Ignis - intrebari de incepator |
This topic is about Ignis - intrebari de incepator, the author, S_Ignis, wrote about: Va salut pe toti Sunt un proaspat posesor de Suzuki Ignis (VVT, din 2003, 73000 la bord), pe care l-am achizitionat de vreo cateva zile (1,328l, benzi ... To read more just scroll down
Ignis - intrebari de incepator |
Jan 31 2009, 02:06 AM
Post
#1
|
|
novice Group: Membri Posts: 22 Joined: 30-January 09 From: Bucuresti Member No.: 119.129 |
Sunt un proaspat posesor de Suzuki Ignis (VVT, din 2003, 73000 la bord), pe care l-am achizitionat de vreo cateva zile (1,328l, benzina)... Acum ma lupt cu autoritatile pentru inmatriculare, dar si cu micile probleme pe care le are masinuta... Va cer ajutorul pentru cateva informatii si sfaturi: 1. In anuntul celui de la care l-am cumparat, scria ca e varianta GLX. Ce inseamna asta si unde ar trebui sa vad scris? 2. In cartea de identitate a masinii zice ca tipul este MH/Y51S/IGNIS. Imi puteti traduce? Ati gasit pe undeva o ierarhizare a variantelor pe benzina? m-ar interesa foarte mult... 3. Am observat ca nu are prezon antifurt... ale voastre au??? Se poate achizitiona asa ceva? Daca da, de unde? 4. Are o problema la stergatoare (pe viteza cea mai mica, stergatoarele se opresc cam la jumatatea cursei)... imi pare ca temporizatorul este defect... cel de la care l-am luat a spus ca s-a ars o siguranta si dupa ce a schimbat-o a aparut aceasta problema. S-a mai intamplat cuiva asta? Daca da, cum ati rezolvat problema? 5. Cum si cand cupleaza 4 x 4??? 6. Un service bun in Bucuresti, ati gasit? Deocamdata atat, va multumesc anticipat pentru raspunsuri... (orice informatie imi va fi utila). |
|
|
Jan 31 2009, 08:36 AM
Post
#2
|
|
sofer Group: Membri Posts: 75 Joined: 13-October 08 From: Zalau Member No.: 118.252 |
salut in legatura cu cuplarea 4x4 amu la ignis cred ca tot asa se face ca la SX4 trebe sa ai un buton cu care schimbi dar pe asta las la altii care au 4x4, GLX este un model de baza are cateva echipari plus fata de alte modele gen GL, GC, al tau ii cam la mijloc, (GL, GC, GLX, GLX, GS), masina nu vine din fabrica cu pezoane incluse numai daca este un model limitat, nu sunt sigur dar cred ca gasesti in magazine de piese auto, in legatura cu stergatoarele habar nu am,
-------------------- |
|
|
Jan 31 2009, 10:28 AM
Post
#3
|
|
specialist Group: Membri Posts: 4.291 Joined: 17-June 04 From: Bucuresti Member No.: 28.023 |
Stii sigur ca Ignisul tau e 4x4?Eu nu cred ca e.Stiu ca la acea vreme parca nu se faceau 4x4 pe 1,3. Oricum,chiar daca ar fi,la Ignis totul e automat.Atunci cand calculatorul simte fata ca derapeaza putin transmite din cuplu si pe spate.Nu stiu sa-ti zic in ce proportii,dar asta e modul de functionare.
-------------------- 2004 Suzuki Ignis 1.3 VVT
2007 Suzuki Swift Sport 1.6 VVT |
|
|
Jan 31 2009, 01:36 PM
Post
#4
|
|
sofer incepator Group: Membri Posts: 17 Joined: 15-October 07 From: Bucuresti Member No.: 115.107 |
Va salut pe toti! Sunt un proaspat posesor de Suzuki Ignis (VVT, din 2003, 73000 la bord), pe care l-am achizitionat de vreo cateva zile (1,328l, benzina)... Acum ma lupt cu autoritatile pentru inmatriculare, dar si cu micile probleme pe care le are masinuta... Va cer ajutorul pentru cateva informatii si sfaturi: Daca este GLX 4WD este varianta 4x4. Este cuplat permanent, iar distributia fortei de tractiune o face computerul de bord. Nu cauta asadar nici-un buton. Prezonul antifurt poate fi cumparat, eu l-am luat de la reprezentanta Suzuki in Bucuresti, pe Tunari (B&S Motors). La stergatoare, vezi daca lamelele nu sunt prea uzate. Este posibil ca problema sa fie si la motoras?. Nu pot recomanda un service, eu fac toate reviziile la reprezentanta de pe Tunari. Sunt cam scumpi, dar nu am avut probleme de comportament cu ei, au facut totul corect si nu am platit nimic in plus fata de tarifele practicate. In rest, DRUM BUN! -------------------- Marian E.
|
|
|
Jan 31 2009, 02:46 PM
Post
#5
|
|
novice Group: Membri Posts: 22 Joined: 30-January 09 From: Bucuresti Member No.: 119.129 |
Cateva date suplimentare: -> Masina mi-a fost data cu toate actele proprietarului din HU. Printre ele este si fosta carte de identitate (care la ei este de fapt, un card) pe care am gasit, intr-adevar, scris GLX... dar numai atat... fara 4WD. In cartea de identitate din RO, pe care a facut-o intermediarul de la care am cumparat eu masina (un tip deosebit, in care am toata increderea) scrie "tractiune integrala". Posibil sa fi gresit romanii? ... Iar pe masina, pe hayon, in stanga scrie SUZUKI iar in dreapta scrie IGNIS si dedesubt, VVT. Ce parere aveti? pana la urma, ce IGNIS am luat? -> In legatura cu stergatoarele, cel din spate merge perfect, dar cele din fata, pe viteza mica nu fac cursa completa, iar pe vitezele superioare, desi fac cursa completa, se opresc imediat ce le opresc eu din intrerupator. Nu continua cursa pana la capat... -> Ultima revizie a fost facuta in Ungaria, pe 30. 09. 2008, la 70000 km. Ma gandesc sa-i fac si eu o revizie pe la 75000, mai pe la vara... decamdata, la finante, mi s-a aprins becul rosu care spune ca nu mai am voie sa fac cheltuieli... In alta ordine de idei... In general, ce se stie despre fiabilitatea motorului? Cam pana la cati km incepe sa se simta uzura? (sa traga mai greu, sa consume ulei etc.) Multumesc. |
|
|
Jan 31 2009, 02:55 PM
Post
#6
|
|
novice Group: Membri Posts: 22 Joined: 30-January 09 From: Bucuresti Member No.: 119.129 |
Scuze! Ultima intrebare trebuia sa sune "de la cati kilometri..."
|
|
|
Jan 31 2009, 03:20 PM
Post
#7
|
|
specialist Group: Membri Posts: 4.291 Joined: 17-June 04 From: Bucuresti Member No.: 28.023 |
Cel mai simplu de a afla daca este 4x4 sau nu,uita-te sub masina.Daca are cardan e 4x4,daca n-are nu e.
-------------------- 2004 Suzuki Ignis 1.3 VVT
2007 Suzuki Swift Sport 1.6 VVT |
|
|
Jan 31 2009, 09:17 PM
Post
#8
|
|
sofer Group: Membri Posts: 73 Joined: 22-November 08 From: Bucuresti/Titan Member No.: 118.607 |
Eu am facut ITP-ul saptamana trecuta, a luat verificarea fara probleme, iar testul de noxe l-a facut de 3 ori chipurile nu-i mergea imprimanta de fapt ii ieseau valorile prea mici, masinutza mea are 124k km, de aia cred ca... intretinuta periodic, ulei bun, etc., ...... 200k km fara probleme
This post has been edited by danker62: Jan 31 2009, 09:18 PM |
|
|
Jan 31 2009, 09:31 PM
Post
#9
|
|
sofer Group: Membri Posts: 93 Joined: 27-January 08 From: satu-mare Member No.: 116.190 |
peste zece zile implinim un an cu " ignisul meu ".in tot acest timp masina s-a comportat excelent m-a servit pe deplin si sint multumit de alegerea acestei marci.am parcurs cam 10K km si i-am schimbat doar uleiul si filtrele.sper si va doresc tuturor posesorilor de IGNIS sa va bucurati de masina la fel cum ma bucur eu de ea. sa auzim numai de bine!!!!!
|
|
|
Jan 31 2009, 11:09 PM
Post
#10
|
|
novice Group: Membri Posts: 22 Joined: 30-January 09 From: Bucuresti Member No.: 119.129 |
Eu am facut ITP-ul saptamana trecuta, a luat verificarea fara probleme, iar testul de noxe l-a facut de 3 ori chipurile nu-i mergea imprimanta de fapt ii ieseau valorile prea mici, masinutza mea are 124k km, de aia cred ca... intretinuta periodic, ulei bun, etc., ...... 200k km fara probleme Wow! felicitari! si la a mea, mi-a spus cel de la care am luat-o si care i-a facut si itp-ul, a iesit valoarea CO2 sub 1g... in conditiile in care euro 4 accepta un maxim de 166g/km. Estimarea de 200k km este foarte incurajatoare, tinand cont si de faptul ca avem totusi un motor cu o capacitate cam micuta... |
|
|
Feb 1 2009, 10:01 AM
Post
#11
|
|
pilot Group: Membri Posts: 280 Joined: 29-June 05 From: Baia Mare (Maramures) Member No.: 50.063 |
Ce legatura are capacitatea cilindrica cu durata de viata a motorului?
-------------------- Suzuki Ignis 1.3 GLX++++
|
|
|
Feb 1 2009, 10:36 AM
Post
#12
|
|
specialist Group: Membri Posts: 4.291 Joined: 17-June 04 From: Bucuresti Member No.: 28.023 |
Se presupune ca un motor mai mic e fortat mai mult sa traga ceva (caroseria) dupa el.Si..daca-l fortezi mai mult se duce mai repede.Repet,se presupune.Eu nu cred in chestiile astea,dar cam asta e explicatia pe care am tot auzit-o.
-------------------- 2004 Suzuki Ignis 1.3 VVT
2007 Suzuki Swift Sport 1.6 VVT |
|
|
Feb 1 2009, 10:47 AM
Post
#13
|
|
sofer Group: Membri Posts: 73 Joined: 22-November 08 From: Bucuresti/Titan Member No.: 118.607 |
Nu are nici o importanta capacitatea motorului din punct de vedere al fiabilitatii ( vezi Daewoo Tico), ceea ce conteaza este intretinerea periodica adecvata si un stil de conducere care sa respecte niste parametri.Ca sa nu mai zic de faptul ca 94 de cai raportat la 1 tona masa, nu este chiar asa putin.
This post has been edited by danker62: Feb 1 2009, 10:51 AM |
|
|
Feb 1 2009, 12:27 PM
Post
#14
|
|
novice Group: Membri Posts: 22 Joined: 30-January 09 From: Bucuresti Member No.: 119.129 |
Ma refeream tocmai la faptul ca are o putere asa mare, la o capacitate destul de mica... ma gandeam ca in conditiile astea este nevoie de un raport de compresie destul de mare. Foarte posibil sa ma insel... nu am cunostinte prea avansate in mecanica si termodinamica auto.
|
|
|
Feb 1 2009, 12:53 PM
Post
#15
|
|
sofer Group: Membri Posts: 80 Joined: 27-October 08 From: Brasov Member No.: 118.386 |
Nu are nici o importanta capacitatea motorului din punct de vedere al fiabilitatii ( vezi Daewoo Tico), ceea ce conteaza este intretinerea periodica adecvata si un stil de conducere care sa respecte niste parametri.Ca sa nu mai zic de faptul ca 94 de cai raportat la 1 tona masa, nu este chiar asa putin. omule, glumesti? Masina are 955 de kile si 93 de cai. Facand un mic calcul reiese ca masina are aproape un cal (0,97) pentru fiecare 10 kilograme de masina....deci ma intreb:daca motorul de pe ignis este 'fortat' ca sa duca o caroserie de 950 de kile atunci ce sa zicem de Loganul de 1,4 cu 75 de cai si 1150 de kile. Dupa parerea mea de nespecialist spun ca iti dai seama daca motorul e fortat dupa modul cum masina pleaca de pe loc (adica daca e puturos sau te baga un pic in scaun) alt criteriu dupa care iti dai seama:cand pleci de pe loc, si ii dai talpa...pleci cu scart(fara sa o turezi avand ambreiajuol apasat). Uite o intamplare de-a mea: Eu eram intr-o zi in oras si voiam sa ma incadrez pe o strada foarte aglomerata...asa ca m-am bagat, si i-am dat talpa...a Ia ...nu numai ca am plecaat cu scart dar masina a patinat atat de mult pe asfalt incat s-a format fum de la frecarea cauciucului. Ce deduc eu de aici:masina e prea usoara (mai ales pe fata) pentru asa un motoras puternic...repet asta e doar parerea mea de om de rand. Cosumul in schimb e unul ca pentru un motor de 1.5 poate 1.6 (10-11) Dar una peste alta e o masinuta extraordinara...toti baietii din cartier se uita cu admiratie la ea...si o ararta cu degetul la altii(nu, nu ala). -------------------- 23 de ani ..... 93 de cai.
|
|
|
Feb 1 2009, 04:29 PM
Post
#16
|
|
sofer Group: Membri Posts: 67 Joined: 31-October 07 From: Bucuresti Member No.: 115.297 |
Adaug cite ceva la ce s-a discutat pina acum aici:
raportul CP/greutate 955Kg are avantaje si mici dezavantaje, constatate de cind detin masinuta (un an si 3 luni) - avantajul principal observat este ca poti urca diverse pante relativ usor daca nu e prea incarcata (2 persoane si ceva bagaj); depasiri la fel de usoare chiar in panta; demaraj bun in situatii extreme; solicitare mai mica a motorului in regim de croaziera ( 3000- 4000 turatii/min. - dezavantaje: fiind putin prea usoara la aceasta putere se produce putin balans la demarari cu solicitare de curba, patinarea rotilor la pornire de pe loc cind e mai umed ( deci trebuie sa o simti si sa adaptezi totul la modul in care o cere masinuta). - compresia motorului este mai mult importanta pt. tipul de benzina folosit - la Ignis fiind 9,5:1 se poate folosi fara probleme benzina de 95 sau 98, daca ar fi fost mai mare de 9,5:1 atunci se se recomanda benzina de 98. - pentru o prelungire a vietii motorului pe linga intretinerea periodica corecta ( schimb ulei, filtre la timp) schimbarea vitezelor la cuplul optim, aprox. (Cuplu maxim (Nm/rpm) = 118/4100) are oarece efect benefic. -------------------- Suzuki Ignis 1,3 GLX
|
|
|
Feb 1 2009, 04:42 PM
Post
#17
|
|
sofer Group: Membri Posts: 75 Joined: 13-October 08 From: Zalau Member No.: 118.252 |
pai dupa parerea mea motorul o sa tina mai mult decat caroseria, luand in calcul puterea motorului si greutatea masinii (daca gresesc corectati-ma)
-------------------- |
|
|
Feb 1 2009, 04:55 PM
Post
#18
|
|
sofer Group: Membri Posts: 80 Joined: 27-October 08 From: Brasov Member No.: 118.386 |
pai dupa parerea mea motorul o sa tina mai mult decat caroseria, luand in calcul puterea motorului si greutatea masinii (daca gresesc corectati-ma) tin sa te contrazic. caroseria e destul de firava.... -------------------- 23 de ani ..... 93 de cai.
|
|
|
Feb 1 2009, 06:32 PM
Post
#19
|
|
specialist Group: Membri Posts: 4.291 Joined: 17-June 04 From: Bucuresti Member No.: 28.023 |
Pai el a zis ca motorul o sa tina mai mult decat caroseria.Deci caroseria e mai slaba.Tu zici aceeasi chestie,ca nu e chiar asa de buna caroseria,e firava..
-------------------- 2004 Suzuki Ignis 1.3 VVT
2007 Suzuki Swift Sport 1.6 VVT |
|
|
Feb 2 2009, 10:40 AM
Post
#20
|
|
novice Group: Membri Posts: 22 Joined: 30-January 09 From: Bucuresti Member No.: 119.129 |
Am lamurit-o si cu tractiunea. Nu este integrala! Ciudat... mi s-a spus ca asa trec ei la toate, datorita nu-stiu-carui cod...
This post has been edited by S_Ignis: Feb 2 2009, 10:42 AM |
|
|
Lo-Fi Version | Time is now: 8th May 2024 - 07:55 AM |