Concursul de pronosticuri - editia Hockenheim 2008 |
This topic is about Concursul de pronosticuri - editia Hockenheim 2008, the author, BRAC, wrote about: QUOTE (20krpm Jul 21 2008, 0525 PM) what are you guys talking about? kimi avea doua optiuni ca sa evite intirzierea de care vorbiti. 1: sa nu intre la ... To read more just scroll down
Concursul de pronosticuri - editia Hockenheim 2008 |
Jul 22 2008, 05:07 PM
Post
#21
|
|
pilot Group: Membri Posts: 388 Joined: 19-January 06 From: BT Member No.: 65.872 |
what are you guys talking about? kimi avea doua optiuni ca sa evite intirzierea de care vorbiti. 1: sa nu intre la pits sub pace car (s-au mai vazut cazuri, si au terminat pe locul 1 si 4). 2: sa tina cit putea de mult trenuletul in spatele lui, ca sa ii dea timp lui massa sa iasa din box si sa intre el imediat. eu zic ca nenea kimi a intrat ca fraieru in pits, fara sa fie chemat. altfel cum se explica faptul ca mecanicii nu aveau rotile lui pregatite. e ferrari, nu e honda... ("pit this lap, pit this lap" - "no no no, dont pit now!!") Mosule , rotile erau pregatite , daca tot te uiti la o cursa , fii si atent. :thumbsup:Mecanicii au avut langa ei si rotile pt. Kimi . This post has been edited by BRAC: Jul 22 2008, 05:09 PM -------------------- 330ci
|
|
|
Jul 23 2008, 09:18 AM
Post
#22
|
|
Asa?! Group: Membri Posts: 3.821 Joined: 10-January 08 From: Galati Member No.: 116.021 |
oana, iti spun acelasi lucru pe care i l-am spus si lui 20krpm: daca in timpul transmisiei ai vazut cata benzina avea Raikkonen in rezervor te rog sa-mi spui si admit ca ideea mea este gresita altfel parerea mea este la fel de pertinenta ca orice alta care nu poate fi infirmata sau confirmata de tine sau de oricare din cei care posteaza pe acest topic, respectiv ca parerea lui 20krpm care doar banuieste ca Raikkonen a intrat ca fraierul la boxe. Daca vizionezi cursa vezi toate aspectele ei?! Eu mai uit de peste 15 ani la f1 si nu tin minte sa se fi afisat vreodata cantitatea exacta de benzina existenta in rezervoarele masinilor.
Daca as fi spus ceva de genul: "ce prost a condus Hamilton!" fara sa fi vazut cursa atunci reactia voastra ar fi fost intemeiata, dar atat timp cat vorbesc despre aspecte independente de vizionarea acesteia nu va inteleg reactia. Eu stiu ca fiecare pilot are mecanicii lui, adica aia de se ocupa de masina lui Massa nu se ocupa, in acelasi timp, si de cea a lui Raikkonen; cine stie daca aia care schimba cauciucurile/fac plinul/sterg parbrizul sunt aceiasi pentru ambele masini?! Pana la urma asta este un forum: contine idei mai documentate sau mai putin documentate, cu care suntem sau nu de acord, le accepti sau le combati. Cu toate astea tot te-as lua de nevasta . -------------------- |
|
|
Jul 23 2008, 09:59 AM
Post
#23
|
|
TeDeI-st cocalar Group: Membri Posts: 3.956 Joined: 30-May 05 From: Bucuresti (Romania) Member No.: 48.029 |
-------------------- |
|
|
Jul 23 2008, 12:42 PM
Post
#24
|
|
specialist Group: Moderator Posts: 2.254 Joined: 23-September 06 From: EU Member No.: 87.988 |
-------------------- |
|
|
Jul 23 2008, 01:02 PM
Post
#25
|
|
Asa?! Group: Membri Posts: 3.821 Joined: 10-January 08 From: Galati Member No.: 116.021 |
-------------------- |
|
|
Jul 23 2008, 05:39 PM
Post
#26
|
|
specialist Group: Membri Posts: 2.278 Joined: 22-February 07 From: in traffic Member No.: 100.009 |
Mosule , rotile erau pregatite , daca tot te uiti la o cursa , fii si atent. :thumbsup:Mecanicii au avut langa ei si rotile pt. Kimi . yep. ai dreptate. am crezut ce-a zis azazel prima oara, ca el il urmareste mai atent pe kimi, dar acuma cind m-ai tras de mineca, da, m-am uitat la secventa aia si mecanicii aveau intr-adevar 2 rinduri de roti. klm, esti liber sa-ti aperi in continuare modul de rationament, dar daca mai multi ti-au spus ca "teoria" ta a fost exprimata nepotrivit probabil c-o fi ceva gresit. in alta ordine de idei, dupa timpul de alimentare iti *poti* face o idee destul de buna despre cita benzina primeste o masina la realimentare, de vreo 2-3 ani feed-ul international de televiziune iti arata din cind in cind si estimarea in ture, pentru cit ar ajunge benzina, iar in timpul cursei, la boxe, exista un singur grup de mecanici, nu doua, care schimba roti, realimenteaza, ridica masina pe cricuri, samd. ce stii tu e poate de la indycar, dar la f1 nu mi-aduc aminte sa fi vazut la vreo echipa altfel. oana, ce faci, ma? ii lasi pe oamenii astia cu mina-ntinsa, nu zici si tu un da sau ba?... -------------------- allinol IS EVIL!
2011 Subaru Outback --- 2012 Acura TL |
|
|
Jul 23 2008, 06:11 PM
Post
#27
|
|
TeDeI-st cocalar Group: Membri Posts: 3.956 Joined: 30-May 05 From: Bucuresti (Romania) Member No.: 48.029 |
Mosule , rotile erau pregatite , daca tot te uiti la o cursa , fii si atent. :thumbsup:Mecanicii au avut langa ei si rotile pt. Kimi . yep. ai dreptate. am crezut ce-a zis azazel prima oara, ca el il urmareste mai atent pe kimi, dar acuma cind m-ai tras de mineca, da, m-am uitat la secventa aia si mecanicii aveau intr-adevar 2 rinduri de roti. eu am sustimut altceva cand am spus ca rotile nu erau pregatite. la un anumit moment BRAC spunea ca raikkonen a pierdut aprox 7 sec iar am am considerat ca pierdut mai multe. una este sa fie mecanicul cu rotile de schimb in mana in dreptul locului unde tu opresti masina si alta este sa astepti sa plece masina din fata ta , sa plece mecanicul cu roata uzata a coechiperului tau si sa vina altul cu roata noua a ta si sa se aseze pe pozitie . toate astea inseamna secunde pretioase si de asta sustin ca raikkonen a pierdut mai mult de 12 sec. ar fi fost culmea sa stea si sa astepte sa caute astia rotile prin garaj.!!! are cineva filmuletul cu momentul schimbului de roti? sau, l-a gasit careva pe net? This post has been edited by AZAZEL: Jul 23 2008, 06:12 PM -------------------- |
|
|
Jul 23 2008, 06:53 PM
Post
#28
|
|
specialist Group: Membri Posts: 2.278 Joined: 22-February 07 From: in traffic Member No.: 100.009 |
azazel, in clipa in care kimi a ajuns in box, mecanicii care schimbau rotile erau deja in pozitie, cu rotile lui in mina. n-au plecat in garaj sa le duca p-ale lu massa si sa le aduca p-ale lu kimi. si in general, aveau timp suficient. daca e sa calculezi, massa a alimentat 8s, dar rotile se schimba in 4. inca 2 secunde pina pleaca-ala-intra-alalalt. din nou, kimi alimenteaza in 8s, dar schimbatul rotilor dureaza 4s. in total 10s de manevra. degeaba te ambalezi, pentru ca pentru kimi nu ala a fost momentul decisiv al cursei. o fi pierdut 8s cu chestia asta, dar cind a iesit a iesit sub pace car, deci le-a recuperat. daca bine-mi aduc aminte a pierdut o singura pozitie cu faza asta, la vettel, pe care a recuperat-o imediat (ma si uitam la vettel cu kimi in spate, si-mi ziceam "aoelo saracu".)
kimi a condus asa cum a condus in primele 2-3 curse din sezon, si cu asta basta. si pererea mea e inca aceeasi - nu stiu ce i-o fi trebuit sa intre in pits in turul ala. o fi fost pe-un stint prost?... o fi vrut primes?... pe undeva am senzatia insa ca lui kimi ii place sa mearga cu masina plina, asa facea si la mclaren daca-ti mai aduci aminte. dar daca tot ii place, nu inteleg de ce nu-si duce ideea pin la capat, si sa faca curse cu un singur stop. -------------------- allinol IS EVIL!
2011 Subaru Outback --- 2012 Acura TL |
|
|
Jul 23 2008, 11:40 PM
Post
#29
|
|
Asa?! Group: Membri Posts: 3.821 Joined: 10-January 08 From: Galati Member No.: 116.021 |
klm, esti liber sa-ti aperi in continuare modul de rationament, dar daca mai multi ti-au spus ca "teoria" ta a fost exprimata nepotrivit probabil c-o fi ceva gresit. Nu pot decat sa spun decat: eppur si muove. dupa timpul de alimentare iti *poti* face o idee destul de buna despre cita benzina primeste o masina la realimentare, de vreo 2-3 ani feed-ul international de televiziune iti arata din cind in cind si estimarea in ture, pentru cit ar ajunge benzina Deci iti poti face o idee cat sa estimezi cat ar fi posibil sa circule un pilot! Totul este foarte limpede, daca vezi cursa poti spune cu aproximare de mm ce distanta parcurge pilotul, cu asta mi-ai demolat toata teoria! Pfff! iar in timpul cursei, la boxe, exista un singur grup de mecanici, nu doua, care schimba roti, realimenteaza, ridica masina pe cricuri, samd. Si eu ma gandeam la acelasi lucru, ar fi fost putin probabil ca 2 persoane distincte sa invarta semnul in fata pilotilor dar daca nu am informatii intreb. -------------------- |
|
|
Jul 26 2008, 10:37 PM
Post
#30
|
|
specialist Group: Moderator Posts: 13.667 Joined: 30-June 04 From: Europa Member No.: 28.666 |
@Klm
Estimarea cantitatii de benzina e destul de precisa functie de timpul petrecut in pits, pentru ca "pompa" de umplere e foarte strict reglementata, nu e nimic aleatoriu, necunoscut sau tinut secret in functionarea ei. Stau comisarii cu bunghiul pe ei sa nu cumva sa mestereasca ceva la pompa si sa castige secunde in pits... -------------------- Scuter 108cc... benzina, automat
|
|
|
Jul 28 2008, 08:49 AM
Post
#31
|
|
Asa?! Group: Membri Posts: 3.821 Joined: 10-January 08 From: Galati Member No.: 116.021 |
Estimarea cantitatii de benzina e destul de precisa functie de timpul petrecut in pits De acord cu tine, calculul e foarte simplu si precis cand vine vorba de cantitatea de combustibil insa nu se poate spune cat se ruleaza cu acel combustibil; cati dintre noi consuma 6,34943 l/100 km de fiecare data cand fac un anumit traseu? eu stiu ca sunt perioade cand consum 8% si perioade cand consum si 12-13% pe acelasi traseu, si in acest caz cum poti estima cat ruleaza pilotul cu acea cantitate fixa, exacta, clara, precisa de combustibil (unde mai pui ca nu stii cati litri mai are pilotul cand vine pentru primul pit); poate ca imi puteti spune cum se poate calcula distanta in cazul in care se urmareste cursa pentru ca eu, oricate derivate, tangente si miu-uri am tras monitorului in timpul curselor niciodata n-am putut s-o fac. -------------------- |
|
|
Jul 28 2008, 02:49 PM
Post
#32
|
|
Subaru Anti-Hero Group: Moderator Posts: 5.323 Joined: 13-May 04 From: F 1 World Member No.: 25.368 |
Estimarea cantitatii de benzina e destul de precisa functie de timpul petrecut in pits De acord cu tine, calculul e foarte simplu si precis cand vine vorba de cantitatea de combustibil insa nu se poate spune cat se ruleaza cu acel combustibil; cati dintre noi consuma 6,34943 l/100 km de fiecare data cand fac un anumit traseu? eu stiu ca sunt perioade cand consum 8% si perioade cand consum si 12-13% pe acelasi traseu, si in acest caz cum poti estima cat ruleaza pilotul cu acea cantitate fixa, exacta, clara, precisa de combustibil (unde mai pui ca nu stii cati litri mai are pilotul cand vine pentru primul pit); poate ca imi puteti spune cum se poate calcula distanta in cazul in care se urmareste cursa pentru ca eu, oricate derivate, tangente si miu-uri am tras monitorului in timpul curselor niciodata n-am putut s-o fac. Din cite stiu eu, pompele de benzina sint standard: aceeasi tehnologie o are si McLaren si Ferrari si Force India. Pompeaza la aceeasi viteza de 12 L /s. Apoi, masinile astea consuma cam la fel. Ce pot ajusta ei este acel AFR si celelalte procese dependente (injector duty cycle, etc; turatii etc) (ma rog electronic) incit cel mult reusesc 1-2 ture in plus per rezervor plin. Diferentele nu sint atit de mari pe cit crezi tu. Doar ca ei opereaza cu tolerante si marje de eroare muuuuult muuuult mai mici decit sintem noi obisnuiti. Ceva gen daca noua ni se arata consumul cu 1 decimala, ei il au afisat la miime. Apoi marimea rezervorului este iar reglementata de FIA - dar ambiguu parca (ceva in genul: nu poate fi mai mare de 90 de L, si trebuie montat ACOLO) astfel incit majoritatea as putea spune ca sint la fel: poate difera un pic ca volum, dar tot la fel, benzina de max 1-2 ture. Acolo unde noi nu stim, insa aia la F1 au o idee destul de buna fata de opozitie este CAM CITA benzina este in rezervor cind se pleaca in cursa. In F1 totul este relativ, pe mai multe nivele iar complexitatea se reduce la: intru tura asta sau in urmatoarea cu Hamilton si Raikkonen, sau obligatoriu in tura viitoare cind Kubica, Kovi si Alonso intra si ei. Dupa cum ai observat, vizual la TV sau din deductii, tangente, derivate si miu-ri, la ultima cursa Piquet s-a dus o singura data la boxe. Mai mult ca sigur a plecat cu benzina si in buzunar si in sticla de apa. -------------------- Schumi drive it like you stole it !
2005 Subaru Legacy GT ; 2009 Subaru Forester XP ; 2014 Jeep Grand Cherokee |
|
|
Jul 28 2008, 03:12 PM
Post
#33
|
|
Asa?! Group: Membri Posts: 3.821 Joined: 10-January 08 From: Galati Member No.: 116.021 |
f1, as fi batut in cap sa presupun ca in lumea tehnologiei f1 si a senzorilor nu exista o chestiuta de asta si in rezervoarele masinilor insa bazandu-ma pe ceea ce am vazut eu in transmisiile TVR, RTL (ma uitam in urma cu ceva ani cand TVR a luat o pauza) si mai nou pe net pe ESPN sau FOX (iar penultima cursa am vazut-o de pe, cred, un home made chanel cu cea mai buna transmisie si pe aceasta cale ii sunt recunoscator lui... nu mai stiu cum il cheama ca nu sunt acasa) si pe faptul ca tot timpul m-am uitat la informatiile furnizate pe ecran+ascultatul comentariilor (alea proaste ale lui Dan Alexandrescu) ma intreb ce alte surse are o persoana care sta in fata ecranului si priveste o cursa sa estimeze distanta pe care o poate parcurge pilotul in afara estimarii facute cu (timpul la boxe*nr de litri/sec)/(consumul la 100 de km*100)? Si chiar tinand cont de toti acesti factori eu cred ca plaja de consum este mult mai larga la o masina de f1 si diferentele pot fi, in functie de stilul de mers, si de 10-20l/100.
Poate exista si alte formule sau poate trebuie sa te uiti la casca pilotului, la gheata stanga sau mai stiu eu la ce ca sa fii mai exact decat am zis eu si daca e asa 20krpm e sadic pentru ca ma tine in ignoranta. -------------------- |
|
|
Lo-Fi Version | Time is now: 13th May 2024 - 12:36 AM |