Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Concursul de pronosticuri - editia Hockenheim 2008
Masini.ro Forum > Auto Motor Sport > Formula 1 > History
Alex-F1
Bitte schonn.... biggrin.gif Wilkommen in Deutchland..... ninja.gif (ce m-am autodepasit acuma cu germana asta....daca e ceva gresit, rog cunoscatorii sa ma corecteze)... whistling.gif
Oana
ne-ai injurat? eu una nici macar nu inteleg, asa ca nici nu poate fi vorba de corectat... promit ca ma apuc de invatat germana...
intrebarea vine de la dragos...
AZAZEL
raikkonen (nici eu nu mai cred ca nu i se mai intampla ceva)
massa
kovalainen
heidfeld
kubica
rosberg
button
coulthard

fastest lap raikkonen
termina cursa 16 piloti
pole raikkonen

raspunsul la intrebare il tin secret.

interesant este ca 2008 raikkonen a avut fastest lap in ultimile 6 din cele 9 etape ale sezonului. a mai reusit kovalainen 2 fastest lap si heidfeld unul.
DRAGOS
scuzati intarzierea dar fusei plecat o vreme in locuri unde n-aveam net...

deci daca vreti sa luati inconsiderare intrebarea e ok, daca nu...asta e, am ratat momentul.

si intrebarea: care va fi ultimul abandon din cursa?

1 raikkonen
2 massa
3 hamilton
4 kubica
5 alonso
6 heidfeld
7 rosberg
8 button

pole: raikkonen
fast lap: raikkonen
termina: 18
Q: kovalainen
20krpm
mai sa fie, mclaren iara a aratat bine azi de dimineata. parca tot pe ei ii cred. si s-ar putea sa fie vreme proasta, asa ca pe oamenii de 6 piruete pe cursa nu-i bag la socoteala. asa ca fara massa, fara toyote si fara honde, cam asa ceva ar arata ce cred io:

1. HAM
2. RAI
3. KUB
4. HEI
5. VET (fingers crossed)
6. WEB
7. KOV
8. NAK (eah... zic si io.)

pole: HAM
fast: RAI
finish: 14 (coulthard nu tongue.gif )
misto intrebarea: aaa... ultimul iese... alonso. ca are mai multe sanse - si piruete, si groapa cu pietris, si motorul. da o sa fie la concurenta cu button wink.gif

Alex-F1
QUOTE (DRAGOS @ Jul 18 2008, 06:21 PM) *
scuzati intarzierea dar fusei plecat o vreme in locuri unde n-aveam net


Da da .... las' ca stim noi .... tu te distrezi la mare la soare la foisoare cu wi-fi pe picioare si noi ne stoarcem creierii ce pronosticuri sa punem.... biggrin.gif Deci sa ma bag si io in seama....cu c-ar mai conta, ca oricum is praf in clasament, dar na, pt. divertisment.... whistling.gif

1. Raikkonen
2. Hamilton
3. Kovalainen
4. Kubica
5. Massa
6. Heifeld
7. Alonso
8. Webber

POLE: Raikkonen
FL: Raikkonen
FINISH: 15
Q: Nakajima
Oana
1 massa
2 hamilton
3 kimi
4 kubica
5 kovalainen
6 alonso
7 heidfeld
8 webber

pole - hamilton
fast - kimi
finish - 17
q - button
laurentiu
Scuze pls pentru intarziere

1. Massa
2. Raikkonen
3. Hamilton
4. Kubica
5. Kovalainen
6. Alonso
7. Heidfeld
8. Rosberg

Pleaca din pole: Massa
Fastest lap: Raikkonen
finish: 16
raspuns: Button
FAR EASTERN
1. Lewis Hamilton (Marea Britanie/McLaren-Mercedes) 1:31:20.874
2. Nelson Piquet Jr (Brazilia/Renault) la 5 secunde si 586 miimi
3. Felipe Massa (Brazilia/Ferrari) la 9.339
4. Nick Heidfeld (Germania/BMW-Sauber) la 9.825
5. Heikki Kovalainen (Finlanda/McLaren-Mercedes) la 12.411
6. Kimi Räikkönen (Finlanda/Ferrari) la 14.483
7. Robert Kubica (Polonia/BMW-Sauber) la 22.603
8. Sebastian Vettel (Germania/Toro Rosso-Ferrari) la 33.282
9. Jarno Trulli (Italia/Toyota) la 37.199
10. Nico Rosberg (Germania/Williams-Toyota) la 37.658
11. Fernando Alonso (Spania/Renault) la 38.625
12. Sebastien Bourdais (Franta/Toro Rosso-Ferrari) la 39.111
13. David Coulthard (Marea Britanie/Red Bull-Renault) la 54.971
14. Giancarlo Fisichella (Italia/Force India-Ferrari) la 59.093
15. Kazuki Nakajima (Japonia/Williams-Toyota) la 1:00.003
16. Adrian Sutil (Germania/Force India-Ferrari) la 1:09.488
17. Jenson Button (Marea Britanie/Honda) la un tur.

Felicitari 20krpm smile.gif

Cel mai rapid tur al Grand Prix-ului a fost realizat de germanul Nick Heidfeld in turul 52, acesta fiind cronometrat cu 1:15.987.
BRAC
QUOTE (FAR EASTERN @ Jul 20 2008, 01:04 PM) *
1. Lewis Hamilton (Marea Britanie/McLaren-Mercedes) 1:31:20.874
2. Nelson Piquet Jr (Brazilia/Renault) la 5 secunde si 586 miimi
3. Felipe Massa (Brazilia/Ferrari) la 9.339
4. Nick Heidfeld (Germania/BMW-Sauber) la 9.825
5. Heikki Kovalainen (Finlanda/McLaren-Mercedes) la 12.411
6. Kimi Räikkönen (Finlanda/Ferrari) la 14.483
7. Robert Kubica (Polonia/BMW-Sauber) la 22.603
8. Sebastian Vettel (Germania/Toro Rosso-Ferrari) la 33.282
9. Jarno Trulli (Italia/Toyota) la 37.199
10. Nico Rosberg (Germania/Williams-Toyota) la 37.658
11. Fernando Alonso (Spania/Renault) la 38.625
12. Sebastien Bourdais (Franta/Toro Rosso-Ferrari) la 39.111
13. David Coulthard (Marea Britanie/Red Bull-Renault) la 54.971
14. Giancarlo Fisichella (Italia/Force India-Ferrari) la 59.093
15. Kazuki Nakajima (Japonia/Williams-Toyota) la 1:00.003
16. Adrian Sutil (Germania/Force India-Ferrari) la 1:09.488
17. Jenson Button (Marea Britanie/Honda) la un tur.

Felicitari 20krpm smile.gif

Cel mai rapid tur al Grand Prix-ului a fost realizat de germanul Nick Heidfeld in turul 52, acesta fiind cronometrat cu 1:15.987.

Daca de la Kimi scad alea sapte secunde pierdute cat a asteptat sa schimbe Massa , din nou Massa iese sub Raikkonen . Massa nu are ce cauta la Ferrari , e slabut tare. Astia de la Ferrari is nebuni daca isi pun sperante in Massa si il ajuta neconditionat.
AZAZEL
au fost mai mult de 7 sec.
kimi se oprise cand massa realimenta. ulterior , dupa ce massa a luat-o din loc, kimi a accelerat , tragand masina pe locul lui massa(sec pierdute) si plus ca a asteptat sa i se aduca rotile(mecanicii nu erau cu rotile lui in mana). eu zic ca a pierdut aproape 12-15 sec.

totusi sa nu fim rautaciosi. ferrari ca si echipa au fost cam la furat in acest weekend asa cum sunt de cateva curse bune, iar raikkonen este frustrat rau. se simte in atitudine si in comportament. omul are fata schimonosita si inainte de fiecare etapa spune ca a sosit momentul sa castige si el curse.
BRAC
QUOTE (AZAZEL @ Jul 21 2008, 03:08 PM) *
au fost mai mult de 7 sec.
kimi se oprise cand massa realimenta. ulterior , dupa ce massa a luat-o din loc, kimi a accelerat , tragand masina pe locul lui massa(sec pierdute) si plus ca a asteptat sa i se aduca rotile(mecanicii nu erau cu rotile lui in mana). eu zic ca a pierdut aproape 12-15 sec.

totusi sa nu fim rautaciosi. ferrari ca si echipa au fost cam la furat in acest weekend asa cum sunt de cateva curse bune, iar raikkonen este frustrat rau. se simte in atitudine si in comportament. omul are fata schimonosita si inainte de fiecare etapa spune ca a sosit momentul sa castige si el curse.

L-au bagat pe teren pe Schumi , sa vedem ce branza o sa faca. Oricum baiatul ala cumintel cu fata de tocilar ce i-a luat locul lui papa Jean ramane la stadiul de baiat simpatic si nimic mai mult.
20krpm
what are you guys talking about? kimi avea doua optiuni ca sa evite intirzierea de care vorbiti. 1: sa nu intre la pits sub pace car (s-au mai vazut cazuri, si au terminat pe locul 1 si 4). 2: sa tina cit putea de mult trenuletul in spatele lui, ca sa ii dea timp lui massa sa iasa din box si sa intre el imediat. eu zic ca nenea kimi a intrat ca fraieru in pits, fara sa fie chemat. altfel cum se explica faptul ca mecanicii nu aveau rotile lui pregatite. e ferrari, nu e honda... ("pit this lap, pit this lap" - "no no no, dont pit now!!")
klm
CITAT(20krpm @ Jul 21 2008, 10:25 PM) *
kimi avea doua optiuni ca sa evite intirzierea de care vorbiti. 1: sa nu intre la pits sub pace car

Precizez de la inceput ca nu am vazut cursa deoarece am fost la apa si soare insa ma gandesc ca n-o fi intrat de incapatanat ce e, poate ca nu mai avea benzina.
20krpm
QUOTE (klm @ Jul 22 2008, 04:13 AM) *
Precizez de la inceput ca nu am vazut cursa [...]

... dar ce-ai zis tu, hai sa-mi dau si io cu parerea, ca poate s-o potrivi, si sa vezi ce parere buna or sa-si faca toti.

kimi a intrat in pits in lap 22, stop de 8 secunde, si a schimbat de pe primes pe options. dupa inca 13 ture a iesit safety car-ul.
klm
CITAT(20krpm @ Jul 22 2008, 10:20 AM) *
... dar ce-ai zis tu, hai sa-mi dau si io cu parerea, ca poate s-o potrivi, si sa vezi ce parere buna or sa-si faca toti.

Desi ti-ai mai demonstrat de cateva ori nesimtirea meriti un raspuns.
In mod normal atunci cand nu cunosti toate variabilele e bine sa creezi cat mai multe ipoteze cat mai diferite (chiar antagonice) pentru ca in mod sigur una din ipoteze e apropiata sau daca e bine formulata coincide cu realitatea. Ipoteza ta e ca Raikkonen e un fraier, nu te contrazic pentru ca nu il cunosc, eu am emis o alta ipoteza: staful tehnic al Ferrari greseste f. rar spre deloc (vezi curse castigate la pit-uri, timpi excelenti in comparatie cu competitorii), Raikkonen nu este la 1 sezon in f1, ba chiar e destul de campion, stie cand sa intre si cand sa nu intre la pit-uri, deci bazandu-ma pe aceste premise am emis o alta ipoteza; daca in timpul cursei ai vazut cata benzina avea Raikkonen in rezervor in momentul in care a intrat la boxe atunci iti dau dreptate, altfel faci doar un atac lipsit de suport logic
f1anatic
QUOTE (klm @ Jul 22 2008, 03:49 AM) *
QUOTE (20krpm @ Jul 22 2008, 10:20 AM) *
... dar ce-ai zis tu, hai sa-mi dau si io cu parerea, ca poate s-o potrivi, si sa vezi ce parere buna or sa-si faca toti.

Desi ti-ai mai demonstrat de cateva ori nesimtirea meriti un raspuns.
In mod normal atunci cand nu cunosti toate variabilele e bine sa creezi cat mai multe ipoteze cat mai diferite (chiar antagonice) pentru ca in mod sigur una din ipoteze e apropiata sau daca e bine formulata coincide cu realitatea. Ipoteza ta e ca Raikkonen e un fraier, nu te contrazic pentru ca nu il cunosc, eu am emis o alta ipoteza: staful tehnic al Ferrari greseste f. rar spre deloc (vezi curse castigate la pit-uri, timpi excelenti in comparatie cu competitorii), Raikkonen nu este la 1 sezon in f1, ba chiar e destul de campion, stie cand sa intre si cand sa nu intre la pit-uri, deci bazandu-ma pe aceste premise am emis o alta ipoteza; daca in timpul cursei ai vazut cata benzina avea Raikkonen in rezervor in momentul in care a intrat la boxe atunci iti dau dreptate, altfel faci doar un atac lipsit de suport logic

Precizez de la inceput ca nu am vazut cursa deoarece am fost la apa si soare insa ma gandesc ca n-o fi intrat de incapatanat ce e, poate ca nu mai avea benzina.



KLM, take it easy...Te rog sa iti reformulezi exprimarea fara sa incluzi limbaj aiurea. Vezi cursa si pe urma comenteaza.
klm
Hai sa nu ne bagam aiurea in seama; am dreptul sa comentez chiar daca nu am vazut cursa atat timp cat ofer o parere care poate fi la fel de falsa sau la fel de adevarata ca oricare alta opinie vehiculata pana acum.
Vrei sa spui ca judecatorii sau juratii nu pot da verdicte pentru ca n-ar fi vazut infractiunea?!
Oana
nu cred ca e cineva pasionat de filosofii de genul astora insirate de tine mai sus... nu vreau sa par rautacioasa (chiar asa sunt) dar dintre toti cei care au zis ceva aici tu esti singurul care te-ai "bagat in seama"... pe o discutie de genul asta m-am certat si eu cu azazel anul trecut, cand la fel ca tine si el se apucase de comentat o cursa pe care nu a vazut-o... nu conteaza daca a avut sau nu dreptate atunci si nici macar in ce procent parerea ta este falsa acum, doar nu ne face sa ne pierdem timpul citind niste opinii aruncate la plezneala, de dragul conversatiei... chiar nu are nici un sens sa vorbesti despre lucruri pe care nu le cunosti, ci doar le banuiesti... "ghinionul" lui 20krpm, ca sa zic asa, ca a intrat in gura ta e doar ala ca nu am fost eu pe faza in momentul in care ai recunoscut ca nu ai vazut cursa, ca la fel as fi reactionat si eu...

20krpm
QUOTE (klm @ Jul 22 2008, 05:49 AM) *
QUOTE (20krpm @ Jul 22 2008, 10:20 AM) *
... dar ce-ai zis tu, hai sa-mi dau si io cu parerea, ca poate s-o potrivi, si sa vezi ce parere buna or sa-si faca toti.

Desi ti-ai mai demonstrat de cateva ori nesimtirea meriti un raspuns.
In mod normal atunci cand nu cunosti toate variabilele e bine sa creezi cat mai multe ipoteze cat mai diferite (chiar antagonice) pentru ca in mod sigur una din ipoteze e apropiata sau daca e bine formulata coincide cu realitatea. Ipoteza ta e ca Raikkonen e un fraier, nu te contrazic pentru ca nu il cunosc, eu am emis o alta ipoteza: staful tehnic al Ferrari greseste f. rar spre deloc (vezi curse castigate la pit-uri, timpi excelenti in comparatie cu competitorii), Raikkonen nu este la 1 sezon in f1, ba chiar e destul de campion, stie cand sa intre si cand sa nu intre la pit-uri, deci bazandu-ma pe aceste premise am emis o alta ipoteza; daca in timpul cursei ai vazut cata benzina avea Raikkonen in rezervor in momentul in care a intrat la boxe atunci iti dau dreptate, altfel faci doar un atac lipsit de suport logic

postul meu nu era despre kimi, ci despre o cu totul alta persoana. iar rationamentul pe baza caruia am emis fraza pe care o citezi e exact cel descris de tine. iar daca ma auzi spunind chestia aia in realitate, iti zic io ca suna altfel. relax.

ipoteza mea n-a fost ca raikkonen e un fraier in general, ci ca a intrat in pits ca un fraier. ca a fost trigger happy cind a primit pe tava un pace car. de ce? habar n-am, ca in general nu-i stilul lui.
BRAC
QUOTE (20krpm @ Jul 21 2008, 05:25 PM) *
what are you guys talking about? kimi avea doua optiuni ca sa evite intirzierea de care vorbiti. 1: sa nu intre la pits sub pace car (s-au mai vazut cazuri, si au terminat pe locul 1 si 4). 2: sa tina cit putea de mult trenuletul in spatele lui, ca sa ii dea timp lui massa sa iasa din box si sa intre el imediat. eu zic ca nenea kimi a intrat ca fraieru in pits, fara sa fie chemat. altfel cum se explica faptul ca mecanicii nu aveau rotile lui pregatite. e ferrari, nu e honda... ("pit this lap, pit this lap" - "no no no, dont pit now!!")

Mosule , rotile erau pregatite , daca tot te uiti la o cursa , fii si atent. :thumbsup:Mecanicii au avut langa ei si rotile pt. Kimi .
klm
oana, iti spun acelasi lucru pe care i l-am spus si lui 20krpm: daca in timpul transmisiei ai vazut cata benzina avea Raikkonen in rezervor te rog sa-mi spui si admit ca ideea mea este gresita altfel parerea mea este la fel de pertinenta ca orice alta care nu poate fi infirmata sau confirmata de tine sau de oricare din cei care posteaza pe acest topic, respectiv ca parerea lui 20krpm care doar banuieste ca Raikkonen a intrat ca fraierul la boxe. Daca vizionezi cursa vezi toate aspectele ei?! Eu mai uit de peste 15 ani la f1 si nu tin minte sa se fi afisat vreodata cantitatea exacta de benzina existenta in rezervoarele masinilor.
Daca as fi spus ceva de genul: "ce prost a condus Hamilton!" fara sa fi vazut cursa atunci reactia voastra ar fi fost intemeiata, dar atat timp cat vorbesc despre aspecte independente de vizionarea acesteia nu va inteleg reactia.
Eu stiu ca fiecare pilot are mecanicii lui, adica aia de se ocupa de masina lui Massa nu se ocupa, in acelasi timp, si de cea a lui Raikkonen; cine stie daca aia care schimba cauciucurile/fac plinul/sterg parbrizul sunt aceiasi pentru ambele masini?!
Pana la urma asta este un forum: contine idei mai documentate sau mai putin documentate, cu care suntem sau nu de acord, le accepti sau le combati.
Cu toate astea tot te-as lua de nevasta smile.gif.

AZAZEL
QUOTE (klm @ Jul 23 2008, 09:18 AM) *
Cu toate astea tot te-as lua de nevasta smile.gif.


si eu.
Oana
nu mai insistati ca nu va iau cu mine la valencia... chiar asa, de azi intr-o luna sunt pe circuit... yuhuuuuu
klm
Daca zici da te iau eu de cate ori pot si pe care circuit vrei biggrin.gif!
20krpm
QUOTE (BRAC @ Jul 22 2008, 12:07 PM) *
Mosule , rotile erau pregatite , daca tot te uiti la o cursa , fii si atent. :thumbsup:Mecanicii au avut langa ei si rotile pt. Kimi .

yep. ai dreptate. am crezut ce-a zis azazel prima oara, ca el il urmareste mai atent pe kimi, dar acuma cind m-ai tras de mineca, da, m-am uitat la secventa aia si mecanicii aveau intr-adevar 2 rinduri de roti.

klm, esti liber sa-ti aperi in continuare modul de rationament, dar daca mai multi ti-au spus ca "teoria" ta a fost exprimata nepotrivit probabil c-o fi ceva gresit. in alta ordine de idei, dupa timpul de alimentare iti *poti* face o idee destul de buna despre cita benzina primeste o masina la realimentare, de vreo 2-3 ani feed-ul international de televiziune iti arata din cind in cind si estimarea in ture, pentru cit ar ajunge benzina, iar in timpul cursei, la boxe, exista un singur grup de mecanici, nu doua, care schimba roti, realimenteaza, ridica masina pe cricuri, samd. ce stii tu e poate de la indycar, dar la f1 nu mi-aduc aminte sa fi vazut la vreo echipa altfel.

oana, ce faci, ma? ii lasi pe oamenii astia cu mina-ntinsa, nu zici si tu un da sau ba?...
AZAZEL
QUOTE (20krpm @ Jul 23 2008, 06:39 PM) *
QUOTE (BRAC @ Jul 22 2008, 12:07 PM) *
Mosule , rotile erau pregatite , daca tot te uiti la o cursa , fii si atent. :thumbsup:Mecanicii au avut langa ei si rotile pt. Kimi .

yep. ai dreptate. am crezut ce-a zis azazel prima oara, ca el il urmareste mai atent pe kimi, dar acuma cind m-ai tras de mineca, da, m-am uitat la secventa aia si mecanicii aveau intr-adevar 2 rinduri de roti.



eu am sustimut altceva cand am spus ca rotile nu erau pregatite.
la un anumit moment BRAC spunea ca raikkonen a pierdut aprox 7 sec iar am am considerat ca pierdut mai multe.
una este sa fie mecanicul cu rotile de schimb in mana in dreptul locului unde tu opresti masina si alta este sa astepti sa plece masina din fata ta , sa plece mecanicul cu roata uzata a coechiperului tau si sa vina altul cu roata noua a ta si sa se aseze pe pozitie . toate astea inseamna secunde pretioase si de asta sustin ca raikkonen a pierdut mai mult de 12 sec.

ar fi fost culmea sa stea si sa astepte sa caute astia rotile prin garaj.!!!

are cineva filmuletul cu momentul schimbului de roti?
sau, l-a gasit careva pe net?
20krpm
azazel, in clipa in care kimi a ajuns in box, mecanicii care schimbau rotile erau deja in pozitie, cu rotile lui in mina. n-au plecat in garaj sa le duca p-ale lu massa si sa le aduca p-ale lu kimi. si in general, aveau timp suficient. daca e sa calculezi, massa a alimentat 8s, dar rotile se schimba in 4. inca 2 secunde pina pleaca-ala-intra-alalalt. din nou, kimi alimenteaza in 8s, dar schimbatul rotilor dureaza 4s. in total 10s de manevra. degeaba te ambalezi, pentru ca pentru kimi nu ala a fost momentul decisiv al cursei. o fi pierdut 8s cu chestia asta, dar cind a iesit a iesit sub pace car, deci le-a recuperat. daca bine-mi aduc aminte a pierdut o singura pozitie cu faza asta, la vettel, pe care a recuperat-o imediat (ma si uitam la vettel cu kimi in spate, si-mi ziceam "aoelo saracu".)

kimi a condus asa cum a condus in primele 2-3 curse din sezon, si cu asta basta. si pererea mea e inca aceeasi - nu stiu ce i-o fi trebuit sa intre in pits in turul ala. o fi fost pe-un stint prost?... o fi vrut primes?... pe undeva am senzatia insa ca lui kimi ii place sa mearga cu masina plina, asa facea si la mclaren daca-ti mai aduci aminte. dar daca tot ii place, nu inteleg de ce nu-si duce ideea pin la capat, si sa faca curse cu un singur stop.
klm
CITAT(20krpm @ Jul 23 2008, 06:39 PM) *
klm, esti liber sa-ti aperi in continuare modul de rationament, dar daca mai multi ti-au spus ca "teoria" ta a fost exprimata nepotrivit probabil c-o fi ceva gresit.

Nu pot decat sa spun decat: eppur si muove.
CITAT(20krpm @ Jul 23 2008, 06:39 PM) *
dupa timpul de alimentare iti *poti* face o idee destul de buna despre cita benzina primeste o masina la realimentare, de vreo 2-3 ani feed-ul international de televiziune iti arata din cind in cind si estimarea in ture, pentru cit ar ajunge benzina

Deci iti poti face o idee cat sa estimezi cat ar fi posibil sa circule un pilot! Totul este foarte limpede, daca vezi cursa poti spune cu aproximare de mm ce distanta parcurge pilotul, cu asta mi-ai demolat toata teoria! Pfff!
CITAT(20krpm @ Jul 23 2008, 06:39 PM) *
iar in timpul cursei, la boxe, exista un singur grup de mecanici, nu doua, care schimba roti, realimenteaza, ridica masina pe cricuri, samd.

Si eu ma gandeam la acelasi lucru, ar fi fost putin probabil ca 2 persoane distincte sa invarta semnul in fata pilotilor dar daca nu am informatii intreb.
James Kilowatt
@Klm
Estimarea cantitatii de benzina e destul de precisa functie de timpul petrecut in pits, pentru ca "pompa" de umplere e foarte strict reglementata, nu e nimic aleatoriu, necunoscut sau tinut secret in functionarea ei. Stau comisarii cu bunghiul pe ei sa nu cumva sa mestereasca ceva la pompa si sa castige secunde in pits...
klm
CITAT(James Kilowatt @ Jul 26 2008, 10:37 PM) *
Estimarea cantitatii de benzina e destul de precisa functie de timpul petrecut in pits

De acord cu tine, calculul e foarte simplu si precis cand vine vorba de cantitatea de combustibil insa nu se poate spune cat se ruleaza cu acel combustibil; cati dintre noi consuma 6,34943 l/100 km de fiecare data cand fac un anumit traseu? eu stiu ca sunt perioade cand consum 8% si perioade cand consum si 12-13% pe acelasi traseu, si in acest caz cum poti estima cat ruleaza pilotul cu acea cantitate fixa, exacta, clara, precisa de combustibil (unde mai pui ca nu stii cati litri mai are pilotul cand vine pentru primul pit); poate ca imi puteti spune cum se poate calcula distanta in cazul in care se urmareste cursa pentru ca eu, oricate derivate, tangente si miu-uri am tras monitorului in timpul curselor niciodata n-am putut s-o fac.
f1anatic
QUOTE (klm @ Jul 28 2008, 01:49 AM) *
QUOTE (James Kilowatt @ Jul 26 2008, 10:37 PM) *
Estimarea cantitatii de benzina e destul de precisa functie de timpul petrecut in pits

De acord cu tine, calculul e foarte simplu si precis cand vine vorba de cantitatea de combustibil insa nu se poate spune cat se ruleaza cu acel combustibil; cati dintre noi consuma 6,34943 l/100 km de fiecare data cand fac un anumit traseu? eu stiu ca sunt perioade cand consum 8% si perioade cand consum si 12-13% pe acelasi traseu, si in acest caz cum poti estima cat ruleaza pilotul cu acea cantitate fixa, exacta, clara, precisa de combustibil (unde mai pui ca nu stii cati litri mai are pilotul cand vine pentru primul pit); poate ca imi puteti spune cum se poate calcula distanta in cazul in care se urmareste cursa pentru ca eu, oricate derivate, tangente si miu-uri am tras monitorului in timpul curselor niciodata n-am putut s-o fac.



Din cite stiu eu, pompele de benzina sint standard: aceeasi tehnologie o are si McLaren si Ferrari si Force India. Pompeaza la aceeasi viteza de 12 L /s. Apoi, masinile astea consuma cam la fel. Ce pot ajusta ei este acel AFR si celelalte procese dependente (injector duty cycle, etc; turatii etc) (ma rog electronic) incit cel mult reusesc 1-2 ture in plus per rezervor plin. Diferentele nu sint atit de mari pe cit crezi tu. Doar ca ei opereaza cu tolerante si marje de eroare muuuuult muuuult mai mici decit sintem noi obisnuiti. Ceva gen daca noua ni se arata consumul cu 1 decimala, ei il au afisat la miime. Apoi marimea rezervorului este iar reglementata de FIA - dar ambiguu parca (ceva in genul: nu poate fi mai mare de 90 de L, si trebuie montat ACOLO) astfel incit majoritatea as putea spune ca sint la fel: poate difera un pic ca volum, dar tot la fel, benzina de max 1-2 ture.

Acolo unde noi nu stim, insa aia la F1 au o idee destul de buna fata de opozitie este CAM CITA benzina este in rezervor cind se pleaca in cursa. In F1 totul este relativ, pe mai multe nivele iar complexitatea se reduce la: intru tura asta sau in urmatoarea cu Hamilton si Raikkonen, sau obligatoriu in tura viitoare cind Kubica, Kovi si Alonso intra si ei. Dupa cum ai observat, vizual la TV sau din deductii, tangente, derivate si miu-ri, la ultima cursa Piquet s-a dus o singura data la boxe. Mai mult ca sigur a plecat cu benzina si in buzunar si in sticla de apa.
klm
f1, as fi batut in cap sa presupun ca in lumea tehnologiei f1 si a senzorilor nu exista o chestiuta de asta si in rezervoarele masinilor insa bazandu-ma pe ceea ce am vazut eu in transmisiile TVR, RTL (ma uitam in urma cu ceva ani cand TVR a luat o pauza) si mai nou pe net pe ESPN sau FOX (iar penultima cursa am vazut-o de pe, cred, un home made chanel cu cea mai buna transmisie si pe aceasta cale ii sunt recunoscator lui... nu mai stiu cum il cheama ca nu sunt acasa) si pe faptul ca tot timpul m-am uitat la informatiile furnizate pe ecran+ascultatul comentariilor (alea proaste ale lui Dan Alexandrescu) ma intreb ce alte surse are o persoana care sta in fata ecranului si priveste o cursa sa estimeze distanta pe care o poate parcurge pilotul in afara estimarii facute cu (timpul la boxe*nr de litri/sec)/(consumul la 100 de km*100)? Si chiar tinand cont de toti acesti factori eu cred ca plaja de consum este mult mai larga la o masina de f1 si diferentele pot fi, in functie de stilul de mers, si de 10-20l/100.
Poate exista si alte formule sau poate trebuie sa te uiti la casca pilotului, la gheata stanga sau mai stiu eu la ce ca sa fii mai exact decat am zis eu si daca e asa 20krpm e sadic pentru ca ma tine in ignoranta.

This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.