Help - Search - Members - Calendar
Full Version: BMW cu tractiune pe fata
Masini.ro Forum > Masini.ro > News/Noutati
mircanu
sursa: EVZ
link: http://www.evz.ro/detalii/stiri/bmw-trece-...ata-986178.html


BMW-ul cu trac?iune fa?ă va fi prezentat la toamnă

Conceptul modelului BMW Seria 1 cu trac?iune fa?ă va fi expus, peste doar câteva luni, la viitoarea edi?ie a Salonului auto de la Paris. Versiunea de serie urmează a fi trimisă în showroom-uri spre finele lui 2013.
BMW va face istorie la viitoarea edi?ie a Salonului auto de la Paris. La finele lunii septembrie, producătorul auto bavarez va etala primul său model cu trac?iune fa?ă, veste?te edi?ia online a revistei ?Autocar?. Autoturismului, doar un concept - deocamdată -, va face parte din gama Seria 1. Cel mai probabil va fi ?botezat? Seria 1 GT. Versiunea de serie, care ar trebui să concureze cu Mercedes-Benz Clasa B, va ajunge în showroom-uri spre finele lui 2013.

Prototipul care va fi prezentat la Paris va avea sub capotă noul motor cu trei cilindri alimentat cu benzină de 1.5 litri. Ceea ce pentru fanii cei mai infoca?i ai mărcii bavareze vine ca un sacrilegiu, pentru vasta majoritate a utilizatorilor de Seria 1 ar putea fi o informa?ie dintre cele mai neinteresante.
?Independent Online? ne reaminte?te că, în urmă cu câ?iva ani, un studiu comandat de BMW arăta că patru din cinci ?oferi de Seria 1 habar nu aveau că ma?inile lor sunt puse în mi?care prin intermediul ro?ilor posterioare.
Diesel
Am editat postul ca sa mearga link-ul.

Am mai gasit informatii http://www.bmwblog.com/tag/bmw-1-series-gt/ ... e clar ca vine sfarsitul lumii, se duc toate de rapa.

De ce mama naibii l-au denumit GT? la BMW GT-urile sunt alea naspa?
Titi1988
QUOTE (Diesel @ Jun 11 2012, 04:42 PM) *
De ce mama naibii l-au denumit GT? la BMW GT-urile sunt alea naspa?


Foarte buna remarca! Si seria 5 GT ii hidos!! cand ma depaseste si ii vad spatele trebuie sa trag pe dreapta ca la Soare te poti uita dar la assul ala BA!
James Kilowatt
De la 6 in linie si RWD astia de la BMW ajung la FWD in 3 cilindri. Si cica asta-i progres. dry.gif
Oricum s-au prostituat comercial cand au scos X-urile, asta nu-i decat un pas in aceeasi directie.

Eu sunt mai pregatit sufleteste sa cumpar o masina chinezeasca decat una premium germana in 3 cilindri. pinch.gif
mircanu

sa nu le lamentam inutil.
in conditiile in care 4 din 5 cumparatori de seria 1 nu au habar de tractiune fata/spate atunci strategia bmw e de inteles. orice decizie de acest gen e luata pe baza unor studii de piata riguroase, mai ales cand e vb de o schimbare atat de radicala. adevaru este ca sunt multi care vor bmw si atat, nu le pasa ce e sub capota si ce tractiune are. si BMW a decis sa-si diversifice oferta in conditiile in care aceste aspecte nu sunt importante ptr multi dintre clinetii lor.

ptr cei care fac diferenta si se pricep, exista o gramada de modele seria 1 (si nu numai) din care sa aleaga. BMW e unul dintre producatorii de masini la care ai de unde alege cand vine vb de motoare.
James Kilowatt
Nu e chiar atat de simplu

In primul rand faptul ca au luat decizia in urma unor studii riguroase de piata e deja un lucru suspect si potential nasol biggrin.gif Ce-ar fi daca in urma unor studii riguroase de piata Iron Maiden s-ar fi apucat de cantat manele?

In al doilea rand, cum ziceam nu e atat de simplu. Unele firme nu "urmeaza" piata, ci impun o idee si turma o urmeaza (aia de care spui, care vor BMW doar pentru ca scrie BMW pe el si care nu stiu nici unde e tractiunea si nici ce-i aia un cilindru insa sunt mari "lideri de opinie").
Insa marcile astea gen BMW sunt cele care definesc piata, si termenul de "cool" si educa masele. Iar daca BMW spune ca in urmatorii ani "cool" inseamna fwd in 3 cilindri atunci e porno.

Si nici nu mai e in intregime adevarata chestia cu oferta de motoare, de exemplu la seriile noi cele cu mai mult de 4 cilindri sunt doar de la .30-uri in sus, adica destul de inaccesibile multor entuziasti. Acum cativa ani deja aveai un L6 de la .20-uri. Oferta exista, e adevarat, insa nu e foarte la indemana oricui, BMW-ul accesibil din pacate a devenit unul fara nimic deosebit (in afara de rwd... deocamdata dry.gif ) iar cel care face grosul vanzarilor (cel putin pe aici) e un dizal in 4 cilindri fix la nivelul chinejilor de la Hyundai.
mircanu
QUOTE (James Kilowatt @ Jun 12 2012, 12:34 AM) *
In al doilea rand, cum ziceam nu e atat de simplu. Unele firme nu "urmeaza" piata, ci impun o idee si turma o urmeaza (aia de care spui, care vor BMW doar pentru ca scrie BMW pe el si care nu stiu nici unde e tractiunea si nici ce-i aia un cilindru insa sunt mari "lideri de opinie").
Insa marcile astea gen BMW sunt cele care definesc piata, si termenul de "cool" si educa masele. Iar daca BMW spune ca in urmatorii ani "cool" inseamna fwd in 3 cilindri atunci e porno.


esti naiv. nu face nimeni educatia maselor in industria auto. e un business si producatorii se muleaza pe ce vrea piata. lui "BMW" putin ii pasa ca "Gica" e analfabet sau pur si simplu nu se pricepe la masini, insa are bani, si va cumpara un BMW cu 3 cilindri. sunt oameni ptr care cele mai importante lucruri la o masina sunt culoarea, designul si marca. daca le mentionezi notiuni de genul cuplu sau tractiune, deja i-ai pierdut.


James Kilowatt
Nu sunt convins. Daca ar fi atat de simplu, BMW ar fi fost de mult o sucursala a celor de la Toyota sau Hyundai care sunt mult mai capabili de a se "mula" pe piata decat e BMW.

Da, ai dreptate, multi din clientii lor o iau dupa marca si imagine (de design nici nu mai spun, ca au avut recent perioade in care designul era sub orice critica). Insa imaginea se "construieste" cumva, si piata la fel. Gusturile se inoculeaza, se formeaza, un copil sau un papuas din jungla virgini n-ar alege in mod necesar un BMW daca ar fi pus in situatia de a alege, ci asta e alegerea unui adult occidental (sau occidentalizat) iar alegerea lui reflecta o anumita cultura. BMW este "o masina sportiva de lux" desi in realitate 320d de baza nu da pe dinafara nici la spatiu, are plastic sinistru, optiuni vai e mamaliga lor, deci n-avem nicium motiv sa o consideram luxoasa, iar performantele sunt absolut de duzina. Da, M5 e o masina sportiva si de lux, si probabil singurul ei rol e de a convinge adolescentul care o are pe posterul din baie sa cumpere un 320d entry level in rate la primul job stabil. Asta se incadreaza la "educatie".

Plus ca unele piete sunt create aproape ex-nihilo, uneori apar pe o piata proaspat inventata unele produse care ne raspund unor nevoi pe care nici nu stiam ca le avem inainte sa apara produsul respectiv insa odata ce a aparut nu mai putem trai fara el....
HalbaSus
Poate ca exista oameni care isi iau bmw doar pentru ca scrie pe el BMW. Dar pana si oamenii astia pentru care motivatia reala e imaginea de marca au nevoie de munitie in a-si argumenta decizia: "Da, desigur ca puteam sa iau 3 Hyundaiuri I30 de banii de serie 1 dar BMW e da ultimate driving machine, are tractiune spate si motor cum hyundai nici nu viseaza".

In plus daca la alte marci premium performantele dinamice nu erau extrem de relevante, la bmw fix astea erau punctul de atractie. Adica daca vroiai un interior frumos luai Audi sau Mercedes, daca vroiai suspensii comfortabile luai Mercedes, daca vroiai tractiune integrala luai Audi... samd... si daca vroiai sa o arzi sportiv atunci luai BMW. Seria 1 (hatchback) e una din cele mai nasoale masini de pe piata. Mica de tot, cu interior de plastic si pret de clasa medie DAAAAR era o compacta cu tractiune spate cu performante foarte bune inclusiv pe circuit (s-a vazut si la euroring). Acum daca extragem elementul RWD ramane doar o compacta urata, cu interior de plastic si pret mare.

Oricum, BMW incepe sa se prostitueze rau de tot: xdrive peste tot, M-uri dizal si mai nou FWD... bleah...
DORU
Avand in vedere ca rezista singuri pe piata auto, depind de ea, nu ? De vanzari, mai exact biggrin.gif

Cine isi ia BMW trebuie sa aleaga modele din ceea ce a facut BMW mai bun, nu GT-uri sau X-uri de dragul de a se impauna cu ele.
mircanu

pai, pana la urma rezultatele financiare vorbesc. de stirea de mai jos am dat azi si arata ca BMW stie ce face. ideea e simpla, ptr fraierii care vor BMW si atat vor exista bmw-uri in 3 cilindrii. BMW nu face discriminare, incaseaza banii tuturor. ptr cei care vor ceva in plus, BMW va ofera tot ce vreti: 135, 335, 535, 550, 640, M-power.la seria 5 au motoare cu sase cilindrii in linie si twinturbo V8. au de toate ptr toti. bani sa aveti.


Vânzări-record pentru grupul BMW în luna mai

Grupul auto BMW - din care mai fac parte mărcile britanice Rolls-Royce și Mini - a obținut cel mai bun rezultat comercial din istorie pentru luna mai. Cererea mare de automobile premium din Asia a contribuit decisiv la obținerea acestui rezultat.
Oricât de rea sau de lungă criza (industriei auto), BMW pare să nu sufere câtuși de puțin. Ba dimpotrivă.


Luna trecută, BMW a livrat 156.957 de autoturisme (BMW, Mini, Rolls-Royce) pe toate piețele, în creștere cu 6,4% comparativ cu intervalul similar din 2011. De la începutul anului, grupul auto bavarez a comercializat peste 728.000 de mașini, cu nouă procente mai mult decât în primele cinci luni ale anului trecut. Cererea mare de automobile premium din Asia (vânzări în creștere cu 25%) a contribuit decisiv la obținerea acestui rezultat, scrie ”carscoop.com”.

În Europa, însă, grupul BMW a livrat, luna trecută, mai puține mașini decât în mai 2011.
BMW a comercializat 599 de autoturisme în România, cu 34% mai multe decât anul trecut. Rezultatele, ultimele oferite de APIA, sunt valabile pentru parioada ianuarie-aprilie.
Chiar și cu această creștere, BMW a fost întrecut de Audi - marca premium a grupului Volkswagen livrând în același interval 663 de mașini.


sursa: EVZ






James Kilowatt
Pai Hyundai ii surclaseaza, cresterea e dubla (peste 12% woldwide in 2012 comparat cu aceeasi perioada din 2011) iar in Europa Hyundai/Kia chiar vand mai bine decat media, in crestere undeva la 14% in timp ce BMW sunt in regres.
Deja au depasit japonezii si sunt pe locul 7 in €U in 2012, inaintea Toyotei.

Insa astia au scuza aia cu mulatul pe piata iar Ceedul/I30 e exemplul perfect. Daca te uiti la compactele care domina vanzarile in EU - Golf, Astra, Megane, 308, toate cu motorizari 1.5-2L si apoi la I30/Kia Ceed se vede mulaciunea.... are fix dimensiunile mediei compactelor europene (la momentul lansarii) si fix motorizarile preferate ale europenilor (dizal de 1.6 si de 2L). Si au 3 gadgeturi in plus si costa 1000€ mai putin.

BMW a vandut pe proaspetele piete asiatice pentru ca BMW sunt cool, nu pentru ca se muleaza pe piata, sunt convins sa noii lor clienti le-au luat pentru cat sunt de cool si nu pentru un raport imbatabil pret/calitate.
mircanu

pai nu are nici o relevanta ca hyundai vinde mai mult. amesteci mere cu mango.
noi vb de bmw si daca ce fac ei are sens. si are sens caci vanzarile lor sunt in crestere. si acolo in asia unde vand ei mult, sunt sigur ca bmw-ul cu tractiune pe fata se va vinde f bine. chit ca ne place noua sau nu.



James Kilowatt
Pai nu eu am adus in discutie argumentele financiare. Daca piata creste in medie cu 10% iar tu cresti cu 6%, atunci e un rezultat prost si desteptii de la marketing trebuie dati afara.
E drept, poti face profit crescand marja si nu cantitatea, insa asta merge sa o faci in general la M5 si nu la la Serie 1 fwd cu motor de 1.5 in 3 cilindri, cei care sunt interesati de asa ceva sunt in general atenti la portofel.

E posibil ca pe termen scurt sa mearga, sa scoti ceva profit la anul, insa pe termen lung sa fie o strategie paguboasa. Gandeste-te putin, BWM devine brusc o masina la fel de accesibila ca Skoda, si toti wannabies isi pot permite un 3 cilindri d-asta. Anul asta vanzarile sunt geniale si se umplu strazile de ele.

Insa acei smecheri (cei 3 din 4 care nu stiu cati cilindri are masina) care cumparau 335 si M5 pentru imagine incep sa se uite la alte marci, intrucat sunt prea multe 3CV-uri pe strazi cu "kit M" si masinile lor cu adevarat deosebite nu mai sunt asa exclusive, si "de imagine".
Iar daca M5 dispare de pe radar, nici 3CV-ul nu mai are nimic cool in el, lumea s-ar putea sa isi dea seama ca in realitate e coaja supraevaluata si ca un Hyundai (sau Geely intr-un viitor oarecare) decent in 4 cilindri s-ar putea sa fie o alegere mai inspirata.

Bine, e pura speculatie, insa eu cred ca daca imaginea e un lucru important trebuie sa fii atent sa o pastrezi, iar daca o bestelesti greu o mai refaci. Iar marketingii au avut si esecuri rasunatoare, nu toate ideile si studiile lor sunt bune.
mircanu

QUOTE (James Kilowatt @ Jun 12 2012, 06:47 PM) *
E posibil ca pe termen scurt sa mearga, sa scoti ceva profit la anul, insa pe termen lung sa fie o strategie paguboasa. Gandeste-te putin, BWM devine brusc o masina la fel de accesibila ca Skoda, si toti wannabies isi pot permite un 3 cilindri d-asta. Anul asta vanzarile sunt geniale si se umplu strazile de ele.


doar un singur model de bmw poti sa zici ca devine accesibil precum o skoda. toate celelalte modele bmw raman la fel. sa nu exageram.
faptul ca acum o sa existe un bmw in 3 cilindri si cu tractiune pe fata, pe mine nu ma deranjeaza si tot mi-as lua un 640 sau un 535 daca ar fi sa fie. ala care si-a luat G-klasse sau SLS ce trebuie sa faca? sa vanda masina ptr ca Mercedes produce si A-klasse? e loc sub soare ptr toata lumea.
sincer, eu unul ma bucur ca BMW scoate si o masina de asta. daca cineva vrea bmw si foloseste masina numai in oras unde se merge cu 30km/h, nu-l intereseaza performanta, atunci BMW-ul in 3 cilindrii e perfect ptr el. o sa-i faca fericiti pe unii si asta nu e rau deloc.

iar la partea financiara, nu au relevanta unitatile vandute. gandeste-te ca un X6 sau un seria 7 costa cat 10 hyundai-uri accent. vinde hyundaiul mai mult, insa asta nu inseamna ca incaseaza mai mult.
Mircea104901
JK - nu e vorba de imagine. Pur si simplu vor o "felie" din tortul altora. Si nici vorba sa fie ieftina sa se umple piata de ele.

Hyundai vinde pentru ca e ieftin, si au un raport pret calitate acceptabil. BMW in nici un caz pentru ca e ieftin, ci pentru ca ofera o calitate buna a anumitor componente si un nivel ridicat de tehnologie, la un pret acceptabil. Nivelul ridicat de tehnologie nu inseamna ca trebuie sa scoti minim 500CP din 3l cu tz-turbo sau din 4l aspirat. Poate fi si 100CP din 3 CV cu un consum modic.
Nu ma refer la nivel tehnologic ultra inalt gen F1, sau Veyron, Pagani Huayra,Koeniggseg,SLS,etc, unde si pretul e pe masura.

De ce tot timpul trebuie sa ne referim la Vmax>=+350km/h, la 500CP+ cu tuning 800, 100km/h in 2,5s, pentru ca o masina sa fie "masina"? De ce 9-10 s pana la 100km/h nu mai ajung romanului, nu stiu. De ce e nevoie de +140km/h la o masina cand ea circula prin Romania, nu stiu. De ce e nevoie de >1g la skid-pad - iar nu stiu. De ce toti isi iau "dizal" vechi dar merg 10.000 km/an - nu stiu (dup-aia umplu forumurile cu "nu stiti de ce"...). De ce multi din cei care isi iau masini peste 120-140 CP merg la consum si se lauda cu x l/100km/h, iar nu stiu. De ce multi care circula doar in oras isi iau masini mai mari de 4-4,2m lungime si motoare peste 1,5l iar nu stiu. Etc. Astea sunt doar cateva dintre nedumiririle mele.
James Kilowatt
QUOTE (mircanu @ Jun 11 2012, 05:17 PM) *
Independent Online ne reaminteste că, în urmă cu cativa ani, un studiu comandat de BMW arăta că patru din cinci soferi de Seria 1 habar nu aveau că masinile lor sunt puse în miscare prin intermediul rotilor posterioare.[/i]


Oare astia stiu ceva de tehnologia si calitatea produselor BMW? whistling.gif

@Mircanu
Si eu mi-as cumpara masinile alea, chiar si daca BMW ar vinde in paralel si drujbe, insa noi ne incadram la aia 1 din 5.

Buna paralela cu A-Klasse, intr-adevar nu pare sa fi afectat prea tare imaginea Mercedes. Insa parca totusi nu e nici aia atat de talibana.... 3 cilindri... wtf. Desi au vandut un diesel de 2L si 80CP parca ani buni... mai e de rumegat aici.
A-Klasse nu prea s-a vandut, poate si asta a contat, n-au fost suficient de multe ca sa strice imaginea. Nu s-au umplut strazile de ele, si nici nu cred ca Mercedes a castigat mare lucru din cele cateva bucati vandute.
solmar
QUOTE (Mircea104901 @ Jun 12 2012, 05:19 PM) *
JK - nu e vorba de imagine. Pur si simplu vor o "felie" din tortul altora. Si nici vorba sa fie ieftina sa se umple piata de ele.


Posibil ca aici e spilul. Trebuie urmarit cine este/sunt acel/i concurent/i care va/vor fi afectat/i direct de aceasta aparitie cu sigla BMW in loc de garantie a calitatii. Iar daca cel lovit e serios afectat de concurenta 3CV atunci e de urmarit daca BMW va prelua direct sau indirect acel concurent. Si care concurent are de fapt dezvoltat un alt segment care e de interes pt BMW. Nimeni nu e cretin sa arunce pe piata cateva miliarde doar pentru a monitoriza inflatia generata.
mircanu


masina nu va fi una banala. in ciuda faptului ca are doar 3 cilindrii si FWD, motorul e 1.5 turbo. motor care se va gasi si pe Mini.
si nu e singurul motor disponibil. o sa mai fie si altele pe benzina, motorina si hybride. modelu e facut sa se bata cu Mercedes B-klasse.

informatii complete aici.
http://www.caradvice.com.au/176518/front-w...r-paris-report/
HalbaSus
Sa le stea in gat GT-urile...
Pe de alta parte e oarecum de inteles... probabil cineva de la marketing a zis: "bre, facem sasiuri si motoare de mini cooper si mini countryman sau cum naiba se numeste hidosenia aia inaltata si practic producem un sasiu pt un singur model... breeeeeeeeee.... e nebunie... cum adica un sasiu pt un singur model ? repede hai sa punem o sigla diferita pe miniul ala ca doar nu ne costa decat 20 centi in plus pe linisa de productie.... chiar daca vindem doar 100 de bucati tot ne scoatem parleala... "

former_ozz
QUOTE
esti naiv. nu face nimeni educatia maselor in industria auto. e un business si producatorii se muleaza pe ce vrea piata.


Companiile bune conduse de oameni isnopirationali creeaza piata. Companiile proaste urmeaza piata.
Apple si Porsche creeaza piata nu ofera "ce se cere". Ci arata iti ce ai nevoie. Samsung si Toyota ofera "ce se cere". Primii vind produse scumpe la marje de profit enorme, ceilalti vind multe produse ieftine cu marje de profit mici. Primii vin cu produse pe care le viseaza noapte si dupa aia lumea ziceau "vreau si eu", ceillalti iau idei din interviurile de marketing "ce imbunatatiri ati vrea". Sint doua metode complet diferite de a face afaceri.

Ideea de a pune 4 cilindri turbo pe un BMW nu mi se pare deloc rea atita vreme cit e un motor in plus si nu inlcouieste un L6. La urma urmei BMW face traditional motoare turbo L4 si nu s-a mai plins nimeni, doar ca sint diesel. Insa 3 cilindri si d-astea... bleah.
former_ozz
PS: sint sigur ca masina asta se adreseaza pietei asiatice (china adica), pentru ca acolo conteaza badge-ul si eticheta nu valoarea intrinseca. Aia-s cumparatorii care dau 2000E pe un vin de bordeaux si il beau cu cola, aia cumpara un rahat pansat daca scrie ceva important pe el. Daca nu-si permit the real thing, cumpara si un rahat pansat facut la o fabrica noname, cu eticheta falsificata.
James Kilowatt
Problema e ca le si inlocuiesc. La antepenultima (cred) generatie, 320 era L6 si a devenit L4 aspirat (si la performantele unei banale masini coreene cum ar fi Daewoo Nubira). Insa macar era L6.
Iar la ultima generatie, 328 era L6 si a devenit L4 turbo (si cu performante de Hyundai, ba chiar Hyundai scoate 35CP in plus din acelasi 2L turbo si au indraznit sa puna twinscroll pe 4 cilindri inaintea lor).

Motoarele deosebite sunt deja "sus" in oferta, in timp ce acum cativa ani erau mai accesibile. Eu inteleg ca vor sa evite taxe si sa alerge dupa consum redus si pomeni fiscale datorita emisiei de CO2, insa din pacate isi pierd si din individualitate. Macar sa fi lasat un 328i cu L6 pentru puristi si sa fi scos un "efficient dynamics" cu L4 turbo pt ecologisti, insa n-au facut asa. Pt puristi a mai ramas 335 si M3... probabil pana la generatia viitoare cand zeul marketing va mai sacrifica unul.
Titi1988
ajungem iar la radacini, masini cu 2-3 cilindrii ca nimeni nu mai vrea sa dea bani pe impozite, combustibil etc Raman cei care baga impozitele astea de ne seaca sa se bucure de banii nostri si masinile adevarate gen M3.. Mai trebuie Ferrari sa scoata un sedan cu L4..
mircanu
QUOTE (former_ozz @ Jun 13 2012, 03:12 AM) *
Companiile bune conduse de oameni isnopirationali creeaza piata. Companiile proaste urmeaza piata.
Apple si Porsche creeaza piata nu ofera "ce se cere". Ci arata iti ce ai nevoie. Samsung si Toyota ofera "ce se cere". Primii vind produse scumpe la marje de profit enorme, ceilalti vind multe produse ieftine cu marje de profit mici. Primii vin cu produse pe care le viseaza noapte si dupa aia lumea ziceau "vreau si eu", ceillalti iau idei din interviurile de marketing "ce imbunatatiri ati vrea". Sint doua metode complet diferite de a face afaceri.


vraja marii. de unde pana unde Porsche creeaza piata? Ei au scos Boxster, Cayman, masini slabute fata de pot face ei, ca sa vanda cat mai mult.
la fel, au scos si un SUV. cand au venit cu Cayenne, toata lumea a sarit ca arasa, ca e aiurea rau ca Porsche sa faca SUV. uite ca au facut si au vandut de le-a iesit pe nas. la fel acum si cu Panamera. era o nisa pe piata de sedan sport de lux care merita exploatata si Porsche a scos modelul asta si vinde de rupe.

revenind la BMW, va pun o intrebare simpla. cati dintre voi sunteti dispusi sa platiti impozitul la un 335? pe principiul asta simplu BMW o sa vinda din plin masini in 3 cilindri, cu motor turbo de 150CP. putere este mai mult decat decenta la un cost mic. asta vrea marea majoritate...

cu apple e cu totul alta poveste. marketingul la masini nu se compara cu cel de la electronice/telefone.



James Kilowatt
Nu cred ca BMW va scoate ceva decent la pret mic. Decent da, pret mic nu.

Si paralela cu Panamera sau cu Cayenne e putin gresita dupa parerea mea, din doua motive:

- Porsche nu si-a asumat prea mari riscuri cu astea, intrucat dezvoltarea si cea mai mare parte a masinilor erau deja facute. PRobabil ca daca le iei la desurubat sigur gasesti in ele coclendere de audi sau tucundere de Skoda. Daca au vandut doua Tuareguri la pret de Porsche si-au scos parleala cu "dezvoltarea".

- Al doilea, nici Panamera nici Cayenne nu-s in pluton la clasa lor, ci in top. Daca as fi consumator de SUV mi-as lua Cayenne fara sa clipesc, si nu doar pentru ca e porsche ci pentru ca e imoral de rapid, de echilibrat, etc. Cayenne nu e un Hyundai cu badge si pret de Porsche. Ori 3CV-ul asta e un sub-bmw, nu un bmw intr-o alta clasa. In clasa respectiva BMW e deja prezent.

Valabil si pentru Cayman, chiar daca are sub 300CP e totusi o masina deosebita si nu gasesti un Hyundai care s-o spulbere din vreo pozitie. Lotus are masini sub 200CP si tot nu-s banale.

Ori un 3CV turbo de 150CP ar fi doar o masina in pluton (Alfa/Fiat 1.4 170CP, VW/Skoda 1.4 160-180CP, Ford 1.6 ecoboost tot cam asa, si culminand cu topul topului, si anume Hyundai 1.6 de 208CP). Nu, deci ca sa fie ceva deosebit, 3CV-ul ar trebui sa fie pe la 200CP. Caz in care s-ar cam bate pe bataturi cu modelele deja mai curatele. Poate va inlocui 120i-ul, ca tot au acum un hobby cu taiatul cilindrilor... deja poate si 4 li se par prea multi biggrin.gif
Mircea104901
QUOTE (James Kilowatt @ Jun 14 2012, 11:36 AM) *
. Daca as fi consumator de SUV mi-as lua Cayenne fara sa clipesc, si nu doar pentru ca e porsche ci pentru ca e imoral de rapid, de echilibrat, etc.

Ori un 3CV turbo de 150CP ar fi doar o masina in pluton..................Nu, deci ca sa fie ceva deosebit, 3CV-ul ar trebui sa fie pe la 200CP. ........


Cayenne Diesel "si-o ia din toate unghiurile" (sa folosesc expresia ta smile.gif ) de la X5 3l diesel, mai putin la pret si - probabil- finisaje.
Mai este si un model de 3,6l aspirat de 300CP - nu foarte rapid - mai lent decat cel diesel. Asta nu inseamna ca Porsche face masini de duzina, si nici ca, Cayenne e lenta, nici ca e extrem de rapida doar pentru ca exista Cayenne Turbo de 500CP imoral de rapid.

Poate ca va avea ceva bun si 3CV turbo. Sau poate va fi chiar de duzina. Pana la un test-drive e imatur sa vorbim de ea si sa o catalogam de duzina doar pentru ca Hyundai are un motor de 1,6 si 208CP. Poate ca va fi fiabil si cu un consum mic. Poate va avea nush-ce cuplu. smile.gif Poate va parai ca un scuter. Ramane de vazut.
Pe mine nu ma mira downsizingul motoarelor. E un trend corect. Ma mira ca BMW renunta la tractiunea spate.
former_ozz
Boxter si Cayman sint entry level Posrche. Desi se poate spune ca Boxter e oarece comprosmi ramine o masina misto.
Porsche a creat o piata de masini sport urite cu design cvasi identic. Cine ar mai putea sa faca asta? Toate masinile sport pe lumea asta arata super tare, am vazut zilele trecute un Lamborghini Diablo si arata mai misto chiar decit astea noi... Daca faci o masina impecabila dinamic fara compromisuri nu e nici un efort sa o faci sa arate bine, aproape vine natural. Modelele noi de porsche arata mai bine dar alea din anii 80-90 sint absolut oribile. Si cu toate astea toti ne-am lua unul fara sa clipim.

Acum Cayenne e alta treaba. Unii ar putea spune ca Porsche a creat o piata de SUV "sport" dar nu cred ca Porsche a creat-o, deci poate ca e un compromis. Iarasi la Panamera nu stiu daca se poate spune ca Porsche a creat piata dar cu siguranta au o masina care nu seamana cu altele.

Alte masini care si-au creat pietele singure sint Tesla sau Prius. Cine avea nevoie de asa ceva pina sa apara? Crezi ca s-au dus aia sa intrebe pe strada: vreti o masina urita care costa mult si consuma putin dar nu-si recupereaza banii? Cine ar fi raspuns da la asa ceva?
mircanu

Porsche e probabil producatorul de masini sport de lux care a facut cel mai mare pas spre comercial. nu e nimic rau in asta, pe langa faptul ca au facut bani, ofera publicului o oferta bogata de masini de calitate.
Eu sunt fan Porsche asa ca dati-mi voie sa elaborez. Porsche produs o caruta de ani numai masini sport in doua usi, cu motoare pe spate.
Porsche 911 nu s-a schimbat mai deloc la aspect si este modelul lor emblema. toata lumea il recunoaste. Numai ca la un moment dat, ei si-au dat seama ca pot produce masini de orice clasa si e momentul sa faca mai multi bani intrand pe alte segmente: SUV, sedanuri si masini sport ptr cucoanele cu bani. (Cayman si Boxster).
Astfel, Porsche a inceput sa produca masini diesel, masini in patru usi si masini cu motoarele amplasate in fata. schimbarea lor a fost radicala si numai din ratiuni de marketing/economice. schimbarea a fost impusa de piata, ar fi fost tampiti sa stea deoparte cand modele precum M-klasse, X5 au spart piata de la lansare.
Puristii Porsche au sarit 7 metri in sus la vremea aia. acum, dupa 10 ani, probabil ca si-au cumparat un Panamera diesel daca au facut bani intre timp.

Ma amuza cum cred unii ca stiu mai mult despre piata auto decat un producator de mare anvergura. "Bmw nu stie ce face, e varza etc". Asa cum Porsche a stiut ce face, asa si BMW stie foarte bine ce face.
uite cat de bine stiut Porsche ce face:
-cele mai bine vandute modele Porsche in intervalul 2009-2010, sunt Panamera 30.57% si Cayenne 32.94%. modelul emblema 911 a luat doar 22.65% din total.
-Intre 2006-2008, Cayenne a luat 46% din vanzarile totale ale Porsche.
Daca Porsche ramanea la masini sport in doua usi, o lua in mana, scuzati-mi franceza de balta.


@JK
1.nu are nici o relevanta cat a cheltuit Porsche cu dezvoltarea modelelor. normal ca o sa folosesti orice avantaj pe care-l ai la indemna.
2.nu mai pune in aceeasi propozitie Hyundaiul cu BMW si Porsche. chiar, nu au mai nimic in comun, poate in afara de faptul ca toti produc masini cu 4 roti.

James Kilowatt
QUOTE (mircanu @ Jun 15 2012, 03:36 PM) *
2.nu mai pune in aceeasi propozitie Hyundaiul cu BMW si Porsche. chiar, nu au mai nimic in comun, poate in afara de faptul ca toti produc masini cu 4 roti.


Asta se spunea acum 30 ani si despre masinile din Detroit, si Toyota de exemplu.

Oricum, nu eu fac asta, tu nu vezi ce tot zic de la inceputul topicului? Marketingii de la BMW s-au apucat sa faca, nu eu.
Serie 1 entry level are o chestie naspa - interiorul (care e sub un Hyundai contemporan, imi pare rau pentru badgeul lor) - si cateva chestii misto: motor, echilibru, si rwd. Eu as fi inghitit interiorul de logan si pretul nitel cam piparat datorita motorizarii, rwd-ului si distributiei de mase.
Ori baietii astia s-au gandit ei sa renunte fix la ce era misto si facea deosebita masina asta. Insa daca vor renunta fix la chestiile interesante, si isi inchipuie ca ajunge badgeul sa faca o masina deosebita sa fie sanatosi, probabil vor gasi cativa manelisti chinezi sa le-o cumpere pentru asta, si isi vor lua prima de sfarsit de an, insa asta nu inseamna ca tre' sa-i si aplaud.

Cu Porsche e clar, sunt in alta liga chiar si cu rablele entry level, de asta nu mi se pare potrivita comparatia intre Cayenne si 3CV. Repet, Cayenne (valabil si pt X5) sau Panamera nu sunt Hyundai cu badge porsche, insa 3CV-ul are toate sansele sa iasa fix asta.

In rest intr-adevar, BMW si Hyundai nu au multe lucruri in comun. Insa comparatia asta nu e neaparat in favoarea celor de la BMW. Hyundai fac masini din ce in ce mai reusite, si chiar daca nu sunt inca cele mai tari din lume macar evolueaza din directia buna (au bagat motoare interesante, au bagat cutii cu dublu ambreiaj, au inceput sa bage RWD pe modele sportive, etc). Directia in care o ia BMW insa imi trezeste dubii, insa cine stie, poate o sa fiu totusi sa fiu placut surprins cu 3CV-ul asta.
former_ozz
QUOTE
Ma amuza cum cred unii ca stiu mai mult despre piata auto decat un producator de mare anvergura. "Bmw nu stie ce face, e varza etc". Asa cum Porsche a stiut ce face, asa si BMW stie foarte bine ce face.


Ba eu cred ca mare parte din producatorii auto sint niste companii mari si, ca toate companiile mari, cam imbecile. Problema este ca in cimpul asta e foart egreu de intrat si ca atare totul e lasat la mina unor companii anchilozate si imbatrinite. Daca ar fi asa simplu cum spui tu nici un producator (auto dar nu numai) n-ar da faliment, n-ar produce gunoiae si produse in pierdere samd.

Ideea e alta. Porsche acum (sau Apple de exemplu) indiferent in ce domeniu sau segment se arunca fac produse foarte misto si dorite. Porsche nu a fost asa mereu, acum ceva vreme a fost in buza falimentului pentru ca facea produse numai pentru entuziasti. Porsche ca si BMW in orice domeniu se bagau ieseau o masina dorita si misto in gama respectiva de pret: daca era SUV era intre cele mai tari SUVuri de pe piata, daca era masina cu 4 usi era intre cele mai bune masini cu 4 usi. Daca era compacta gen seria 1, era RWD si sportiva. Daca era Mini Ciooper arata interesant si avea dinamica excelenta.

Problema e ca la motorul cu 3 cilindri nici dracu nu poate face o masina misto. Tot geniul lu bmw nu poate sa dea fizica peste cap. Chiar daca restul masinii e excelent realitatea e ca are o flasneta de motor. Asta e mare aproblema: BMW facea masini, acum face masini si o flasneta.
yeotamara97
Now I'm in exile seein' you out baton rouge kitchen remodeling contractors
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.