Discutie & Pronosticuri - editia Sepang 2010 |
This topic is about Discutie & Pronosticuri - editia Sepang 2010, the author, Oana, wrote about: QUOTE (AlexF1 Apr 5 2010, 0737 PM) am mai spus, pe undeva Hamilton imi aduce aminte de Montoya, care nu avea greturi in fata nimanui sper doar ca hami ... To read more just scroll down
Discutie & Pronosticuri - editia Sepang 2010 |
Apr 5 2010, 10:22 PM
Post
#21
|
|
specialist Group: Moderator Posts: 2.254 Joined: 23-September 06 From: EU Member No.: 87.988 |
am mai spus, pe undeva Hamilton imi aduce aminte de Montoya, care nu avea greturi in fata nimanui sper doar ca hamilton sa nu-si termine cariera in f1 la fel ca montoya faza cu petrov a fost "delicioasa", insa mie nu mi-a lasat impresia ca hamilton ar fi fost hotarat acolo, ci dimpotriva ca era disperat. -------------------- |
|
|
Apr 7 2010, 09:58 PM
Post
#22
|
|
specialist Group: Membri Posts: 2.278 Joined: 22-February 07 From: in traffic Member No.: 100.009 |
ceea ce voi vedeti ca o manevra agresiva din partea lui hamilton, eu am vazut-o doar ca pe o manevra defensiva, de sus si pina jos. daca petrov ar fi fost cu jumatate de lungime peste coada masinii lui hamilton cind a inceput toata fitziiala aia, v-as da dreptate si as striga fault, cum strig de fiecare data cind il vad pe webber si pe massa facind din astea. dar nu asta a fost situatia - petrov era la vreo 2 lungimi in urma la iesirea din hairpin.
hamilton a incercat sa se "scuture" de petrov: nu petrov facea o miscare si hamilton replica imediat (caz in care iarasi v-as fi dat dreptate), ci hamilton misca masina iar petrov incerca sa se tina in spatele lui. tehnic vorbind. mclaren are mecanismul ala cu basica prin care poate sa-si "stall the wing" (cum se traduce asta in romaneste? ca e impropriu sa-i zici "picaj"). si mizeaza pe el, drept urmare isi permit sa alerge cu mai multa aripa, cu mai mult flaps, pentru ca la nevoie (in liniile drepte lungi) pot sa anuleze efectul aerodinamic. dar daca e sa ne gindim, asta avantajeaza major o masina care e chiar in spate: daca aripa mclaren-ului e stalled, inseamna ca fluxul de aer in urma masinii, in partea superioara, e aproape neschimbat, iar din punct de vedere al fluxului de aer din partea inferioara, masina din spate alearga intr-un vid. daca mclaren nu foloseste mecanismul de care vorbim, atunci situatia e simpla - o masina cu mai putin drag, in luinie dreapta, e de preferat. ceea ce e de admirat insa, in conditiile in care totul se petrecea in cursa, cind ai zeci de chestii de care trebuie sa ai grija, e faptul ca amindoi soferii au realizat cit de importanta e pentru ei sa obtina avantajul aerodinamic. desi banuiesc ca, spre deosebire de noi astia de pe canapea, ei mai si "simt" ce li se-ntimpla, si ce le pica mai bine. -------------------- allinol IS EVIL!
2011 Subaru Outback --- 2012 Acura TL |
|
|
Lo-Fi Version | Time is now: 4th May 2024 - 08:00 AM |