Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Ulei motor
Masini.ro Forum > Marci de masini > Marci de masini > Mazda
cristi52331
Am observat ca exista multe pareri despre uleiul de motor.
Eu am o Mazda 323, 2001, benzina. In manualul de utilizare este recomandat 5W-30. Momentan este in service pentru mai multe operatiuni, intre care si schimbul de ulei. M-am inteles cu mecanicul sa punem Valvoline, 5W-30. Este OK? Are vreo importanta ca vine iarna? Sa-i pun ceva aditivi (are 65.000 km)?
CRG
Cristi, vascozitatea idela pentru climatul Romaniei este 40 la cald. Important e ca uleiul sa fie sintetic. E adevarat ca Valvoline face sintetic si la vascozitatile 20W 50, dar ce conteaza pentru noi e ca produce 5W 30 si 5W40.

avand in vedere ca masina e relativ noua, iti recomand oricare din ultimele doua.

eu deocamdata am 5W40. inca trei schimburi sunt obligat (asta primesc moka de la automaz) sa bag tot asta. Dar as intentiona ca dupa aceste trei schimburi sa vad cum merge si 5W30.

Riscul este ca motorul sa consume mai mult ulei, mai ales la turatii crescute.

PS: nu stiu despre ce aditivi vorbesti, dar eu sunt adeptul uleiului sintetic de calitate schimbat la intervale mai mici decat prescris de producatorul auto... si fara nici un aditiv..
cristi52331
Dupa problema mea cu mizeria din motor iti dai seama ca habar n-am ce ulei am avut de fapt in motor timp de 4 ani cit am "frecventat" romcar. Dupa cum spuneam, in cartea tehnica a masinii se recomanda 5w-30. Acum masina este la Inscut pentru curatat motorul si schimbat ulei. Le-am cerut sa imi puna 5w-30 (ei pun Valvoline). Crezi ca exista sanse sa nu imi puna asa ceva, ci semi? (imi vine sa imi iau cimpii, devin paranoic...).
Mie oamenii de acolo mi s-au parut OK, fara sa stiu am discutat si cu seful service-ului care era si el pe acolo, pe linga masina mea...
Doamne, de abia astept sa fie gata, sa vedem cum merge.
I-am intrebat si daca se poate face test de compresie si cit costa...dupa o secunda de gindire mi-au spus ca il vor face si va intra in pret....Am insa un nod in stomac asteptind factura cu manopera (piesele stiu cit costa, la ulei doar banuiesc...).
CRG
nu-ti face griji, oamenii stiu si de mine si de tine, ca stau cu ochii pe forumuri.... biggrin.gif

uleiul 5W40 la Augsburg costa 118 RON, cel 5W30 114 RON, 4 litri. S-ar putea ca la ei sa coste dublu, dar nu mai mult (nu ca ar mai conta)..
cristi52331
Vesti noi: am facut cam 800 de km dupa tratamentul motorului si uleiul este deja cam negru si incepe sa scada...(asa mi se pare mie). Sa se fii dus segmentii???
CRG
s-a innegrit cam repejor.. pentru un benzinar.

i-ai facut testul de compresie si in alta parte decat Inscut?
cristi52331
Nu. si nici acolo nu stu exact rezultatul ,ci doar ca s-a facut si este OK...
cristi52331
Nu. si nici acolo nu stu exact rezultatul ,ci doar ca s-a facut si este OK...La testul de compresie se constata si altceva sau doar starea segmentilor?
CRG
stiu ca exista standuri specializate care iti testeaza mai multe chestii: putere, compresie, noxe, stare ECU si setari soft, etc.

daca vrei pot sa ma interesez la un coleg care si-a luat recent masina sh si a trecut pe-acolo.
cristi52331
Ar fii grozav! Si daca se poate si cat costa...Oricum astazi vreau sa trec pe la Inscut. M-am intilnit saptamina trecuta cu malin, scrie pe la service si este super tare, si mi-a spus ca motorul nu are nimic, dar ca l-am uzat cand am mers cu peste 4000 de ture. cica la peste 3000 de ture motorul incepe saa fie prea solicitat, trebuie sa mergi cu maxim 3500....dar la mine (cutia de viteze este tare scurta) la 3500 am cam 110 la ora. vibratia (zgomotul) este de la tamponul dintre toba si motor. cica aia de la service, dupa ce au schimbat distributia si au pus toba la loc au strins-o prea tare de motor. si la fel cureaua de la pompa servo si compresorul de la clima este super strinsa, s-ar putea sa se fii dus un rulment de la una din astea doua....
cristi52331
si inca ceva: mi-a spus sa pun cu toata increderea aditiv cu teflon in motor! fara grija!!!
CRG
chiar nu stiu ce sa spun de teflon. nu cunosc, deci nu m-as baga. Mai ales ca Malin am vazut ca le super-stie.

totusi dau niste linkuri gasite:

http://www.valvoline.com/pages/products/pr....asp?product=19

synpower nu contine teflon.. asta poate pentru ca e indicat pentru motoare mai putin uzate.

mai citeste si linkul de mai jos. e scris de niste oameni mai mult fanatici decat pasionati de masini:

http://theoildrop.server101.com/cgi/ultima...ic;f=5;t=003120


legat de firma de testari, colegul meu a mers in Vitan (am inteles ca e un singur stand de testari acolo). l-a costat 250 RON o verificare completa, inclusiv cu grosimea vopselei de pe tabla..
cristi52331
Iti multumesc tare mult, dar totusi...Vitan....este foarte vag...incerc sa ma descurc...dar cei de la Augsburg?
CRG
check this out:

http://www.computest.ro/
cristi52331
I-am scris lui Malin si i-am dat si linkurile. Mi-a spus ca este normal ca parerile sa fie impartite si ca el, personal, a pus in cele doua masini si este super multumit. Ca oricum dupa 40k de km se duce teflonu'...Intr-un cuvint, sa pun fara grija...
CRG
Se pare ca PTFE-ul (teflonul) are pareri impartite, unele echipe de curse l-au testat si a produs pagube nasoale la motor. dar cu accent pe "de curse"... smile.gif

in schimb foarte apreciat este MoS2 (bisulfura de molibden), se pare ca ar fi ceva chiar revolutionar. In State e folosit pe scara mult mai extinsa decat PTFE-ul. De ce nu te uiti dupa asa ceva?
cristi52331
Raspuns de la Malin, la cererea mea de asistenta tehnica (i-am sugerat ca am citit ca PTFE-ul se pune la motoarele care pierd ulei):
:Nu neaparata la cele ce pierd ulei (deja pt alea e tarziu) cat pentru cele cu jocuri. Granulatia este atit de mica incat nu poate sa infunde nimic.
PTFE-ul este un aderent, pe cand bisulfura de molibden este un tratament chimic ce reactioneaza cu carbonul din fonta si se pune la primul ulei (de rodaj) al motorului pt a accelera si a stopa uzura in rodaj(este un proces mai complex in care la incept actioneaza ca un abraziv dupa care sctand mai la suprafata carbonul opreste uzura , sdupa aceea se scoate pt ca devine daunator, deci nu folosi MoS2 ). Nu vad cum sa se uzeze materialul sub stratul de PTFE depus, deci dupa disparitia lui ajungi eventual la starea de dinainte de introducere. Banuiesc ca cei ce il produc au investit milioane in teste pana sa-l scoata pe piata. Cauta granulatia cea mai mica (slick 50 e pe granulatii) si pune-l ,nu are ce sa strice.
Atentie cand il pui , scoate 1l din ulei si refa 1l din solutie si uleiul sos pe care ib bagi in motor de preferinta cu motorul in ralanti (daca nu stropeste uleiul afara - nu la toate merge asa ). multi spun ca se pune la motor cald
GRESIT, se pune cu motorul rece ca sa se deschida supapa filtrului pt a nu se opri PTFE-ul in filtru. IL pui si pleci la un drum de 30 min, preferabil
de turatie constanta la 2500rpm. Si nu mai asculta peste tot , 90% sunt
brutari sau economisti care isi dau cu parerea pt ca au si ei masini.
CRG
linkuri:

http://www.bobistheoilguy.com/moly.html


http://www.bobistheoilguy.com/moly1.html

in comparatie cu:

http://theoildrop.server101.com/ubb/ultima...t=003940#000009

deci in concluzie, in cele mai multe cazuri, intr-adevar Slick 50 nu face chiar nimic blink.gif ... la propriu, din pacate.

(citeste posturile oamenilor pana la capat).
cristi52331
Sa inteleg ca militezi pentru Bidulfura de Molibden?
CRG
Ce voiam sa spun este ca se pare ca MoS2 nu e folosita numai la rodaj, ci si in conditii de utilizare si uzura normala, iar Mr. Slick 50 nu prea face mare lucru, aspect relatat de multi utilizatori din State.

Totodata Moly este folosita pe scara larga de destul de recent. Nu stiu daca este suficient timp pentru a-si dovedi proprietatile pe termen lung.

Nu am testat nici una din cele doua. Personal prefer sa schimb uleiul la 7-8000 km decat sa-l aditivez, asa am facut cu toate masinile mele.

Daca in schimb m-ai "pune la zid" si ar trebui sa aleg, as alege MoS2 (banuiesc ca ai citit articolul de pe acel super site). Totodata, foarte multi utilizatori si membri activi de pe theoildrop.server101.com sunt super multumiti de moly, si mai putin multumiti de aditivii pe baza de teflon.
CRG
Update pentru Synpower (uleiul pe care-l folosesc eu):

am gasit la Augsburg doua feluri diferite Synpower 5W 30: fie cu standard SL, fie SM (al mai tare din parcare la ora actuala).

Deci daca service-ul vostru foloseste asa ceva, puteti sa le sugerati sa bage SM.
cristi52331
Eu nu stiu de care mi-au pus, in carte se recomanda SL sau SJ
M69200
Personal nu am incredere in aditivi mai ales dupa ce am vazut ca pierzi Garantia masinii daca ii folosesti!
Nici producatorii de uleiuri nu sint de acord sa introduci aditivi in uleiurile lor si nici producatorii auto nu sint de acord cu folosirea a altceva decit uleiul conform cu specificatiile masinii. Deci la capitolul asta si uni si altii sint impotriva aditivilor.
Indiferent ce marca folosesti uleiul ales trebuie sa se incadreze in specificatiile date in Manualul de utilizare iar intervalul de schimb sa fie respectat. Un ulei care merge 15.000 km la o masina nu va rezista tot atit la o alta: degeaba pui un ulei sintetic (si scump) care intr-un Audi, Ford, etc. "vechi" de 2-3 ani "merge" 15.000 de km, intr-o Dacie din anii 90' ca tot la max. 5000 de km trebuie sa-l dai afara!
Atentie: 5 W 30 arata doar viscozitatea uleiului nu si norma de calitate.
De exemplu in manualul Ford Mondeo scrie ca se va folosi ulei 5 W 30 care sa respecte specificatiile FORD WSS-M2C 913-A.
Eu folosesc uleiul TITAN Supersyn SL F SAE 5W-30 pentru ca e printre putinele Made in Germany care se gasesc la noi.
http://www.titan-motor-oils.ro/produse.php...nti&categ=1
cristi52331
Saptamana trecuta, fiind eu la Constanta, am mers in service-ul Mazda de acolo, pentru ca mi s-a rupt un colier de la scutul termic si nu stiam de unde vine un zgomot nasol. Acolo am constatat cu stupoare ca aveau Dexellia 5w-30 Mazda!!! Oare prin Bucuresti nu gasim asa ceva??? Eu as baga Dexellia in loc de Valvoline...
CRG
Dexelia e un brand propriu Mazda, dar din cate am inteles de pe mazda6club.com este livrat de catre TotalFinaElf. Deci nush ce sa zic. Daca as avea de ales, in loc de Valvoline as pune Mobil sau Amsoil.. :angel:

ps: Amsoil nu are inca reprezentanta in romanica. nu se baga nimeni la un biznis mic blush.gif ? ca e un super brand in USA.
ezeQuel
Baieti de treaba aia de la constanta...oricum ...CASTROL rulezz
smile.gif
cristi52331
Am vazut si eu uleiul TITAN la un magazin Auto Plus. o fi ceva de capul lui?
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.