producatorii auto... |
This topic is about producatorii auto..., the author, Iulian HondaFan, wrote about: ce masini se mai cumpara prin America... vanzari totale pe primul semestru aprox 8 milioane buc... 1) in ultimele 3 luni cea mai populara marca in USA ... To read more just scroll down
producatorii auto... |
Aug 13 2007, 02:22 AM
Post
#181
|
|
specialist Group: Membri Posts: 4.583 Joined: 30-May 04 From: Honda World Member No.: 26.577 |
vanzari totale pe primul semestru aprox 8 milioane buc... 1) in ultimele 3 luni cea mai populara marca in USA este... Toyota ( premiera in istoria auto; de peste 70 de ani numai Ford si Chevrolet si-au disputat acest titlu). per total primele 7 luni Chevrolet ramane in avantaj cu vreo 20.000 de buc dar se prea poate ca pana la sfarsitul anului Toyota sa recupereze avantajul. 2) marcile americane au fost depasite in iulie tot pentru prima oara in istorie de marcile de import. din nou posibil ca situatia sa raman la fel pana la sfarsitul anului 3) comparativ cu 1 an in urma atat Ford cat si GM au pierdut 10% din vanzari... Toyota a mai castigat 7%, Honda 1.5% si Nissan 4%. cei 3 mari japonezi detin impreuna aproape 1/3 din piata americana. GM ramane inca liderul dar compania Ford ( inclusiv celelate marci Mercury, Lincoln, Volvo, Jaguar si Land Rover) va fi probabil depasita de Grupul Toyota. singura consolare este ca toti cei 3 mari japonezi produc 60-80% din ceea ce vand in America de Nord. 4) dintre europene BMW Group este acum liderul cu 193.000buc. in crestere fiind cu 7% dar vanzarile sunt 1/8 cat a Toyota, 1/5 cat Honda si 1/3 cat Nissan. cum spuneam pe un alt topic cresterea BMW este datorata succesului serie 3 care a crescut cu 20% in timp ce aproape toate celelalte modele sunt intr-un usor declin (exceptie X5 care a crescut si el usor). acum serie 3 reprezinta 50% din vanzarile marcii in America. urmeaza VAG cu vanzari egale cu anul trecut de aprox. 190.000buc. ( marca VW in scadere usoara - toate modelele sunt in scadere cel mai sever afectat fiind Passatul care a scazut cu 25%; Audi e per total in crestere la 53.000buc. dar singurul element care a dus la asta este Q7-le). pe locul 3 urmeaza Daimler/Mercedes stationar cu 137.000buc. si care spera ca noul C klasse lansat luna asta in toata America sa sufle ceva bani in conturile vlaguite de Chrysler. 5) pe segmente: subcompactele desi inca numai 1.75% din piata sunt segmentul vedeta in crestere cu 37%. lider Yaris (crestere 100%) pana la 46.500buc urmat de Nissan Versa ( construit pe platforma Clio) cu 38.000buc si Chevrolet-ex-Daewoo Aveo cu 31.000buc. compactele sunt acum segmentul principal (14% din piata). in crestere usoara de aprox 4%. lideri: Corolla/Matrix 202.000buc. (Matrix echivalentul lui Corolla verso; asta este inca generatia precedenta noua Corolla urmand a fi lansata in toamna; banuiesc ca datorita faptului ca inca se vand foarte bine Toyota nu are motive sa se grabeasca cu noul model) urmata de Civic 173.000buc si, verii Astrei, Cobalt si Ion impreuna cu 123.000buc. urmeaza Focus american ( 1.5 - arata ca un Focus 2 dar pe platforma Focus1) cu 96000buc si, surpriza, Prius cu 95.000buc. care este deja un model de mare volum. voi reveni cu restul alta data... -------------------- Civic Si 2007 2.0l DOHC iVTEC
Acura TL 2006 3.2l SOHC VTEC |
|
|
Aug 16 2007, 07:33 PM
Post
#182
|
|
perioada de proba Group: Membri Posts: 2 Joined: 15-August 07 From: Bucuresti Member No.: 112.156 |
As vrea sa-mi iau si eu un Citroen Xsara Picasso diesel cu cutie automata si as vrea niste pareri (pro si contra) cat de multe daca se poate
|
|
|
Sep 6 2007, 12:44 AM
Post
#183
|
|
specialist Group: Membri Posts: 4.583 Joined: 30-May 04 From: Honda World Member No.: 26.577 |
sa mai continui ca sunt in dispozitie
e vorba tot de piata americana primele 7 luni din 2007. - segmentul mediu - e o alta specialitate japoneza. detine in jur de 13.5% din piata auto americana. Toyota Camry ramane lider cu 282000buc ( liderul european in vanzari in aceeasi perioada Peugeot 207 a realizat 276.000buc); urmata de Honda Accord americana cu 219500 si de Nissan Altima cu 165.000buc. locul 4 mult in urma Ford Fusion ( un sedan ceva mai mare decat Mondeo) cu 88.000 buc; 5- Pontiac G6 82.500 ( var al Vectrei); 6 - Hyundai Sonata -82.400, 7 - Chevrolet Malibu 76.000, etc... de remarcat appeal-ul foarte limitat al Passatului, liderul clasei in Europa, care a vandut abia 22.000buc si nu intra nici macar in primele 10 in aceasta clasa. - segmentul camionetelor mari - ocupa 12% din piata. asta e inca fieful americanelor. Ford F series este lider de cateva zeci de ani si, desi in scadere cu aproape 10% inca a vandut 412.000 exemplare; urmeaza chevrolet Silverado - 358.000buc, Dodge Ram 214.500, GMC Sierra 115.000 si abia pe locul 5 Toyota Tundra cu 105.000buc. ultima oferta in acest segment vine de la Nissan se cheama Titan si a reusit sa convinga numai 38.500 de cumparatori in segment. pentru cei mai putin familiarizati aceste sunt masini de 2.5-3tone de regula 4WD (cu reductor) cu motoare V8 pe benzina sau diesel de peste 250-300CP capabile sa tracteze cel putin alte 1.5 tone... -------------------- Civic Si 2007 2.0l DOHC iVTEC
Acura TL 2006 3.2l SOHC VTEC |
|
|
Oct 19 2007, 02:01 AM
Post
#184
|
|
specialist Group: Membri Posts: 4.583 Joined: 30-May 04 From: Honda World Member No.: 26.577 |
Chevrolet revine in frunte ca si cea mai vanduta marca din America. noile crossoveruri ale GM si Ford ( pre numele lor Buick Enclave, Saturn Outlook, GM Acadia, respectiv Ford Edge si Lincoln MKX au depasit cele ale marcilor japoneze... cu toate astea Ford a scazut cu 20% in septembrie 2007 fata de aceeasi luna a anului trecut si 13.5% pe primele 9 luni... asta e unul dintre cele mai violente reculuri a unei companii auto de aceasta marime. in rest aceleasi: Corolla si Civic conduc in segmentul lor. Camry, Accord si Altima in al lor. la SUV-uri mici CR-V si RAV4 idem. Nissan a lansat un SUV mic propiru numit Rogue si similar Qashqai-ului din Europa. -------------------- Civic Si 2007 2.0l DOHC iVTEC
Acura TL 2006 3.2l SOHC VTEC |
|
|
Oct 5 2012, 04:47 PM
Post
#185
|
|
specialist Group: Membri Posts: 874 Joined: 3-October 12 From: PA Member No.: 139.632 |
http://www.spiegel.de/international/busine...d-a-859221.html piata auto europena mai ales in sud dar si Franta s-a contractat violent anul asta. marcile germane sunt singurele care se tin mai bine datorita pietei interne si exporturilor in afara eurozonei. -------------------- 235i, S60, MDX
|
|
|
Oct 5 2012, 05:57 PM
Post
#186
|
|
Captain Obvious. Group: Moderator Posts: 1.312 Joined: 3-August 05 From: Oradea/Cluj Member No.: 52.535 |
E chiar mai rau decat atat, unii dealeri au ajuns sa-si cumpere propriile modele doar pentru a umfla ciferle de vanzari.
http://www.autoblog.com/2012/09/30/europea...-sales-figures/ -------------------- 1994 Opel Astra F 1.8 GSi 125 cp
2004 Opel Astra G 1.6i 103 cp 2007 Opel Astra G 1.6i 105 cp |
|
|
Oct 5 2012, 06:22 PM
Post
#187
|
|
specialist Group: Membri Posts: 874 Joined: 3-October 12 From: PA Member No.: 139.632 |
E chiar mai rau decat atat, unii dealeri au ajuns sa-si cumpere propriile modele doar pentru a umfla ciferle de vanzari. http://www.autoblog.com/2012/09/30/europea...-sales-figures/ singura veste buna este pt cei care vor sa cumpere... pot lua masina noua cu reduceri masive... -------------------- 235i, S60, MDX
|
|
|
Feb 11 2013, 10:23 PM
Post
#188
|
|
specialist Group: Membri Posts: 874 Joined: 3-October 12 From: PA Member No.: 139.632 |
Pax germanica pare sa scuprinda nu doar Europa ci si intreaga lume auto:
http://www.reuters.com/article/2013/02/11/...E91A04D20130211 -------------------- 235i, S60, MDX
|
|
|
Jul 21 2013, 03:32 AM
Post
#189
|
|
specialist Group: Membri Posts: 874 Joined: 3-October 12 From: PA Member No.: 139.632 |
judecand dupa vanzarile auto economia americana incepe sa revina la viata. in mare economia a depasit varful din 2007 desi cu mai multe guri de hranit (populatia a crescut cu cateva milioane) si in ciuda faptului ca mai putina lume lucreaza decat atunci ( labor force participation = participarea la piata muncii a scazut).
numerele in detaliu aici: http://www.goodcarbadcar.net/2013/07/usa-a...e-2013-ytd.html comentariile mele: 1) principalele camionete pick-up in crestere cu peste 20% - asta e un semn ca micii intreprinzatori se simt bine ( majoritatea cumparatorilor acestor vehicule au afaceri mici); 2) la capitolul turisme treimea japonezo-americana (masini in esenta americane - ca si proiectare, componente si asamblare - dar sub egida japoneza - de unde si adagio-ul "cele mai bune masini americane sunt facute de japonezi") inca domina piata: Camry, Accord si Altima. la ora asta diferenta dintre ele este minora. Camry e in scadere pt ca Accord si Altima au fost updatate la sfarsitul anului trecut; 3) in mare cei 3 din Detroit (in ciuda faptului ca orasul a intrat saptamana asta in faliment) si-au revenit binisor; bine inca vreo cateva miliarde de la visteria unchiului Sam nu au fost recuperate, dar in general sa zicem ca pacientii si-au revenit; impreuna au aprox 47% din piata americana ceva mai bine decat in trecut si par ca pe moment au respins ofensiva japoneza care parea de neoprit acum 5-10 ani; dintre ei cel mai bine anul asta a mers Ford ( + 13.5%) 4) Ford e si cea mai populara marca in USA. in lupta continua cu Chevrolet si ambele lasand in urma Toyota care dupa o perioada 2010-2012 mai slaba e si ea din nou in crestere; Honda e marca numarul 4 desi la ceva distanta ( 2/3 din vanzarile Toyota); 5) Ford afara de perenul F series - lider in vanzari de peste 30 de ani, are alte 4 modele in top 20 - Fusion ( numele american al Mondeo este la mica distanta de Altima si am putea spune ca e cea mai populara masina "europeana" in America - ADN-ul e european desi majoritatea componentelor sunt nord-americane si asamblarea in cea mai mare parte in Mexic); Ford Escape e cel mai bine vandut SUV ( si e cvasi-identic cu Kuga euro-asiatic); Focus ( a doua masina "europeana" in top 10 american) intra pe podium in clasa lui dupa eternele Corolla si Civic si parerea mea e ca acum e o masina mai buna desi inca nu mai fiabila decat duetul compact japonez; si ultimul pe lista bet-sellerurilor Ford e noul Explorer liderul in clasa lui; 6) GM are si el 5 nume in top 20 desi toate sunt la un pas in urma unui Ford; Silverado e numarul 2 absolut in urma F series; Cruz in urma Focus; Equinox ( echivalentul Opel Antara) in urma Escape dar si a CR-V; Malibu (sedan mijlociu care a fost in scadere de 20% dar noul model abia a fost lansat) si ultimul GMC Sierra (cvasi-identic cu Silverado); 7) Toyota ramane lider la sedane mijlocii si mici ( cu Camry si Corolla); mai are in top 20 si pe RAV-4; 8) Honda secondeaza Toyota la sedane dar ii bate cu CR-V; vanzarile pe ansamblu raman bune dar divizia Acura e in cadere libera ( doar Smart si marca pe moarte Scion a Toyotei au mers mai rau anul asta) - situatia are ceva sanse de remediere cu lansarea noului MDX ( din 2009 incoace doar modelul asta a asigurat 1/3 din vanzari) si in toamna a noului TL ( varianta premium/entry luxury a Accord); RDX ( competitia X3 si Q5 si inrudit cu CR-V) a carui generatie secunda a fost lansata anul trecut o duce insa binisor - se vinde mai bine decat cele 2 competitoare teutone desi in marja lor inferioara de pret; in mare Acura reuseste inca sa fie mai populara decat Audi, Infiniti, Jaguar, Lincoln sau Volvo si nu departe de Cadillac; 9) pe piata de lux Mercedes a luat de 2 ani coroana de lider de la BMW; ambele s-au detasat de lexus in ultimii ani; cele mai populare modele de lux in America sunt anul asta C klasse si serie 3 ( ambele furnizeaza cam 1/3 din vanzarile marcilor lor); pe locul 3 e Lexus RX care de peste 10 ani e cel mai popular SUV de lux si asigura 40% din vanzarile marcii ( cu alti 25% asigurate de Lexus ES - varianta premium a Camry); E classe si serie 5 se bat aproape singure si pentru suprematia in categoria lor; Audi isi bate rivalii germani doar cu Q5; 10) ca veni vorba de VAG in continuare americanii par indiferenti la masinile lor desi atat Jetta cat si Passat au fost "americanizate" in ultimii ani. Passatul are acum o varianta mai mare americana asamblata in Tennessee ar Jetta a fost dumbed-down ca sa se suprapuna mai bine cu marja de pret a japonezelor; cum ziceam mai sus paradoxal Focus si Chevy Cruz care s-au "europenizat" au succes mai mare; adaugand vatamare injuriului Jetta ( care da 1/3 din vazile VW si peste 1/4 din vanzarile VAG in America) a fost depasita in ultimii ani de Elantra dar si de Sonata sau Optima ( nu stiu daca se vinde si in Europa); ceva sperante ar fi cu introducerea a noi motoare ( VW planuieste inlocuirea motorului de 2.5l in 5 cilindri cu 1.8TFSI ca motorizare de baza pt Jetta si revenirea 2.0TFSI ca baza pt Passat care area acum aici ca motorizare 2.5 in 5 cilindri la 175CP si V6-le cu injectie directa de 3.6l ); 11) coreenii continua sa creasca; acum 10 ani erau obiectul glumelor si vindeau mai putin decat VAG; acum vand de peste 2 ori mai mult decat principalul grup european pe piata americana si au depasit Nissan si se apropie vertiginos de Honda; ca si in Europa calitatea masinilor lor e evidenta si preturile raman extremde competitive; 12) ca fapt divers Subaru mai are un pic si depaseste VW ca marca si nu as fi surprins ca asta sa se intample pana la sfarsitul anului; Outback, Forester si Xv Crosstrek se vand foarte bine; 13) Mazda are si ea un reviriment cu 3 si CX-5 si tocmai au lansat noul 6; Suzuki s-a retras oficial de pe piata auto americana si Mitsubishi nu cred ca mai are mult desi inca incearca; insa doar o Mazda se vinde la fiecare 10 Forduri... 14) Volvo abia supravietuiesc si ei; Jaguar si land Rover cunosc un mic reviriment dar baza de plecare e minuscula ( impreuna sunt jumate cat Volvo sau Mitsubishi care la randul lor vand abia o masina la fiecare 40 de Forduri); iote pe ce am pierdut o ora... ca sa demonstrez ca iarna nu-i ca vara sau ca la masini americanii si europenii sunt pe continente diferite... -------------------- 235i, S60, MDX
|
|
|
Jul 21 2013, 09:16 AM
Post
#190
|
|
specialist Group: Membri Posts: 785 Joined: 24-September 11 From: Macondo Member No.: 135.609 |
F misto imformarea. Merci!
-------------------- festina lente.....
|
|
|
Jul 21 2013, 10:08 AM
Post
#191
|
|
specialist Group: Moderator Posts: 13.667 Joined: 30-June 04 From: Europa Member No.: 28.666 |
... iote pe ce am pierdut o ora... ca sa demonstrez ca iarna nu-i ca vara sau ca la masini americanii si europenii sunt pe continente diferite... Pai da.. la voi inca n-a intrat Dusterul si Loganul La voi nu stiu cum e cu taxele de exemplu, insa la noi 200 sunt considerati lux, la 220CP platesti maximul pt inmatriculare de exemplu, adica 4900€. De fapt la noi masinile in general sunt considerate lux si taxate ca porcul, o masina germana e mult mai ieftina la voi decat in Germania la factory outlet -------------------- Scuter 108cc... benzina, automat
|
|
|
Jul 21 2013, 11:52 AM
Post
#192
|
|
specialist Group: Membri Posts: 874 Joined: 3-October 12 From: PA Member No.: 139.632 |
inmatricularea aici e simbolica... eu platesc cam 110$ pe an pentru toate 3; alti vreo 50-60$/an de masina revizia tehnica ( unele state cum era si Indiana nu cereau insa asa ceva deloc dar inmatricularea era 50-80$ pe an de masina);
statul ia cel mai mult cu pseudo-TVA-l local ( 0-9.5% functie de stat) - pe unde am stat noi am dat minim 6% dar partea buna e ca daca faci trade-in platesti TVA-ul respectiv doar la diferenta. ex daca masina veche valoreaza 10k si iti iei una noua de 30k TVA-ul se aplica doar la 20k. asta cumva incurajeaza tranzactiiile prin dealer pt ca daca eu imi vand masina singur si folosesc banii a doua zi sa imi iau una noua nu beneficiez de scutirea asta. cheltuiala cea mai mare e cu asigurarile: full casco e e la 6-700-cateva mii pe an de masina si sutele vin doar cu franciza/deductibila de minim 500$/eveniment; sistemul cu TVA e facut sa incurajeze exporturile. un Mertzan acolo include cei 18-23% TVA; cand e exportat in afara UE TVA-u nu se aplica ( sau e returnat de ex producatorului de componente); in schimb producatorul american nu poate evita plata unor impozite si taxe locale care intra in costul lui de productie si daca exporta masina respectiva intr-o tzara cu TVA afara de taxele vamale trebuie sa il adauge si pe asta. -------------------- 235i, S60, MDX
|
|
|
Oct 27 2013, 03:29 PM
Post
#193
|
|
specialist Group: Membri Posts: 874 Joined: 3-October 12 From: PA Member No.: 139.632 |
updates la piatele auto:
vanzarile in USA per total continua panta ascendenta ( +8% fata de perioada similara din 2012); si piata canadiana e +3.5%; in piata ACEA ( UE si tarile non-UE Elvetia, Norvegia si Islanda) e minus 4% fata de anul trecut dar in ultimele luni apare sa se intremeze. intre pietele europene majore UK e + 11%, Portugalia + 7% in vreme ce Germania -6% si Franta si Italia minus 8% fiecare, Olanda minus 30%. Romania e minus 16% anul asta. pe segmente - 1) vanzarile de camionete in SUA raman puternice ( +20% fata de 2012). cum am mai spus astea sunt un indicator destul de fidel al sectorului micilor firme private. pana la urma QE-ul a ajutat, vazui in WSJ recent si un grafic cu diferenta de output economic intre UE si USA din 2007 incoace economia americana a performat mai bine cu vreo 3.5 trilioane cumulat si cu vreo 1.5 mai multe decat cele vreo 2 tiparite de Fed. ramane sa vedem de acum incolo. 2) si cele de SUV si cross-overe o duc binisor si peste cresterea pietei ( segmentul e +11%): conduc cumulat cei trei gemeni ai GM ( rudele Antarei europene) - Chevy Equinox, GMC Terrain si Buick encore, urmati de Honda CR-V, Ford Escape ( Kuga acolo), RAV-4, Ford Explorer, JGC si Nissan Rogue (Qashqai la voi). 3) vanzarile de turisme sunt si ele in crestere ( +5%) dar sub cresterea de ansamblu a pietei. in mare americanii raman cu boii lor, daca economia e buna se intorc la dragostea lor cea veche - masinile mari... ; intre turisme ca de obicei Camry si Accord ruleaza; Civic, Altima, Corolla si Ford Fusion ( Mondeo la voi) urmeaza. 4) la modele de lux - BMW serie 3/4 e lider, urmat indeaproape de Lexus RX apoi Merc C-klasse, Lexus ES ( varianta de lux a Camry), Merc E-klasse si A4/A5. la vecinii canadieni cele mai populare modele sunt Ford F -series, Dodge Ram ( Chevrolet nu e asa de popular) urmate de Civic si... Elantra ( care are popularitate in crestere si la sud de paralela 49); si la ei SUV/crossover sunt in crestere mai rapida decat turismele. cum benzina la ei e doar oleaca mai scumpa decat in USA si inca semnificativ mai ieftina decat in Europa alegerile auto sunt in consecinta. in Europa VW Golf ramane lider, urmat de Fiesta, Clio si Polo. in top 10 intra si serie 3 ( vanzari pe ansamblu duble fata de piata americana) si doar un SUV - Qashqai care e si mai popular in jumatatea de nord a continentului. similarul american Nissan Rogue e si el destul de popular ( vedeti mai sus). btw, QE-ul a fost practicat vartos si de Bank of England si in mare evolutia economiei britanice a fost mai aproape de cea americana decat de cea a eurozonei in ultimii 5 ani. This post has been edited by iHondafan: Oct 27 2013, 03:32 PM -------------------- 235i, S60, MDX
|
|
|
Jan 25 2021, 12:37 PM
Post
#199
|
|
perioada de proba Group: Membri Posts: 3 Joined: 25-January 21 Member No.: 152.287 |
very cool article good job admin! https://bathroomremodelcedarrapids.com
|
|
|
May 2 2021, 05:35 PM
Post
#200
|
|
pilot Group: Membri Posts: 306 Joined: 21-April 21 Member No.: 152.390 |
Even if it's just pretend jacksonville doula
|
|
|
Lo-Fi Version | Time is now: 11th May 2024 - 01:53 PM |