decat sa ajungi la un astfel de proces, mai bine sa te imprumuti numai de la institutii abilitate si niciodata de la indivizi dubiosi.

Pachet de legi initiat in Parlament

Pe piata imobiliara se produc multe ciudatenii. Unii specialisti acuza vidul legislativ care domneste in acest domeniu. Real-estate-ul din Romania nu are o lege care sa-i reglementeze activitatea, si nici un organism supraveghetor, asa cum se intampla in alte sectoare, mai bine puse la punct: asigurari, sfera bancara, piata de capital. In ultimii doi-trei ani, au aparut foarte multe firme pe aceasta piata si e aproape imposibil de stabilit cine manifesta cu adevarat respect fata de clienti si cine nu. Liderul uneia dintre organizatiile profesionale imobiliare, Sorin Gabriel Zamfir (foto), a obtinut in aceasta legislatura mandatul de deputat. El se implica in elaborarea unui pachet de legi si amendamente initiat de parlamentarii D.A. "Va fi pusa in aplicare o politica generala, care defineste piata imobiliara, regleaza conditiile de proprietate si relatiile dintre actorii pietei: vanzatori, cumparatori, intermediari. Sunt vizate si alte aspecte, cum ar fi disciplina in constructii si achizitiile publice", a declarat Sorin Gabriel Zamfir.

Set de reguli propuse de profesionisti

Un proiect de lege a fost supus atentiei opiniei publice de catre Camera de Comert Imobiliara, prin presedintele institutiei, Emil Giurgiu (foto). Proiectul defineste notiuni ca "oferta imobiliara", informatii confidentiale", "informatii privilegiate" si prevede introducerea unor regulamente. Conform acestora, ar urma sa se infiinteze Registrul de Evidenta Imobiliara si Camera Arbitrala, care sa functioneze in domeniu. Totodata, se prevad reguli de promovare a ofertelor imobiliare si obligatii de evidenta, raportare, publicitate pentru asigurarea protectiei clientilor si a intermediarilor. Emil Giurgiu recomanda celor care se implica in tranzactii imobiliare "sa isi tina lacomia in frau, astfel incat partea rationala sa prevaleze asupra instinctului. Daca vi se propune o afacere ce pare extraordinar de avantajoasa, apelati la un avocat. Mai bine ii platesti lui un onorariu de cateva sute de euro decat sa pierzi ulterior cateva sute de mii. Cine gandeste inainte de a semna un document nu va lua teapa", afirma Emil Giurgiu.

Articol preluat din cotidianul Banii Nostri


--------------------
Nimeni nu moare virgin/a. viata i-o trage fiecaruia cel putin o data.
Nissan PATHFINDER 2.5 LE PLUS
Go to the top of the page
 
+Quote Post
FESTINA
post Jul 18 2005, 03:06 PM
Post #107


specialist
******

Group: Membri
Posts: 1.007
Joined: 26-July 04
From: Bucuresti
Member No.: 29.898



Țeapa MTS Leasing


Visele a mii de români care au dat bani grei pentru a locui în cartierele de lux promise de firma Impact s-au destrămat după ce unul dintre principalii finanțatori ai firmei constructoare s-a retras din afacere

În ultimele două luni, românii au parte de o nouă „telenovelă”, în genul Caritas – Bancorex – FNI, intens mediatizată de presă. Este vorba despre proiectul cartierelor rezidențiale Europa și Lotus care a ajuns în plop după ce unul finanțatorii firmei Impact SA și-au luat tălpășița. Nemții de la MTS Leasing s-au retras din afacere cu bani cu tot, lăsând o gaură de aproape 100 de milioane de euro. Strategia lor nu a fost deloc complicată: mușcă și fugi!

România este țara tuturor posibilităților. Mai nou, străinii vin în România să tragă tunuri de milioane de euro. Profitând de debandada legislativă și de șovăiala, uneori voită, a forurilor de verificare a activităților economice.

Țeapă made in Germany

Firma germană MTS Leasing este înregistrată cu sediul la casa familiei Metzen, în localitatea germană Kronberg, lângă Frankfurt. La aceeași adresă mai sunt înregistrate firmele MTS Investition und Handel, din 1994, și Metzen und Partners Consultants, din 1988. Acestea din urmă figurează cu doar cinci angajați. Proprietarul firmelor este familia Metzen, prin Theo Metzen, iar capitalul social este de 150.000, respectiv 250.000 de euro.
Deschiderea reprezentanței MTS Leasing în România a fost autorizată de Ministerul Economiei și Comerțului în februarie 2004. La data respectivă, firma funcționa în Germania de numai câteva luni, respectiv din noiembrie 2003, și avea un capital social de 25.000 euro.
Oficialii Coface Intercredit declară că în Germania, capitalul social minim pentru înființarea unui SRL este exact 25.000 euro. În aceste condiții, se pune firesc întrebarea cum a fost autorizată această firmă pentru a-și deschide reprezentanță în România și a derula activități de leasing imobiliar estimate la sute de milioane de euro, dacă era inființată de numai câteva luni? După un an de activitate în România, capitalul MTS Leasing a fost majorat la 250.000 euro.
În anul 2004, MTS Leasing a semnat aproximativ 500 de contracte de leasing, atât pentru construcții industriale, cât și pentru construcții civile.
Compania oferea una dintre cele mai mici dobânzi pe piața leasingului imobiliar din România, de 5% pe an, la sold. Durata leasingului putea fi de până la 20 de ani. Valoarea avansului era cuprinsă între 10 la sută și 30 la sută. Avansul trebuia să fie de 25 de procente dacă solicitantul îndeplinea doar condiția de a fi proprietar al terenului și de 30% dacă solicitantul dorea finanțare și pentru achiziționarea terenului. Dispunând în prezent de o structură de agenți care acoperea principalele județe ale țării, MTS Leasing se afla în stadiul pregătitor pentru a trece la sistemul de franciză. Astfel, firma germană intenționa ca, până la sfârșitul lui 2005, să devină francizor pe piața românească a finanțărilor imobiliare. În paralel, MTS Leasing a deschis reprezentanțe atât în Bulgaria, cât și în Serbia, contând pe același succes ca cel înregistrat pe piața din România.

Pe urmele FNI

O dată cu explozia în presă a scandalului cartierelor Impact, conducerea MTS Leasing, asigurată de Theo și Matthias Matzen, s-a dat la fund. Cei doi, tată și fiu, au părăsit România. Mai mult, în centrul scandalului s-a plasat și fosta directoare de marketing al MTS Leasing, Andreea Raclea, căreia Ghișeul Bancar din România i-a reprodus afirmația că “MTS a intrat în blocaj financiar”. Ulterior, Raclea a negat afirmația făcută.
Andreea Raclea a declarat că, în acest moment, MTS trece printr-un moment mai dificil din cauza unor parteneri de afaceri din România, care nu și-ar fi onorat obligațiile. Ea a mai spus că directorii firmei MTS, aflați acum în Germania, încearcă să remedieze situația. Fostul director de marketing susține că nu este vorba despre o escrocherie, ci de o criză ce va fi remediată.
Afacerea era simplă. Totul funcționa pe un sistem piramidal. Constructorii de locuințe se declară, la rândul lor, înșelați, pentru că, până acum lucrările au fost finanțate chiar din banii lor. Benefeciarul dădea un avans, apoi o societate de construcții începea să ridice clădirea. Aceasta primea banii de la MTS Leasing, pe stadii de execuție, care urma să-și recupereze investiția de la cumpărător. Nu se cunoaște valoarea totală a pagubelor, dar se vehiculează sume între 50 și 100 milioane de euro. Este așteptată formarea unei echipe de specialiști, care să facă o evaluare exactă.

Victime în toată țara

Theo și Mathias Mettzen, patronii firmei MTS Leasing, și-au întins afacerile și la Târgu Mureș, unde au reușit să păcălească 35 de persoane fizice și juridice, printre care și o bancă. Camera de Comerț, Industrie și Agricultură a județului Mureș a fost cea care a asigurat intermediatul între firma de leasing și “beneficiari”. Păgubașii spun că înainte de perfectarea actelor erau obligați să gireze cu terenuri sau alte proprietăți, precum și cu proiectul și autorizația de construcție. În caz contrar, firma nu prelua contractul de finanțare, iar condițiile de finanțare erau net favorabile firmei germane.
Autoritățile locale mureșene spun că MTS Leasing avea și proiecte de largă anvergură. Astfel, ei au încheiat contracte pentru francizarea afacerii cu cinci firme din București, Cluj-Napoca și Brasov, contra unor sume de bani cuprinse între 100 și 500.000 de euro și erau pe cale să încheie alte trei contracte cu firme din județul Mureș.

Publicitate amăgitoare

Operațiunea MTS Leasing nu ar fi avut un succes de asemenea amploare, dacă nu ar fi fost însoțită de o campanie publicitară extrem de agresivă. O parte importantă a acestei campanii de imagine a fost construită chiar și pe spatele actualului Traian Băsescu, acesta din urmă participând la două seminarii economice organizate de MTS.
În perioada în care a activat în România, MTS Leasing a investit o sumă colosală în publicitate. Un exemplu comparativ este elocvent. În vreme o altă firmă de același profil a investit suma de 70.000 de Euro în efecte mediatice care să-și sporească imaginea, cei de la MTS au cheltuit peste 1.300.000 de Euro. Imensa sumă a fost investită în crearea imaginii de super afacere sigură din care nimeni nu pierde nimic. Nemții și-au recuperat cu vârf și îndesat investiția și au plecat acasă cu peste 100 de milioane de euro în buzunar.

Păgubiții stau și așteaptă

Culmea ironiei este că, din cauza legislației române extrem de întortocheată, clienții MTS Leasing se află în imposibilitatea de a continua construcția imobilelor, atât timp cât contractele de leasing și autorizațiile de construcție sunt valabile. Problema este că aceștia nici nu pot vinde terenul, nici nu pot demola imobilele a căror construcție a început deja. Deci stau și așteaptă, Ce anume, nimeni nu știe.
Contractul de superficie încheiat de clienți cu MTS Leasing îi oferă finanțatorului german drept de proprietate asupra clădirii construite și drept de folosință asupra terenului. Astfel, clienții, pe lângă țeapa luată, sunt prinși în tentaculele unei caracatițe legislative. Aceștia nu au dreptul să demoleze clădirile, deoarece se află în proprietatea MTS și nici să vândă terenul, acesta fiind în proprietatea statului. Potrivit contractului de leasing încheiat de cele două părți, nerespectarea termenilor contractuali de către MTS Leasing nu duce la rezilierea unilaterală a contractului ci doar la plata unor penalități. Clauzele contractuale stipulează ca soluție apelarea la instanță iar în acest caz procedurile juridice se pot întinde pe durata a cel puțin zece ani. O altă variantă ar fi constituirea păgubiților în parte civilă într-un proces penal. În această situație, avantajul ar fi că pretențiile clienților pot ajunge până la executarea silită în nume personal a membrilor conducerii firmei pentru eventuale despăgubiri.

Impact, țeparul țepuit

Impact SA, una dintre principalele firme de construcții care a derulat contracte cu MTS Leasing confirmă, într-un comunicat de presă, că a fost înșelată de firma germană, care în ultimele două luni nu și-a mai onorat obligațiile de plată, în ciuda somațiilor repetate. Oficiali ai companiei au confirmat, că este vorba de o mare țeapă. Între timp, cei care au lucrat pentru MTS (angajați și reprezentanțe de vînzări) încearcă să reducă amploarea crizei. Ei spun că MTS va anunța măsuri de redresare financiară a firmei.
Cartierul Europa din Oradea se vrea a fi un ansamblu de vile construite la standarde occidentale. Întins pe o suprafață de 110.000 de metri patrați, acest proiect necesită o investiție de 18 milioane de euro. Cele 312 vile ce urmează a fi construite la marginea orașului dau acum mari emoții orădenilor care-și văd spulberate visele de a avea o casă în acest complex imobiliar.
Antonio Zărnescu, directorul Public Relations al firmei Impact, declară că firma este alături de victimele MTS. Impact SA va acorda sprijin imediat, tuturor clienților care au încheiat contracte de finanțare cu MTS Leasing pentru achiziționarea unui imobil în ansamblurile rezidențiale dezvoltate de companie. Cei care vor dori continuarea colaborării, pot semna acte adiționale autentice la antecontractele de vânzare-cumpărare a terenului aferent. Asta, până la găsirea unor noi metode de finanțare.
Firma Impact este, la rându-i, protagonista unui imens scandal, având o serie de procese pe rol, inclusiv cu cetățeni străini. Toate au fost generate de faptul că societatea s-a angajat să construiască mai multe vile de lux în marile orașe ale țării, pentru care a încheiat contracte la prețuri ferme în euro, prețul de achitare al ratelor fiind cel la cursul zilei. Deoarece valoarea monedei unice a scăzut, compania a recurs la șantaje, presiuni și amenințări împotriva celor care refuzau să plătească sume până la de trei ori mai mari decât cele stabilite inițial.

Sediul filialei MTS Leasing Oradea este sigilat iar de pe fațada clădirii a fost demontată la repezeală reclama cu numele firmei. În acest moment, nu există nici un fel de dubiu asupra compromiterii credibilității, lucru dovedit și de modul în care nemții au șters-o din România. Din fostul sediu al MTS Leasing din Oradea au mai rămas doar urmele încă foarte vizibile cu numele firmei și o fițuică lipită pe vitrină și pe care scrie cu litere de-o șchioapă: “De Închiriat”.

Cosmin Pop
Data aparitiei: 2005-07-18
Articol preluat din Gazeta de Oradea


--------------------
Nimeni nu moare virgin/a. viata i-o trage fiecaruia cel putin o data.
Nissan PATHFINDER 2.5 LE PLUS
Go to the top of the page
 
+Quote Post
FESTINA
post Jul 20 2005, 01:15 PM
Post #108


specialist
******

Group: Membri
Posts: 1.007
Joined: 26-July 04
From: Bucuresti
Member No.: 29.898



SITUATIA ACTIUNILOR IMPACT S.A.

Tendinta: SCADERE (fata de zilele precedente cand a atins si o cotatie de 0.48)
Pret minim: 0,40
Pret Mediu: 0
Pret maxim: 0,42
BID: 0,41
ASK: 0,42
Ultimul pret: 0,42
Variatie pret: -0,42 (-100 %)


--------------------
Nimeni nu moare virgin/a. viata i-o trage fiecaruia cel putin o data.
Nissan PATHFINDER 2.5 LE PLUS
Go to the top of the page
 
+Quote Post
FESTINA
post Jul 26 2005, 01:48 PM
Post #109


specialist
******

Group: Membri
Posts: 1.007
Joined: 26-July 04
From: Bucuresti
Member No.: 29.898



Desi au dosarul de trei saptamani, anchetatorii nu au ridicat documentele si nu au sigilat sediul MTS Leasing
ANCHETA MTS, O FARSA
Eduard Pascu, Ion Alexandru, Dan Badea

Mai multe masini burdusite cu documente si calculatoare au incercat sa dispara duminica seara de la sediul reprezentantei firmei MTS Leasing GmbH din comuna Pipera. Unul dintre pagubitii acestei firme, care supraveghea sediul societatii, a anuntat politia. Doua masini au fost oprite si sechestrate de autoritati pentru cercetari. Martorii sustin ca alte doua masini au scapat din blocajul politiei.

Duminica seara, in jurul orei 20.30, una dintre persoanele pagubite de firma MTS Leasing se afla la supravegherea sediului societatii cu pricina, incercand sa surprinda orice miscare suspecta. Nu mica i-a fost mirarea cand pe usa proprietatii inchiriate de firma MTS Leasing de la fostul antrenor al echipei nationale a Romaniei, Anghel Iordanescu, intra patru masini. Trei dube si un Jeep Grand Cherokee cu numar de Germania. Vazand ca se incarca documente si calculatoare, omul a sunat la Politie. Mai multe echipaje s-au deplasat in zona Pipera, incercand sa opreasca masinile cu pricina. Au oprit doua dintre ele: o duba cu numarul SB 05 LXT si Jeep-ul Grand Cherokee cu numarul de Germania HGSK 9630. Surse din randul anchetatorilor sustin ca masina cu numar de Sibiu este proprietatea firmei SC Cristiana Sim SRL, iar Jeep-ul apartine unei prietene de-a unuia dintre fiii patronului de la MTS Leasing. Surse judiciare ne-au declarat ca nici una dintre cele patru persoane care se aflau in masinile oprite de politie nu a fost retinuta, in schimb, duba burdusita cu acte si calculatoare sustrase de la sediul MTS Leasing a fost indisponibilizata. Procurorii Directiei de Investigare a Crimei Organizate si Terorism din Parchetul General urmeaza sa ia la puricat toate aceste documente.

De ce nu a fost sigilat sediul firmei?

Actiunea de duminica seara este cu atat mai suspecta, cu cat anchetatorii au permis sustragerea arhivei MTS Leasing prin simplul fapt ca nu au dispus sigilarea sediului firmei din momentul in care au declansat ancheta penala. Reamintim ca MTS Leasing GmbH a intrat in incapacitate de plata, activitatea companiei fiind preluata, incepand cu 19 iulie, de un judecator sindic german. Astfel, orice decizie va trebui luata doar cu acordul noului administrator, avocatul Georg Bernsau. Pe de alta parte, Andrei Danga, administratorul Activ Line, firma care a virat in conturile MTS Leasing suma de 358.685 de euro pentru a deveni francizor al companiei germane, a declarat ca MTS Leasing a cerut intrarea in incapacitate de plata in data de 6 iulie. Conform legii germane, MTS Leasing ar fi avut la dispozitie doua saptamani pentru a incerca o redresare a activitatii.

Contract cu cantec

In scopul recuperarii banilor, de catre Active Line, respectiv cei peste 250.000 de euro platiti ca taxa de management si 100.000 ca taxa de franciza, firma a incheiat, pe 14 iulie, o intelegere cu MTS Leasing. Compania germana urma sa cesioneze acestei societati contracte de leasing in limita banilor datorati. Actul a fost semnat in data de 14 iulie, cu toate ca, dintr-o greseala, pe documente apare data de 14 iunie. Portofoliul cedat urma sa fie compus, in mod egal, din cladiri finalizate, cladiri aflate in curs de constructie dar si din cladiri abia incepute, dar a caror valoare era echivalenta cu avansul platit de utilizatori. Astfel, clientii acestor contracte si-ar fi continuat constructiile, doar ca ratele lunare urmau sa fie platite catre firma Active Line. O alta varianta pentru salvarea MTS Leasing era obtinerea de surse de finantare. S-a propus preluarea portofoliului de catre o firma romaneasca, respectiv Sovereign Leasing, la care urma sa devina actionar Active Line si, optional, MTS Leasing.

Incercari disperate

Prin faptul ca noul finantator era rezident in Romania, Sovereign Leasing putea avea acces la fonduri pentru continuarea constructiilor, de la banci din Romania, urmand ca acestea sa fie garantate cu banii ce urmau sa fie incasati din contractele deja onorate. In aceste conditii, MTS Leasing si-ar fi putut continua activitatea.

Reprezentantii Active Line sustin ca demersurile pentru redresarea MTS Leasing au esuat din cauza ca nu puteau fi acceptate ca si garantii imobilele din Romania. Totodata au cerut judecatorului sindic sa confirme sau sa infirme valabilitatea actului semnat la 14 iulie. Judecatorul sindic ar putea inchide afacerea MTS Leasing fara pierderi semnificative, prin gasirea unor noi finantatori. Pagubitii MTS Leasing spun ca actul semnat pe 14 iunie dovedeste ca, desi oficialii germani cunosteau situatia financiara critica in care se afla firma, au continuat campania agresiva de francizare pe piata romaneasca. Mai mult decat atat, in intervalul iunie-iulie, MTS Leasing a incasat bani in baza unor protocoale semnate cu cei interesati sa obtina franciza.

Teapa de peste 50 milioane de euro

Sursele mai afirma ca Mathias Metzen, directorul MTS Leasing-Romania, a incercat, prin firma de echipamente si servicii IT Exelcar, la care este actionar, sa incaseze de la MTS Leasing bani pentru niste servicii care nu au existat. Faptul ca banii achitati ca avans pentru constructie au ajuns intr-un cont din Germania al Bancii Frankfurter Volksbank diferit fata de cel in care se varsau banii pentru constructii a alimentat si mai mult suspiciunea pagubitilor. In total se pare ca ar fi vorba de un prejudiciu de peste 50 milioane de euro.

Articol preluat din Gardianul din Marti, 26 iulie 2005 l Numarul 961


--------------------
Nimeni nu moare virgin/a. viata i-o trage fiecaruia cel putin o data.
Nissan PATHFINDER 2.5 LE PLUS
Go to the top of the page
 
+Quote Post
FESTINA
post Aug 1 2005, 12:22 PM
Post #110


specialist
******

Group: Membri
Posts: 1.007
Joined: 26-July 04
From: Bucuresti
Member No.: 29.898



Victime colaterale ale MTS Leasing
Falimentul MTS Leasing nu loveste doar in cei peste 700 de clienti ai societatii care risca sa nu isi mai recupereze avansul ci si in ideea de lesing in Romaia. Slab reglementata-legal, executorul poate vinde la licitatie bunurile societatii intrate in faliment, desi clientii isi platesc constincios ratele-suprapopulata si cu un prejudiciu de imagine pe cap, industria lesingului autohton incepe sa piarda tot mai mult teren in favoarea bancilor. Victime sunt societatile serioase, care apartineau nor grupuri financiare importante si care se vad bagate in aceasi oala de persoanele neavizate cu dubiosi gen MTS. Inca o data, lipsa de reactie a autoritatilor a facut posibila o noua escrocherie de proportii, ca si in cazul bancilor populare care, pana sa fie reglementate sever, au pagubit multi naivi atrasi cu dobanzi grase. O parte din vina o au insa si cei care s-au lacomit la o dobanda de doua ori mai mica decat cea practicata in piata, fara sa li se para suspecta filantropia finantatorului.

O miopie "de sens contrar" fata de procente o dovedesc si clientii altor societati de leasing sau banci, care accepta fara sa clipeasc dobanzi astronomice in valuta doar pentru ca ratele lunare li se par suportabile. De exemplu, am primit o oferta de finantare de la o societate de leasing care lucra in partneriat cu un furnizor de profile de geam termopan, care includea o DAE de peste 20% in euro ! Exemplele pot continua iar in acest caz, nu e sarac cu duhul cine cere, ci cel care accepta sa plateasca.

Articol preluat din cotidianul "Banii Nostri" din data de 01.08.2005


--------------------
Nimeni nu moare virgin/a. viata i-o trage fiecaruia cel putin o data.
Nissan PATHFINDER 2.5 LE PLUS
Go to the top of the page
 
+Quote Post
FESTINA
post Aug 3 2005, 02:47 PM
Post #111


specialist
******

Group: Membri
Posts: 1.007
Joined: 26-July 04
From: Bucuresti
Member No.: 29.898



Teparul Calin Armen, strategul escrocheriei MTS Leasing, este «prins» in reteaua mafiei rusesti
Dan Badea

La sfarsitul lunii iunie 2005, cand afacerea MTS Leasing a intrat in colaps, conducerea MTS anunta ca unul dintre consilierii financiari ai companiei, Calin Armen, a sustras peste 200.000 de euro din fondurile companiei si a disparut in Germania. Surprinzator insa, conform unui comunicat al MTS Leasing GmbH, Armen nu fusese un angajat al acestei companii, fiind de presupus ca el era consilierul personal al presedintelui MTS Leasing, Theobald Sebastian Metzen. Unul dintre membrii familiei Metzen, Benedict, a declarat presei ca ideea afacerii MTS Leasing i-a apartinut de fapt lui Calin Armen, care a lucrat de la inceput in firma si care ar fi stat si la baza declansarii scandalului din presa cu privire la dezastrul MTS. Tot Benedict Metzen a afirmat ca tatal sau, Theobald, n-ar fi cunoscut trecutul infractional al lui Armen si a avut deplina incredere in acesta. Afirmatiile lui Benedict Metzen trebuie tratate insa cu multa atentie, nefiind exclus ca fuga lui Armen sa faca parte dintr-un scenariu cunoscut patronilor MTS care, dupa ce si-au facut plinul din fondurile avansate de catre clienti, s-au gandit poate ca, pentru a o sterge nemteste cu banii deja incasati, au nevoie de un motiv credibil in fata autoritatilor. Ce motiv mai credibil puteau inventa, decat trimiterea la inaintare a unui personaj care avea deja, in Romania, renumele unui escroc? Pe de alta parte, daca Armen ar fi escrocat intr-adevar firma MTS, este de presupus ca, macar de data asta, el nu s-ar fi ascuns tocmai in Germania, locul de unde provin patronii companiei, ci ar fi ales o alta destinatie. Or, asa cum vom vedea, «punctul de comanda» al lui Armen a fost si a ramas Germania si e greu de crezut ca, pentru cateva sute de mii de euro, el putea sa-i puna in pericol pe membrii retelei din care face parte, prin atragerea atentiei autoritatilor germane asupra acestora. E de presupus asadar ca Armen n-a fost decat un pion de sacrificiu in aceasta afacere, el fiind in cardasie cu patronii germani, actiunea de discreditare a lui Armen avand menirea de a pasa vinovatia in alta parte.

Mortul Goutchian Armen a inviat la Bucuresti

Nascut pe 2 mai 1968 in Tbilisi (Gruzia), Goutchian Armen Eduardovici a copilarit in cartierul moscovit Solntsevskaya, un adevarat cuib al mafiei moscovite si locul de unde provine cunoscuta organizatie de crima organizata ce poarta acelasi nume. Conform unor surse, Armen Goutchian s-a refugiat in Romania deoarece a fost implicat intr-o escrocherie de proportii ce a vizat fraudarea unui fond de pensii al rusilor prin intermediul grupului rus de investitii MMM. Afacerea a fost, la vremea respectiva, o mare teapa financiara consemnata in Rusia. Pentru a scapa de cei pe care-i escrocase, Armen a fost declarat mort si a parasit tara cu destinatia Romania. Din motive de protectie, el si-a schimbat apoi numele in Calin Armen, dupa casatoria cu romanca Georgeta Calin.

Intr-o prima faza a lansarii lui pe scena mafiei autohtone, Armen s-a afisat indeosebi la «Intercontinental», unde cheltuia cu destula usurinta sume mari de bani, cu iz de «canepa» rafinata, vanduta prin Grozavesti, pentru a epata si a «testa» piata. Si-a facut curand prieteni cu care, ulterior, a inceput sa imagineze modalitati de tepuire a fraierilor. A patruns in medii dintre cele mai diverse si a castigat increderea unor persoane precum Emil Botea (presedintele de atunci al cooperativei de credit Banca Populara Romana), cu care a demarat afaceri de anvergura, Fatih Kesser, Constantin Iancu si Gheorghe Comanescu etc. Unul dintre acestia, turcul Fatih Kesser, acuzat ca ar fi comandat asasinarea la Bucuresti a unui conational, se plangea ca a fost tepuit fara retineri de Calin Armen cu aproximativ 100.000 de dolari, motiv pentru care Armen a fost obligat sa se ascunda o vreme, sau sa anunte ca s-a ascuns, conform obiceiului, in Germania.

Morisca Armen-Botea

Una dintre afacerile de succes ale lui Armen pe piata tepelor autohtone a fost Compania Populara de Leasing (CPL) infiintata in 1999, cu sediul la aceeasi adresa cu cooperativa de Credit Banca Populara Romana (BPR). Actionarii CPL erau Georgeta Calin (sotia lui Armen), Mihaela Botea (sotia lui Emil Botea, presedintele de atunci al BPR), Dragos Mihai Garjabu (fost director BPR) si firmele Interbrok SA, Compania Internationala de Asigurari (CIA) si BPR. Calin Armen figura, discret, pe lista administratorilor CPL. Firma Interbrok, infiintata in 1998 la aceeasi adresa cu BPR, ii avea ca actionari pe sotia lui Botea, BPR si CIA, iar, aceasta din urma, pe sotii Botea, Dragos Garjabu si, evident, Interbrok. Dupa infiintarea, un an mai tarziu, a CPL, compania devine actionar intr-o alta firma, Flash Adv Trade SRL, societate administrata de Calin Armen. O morisca facuta special pentru a pierde urma banilor. Numai modul de constituire al acestor societati era suficient pentru a atrage atentia, chiar si unui caprar din Politia romana, ca intentiile actionarilor unei asemenea increngaturi nu sunt deloc ortodoxe. Ulterior, dupa ce a tras cateva tepe, firma lui Botea&Armen si-a schimbat numele in "Eurofinance Leasing". Ca sa-si impresioneze partenerii, Armen dadea de inteles ca este mason, el finantand chiar revista «Forumul Masonic». Tot el se mai lauda, prin diverse medii, si cu faptul ca este prieten cu Khairully Kabzhanov din Parlamentul de la Astana, capitala Kazahstanului, fost inalt functionar in conducerea serviciilor secrete din acest stat si fost asistent al presedintelui republicii; Kabzhanov avea sa fie asasinat (ucis in bataie) pe 22 ianuarie anul acesta, la Almata, de catre un grup de patru ucigasi platiti. La fel, Armen se lauda ca are relatii si intalniri cu diplomati «galonati» de la ambasada rusa de la Bucuresti. De asemenea, el isi facuse si utiliza carti de vizita din care rezulta ca este consilier al Comisiei economice a Camerei Deputatilor din Parlamentul Romaniei. Printre firmele tepuite de CPL amintim doar «Trans-Bus» din Buzau si Complex «Savoy» Mamaia, prejudiciate cu peste 4,3 miliarde lei. Tarziu, in 2003, Calin Armen a fost trimis in judecata in stare de arest pentru savarsirea infractiunilor de inselaciune si fals in inscrisuri sub semnatura privata. Dupa cateva luni petrecute in arest, Armen a fost eliberat si s-a refugiat din nou, in Germania. Tepele amintite nu erau insa decat operatiuni banale pentru teparul scolit la Moscova care, astfel, se antrena sa nu-si iasa din mana.

Intermediar pentru fosti ofiteri KGB si GRU

Cu cativa ani in urma, Emil Botea, presedintele cooperativei de credit Banca Populara Romana, dar si presedintele Consiliului de Administratie al Bancii Unirea, a fortat preluarea bancii de catre BPR ca s-o poata vinde ulterior unui grup de afaceristi proveniti din fosta Uniune Sovietica. Miscarea a fost facuta prin intermediul lui Calin Armen, numit director de relatii externe al BPR. Au fost purtate atunci negocieri cu reprezentantii unor grupuri de interese rusesti, conduse de fosti ofiteri de informatii din KGB si GRU, precum si de fosti demnitari sovietici. Printre acestia sunt Anatol Bakajef – domiciliat in Germania, fost general KGB si patron al uneia dintre firmele rusesti (Eltana) cu corespondent in Romania, Vitali Kozliakov – fiul unui fost general KGB, fost ministru in Ucraina si director al unui institut de metale rare, Alexei Voskoboy – fost consilier al ministrului de externe al Rusiei (Ivan Ivanov) si presedinte al Asociatiei Industriasilor din Rusia, si Anatoly Patron – presedintele bancii rusesti «Commercial Bank for Investments and Tehnologies», infiintata in Singapore si cu sediul la Moscova, presedinte al Nova Bank (fosta Banca Unirea). De mentionat faptul ca gruparile rusesti cu care s-a intersectat si romanul Emil Botea la inceputul anilor 2000 au un «punct de comanda» bine consolidat in Germania, locul in care Calin Armen era obligat sa se ascunda dupa fiecare din tepele trase in Romania. Tot Germania este si locul unde avea sa se puna la cale, cativa ani mai incolo, afacerea MTS Leasing, ultima dintre ingineriile financiare ale specialistului in «leasing-tepe» Calin Armen.

Hayssam, folosit in reteaua Metzen-Bakajef?

Patronul MTS Leasing nu este nici pe departe «credulul» zugravit de fiul sau, Benedict. Conform unor informatii obtinute de colegii de la CRJI (Centrul Roman pentru Jurnalism de Investigatie), Theobald Metzen impreuna cu Calin Armen, Anatol Bakajef (fost ofiter superior in serviciile secrete sovietice) si alti oameni de afaceri rusi ar fi pus la cale in urma cu doi ani, la Bucuresti, "exportul catre Kinshasa in Congo al unui transport de rachete, export intermediat de la Bucuresti de catre Omar Hayssam". Rolul lui Hayssam ar fi fost acela de a asigura, in conditiile in care Congo se afla sub embargo, «obtinerea unui end-user curat, din afara tarilor aflate sub embargo». De asemenea, rachetele trimise in Congo ar fi provenit din Olanda. O alta informatie ar fi si aceea ca Theobald Metzen ar fi oferit spre vanzare, pe diferite site-uri de internet, osmiu 187, substanta folosita si in domeniul industriei militare. Informatia are un mare grad de credibilitate daca o asociem cu o alta, obtinuta cu cativa ani in urma dintr-o sursa specifica, conform careia Calin Armen, Anatol Bakajef si Vitali Kozliakov ar fi incercat, fara succes, sa depoziteze in banci din Romania metale rare, intre care si osmiu, pana la infiintarea in tara noastra a unei firme specializate in comert cu metale rare. Trebuie spus insa ca traficul cu osmiu 187 a fost atent monitorizat de occidentali si este posibil ca, in cazul in care informatia colegilor de la CRJI este adevarata, sa avem de-a face cu o operatiune speciala, bazata pe o intelegere est-vest, prin care s-a urmarit depistarea celor care vor sa cumpere un astfel de produs. E greu de presupus ca membrii unei retele ce includea si fosti inalti ofiteri rusi s-ar fi expus pe Internet cu o asemenea oferta cunoscand faptul ca atat rusii, cat si americanii convenisera sa se sprijine reciproc in programul de neproliferare a armelor nucleare. Totusi, atragerea lui Theobald Metzen intr-o afacere de acest tip, chiar daca si ca "momeala", presupune ca acesta face deja parte din reteaua oamenilor de afaceri rusi si nu este nici pe departe "credulul" invocat de fiul sau Benedict. Asta cu atat mai mult, cu cat, inainte de 1990, Theobald Metzen a calatorit suficient de mult in fostele state sovietice, ocupandu-se (oficial) de «managementul diferitelor proiecte», el intrand ulterior in relatii de afaceri cu cateva dintre aceste state.

Afacerile lui Metzen

Theobald Metzen si-a construit si el, in Germania, o mica retea de afaceri in care, la vedere, si-a implicat membrii familiei. Nascut in 28.06.1933, Theobald Sebastian Metzen are doi copii, Matthias si Benedict. Cel putin pana la inceputul anilor 1990, Metzen a fost implicat, conform unor surse, in diferite proiecte ce aveau girul ONU si a calatorit in tari din Africa si fosta Uniune Sovietica. Firmele sale de familie sunt Metzen und Partners Consultants GmbH (1988), MTS Investition und Handel GmbH (1994), MTS Leasing GmbH (2003) si, partial, Human Resources AG. Ultima dintre acestea a stat la baza infiintarii in Romania a unei alte firme, Diering Engineering, atrasa ca partener in afacerea MTS Leasing. Prima dintre firmele lui Metzen, Metzen und Partners Consultants GmbH, are ca obiect de activitate import-export de produse alimentare pe relatia Kazahstan – Rusia. MTS Leasing GmbH a fost infiintata in 24.11.2003 prin asocierea dintre MTS Investition und Handel GmbH si Simolly Properties Ltd din Limassol-Cipru, societatea cipriota retragandu-se, in octombrie 2004, din afacere. In Romania, MTS Leasing a deschis o reprezentanta cu filiale in mai multe localitati si, ca urmare a unei publicitati agresive, a reusit atragerea a peste 700 de clienti care au varsat deja, in conturile deschise la Frankfurter Volksbank, cateva zeci de milioane de euro. Pentru credibilitate, clientii au primit indicatia sa foloseasca drept intermediar pentru livrarea avansului Banca Volksbank Romania SA care, cu exceptia cuvantului "Volksbank" (banca populara) din denumire, nu are nici o legatura cu banca din Germania. Este posibil ca si acest aspect sa faca parte din planul de escrocare bine pus la punct de strategii MTS Leasing.

articol preluat din Gardianul din data de 03.08.2005


--------------------
Nimeni nu moare virgin/a. viata i-o trage fiecaruia cel putin o data.
Nissan PATHFINDER 2.5 LE PLUS
Go to the top of the page
 
+Quote Post
FESTINA
post Aug 3 2005, 02:50 PM
Post #112


specialist
******

Group: Membri
Posts: 1.007
Joined: 26-July 04
From: Bucuresti
Member No.: 29.898



Sute de romani au contribuit cu zeci de milioane de euro la imbogatirea unor aventurieri
Dan Badea

Unul dintre strategii afacerii MTS Leasing a fost Calin Armen, un cunoscut membru al lumii interlope din Europa de Est. Pripasit in Romania incepand din 1994, el a intrat destul de tarziu in atentia serviciilor specializate in combaterea crimei organizate, precum si in atentia serviciilor secrete romanesti, atat datorita implicarii sale in actiuni de tip mafiot, cat si datorita legaturilor directe, de afaceri sau/si de subordonare, cu fosti inalti ofiteri din KGB sau GRU. Exista dovezi ca atat el, cat si ceilalti membri ai retelei constituite in Romania au fost monitorizati de cel putin unul dintre serviciile secrete, dar, ceea ce este grav, nu s-a intervenit la timp pentru a se atrage atentia asupra implicarii sale intr-o noua combinatie infractionala. (Mentionam ca articolul de fata a aparut, cu mici modificari, si in revista BILANT nr. 10/2005.)


--------------------
Nimeni nu moare virgin/a. viata i-o trage fiecaruia cel putin o data.
Nissan PATHFINDER 2.5 LE PLUS
Go to the top of the page
 
+Quote Post
FESTINA
post Aug 16 2005, 12:31 PM
Post #113


specialist
******

Group: Membri
Posts: 1.007
Joined: 26-July 04
From: Bucuresti
Member No.: 29.898



Deprecierea euro a dus la renegocierea a mii de contracte comerciale

Renegocierea contractelor nu a fost intotdeauna acceptata de catre beneficiari, furiosi ca trebuie sa plateasca in plus pentru aceleasi servicii.

Mai interesant este ca in momentul in care crestea valoarea monedei europene, toti producatorii se grabeau sa majoreze costurile produselor sau serviciilor oferite. Perfect justificat. Insa in conditiile in care valoarea monedei europene scade semnificativ, procesul invers nu mai are loc.

Constructorii inregistreaza pagube semnificative Pagubele firmelor ce activeaza in domeniul constructiilor sunt si ele insemnate.

Directorul executiv al Patronatului Societatilor din Constructii, Adriana Iftime, a declarat pentru Hotnews.ro ca o serie de societati sunt in mare dificulatate dupa semnarea unor contracte pentru construirea cartierului ANL, Henry Coanda.

La acea vreme, cotatia monedei europene era de aproximativ 40.000 de lei. Posibilitatea renegocierii termenilor contractuali este foarte redusa, a delarat Adriana Iftime, iar pe viitor nu este exclusa introducerea unor clauze care sa prevada ca in conditii de depreciere a monedei euro de mai mult de 5-10%, contractul sa fie rediscutat.

Un alt caz extrem de mediatizat a fost cel al firmei Impact SA, care s-a decis sa renegocieze contractele, spre disperarea beneficiarilor.

Internautii trec direct la leul greu O alta masura mult mai usor de realizat ar fi ca preturile constructiilor sa se calculeze si sa se achite in lei.

Din ce in ce mai multe firme au renuntat la incheiere unor intelegeri cu plata in euro, orientandu-se preponderent catre moneda nationala.

Este si cazul provider-ului de internet Evolva, al carei reprezentant, Catalin Kukuv, a declarat pentru Hotnews.ro, ca incepand cu sfarsitul anului, toate contractele vor fi onorate cu plata in lei grei.

Angrosistii de cereale au “simtit” piata inca din ianuarie Intuind evolutia negativa a monedei europene, o serie de firme au trecut la negocierea intelegerilor pe baza leului, inca de la inceputul anului.

Este si cazul membrilor Asociatiei Patronale a Angrosistilor de Cereale din Romania (ANCER), care, incepand cu ianuarie 2005, au perceput tarife in lei.

Presedintele ANCER, Ion Scurteli, a declarat ca necazurile resimtite astazi in urma scaderii valorii Euro sunt pricinuite si de faptul ca valoarea de 41.000 de lei pentru un euro nu era una reala, iar oamenii de afaceri s-au grabit sa aiba incredere intr-o piata valutara inca nesigura.

Imobiliarele s-au aliniat tendintei de pe piata valutara Deprecierea euro isi face simtita prezenta si pe piata imobiliara. Cu exceptia Bucurestiului, marea majoritate a proprietarilor din tara isi vind casele sau apartamentele pe sume exprimate in lei.

Situatia este fara precedent in ultimii ani, cand toate tranzactiile imobiliare se faceau exclusiv in valute care prezentau incredere oamenilor.

Paza si protectie pe lei
Si un alt segment al serviciilor a suferit de pe urma renegocierii contractelor. Este vorba despre serviciile de paza, protectie si transport de valori.

Reprezentantii companiei Group 4 Falck au recunoscut ca au renegociat majoritatea contractelor, la fel facind si alte firme din domeniu.

Beneficiarii acestor contracte au opus o rezistenta insemnata la inceput, dar a trebuit sa accepte noile conditii, deoarece aproape toate firmele prestatoare au inceput sa perceapa plata in lei.

Carburantii – scumpiti artificial
Pretul benzinei si al motorinei este un exemplu. Presedintele Asociatiei Benzinarilor Particulari din Romania, Ion Tache, a declarat pentru Hotnews.ro ca mentinerea actualelor preturi la carburanti este complet nejustificata, in conditiile in care peste 60% din necesarul de carburanti al Romaniei vine din import.

El este de parere ca Guvernul ar trebui sa impuna niste reglementari foarte clare in privinta fluctuatiilor preturilor combustibililor.

Este cert ca intarirea monedei nationale in raport cu euro a produs pagube insemnate in randul oamenilor de afaceri.

Insa mentinerea preturilor la anumite produse care au o legatura directa cu raportul mai sus amintit denota o abatere majora de la principiile economiei de piata, iar principalii afectati sunt oamenii de rand.

Sursa: HotNews.ro


--------------------
Nimeni nu moare virgin/a. viata i-o trage fiecaruia cel putin o data.
Nissan PATHFINDER 2.5 LE PLUS
Go to the top of the page
 
+Quote Post
FESTINA
post Aug 22 2005, 10:34 AM
Post #114


specialist
******

Group: Membri
Posts: 1.007
Joined: 26-July 04
From: Bucuresti
Member No.: 29.898



Profit de aproape trei milioane de euro pentru Impact, in primul semestru
Veniturile Impact s-au ridicat, in primul semestru, la aproape 870 de miliarde de lei, iar cifra de afaceri a depasit 657,941 miliarde lei.

Cheltuielile totale ale companiei au ajuns la 765 de miliarde de lei, conditii in care profitul brut s-a cifrat la 104 miliarde de lei, iar cel net la 83 de miliarde de lei.

Cifra de afaceri a companiei a crescut cu 101 la suta fata de perioada similara a anului 2004, in timp ce cheltuielile totale, raportate la euro, s-au majorat cu 175 la suta, potrivit conducerii companiei, rezultatele obtinute se incadreaza in bugetul aprobat.

La o crestere a cifrei de afaceri, raportata la Euro, cu 101 la suta, cresterea profitului net a fost de 12 la suta raportat la perioada similara a anului 2004, acest lucru fiind determinat de cresterea cheltuielilor generale de administrare, in contextul lansarii de noi proiecte rezidentiale, cresterea costurilor materialelor de constructii, continuarea cresterii costurilor cu forta de munca cu circa 15 la suta in primul semestru al anului 2005, tendinta inceputa inca din anul 2004 si reducerea cursului euro-leu cu noua la suta in primul semestru al anului 2005, ceea ce a diminuat valoarea incasarilor si a veniturilor Impact.

La acestea se adauga cauze legate de politica investitionala si de piata a Impact si anume investitiile realizate pentru dezvoltarea de noi proiecte in anul 2005 si continuarea finantarii constructiei sediului "Construdava".

Pentru semestrul al doilea, se prevede o valoare a vanzarilor mai mare cu 20 la suta decat in prima parte din 2005, provenita in principal din scoaterea la vanzare a noilor proiecte demarate de companie in Bucuresti si in provincie.

Articol preluat din Banii Nostrii


--------------------
Nimeni nu moare virgin/a. viata i-o trage fiecaruia cel putin o data.
Nissan PATHFINDER 2.5 LE PLUS
Go to the top of the page
 
+Quote Post
FESTINA
post Aug 25 2005, 12:47 PM
Post #115


specialist
******

Group: Membri
Posts: 1.007
Joined: 26-July 04
From: Bucuresti
Member No.: 29.898



S-a blocat intabularea
Articol de Gabriela Tinteanu Moldoveanu

Surse din mediul bancar explica faptul ca, de o luna de zile, de cand a aparut legea proprietatii, notarii refuza sa legalizeze procesul-verbal de receptie partiala destinat intabularii unei constructii viitoare, fapt care face imposibila continuarea lucrarilor pentru cei care vor sa apeleze la un credit ipotecar destinat constructiei unei case.

Masura impusa de noua lege este una buna, care doreste sa scoata la suprafata parte din veniturile realizate de constructori. Datorita faptului ca actul normativ nu mentioneaza clar ce trebuie sa contina acel proces-verbal, notarii si judecatorii au blocat piata intabularii pe constructiile viitoare pana la aparitia unor norme metodologice aferente legii, care sa specifice clar aceste aspecte.

Respectivul proces-verbal, cerut de legea proprietatii, trebuie sa fie incheiat intre proprietar, costructor/ proiectant sau diriginte de santier si un reprezentant autorizat al primariei pe raza careia se realizeaza constructia. Pentru cei obisnuiti sa lucreze in regie proprie, si cu majoritatea platilor la negru, acest proces-verbal aduce costuri suplimentare. Ei vor fi obligati de acum sa-si angajeze un diriginte de santier care sa supravegheze si sa garanteze calitatea lucrarilor. Dupa toate probabilitatile, acesta lege va reusi sa mai scoata la lumina o parte din banii vehiculati in economia gri. Totusi, nici prin aceasta completare legislativa, beneficiarul unei constructii nu este acoperit de pierderi si neplaceri.

Articol preluat din revista Capital


--------------------
Nimeni nu moare virgin/a. viata i-o trage fiecaruia cel putin o data.
Nissan PATHFINDER 2.5 LE PLUS
Go to the top of the page
 
+Quote Post
FESTINA
post Aug 25 2005, 12:50 PM
Post #116


specialist
******

Group: Membri
Posts: 1.007
Joined: 26-July 04
From: Bucuresti
Member No.: 29.898



Constructiile s-au impotmolit intr-un proces-verbal
Articol de Gabriela Tinteanu Moldoveanu

“Ipoteca constituita asupra unui bun viitor se poate intabula in conditiile legii privind creditul ipotecar pentru investitiile imobiliare, daca in prealabil a fost notata existenta autorizatiei de construire, precum si a procesului-verbal de receptie partiala”, spune Legea proprietatii, modificand astfel prevederile Legii nr. 7/1996 a cadastrului si a publicitatii imobiliare.
Pana acum, pentru obtinerea unui credit ipotecar era suficient ca autorizatia de constructie sa fie intabulata la Cartea Funciara. De o luna de cand a intrat in vigoare Legea proprietatii, la Cartea Funciara, trebuie sa mai existe si acest proces verbal, autentificat de un notar, pentru a se putea constitui ipoteca pe o constructie viitoare. Respectivul proces-verbal ar trebui sa se incheie intre proprietar, constructor, proiectant si diriginte de santier si un reprezentant al primariei pe raza careia se desfasoara lucrarile de constructie. Din cauza faptului ca Legea proprietatii nu pomeneste nimic despre ce trebuie sa contina acest proces-verbal, majoritatea notarilor refuza sa autentifice aceste procese verbale, iar in cazul ipotecilor pe o constructie viitoare, exista astfel un refuz de intabulare. In concluzie, chiar daca un credit ipotecar este solutia ideala pentru a continua constructia unei case, proprietarii se vad vaduviti de posibilitatea de a apela, in acest moment, la o astfel de sursa de finantare.

Practic, prin modificarile aduse de noua Lege a proprietatii, se redefineste momentul de incepere a unei constructii. Principalele efecte ale modificarilor se leaga automat de o crestere a costurilor de finan- tare a unei constructii, deoarece apare o veriga in plus. Procesul-verbal de receptie nu se poate incheia si deci, automat, nu se poate intabula ipoteca fara ca proprietarul sa aiba macar un diriginte de santier sau o persoana autorizata care sa supravegheze lucrarile si care sa-si asume raspunderea pentru calitatea finala a constructiei.

Practic, proprietarul care alege sa isi construiasca in regie proprie casa (n.r.- deoarece este mai ieftin) va trebui sa angajeze o persoana autorizata (in speta, un diriginte de santier). De asemenea, legea cere si prezenta unui reprezentant al primariei care sa vina si sa constate, la fata locului, faza de executare a proiectului pentru a se putea incheia acel proces-verbal pe baza caruia se poate realiza intabularea si, implicit, ipoteca pe o constructie viitoare. Toate aceste prevederi vor avea ca principal efect majorarea costurilor unei case realizate in regie proprie. Pe de alta parte, aceasta prevedere legala incearca sa aduca la lumina parte din banii care circula in economia gri. In plus, apar instantele judecatoresti, care trebuie sa autentifice acest proces-verbal. Bancherii sunt de parere ca acest proces-verbal de receptie a lucrarilor este usor atipic, deoarece legea nu spune nicaieri ce ar trebui sa contina acest proces-verbal si nu pomeneste nimic de stadiul fizic de executie al lucrarilor de constructie. Neavand aceste clarificari, judecatorii si notarii se feresc sa dea o interpretare proprie modificarilor legislative aduse de Legea proprietatii, iar piata constructiilor realizate prin finantare ipotecara este momentan blocata.

Toata lumea asteapta aparitia normelor metodologice de aplicare a acestei legi, norme care ar trebui sa defineasca mai exact ce trebuie sa contina acel proces-verbal de receptie partiala. In conditiile in care un proprietar s-a hotarat sa-si construiasca o casa in regie proprie, dar constata ca banii pusi initial la bataie nu sunt suficienti, nu are de ales decat sa apeleze la un credit. Creditul ipotecar pare ideal pentru acest lucru, deoarece dobanzile sunt mai atractive decat la restul creditelor, iar perioadele, mai lungi. Cum insa acea-sta varianta este momentan intangibila, ofiterul bancar este cel care poate oferi totusi solutii. Asa cum ne-a explicat Rasvan Radu, presedinte UniCredit, prima alternativa de finantare a unei constructii deja incepute este ipotecarea unui imobil existent. In acest caz, se poate apela la un credit de nevoi personale garantat cu ipoteca sau chiar la un credit-punte, care poate asigura o finantare pe termen mai scurt, perioada in care piata intabularilor pe constructiile viitoare va fi pe deplin reglementata.

Cu toate acestea, exista si banci la care se pot aplica variatii sau derogari de la un produs de baza catre acest tip de finantare. “De exemplu, se poate constitui ipoteca pe teren, daca acesta se afla in proprietatea clientului, urmand ca la finalizarea constructiei sa fie ipotecata casa nou construita”, explica Rasvan Radu.

“Pentru situatia in care clientul ramane fara finantare la mijlocul lucrarilor, bancile nu au un produs standard, dar se pot gasi variante sau derogari de la alte produse bancare.”

Totusi, ideal este ca finantarea sa se realizeze, mai devreme sau mai tarziu, pe baza unui credit ipotecar, datorita avantajelor pe termen lung pe care le ofera acest produs. In afara dobanzilor mai mici, in curand in Romania va aparea si piata secundara, iar creditele ipotecare vor putea fi vandute in viitor catre terte persoane, asa cum se intampla acum in alte tari ale Uniunii Europene.

Alternative de finantare a unei constructii deja incepute

• In cazul finantarii constructiei unei case de la jumatatea lucrarilor, posibilitatea apelarii la un credit ipotecar este momentan intrerupta ca urmare a modificarilor aduse de Legea proprietatii. Prin lege, pentru intabularea ipotecii pe o constructie viitoare este necesar acum si un proces-verbal de receptie partiala, nedefinit clar in lege. Din aceasta cauza, notarii au sistat autentificarile pana la aparitia normelor pentru aceasta lege.

• Apelarea la un credit-punte sau la un credit de nevoi personale garantat cu ipoteca pe un alt imobil este cea mai indicata varianta. Ultimul tip de credit se acorda pe perioade de 10-20 de ani, in functie de banca.

• Daca nu exista un alt imobil pe care sa se constituie ipoteca, exista varianta ca proprietarul sa-si ipotecheze terenul pe care se va face constructia urmand ca la finalizarea lucrarilor, sa se constituie ipoteca pe constructia terminata.

Articol preluat din Capital


--------------------
Nimeni nu moare virgin/a. viata i-o trage fiecaruia cel putin o data.
Nissan PATHFINDER 2.5 LE PLUS
Go to the top of the page
 
+Quote Post
FESTINA
post Aug 25 2005, 12:55 PM
Post #117


specialist
******

Group: Membri
Posts: 1.007
Joined: 26-July 04
From: Bucuresti
Member No.: 29.898



Comunele “metropolitane” sunt din ce in ce mai cautate
Articol de Lucian Pop

Este usor de anticipat ca tot mai multe persoane fizice si firme se vor orienta catre zonele vizate de acest proiect. “In mare parte acest fenomen va fi influentat de costurile de achizitie, care in acest moment sunt rezonabile, dar si datorita aglomerarii localitatilor care au captat pana acum tot interesul cumparatorilor”, spune Marina Jantes, consultant imobiliar la agentia Platinum Expert.
Analistii prognozeaza ca, in prima instanta, aceste zone vor fi vizate de cumparatorii cu venituri medii care doresc sa achizitioneze loturi de teren cu suprafete mici sau medii in vederea construirii de locuinte. De asemenea, nici investitorii cu putere financiara se pare ca nu vor ocoli aceste locatii. Acestia vor achizitiona loturi de teren cu suprafete mari in vederea realizarii de proiecte rezidentiale sau industriale.

Dezvoltarea mediului local de afaceri, a infrastructurii, diversificarea mijloacelor de transport si imbunatatirea accesului in Capitala vor fi esentiale pentru succesul oricarui proiect rezidential, in incercarea de a atrage locuitorii din Bucuresti catre zone mai aerisite si mai putin congestionate. Daca acest proiect va fi pus in practica, va atrage un numar mare de investitori ce isi vor orienta fondurile catre initierea de proiecte de amploare pe segmentul rezidential (ansambluri de locuinte), catre crearea de parcuri industriale in zonele care permit acest lucru - in special la periferia localitatilor, pe marginea drumurilor nationale, comunale si judetene, precum si spre construirea de centre comerciale si de agrement.

Finantari pe termen lung si controlul urbanizarii

Un avantaj major al acestui proiect este dezvoltarea echilibrata a zonei metropolitane si totodata controlarea urbanizarii. In acelasi timp, acest proiect se dovedeste util pentru populatia localitatilor in cauza, avand in vedere ca aceasta initiativa a municipalitatii le va oferi posibilitatea dezvoltarii rapide, de care altfel nu ar fi beneficiat.

“Pana la urma, acest proiect are un si un impact psihologic semnificativ: daca pana acum, avand drum la Domnesti, se numea ca mergi la tara, odata cu implementarea proiectului, se va spune ca mergi catre zona metropolitana Domnesti, parte a marii metropole Bucuresti”, crede Marius Luca de la CB Richard Ellis.

Includerea localitatilor intr-o zona metropolitana ofera posibilitatea colaborarii in proiecte care implica finantari ample si pe termen lung, proiecte care sunt menite sa rezolve problemele localitatilor in cauza si dezvoltarea in ansamblu, marind astfel accesibilitatea zonelor respective.

Arhitecta urbanista Maria Pilu atrage, insa, atentia ca dezvoltarea zonei metropolitane presupune redimensionarea retelelor edilitare si a cailor de acces. “Multe constructii de la periferia orasului sunt racordate la retele subdimensionate, iar cresterea numarului acestora va crea mari probleme, daca nu se va tine cont de aceste aspecte”, spune Maria Pilu.

Chiar si fara acest proiect, dezvoltarea Bucurestiului, adeseori haotica, spre localitatile limitrofe este o realitate. Se intampla in fiecare zi. “Meritul cel mai mare al acestui proiect ar putea fi organizarea acestei dezvoltari urbane pe principii moderne”, conchide Luca.

Pretul de vanzare al spatiilor industriale construite

Pretul mediu de vanzare al terenurilor

Oras Pret/mp
Otopeni 75
Popesti-Leordeni 35
Cernica 30
Branesti 20
Chiajna 45

Sursa: Platinum Expert

Preturile terenurilor din majoritatea zonelor propuse sa faca parte din zona metropolitana a Bucurestiului se vor inscrie pe un trend usor ascendent.

• Prin asimilarea celor 94 de unitati administrativ-teritoriale (84 de comune, opt orase si doua municipii), zona metropolitana a Bucurestiului va insuma aproximativ 5.000 de kilometri patrati.
• Principiile pentru promovarea acestui proiect vizeaza dezvoltarea echilibrata a zonei metropolitane prin stoparea urbanizarii necontrolate, echilibrarea nevoii de dezvoltare economica si sociala cu cea de imbunatatire a calitatii mediului natural printr-o dezvoltare durabila.
• Localitatile care urmeaza sa fie atrase in cadrul zonei metropolitane Bucuresti sunt Buftea, Oltenita, Voluntari, Popesti-Leordeni, Otopeni, Fundulea, Bolintin Vale si Mihailesti. De asemenea, vor fi incluse si comunele Afumati, Balotesti, Berceni, Bragadiru, Cernica, Branesti, Chiajna, Chitila, Ciolpani, Ciorogarla, Corbeanca, Glina, Jilava, Magurele, Mogosoaia, Pantelimon, Snagov, Tunari, Butimanu, Fundeni, Adunatii Copaceni si Bolintin Deal.
• Dezbaterea publica privind dezvoltarea zonei metropolitane Bucuresti va urmari identificarea opiniilor localnicilor din zonele care urmeaza sa fie incluse, precum si cele ale autoritatilor locale.

Articol preluat din Capital


--------------------
Nimeni nu moare virgin/a. viata i-o trage fiecaruia cel putin o data.
Nissan PATHFINDER 2.5 LE PLUS
Go to the top of the page
 
+Quote Post
FESTINA
post Aug 25 2005, 12:59 PM
Post #118


specialist
******

Group: Membri
Posts: 1.007
Joined: 26-July 04
From: Bucuresti
Member No.: 29.898



Preturi mai mari in zonele metropolitane
Articol de Lucian Pop

Deocamdata, informatiile referitoare la proiect schiteaza doar intentiile initiatorilor sai. Reprezentantii Centrului de Planificare Urbana si Metropolitana Bucuresti propun spre dezbatere publica un nou teritoriu de referinta al Capitalei, care va include, pe langa teritoriul administrativ al Bucurestiului, peste 90 de localitati limitrofe din judetele Giurgiu, Teleorman, Dambovita, Prahova si Ilfov.

“Din informatiile oferite, putem aprecia ca intentiile celor care au conceput proiectul sunt bune, moderne, insa, de felul in care va fi conceput in detaliu, explicat si implementat acest proiect va depinde si modul in care va fi primit si sustinut de catre locuitorii comunelor si localitatilor implicate”, spune Marius Luca, Residential Sales Negotiator la agentia de consultanta imobiliara CB Richard Ellis.

Rolul autoritatilor locale si responsabilitatile acestora in comunitatea locala trebuie bine definite, pentru a pastra decizia la acel nivel. “Altfel, cea mai mare opozitie va veni tocmai din partea acestui segment, care este unul cu greutate in viata si decizia fiecarui locuitor din comunele si localitatile vizate”, mai spune Luca.

Un proiect de dezvoltare metropolitana poate accelera modernizarea infrastructurii locale, extinderea utilitatilor prin cresterea interesului si activitatii investitorilor in aceste zone. “Un avantaj important al implementarii acestui proiect va fi dezvoltarea Bucurestiului catre toate punctele cardinale, nu numai sepre nord. Totodata, se va impune si o disciplina urbanistica, ce va impideica construirea in mod haotic”, este de parere arhitecta Slivia Pintea, directorul general al biroului de proiectare Arhitectural.

Localitatile care urmeaza sa fie atrase in cadrul zonei metropolitane Bucuresti sunt Buftea, Oltenita, Voluntari, Popesti-Leordeni, Otopeni, Fundulea, Bolintin Vale si Mihailesti. De asemenea, vor fi incluse si comunele Afumati, Balotesti, Berceni, Bragadiru, Cernica, Branesti, Chiajna, Chitila, Ciolpani, Ciorogarla, Corbeanca, Glina, Jilava, Magurele, Mogosoaia, Pantelimon, Snagov, Tunari, Butimanu, Fundeni, Adunatii Copaceni si Bolintin Deal.

Bineinteles ca toate aceste discutii si dezbateri despre acest proiect isi vor pune amprenta asupra pietei imobiliare din aceste zone. “Se poate anticipa o usoara crestere a preturilor terenurilor situate in localitatile cuprinse in acest proiect, ca urmare a premiselor favorabile pe care acesta le creeaza pentru investitori, dar si pentru micii intreprinzatori. Achizitionarea de suprafete medii sau mari de teren, la preturi relativ accesibile, poate aduce profituri considerabile investitorilor, dupa aprobarea proiectului propus”, considera Marina Jantes, consultant imobiliar in cadrul Departamentului de investitii al agentiei Platinum Expert.

“Se poate anticipa o usoara crestere a preturilor terenurilor situate in localitatile cuprinse in acest proiect, ca urmare a premizelor favorabile pe care acesta le creeaza pentru investitori, dar si pentru micii intreprinzatori.”

In acelasi timp, acest proiect ar putea afecta si segmentul rezidential, care va cunoaste astfel o dezvoltare semnificativa. Deja, proiecte de case si mici blocuri au prins contur in Mogosoaia, Otopeni, Snagov, Pantelimon, Voluntari, Tunari, stefanesti.

Articol preluat din revista Capital


--------------------
Nimeni nu moare virgin/a. viata i-o trage fiecaruia cel putin o data.
Nissan PATHFINDER 2.5 LE PLUS
Go to the top of the page
 
+Quote Post
FESTINA
post Sep 27 2005, 11:50 AM
Post #119


specialist
******

Group: Membri
Posts: 1.007
Joined: 26-July 04
From: Bucuresti
Member No.: 29.898



Impact va da credite ipotecare
1 septembrie 2005

Impact va intra pe piata creditelor ipotecare. Se doreste atingerea unei cote de piata de 4%.

Imobilia Credit va incepe sa acorde primele credite ipotecare in luna octombrie, dupa obtinerea tututor avizelor necesare desfasurarii activitatii, a declarat, pentru Mediafax, Dan Ioan Popp, presedintele Impact.

Compania, care va participa cu doua milioane de euro, va detine sub 50% din capitalul social al noii firme. Printre actionari vor mai fi doi sau trei parteneri din domeniul imobiliar si cel financiar-bancar. Capitalul social se va situa intre trei si cinci milioane de euro.

Firma va trebui sa depaseasca problemele de credibilitate, dupa ce anul acesta le-a impus clientilor un curs de schimb mai mare decit cel anuntat de BNR, in scopul de a le lua mai multi bani decit era prevazut in contracte.

Valentin Baesu

Sursa: Cotidianul


--------------------
Nimeni nu moare virgin/a. viata i-o trage fiecaruia cel putin o data.
Nissan PATHFINDER 2.5 LE PLUS
Go to the top of the page
 
+Quote Post
FESTINA
post Sep 29 2005, 12:04 PM
Post #120


specialist
******

Group: Membri
Posts: 1.007
Joined: 26-July 04
From: Bucuresti
Member No.: 29.898



Juniorul, jurnalul unor fosti si viitori sinistrati de...SC IMPACT SA
Am trecut peste problema apei infestate. Mormolocii zburdau voiosi in filtrele vecinilor.

Suntem cumva intr-un loc uitat de lume? Nu, suntem in Pipera, ansamblul rezidential Junior, construit de SC IMPACT SA.
De la IMPACT ni se spune ca apa este OK.
Noi, de ce naiba avem namol si mormoloci in filtre?
S-a remediat situatia. Nu mai avem mormoloci si namol.
In schimb apa miroase a balta imputita. Lumea este fericita. Vedem jumatatea plina a paharului.

Juniorul este un ansamblu de oameni preocupati.
Care naiba este drumul 431?
Imi revine obsedant in minte.
Trebuia sa fie, se pare, drumul care ne facea legatura cu lumea civilizata, in traducere libera, locul unde dam de asfalt...
Asfaltul care sa ne scape de namolul in care traim.
Pentru ca avem din belsug.

Namol.
Sa dam si la altii.

Timp de aproape 2 zile am fost sinistrati. Nimeni nu a intrat sau a iesit din cartier cu masina. Decat poate, cu cizme, prin cimitir.
Noul nostru drum de acces pietonal. De masina nu se pune problema, conform sfaturilor primite de la SC IMPACT SA.

IMPACT SA ne-a informat prin doua scrisori distribuite de paza ca nu mai putem conta pe solutia care ne-a fost oferita dupa blocarea Drumului Bisericii, drept pt. care lasam noi frumos masinile undeva si venim pe jos pe langa acelas cimitir.

Sinistratii sunt fericiti. Din nou.

Ne ploua in case. Uitam de drum. Peretii sunt plini de igrasie.

Ce mai conteaza ca te poti trezi la 9-10 seara cu o instiintare ca nu mai ai acces acasa?
Ce mai conteaza ca unii au iesit, altii inca nu au intrat in ansamblu?

Curtile sunt inundate. Ce mai conteaza?

Trebuie sa gandim pozitiv.

Nu mai aduc aminte de restul. Bagatele.
Paza e la pamant. Cainii ii coplesesc. Pe ei si pe noi.
Apa miroase. Curentul cade. Namolul ne inconjoara.

Vine iarna din pacate. Iesim oare cu bine din ea?
Noul drum amenajat de IMPACT SA (dupa ce balta aia imputita a inghitit accesul nostru in cartier) nu ne va permite sa iesim la iarna. Este facut de asa natura incat nu vom iesi.

Pentru cei curiosi, va invitam sa ne faceti o vizita.
Nu va bucurati ca intrati prin Class. Toti prietenii nostrii au luat aceiasi teapa. Urmeaza dupa Class infernul.

Care se termina in momentul in care intri in casa. La unii poate da.
La altii curge apa este pe pereti. Interiori.

Ce mai urmeaza?

Sa ne fereasca sfantul sa avem nevoie de Salvare sau Pompieri.

Macar sa arda tot sa se termine. Sa uite lumea ca aici a fost un cartier construit de SC IMPACT SA.

Sa ramana campul. Ca inainte.


Cine naiba ne-a pus sa cumparam case la IMPACT?

Rugati-va pentru noi.


Asta este realitatea din pacate. Restul comentariilor nu-si au rostul.

Preluat de aici:
http://www.desprecopii.com/forum/topic.asp...amp;whichpage=2


--------------------
Nimeni nu moare virgin/a. viata i-o trage fiecaruia cel putin o data.
Nissan PATHFINDER 2.5 LE PLUS
Go to the top of the page
 
+Quote Post

7 Pages V  « < 4 5 6 7 >
Reply to this topicStart new topic
Tags
No Tag inserted yet

1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:

 



RSS Lo-Fi Version Time is now: 15th May 2024 - 04:38 AM