IPB

Welcome Guest ( Log In | Register )

BMW cu tractiune pe fata

This topic is about BMW cu tractiune pe fata, the author, former_ozz, wrote about: QUOTE esti naiv. nu face nimeni educatia maselor in industria auto. e un business si producatorii se muleaza pe ce vrea piata. Companiile bune conduse ... To read more just scroll down

2 Pages V  < 1 2  
Reply to this topicStart new topic
> BMW cu tractiune pe fata
former_ozz
post Jun 13 2012, 01:12 AM
Post #21


specialist
******

Group: Membri
Posts: 1.055
Joined: 9-May 11
Member No.: 132.239



QUOTE
esti naiv. nu face nimeni educatia maselor in industria auto. e un business si producatorii se muleaza pe ce vrea piata.


Companiile bune conduse de oameni isnopirationali creeaza piata. Companiile proaste urmeaza piata.
Apple si Porsche creeaza piata nu ofera "ce se cere". Ci arata iti ce ai nevoie. Samsung si Toyota ofera "ce se cere". Primii vind produse scumpe la marje de profit enorme, ceilalti vind multe produse ieftine cu marje de profit mici. Primii vin cu produse pe care le viseaza noapte si dupa aia lumea ziceau "vreau si eu", ceillalti iau idei din interviurile de marketing "ce imbunatatiri ati vrea". Sint doua metode complet diferite de a face afaceri.

Ideea de a pune 4 cilindri turbo pe un BMW nu mi se pare deloc rea atita vreme cit e un motor in plus si nu inlcouieste un L6. La urma urmei BMW face traditional motoare turbo L4 si nu s-a mai plins nimeni, doar ca sint diesel. Insa 3 cilindri si d-astea... bleah.

This post has been edited by former_ozz: Jun 13 2012, 01:15 AM
Go to the top of the page
 
+Quote Post
former_ozz
post Jun 13 2012, 01:40 AM
Post #22


specialist
******

Group: Membri
Posts: 1.055
Joined: 9-May 11
Member No.: 132.239



PS: sint sigur ca masina asta se adreseaza pietei asiatice (china adica), pentru ca acolo conteaza badge-ul si eticheta nu valoarea intrinseca. Aia-s cumparatorii care dau 2000E pe un vin de bordeaux si il beau cu cola, aia cumpara un rahat pansat daca scrie ceva important pe el. Daca nu-si permit the real thing, cumpara si un rahat pansat facut la o fabrica noname, cu eticheta falsificata.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
James Kilowatt
post Jun 13 2012, 07:58 AM
Post #23


specialist
******

Group: Moderator
Posts: 13.654
Joined: 30-June 04
From: Europa
Member No.: 28.666



Problema e ca le si inlocuiesc. La antepenultima (cred) generatie, 320 era L6 si a devenit L4 aspirat (si la performantele unei banale masini coreene cum ar fi Daewoo Nubira). Insa macar era L6.
Iar la ultima generatie, 328 era L6 si a devenit L4 turbo (si cu performante de Hyundai, ba chiar Hyundai scoate 35CP in plus din acelasi 2L turbo si au indraznit sa puna twinscroll pe 4 cilindri inaintea lor).

Motoarele deosebite sunt deja "sus" in oferta, in timp ce acum cativa ani erau mai accesibile. Eu inteleg ca vor sa evite taxe si sa alerge dupa consum redus si pomeni fiscale datorita emisiei de CO2, insa din pacate isi pierd si din individualitate. Macar sa fi lasat un 328i cu L6 pentru puristi si sa fi scos un "efficient dynamics" cu L4 turbo pt ecologisti, insa n-au facut asa. Pt puristi a mai ramas 335 si M3... probabil pana la generatia viitoare cand zeul marketing va mai sacrifica unul.


--------------------
Scuter 108cc... benzina, automat
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Titi1988
post Jun 13 2012, 10:38 AM
Post #24


disperat..dupa masini
******

Group: Membri
Posts: 1.394
Joined: 4-November 07
From: Cluj
Member No.: 115.339



ajungem iar la radacini, masini cu 2-3 cilindrii ca nimeni nu mai vrea sa dea bani pe impozite, combustibil etc Raman cei care baga impozitele astea de ne seaca sa se bucure de banii nostri si masinile adevarate gen M3.. Mai trebuie Ferrari sa scoata un sedan cu L4..

This post has been edited by Titi1988: Jun 13 2012, 10:39 AM


--------------------
Nissan Primera Acenta 1.6i 109 cp 2007
Dacia Logan MCV Ambiance 1.5 dCi 70 cp 2007
Dacia Logan MCV Laureate 1.5 dCi 85 cp 2009
Dacia Lodgy Laureate 1.5 dCi 110 cp 2014
Go to the top of the page
 
+Quote Post
mircanu
post Jun 14 2012, 11:44 AM
Post #25


specialist
******

Group: Membri
Posts: 785
Joined: 24-September 11
From: Macondo
Member No.: 135.609



QUOTE (former_ozz @ Jun 13 2012, 03:12 AM) *
Companiile bune conduse de oameni isnopirationali creeaza piata. Companiile proaste urmeaza piata.
Apple si Porsche creeaza piata nu ofera "ce se cere". Ci arata iti ce ai nevoie. Samsung si Toyota ofera "ce se cere". Primii vind produse scumpe la marje de profit enorme, ceilalti vind multe produse ieftine cu marje de profit mici. Primii vin cu produse pe care le viseaza noapte si dupa aia lumea ziceau "vreau si eu", ceillalti iau idei din interviurile de marketing "ce imbunatatiri ati vrea". Sint doua metode complet diferite de a face afaceri.


vraja marii. de unde pana unde Porsche creeaza piata? Ei au scos Boxster, Cayman, masini slabute fata de pot face ei, ca sa vanda cat mai mult.
la fel, au scos si un SUV. cand au venit cu Cayenne, toata lumea a sarit ca arasa, ca e aiurea rau ca Porsche sa faca SUV. uite ca au facut si au vandut de le-a iesit pe nas. la fel acum si cu Panamera. era o nisa pe piata de sedan sport de lux care merita exploatata si Porsche a scos modelul asta si vinde de rupe.

revenind la BMW, va pun o intrebare simpla. cati dintre voi sunteti dispusi sa platiti impozitul la un 335? pe principiul asta simplu BMW o sa vinda din plin masini in 3 cilindri, cu motor turbo de 150CP. putere este mai mult decat decenta la un cost mic. asta vrea marea majoritate...

cu apple e cu totul alta poveste. marketingul la masini nu se compara cu cel de la electronice/telefone.





--------------------
festina lente.....
Go to the top of the page
 
+Quote Post
James Kilowatt
post Jun 14 2012, 04:36 PM
Post #26


specialist
******

Group: Moderator
Posts: 13.654
Joined: 30-June 04
From: Europa
Member No.: 28.666



Nu cred ca BMW va scoate ceva decent la pret mic. Decent da, pret mic nu.

Si paralela cu Panamera sau cu Cayenne e putin gresita dupa parerea mea, din doua motive:

- Porsche nu si-a asumat prea mari riscuri cu astea, intrucat dezvoltarea si cea mai mare parte a masinilor erau deja facute. PRobabil ca daca le iei la desurubat sigur gasesti in ele coclendere de audi sau tucundere de Skoda. Daca au vandut doua Tuareguri la pret de Porsche si-au scos parleala cu "dezvoltarea".

- Al doilea, nici Panamera nici Cayenne nu-s in pluton la clasa lor, ci in top. Daca as fi consumator de SUV mi-as lua Cayenne fara sa clipesc, si nu doar pentru ca e porsche ci pentru ca e imoral de rapid, de echilibrat, etc. Cayenne nu e un Hyundai cu badge si pret de Porsche. Ori 3CV-ul asta e un sub-bmw, nu un bmw intr-o alta clasa. In clasa respectiva BMW e deja prezent.

Valabil si pentru Cayman, chiar daca are sub 300CP e totusi o masina deosebita si nu gasesti un Hyundai care s-o spulbere din vreo pozitie. Lotus are masini sub 200CP si tot nu-s banale.

Ori un 3CV turbo de 150CP ar fi doar o masina in pluton (Alfa/Fiat 1.4 170CP, VW/Skoda 1.4 160-180CP, Ford 1.6 ecoboost tot cam asa, si culminand cu topul topului, si anume Hyundai 1.6 de 208CP). Nu, deci ca sa fie ceva deosebit, 3CV-ul ar trebui sa fie pe la 200CP. Caz in care s-ar cam bate pe bataturi cu modelele deja mai curatele. Poate va inlocui 120i-ul, ca tot au acum un hobby cu taiatul cilindrilor... deja poate si 4 li se par prea multi biggrin.gif

This post has been edited by James Kilowatt: Jun 14 2012, 04:37 PM


--------------------
Scuter 108cc... benzina, automat
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Mircea104901
post Jun 14 2012, 06:24 PM
Post #27


specialist
******

Group: Membri
Posts: 1.805
Joined: 27-April 07
From: Cluj-Napoca (Cluj)
Member No.: 104.894



QUOTE (James Kilowatt @ Jun 14 2012, 11:36 AM) *
. Daca as fi consumator de SUV mi-as lua Cayenne fara sa clipesc, si nu doar pentru ca e porsche ci pentru ca e imoral de rapid, de echilibrat, etc.

Ori un 3CV turbo de 150CP ar fi doar o masina in pluton..................Nu, deci ca sa fie ceva deosebit, 3CV-ul ar trebui sa fie pe la 200CP. ........


Cayenne Diesel "si-o ia din toate unghiurile" (sa folosesc expresia ta smile.gif ) de la X5 3l diesel, mai putin la pret si - probabil- finisaje.
Mai este si un model de 3,6l aspirat de 300CP - nu foarte rapid - mai lent decat cel diesel. Asta nu inseamna ca Porsche face masini de duzina, si nici ca, Cayenne e lenta, nici ca e extrem de rapida doar pentru ca exista Cayenne Turbo de 500CP imoral de rapid.

Poate ca va avea ceva bun si 3CV turbo. Sau poate va fi chiar de duzina. Pana la un test-drive e imatur sa vorbim de ea si sa o catalogam de duzina doar pentru ca Hyundai are un motor de 1,6 si 208CP. Poate ca va fi fiabil si cu un consum mic. Poate va avea nush-ce cuplu. smile.gif Poate va parai ca un scuter. Ramane de vazut.
Pe mine nu ma mira downsizingul motoarelor. E un trend corect. Ma mira ca BMW renunta la tractiunea spate.


--------------------
BMW X3 3.0D
Ex Forester 2.0X MY07


Don’t argue with Idiots... They will bring you down to their level and beat you with experience.
“If A is a success in life, then A equals x plus y plus z. Work is x; y is play; and z is keeping your mouth shut.” Albert Einstein
Go to the top of the page
 
+Quote Post
former_ozz
post Jun 15 2012, 12:56 AM
Post #28


specialist
******

Group: Membri
Posts: 1.055
Joined: 9-May 11
Member No.: 132.239



Boxter si Cayman sint entry level Posrche. Desi se poate spune ca Boxter e oarece comprosmi ramine o masina misto.
Porsche a creat o piata de masini sport urite cu design cvasi identic. Cine ar mai putea sa faca asta? Toate masinile sport pe lumea asta arata super tare, am vazut zilele trecute un Lamborghini Diablo si arata mai misto chiar decit astea noi... Daca faci o masina impecabila dinamic fara compromisuri nu e nici un efort sa o faci sa arate bine, aproape vine natural. Modelele noi de porsche arata mai bine dar alea din anii 80-90 sint absolut oribile. Si cu toate astea toti ne-am lua unul fara sa clipim.

Acum Cayenne e alta treaba. Unii ar putea spune ca Porsche a creat o piata de SUV "sport" dar nu cred ca Porsche a creat-o, deci poate ca e un compromis. Iarasi la Panamera nu stiu daca se poate spune ca Porsche a creat piata dar cu siguranta au o masina care nu seamana cu altele.

Alte masini care si-au creat pietele singure sint Tesla sau Prius. Cine avea nevoie de asa ceva pina sa apara? Crezi ca s-au dus aia sa intrebe pe strada: vreti o masina urita care costa mult si consuma putin dar nu-si recupereaza banii? Cine ar fi raspuns da la asa ceva?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
mircanu
post Jun 15 2012, 03:36 PM
Post #29


specialist
******

Group: Membri
Posts: 785
Joined: 24-September 11
From: Macondo
Member No.: 135.609




Porsche e probabil producatorul de masini sport de lux care a facut cel mai mare pas spre comercial. nu e nimic rau in asta, pe langa faptul ca au facut bani, ofera publicului o oferta bogata de masini de calitate.
Eu sunt fan Porsche asa ca dati-mi voie sa elaborez. Porsche produs o caruta de ani numai masini sport in doua usi, cu motoare pe spate.
Porsche 911 nu s-a schimbat mai deloc la aspect si este modelul lor emblema. toata lumea il recunoaste. Numai ca la un moment dat, ei si-au dat seama ca pot produce masini de orice clasa si e momentul sa faca mai multi bani intrand pe alte segmente: SUV, sedanuri si masini sport ptr cucoanele cu bani. (Cayman si Boxster).
Astfel, Porsche a inceput sa produca masini diesel, masini in patru usi si masini cu motoarele amplasate in fata. schimbarea lor a fost radicala si numai din ratiuni de marketing/economice. schimbarea a fost impusa de piata, ar fi fost tampiti sa stea deoparte cand modele precum M-klasse, X5 au spart piata de la lansare.
Puristii Porsche au sarit 7 metri in sus la vremea aia. acum, dupa 10 ani, probabil ca si-au cumparat un Panamera diesel daca au facut bani intre timp.

Ma amuza cum cred unii ca stiu mai mult despre piata auto decat un producator de mare anvergura. "Bmw nu stie ce face, e varza etc". Asa cum Porsche a stiut ce face, asa si BMW stie foarte bine ce face.
uite cat de bine stiut Porsche ce face:
-cele mai bine vandute modele Porsche in intervalul 2009-2010, sunt Panamera 30.57% si Cayenne 32.94%. modelul emblema 911 a luat doar 22.65% din total.
-Intre 2006-2008, Cayenne a luat 46% din vanzarile totale ale Porsche.
Daca Porsche ramanea la masini sport in doua usi, o lua in mana, scuzati-mi franceza de balta.


@JK
1.nu are nici o relevanta cat a cheltuit Porsche cu dezvoltarea modelelor. normal ca o sa folosesti orice avantaj pe care-l ai la indemna.
2.nu mai pune in aceeasi propozitie Hyundaiul cu BMW si Porsche. chiar, nu au mai nimic in comun, poate in afara de faptul ca toti produc masini cu 4 roti.



--------------------
festina lente.....
Go to the top of the page
 
+Quote Post
James Kilowatt
post Jun 15 2012, 05:04 PM
Post #30


specialist
******

Group: Moderator
Posts: 13.654
Joined: 30-June 04
From: Europa
Member No.: 28.666



QUOTE (mircanu @ Jun 15 2012, 03:36 PM) *
2.nu mai pune in aceeasi propozitie Hyundaiul cu BMW si Porsche. chiar, nu au mai nimic in comun, poate in afara de faptul ca toti produc masini cu 4 roti.


Asta se spunea acum 30 ani si despre masinile din Detroit, si Toyota de exemplu.

Oricum, nu eu fac asta, tu nu vezi ce tot zic de la inceputul topicului? Marketingii de la BMW s-au apucat sa faca, nu eu.
Serie 1 entry level are o chestie naspa - interiorul (care e sub un Hyundai contemporan, imi pare rau pentru badgeul lor) - si cateva chestii misto: motor, echilibru, si rwd. Eu as fi inghitit interiorul de logan si pretul nitel cam piparat datorita motorizarii, rwd-ului si distributiei de mase.
Ori baietii astia s-au gandit ei sa renunte fix la ce era misto si facea deosebita masina asta. Insa daca vor renunta fix la chestiile interesante, si isi inchipuie ca ajunge badgeul sa faca o masina deosebita sa fie sanatosi, probabil vor gasi cativa manelisti chinezi sa le-o cumpere pentru asta, si isi vor lua prima de sfarsit de an, insa asta nu inseamna ca tre' sa-i si aplaud.

Cu Porsche e clar, sunt in alta liga chiar si cu rablele entry level, de asta nu mi se pare potrivita comparatia intre Cayenne si 3CV. Repet, Cayenne (valabil si pt X5) sau Panamera nu sunt Hyundai cu badge porsche, insa 3CV-ul are toate sansele sa iasa fix asta.

In rest intr-adevar, BMW si Hyundai nu au multe lucruri in comun. Insa comparatia asta nu e neaparat in favoarea celor de la BMW. Hyundai fac masini din ce in ce mai reusite, si chiar daca nu sunt inca cele mai tari din lume macar evolueaza din directia buna (au bagat motoare interesante, au bagat cutii cu dublu ambreiaj, au inceput sa bage RWD pe modele sportive, etc). Directia in care o ia BMW insa imi trezeste dubii, insa cine stie, poate o sa fiu totusi sa fiu placut surprins cu 3CV-ul asta.

This post has been edited by James Kilowatt: Jun 15 2012, 05:05 PM


--------------------
Scuter 108cc... benzina, automat
Go to the top of the page
 
+Quote Post
former_ozz
post Jun 16 2012, 09:00 AM
Post #31


specialist
******

Group: Membri
Posts: 1.055
Joined: 9-May 11
Member No.: 132.239



QUOTE
Ma amuza cum cred unii ca stiu mai mult despre piata auto decat un producator de mare anvergura. "Bmw nu stie ce face, e varza etc". Asa cum Porsche a stiut ce face, asa si BMW stie foarte bine ce face.


Ba eu cred ca mare parte din producatorii auto sint niste companii mari si, ca toate companiile mari, cam imbecile. Problema este ca in cimpul asta e foart egreu de intrat si ca atare totul e lasat la mina unor companii anchilozate si imbatrinite. Daca ar fi asa simplu cum spui tu nici un producator (auto dar nu numai) n-ar da faliment, n-ar produce gunoiae si produse in pierdere samd.

Ideea e alta. Porsche acum (sau Apple de exemplu) indiferent in ce domeniu sau segment se arunca fac produse foarte misto si dorite. Porsche nu a fost asa mereu, acum ceva vreme a fost in buza falimentului pentru ca facea produse numai pentru entuziasti. Porsche ca si BMW in orice domeniu se bagau ieseau o masina dorita si misto in gama respectiva de pret: daca era SUV era intre cele mai tari SUVuri de pe piata, daca era masina cu 4 usi era intre cele mai bune masini cu 4 usi. Daca era compacta gen seria 1, era RWD si sportiva. Daca era Mini Ciooper arata interesant si avea dinamica excelenta.

Problema e ca la motorul cu 3 cilindri nici dracu nu poate face o masina misto. Tot geniul lu bmw nu poate sa dea fizica peste cap. Chiar daca restul masinii e excelent realitatea e ca are o flasneta de motor. Asta e mare aproblema: BMW facea masini, acum face masini si o flasneta.
Go to the top of the page
 
+Quote Post

2 Pages V  < 1 2
Reply to this topicStart new topic
Tags
No Tag inserted yet

1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:

 



RSS Lo-Fi Version Time is now: 23rd November 2017 - 05:18 PM