Ulei motor |
This topic is about Ulei motor, the author, cristi52331, wrote about: Am observat ca exista multe pareri despre uleiul de motor. Eu am o Mazda 323, 2001, benzina. In manualul de utilizare este recomandat 5W-30. Momentan ... To read more just scroll down
Ulei motor |
Oct 26 2005, 02:11 PM
Post
#1
|
|
sofer profesionist Group: Membri Posts: 175 Joined: 31-July 05 From: Bucuresti Member No.: 52.324 |
Eu am o Mazda 323, 2001, benzina. In manualul de utilizare este recomandat 5W-30. Momentan este in service pentru mai multe operatiuni, intre care si schimbul de ulei. M-am inteles cu mecanicul sa punem Valvoline, 5W-30. Este OK? Are vreo importanta ca vine iarna? Sa-i pun ceva aditivi (are 65.000 km)? |
|
|
Oct 26 2005, 03:16 PM
Post
#2
|
|
specialist Group: Membri Posts: 985 Joined: 11-February 05 From: Rumeinia Member No.: 40.270 |
Cristi, vascozitatea idela pentru climatul Romaniei este 40 la cald. Important e ca uleiul sa fie sintetic. E adevarat ca Valvoline face sintetic si la vascozitatile 20W 50, dar ce conteaza pentru noi e ca produce 5W 30 si 5W40.
avand in vedere ca masina e relativ noua, iti recomand oricare din ultimele doua. eu deocamdata am 5W40. inca trei schimburi sunt obligat (asta primesc moka de la automaz) sa bag tot asta. Dar as intentiona ca dupa aceste trei schimburi sa vad cum merge si 5W30. Riscul este ca motorul sa consume mai mult ulei, mai ales la turatii crescute. PS: nu stiu despre ce aditivi vorbesti, dar eu sunt adeptul uleiului sintetic de calitate schimbat la intervale mai mici decat prescris de producatorul auto... si fara nici un aditiv.. -------------------- |
|
|
Oct 26 2005, 03:32 PM
Post
#3
|
|
sofer profesionist Group: Membri Posts: 175 Joined: 31-July 05 From: Bucuresti Member No.: 52.324 |
Dupa problema mea cu mizeria din motor iti dai seama ca habar n-am ce ulei am avut de fapt in motor timp de 4 ani cit am "frecventat" romcar. Dupa cum spuneam, in cartea tehnica a masinii se recomanda 5w-30. Acum masina este la Inscut pentru curatat motorul si schimbat ulei. Le-am cerut sa imi puna 5w-30 (ei pun Valvoline). Crezi ca exista sanse sa nu imi puna asa ceva, ci semi? (imi vine sa imi iau cimpii, devin paranoic...).
Mie oamenii de acolo mi s-au parut OK, fara sa stiu am discutat si cu seful service-ului care era si el pe acolo, pe linga masina mea... Doamne, de abia astept sa fie gata, sa vedem cum merge. I-am intrebat si daca se poate face test de compresie si cit costa...dupa o secunda de gindire mi-au spus ca il vor face si va intra in pret....Am insa un nod in stomac asteptind factura cu manopera (piesele stiu cit costa, la ulei doar banuiesc...). |
|
|
Oct 26 2005, 03:54 PM
Post
#4
|
|
specialist Group: Membri Posts: 985 Joined: 11-February 05 From: Rumeinia Member No.: 40.270 |
uleiul 5W40 la Augsburg costa 118 RON, cel 5W30 114 RON, 4 litri. S-ar putea ca la ei sa coste dublu, dar nu mai mult (nu ca ar mai conta).. -------------------- |
|
|
Nov 30 2005, 05:25 PM
Post
#5
|
|
sofer profesionist Group: Membri Posts: 175 Joined: 31-July 05 From: Bucuresti Member No.: 52.324 |
|
|
|
Nov 30 2005, 07:10 PM
Post
#6
|
|
specialist Group: Membri Posts: 985 Joined: 11-February 05 From: Rumeinia Member No.: 40.270 |
s-a innegrit cam repejor.. pentru un benzinar.
i-ai facut testul de compresie si in alta parte decat Inscut? -------------------- |
|
|
Dec 1 2005, 10:59 AM
Post
#7
|
|
sofer profesionist Group: Membri Posts: 175 Joined: 31-July 05 From: Bucuresti Member No.: 52.324 |
Nu. si nici acolo nu stu exact rezultatul ,ci doar ca s-a facut si este OK...
|
|
|
Dec 1 2005, 11:00 AM
Post
#8
|
|
sofer profesionist Group: Membri Posts: 175 Joined: 31-July 05 From: Bucuresti Member No.: 52.324 |
Nu. si nici acolo nu stu exact rezultatul ,ci doar ca s-a facut si este OK...La testul de compresie se constata si altceva sau doar starea segmentilor?
|
|
|
Dec 1 2005, 11:05 AM
Post
#9
|
|
specialist Group: Membri Posts: 985 Joined: 11-February 05 From: Rumeinia Member No.: 40.270 |
stiu ca exista standuri specializate care iti testeaza mai multe chestii: putere, compresie, noxe, stare ECU si setari soft, etc.
daca vrei pot sa ma interesez la un coleg care si-a luat recent masina sh si a trecut pe-acolo. -------------------- |
|
|
Dec 1 2005, 11:12 AM
Post
#10
|
|
sofer profesionist Group: Membri Posts: 175 Joined: 31-July 05 From: Bucuresti Member No.: 52.324 |
Ar fii grozav! Si daca se poate si cat costa...Oricum astazi vreau sa trec pe la Inscut. M-am intilnit saptamina trecuta cu malin, scrie pe la service si este super tare, si mi-a spus ca motorul nu are nimic, dar ca l-am uzat cand am mers cu peste 4000 de ture. cica la peste 3000 de ture motorul incepe saa fie prea solicitat, trebuie sa mergi cu maxim 3500....dar la mine (cutia de viteze este tare scurta) la 3500 am cam 110 la ora. vibratia (zgomotul) este de la tamponul dintre toba si motor. cica aia de la service, dupa ce au schimbat distributia si au pus toba la loc au strins-o prea tare de motor. si la fel cureaua de la pompa servo si compresorul de la clima este super strinsa, s-ar putea sa se fii dus un rulment de la una din astea doua....
|
|
|
Dec 1 2005, 11:15 AM
Post
#11
|
|
sofer profesionist Group: Membri Posts: 175 Joined: 31-July 05 From: Bucuresti Member No.: 52.324 |
si inca ceva: mi-a spus sa pun cu toata increderea aditiv cu teflon in motor! fara grija!!!
|
|
|
Dec 1 2005, 11:38 AM
Post
#12
|
|
specialist Group: Membri Posts: 985 Joined: 11-February 05 From: Rumeinia Member No.: 40.270 |
chiar nu stiu ce sa spun de teflon. nu cunosc, deci nu m-as baga. Mai ales ca Malin am vazut ca le super-stie.
totusi dau niste linkuri gasite: http://www.valvoline.com/pages/products/pr....asp?product=19 synpower nu contine teflon.. asta poate pentru ca e indicat pentru motoare mai putin uzate. mai citeste si linkul de mai jos. e scris de niste oameni mai mult fanatici decat pasionati de masini: http://theoildrop.server101.com/cgi/ultima...ic;f=5;t=003120 legat de firma de testari, colegul meu a mers in Vitan (am inteles ca e un singur stand de testari acolo). l-a costat 250 RON o verificare completa, inclusiv cu grosimea vopselei de pe tabla.. -------------------- |
|
|
Dec 1 2005, 11:42 AM
Post
#13
|
|
sofer profesionist Group: Membri Posts: 175 Joined: 31-July 05 From: Bucuresti Member No.: 52.324 |
Iti multumesc tare mult, dar totusi...Vitan....este foarte vag...incerc sa ma descurc...dar cei de la Augsburg?
|
|
|
Dec 1 2005, 01:35 PM
Post
#14
|
|
specialist Group: Membri Posts: 985 Joined: 11-February 05 From: Rumeinia Member No.: 40.270 |
-------------------- |
|
|
Dec 6 2005, 07:17 PM
Post
#15
|
|
sofer profesionist Group: Membri Posts: 175 Joined: 31-July 05 From: Bucuresti Member No.: 52.324 |
I-am scris lui Malin si i-am dat si linkurile. Mi-a spus ca este normal ca parerile sa fie impartite si ca el, personal, a pus in cele doua masini si este super multumit. Ca oricum dupa 40k de km se duce teflonu'...Intr-un cuvint, sa pun fara grija...
|
|
|
Dec 12 2005, 05:01 PM
Post
#16
|
|
specialist Group: Membri Posts: 985 Joined: 11-February 05 From: Rumeinia Member No.: 40.270 |
Se pare ca PTFE-ul (teflonul) are pareri impartite, unele echipe de curse l-au testat si a produs pagube nasoale la motor. dar cu accent pe "de curse"...
in schimb foarte apreciat este MoS2 (bisulfura de molibden), se pare ca ar fi ceva chiar revolutionar. In State e folosit pe scara mult mai extinsa decat PTFE-ul. De ce nu te uiti dupa asa ceva? -------------------- |
|
|
Dec 13 2005, 10:15 AM
Post
#17
|
|
sofer profesionist Group: Membri Posts: 175 Joined: 31-July 05 From: Bucuresti Member No.: 52.324 |
Raspuns de la Malin, la cererea mea de asistenta tehnica (i-am sugerat ca am citit ca PTFE-ul se pune la motoarele care pierd ulei):
:Nu neaparata la cele ce pierd ulei (deja pt alea e tarziu) cat pentru cele cu jocuri. Granulatia este atit de mica incat nu poate sa infunde nimic. PTFE-ul este un aderent, pe cand bisulfura de molibden este un tratament chimic ce reactioneaza cu carbonul din fonta si se pune la primul ulei (de rodaj) al motorului pt a accelera si a stopa uzura in rodaj(este un proces mai complex in care la incept actioneaza ca un abraziv dupa care sctand mai la suprafata carbonul opreste uzura , sdupa aceea se scoate pt ca devine daunator, deci nu folosi MoS2 ). Nu vad cum sa se uzeze materialul sub stratul de PTFE depus, deci dupa disparitia lui ajungi eventual la starea de dinainte de introducere. Banuiesc ca cei ce il produc au investit milioane in teste pana sa-l scoata pe piata. Cauta granulatia cea mai mica (slick 50 e pe granulatii) si pune-l ,nu are ce sa strice. Atentie cand il pui , scoate 1l din ulei si refa 1l din solutie si uleiul sos pe care ib bagi in motor de preferinta cu motorul in ralanti (daca nu stropeste uleiul afara - nu la toate merge asa ). multi spun ca se pune la motor cald GRESIT, se pune cu motorul rece ca sa se deschida supapa filtrului pt a nu se opri PTFE-ul in filtru. IL pui si pleci la un drum de 30 min, preferabil de turatie constanta la 2500rpm. Si nu mai asculta peste tot , 90% sunt brutari sau economisti care isi dau cu parerea pt ca au si ei masini. |
|
|
Dec 13 2005, 11:57 AM
Post
#18
|
|
specialist Group: Membri Posts: 985 Joined: 11-February 05 From: Rumeinia Member No.: 40.270 |
linkuri:
http://www.bobistheoilguy.com/moly.html http://www.bobistheoilguy.com/moly1.html in comparatie cu: http://theoildrop.server101.com/ubb/ultima...t=003940#000009 deci in concluzie, in cele mai multe cazuri, intr-adevar Slick 50 nu face chiar nimic ... la propriu, din pacate. (citeste posturile oamenilor pana la capat). -------------------- |
|
|
Dec 14 2005, 10:22 AM
Post
#19
|
|
sofer profesionist Group: Membri Posts: 175 Joined: 31-July 05 From: Bucuresti Member No.: 52.324 |
Sa inteleg ca militezi pentru Bidulfura de Molibden?
|
|
|
Dec 14 2005, 11:08 AM
Post
#20
|
|
specialist Group: Membri Posts: 985 Joined: 11-February 05 From: Rumeinia Member No.: 40.270 |
Ce voiam sa spun este ca se pare ca MoS2 nu e folosita numai la rodaj, ci si in conditii de utilizare si uzura normala, iar Mr. Slick 50 nu prea face mare lucru, aspect relatat de multi utilizatori din State.
Totodata Moly este folosita pe scara larga de destul de recent. Nu stiu daca este suficient timp pentru a-si dovedi proprietatile pe termen lung. Nu am testat nici una din cele doua. Personal prefer sa schimb uleiul la 7-8000 km decat sa-l aditivez, asa am facut cu toate masinile mele. Daca in schimb m-ai "pune la zid" si ar trebui sa aleg, as alege MoS2 (banuiesc ca ai citit articolul de pe acel super site). Totodata, foarte multi utilizatori si membri activi de pe theoildrop.server101.com sunt super multumiti de moly, si mai putin multumiti de aditivii pe baza de teflon. -------------------- |
|
|
Lo-Fi Version | Time is now: 8th May 2024 - 01:38 PM |