turbonator???ce credeti .... oare merita |
This topic is about turbonator???ce credeti .... oare merita, the author, Vlad6, wrote about: Ce parere aveti despre acest element ? http://www.turbonator.com/english/noflash/index.htm Ati mai auzit de el? Merita vreun ban? Risti ceva cand il m ... To read more just scroll down
turbonator???ce credeti .... oare merita |
Nov 10 2005, 06:17 PM
Post
#1
|
|
pilot Group: Membri Posts: 472 Joined: 22-September 03 From: Bucuresti Member No.: 16.369 |
Ati mai auzit de el? Merita vreun ban? Risti ceva cand il montezi? |
|
|
Nov 10 2005, 07:16 PM
Post
#2
|
|
specialist Group: Moderator Posts: 10.684 Joined: 29-March 04 From: Oradea (Bihor) Member No.: 23.122 |
QUOTE The Turbonator's airflow dynamic produces a swirling, fast-burn effect in the combustion chamber. This creates finer particles of atomized fuel, allowing better flame propagation and more complete combustion.
ca sa nu ma critice pruteanu zic pe romaneste: Rahat de bou ! Ideea e urmatoarea, cu cat bagi mai mult aer intr-un motor cu atat va arde mai mult combustibil si va produce mai multa putere (acesta e principiul de functionare al turbinelor adevarate). Pentru a mari cantiatea de aer care e dusa la motor tunerii apeleaza la: - filtre de aer directe (care au o suprafata de contact cu aerul mai mare, si aerul trece mai usor prin ele) - inceara sa creeze o "ruta" a aerului cat mai directa din exterior si pana la motor, folosind prize de aer mari, conducte largi si drepte. Ce face turbonator ? Pune o piedica in calea aerului care astfel va trebui sa "ocoleasca" zonele in care e montat "ventilatorul" . Ce efecte poate avea turbonator ? - In primul rand ar putea scadea puterea masinii, nu semnificativ pt ca nu obtureaza total conducta de aer... dar teoretic e posibil (mai ales la o masina supraalimentata) - Consumul ar putea scadea... dar nesemnificativ... mai putin aer = mai putin combustibil = mai putina putere (desigur ecuatia e valabila in anumite limite) - E posibil sa faca un zgomot... care ar putea fi placut sau nu... incercati sa puneti o elice mica de tot pe gura unui aspirator si vedeti daca se modifica sau nu sunetul aspiratorului... Daca vreti putere mai multa folositi chestiile clasice (filtre de aer, prize de aer, compresoare mecanice sau kituri turbo, chip-uir, etc... ) -------------------- Mercedes C320 CDI 4-matic
Audi A3 Sportback 1.9 TDI "Speed has never killed anyone. Suddenly becoming stationary... that's what gets you." -Jeremy Clarkson |
|
|
Nov 10 2005, 09:16 PM
Post
#3
|
|
Subaru Anti-Hero Group: Moderator Posts: 5.323 Joined: 13-May 04 From: F 1 World Member No.: 25.368 |
Halba nu cred ca a raspuns chiar corect dar a atins esentza.. Turbonator...este pina la coada o piedica. Rostul ei ar fi sa dea aerului o miscare circulara care sa permita aerului sa treaca mai usor de cotituri, curburi si alte schimbari de directzie. Daca vrei...e la fel ca ghinturile de la pusca...care ii dau glontzului o miscare de rotatzie pt. a isi pastra traiectoria mai bine. Numai ca ghinturile sint spirale incorporate in peretzii tzevii de pusca...pe cind asta este o piedica cu forma de elice......
Nu...nu itzi sugerez. Mai bine un filtru performant si un "intake" - priza de aer...depinde pe ce o pui...efectul poate fi usor observabil... -------------------- Schumi drive it like you stole it !
2005 Subaru Legacy GT ; 2009 Subaru Forester XP ; 2014 Jeep Grand Cherokee |
|
|
Nov 11 2005, 12:42 PM
Post
#4
|
|
specialist Group: Moderator Posts: 13.667 Joined: 30-June 04 From: Europa Member No.: 28.666 |
Pt F1, offtopic. Din cate stiu, ghinturile de la pusca sau tun MICSOREAZA viteza proiectilului la gura tevii... castiga precizie datorita efectului de giroscop, insa nu si energie cinetica. Tunurile cele mai puternice, cu vitezele cele mai ridicate la gura tevii, cum sunt cele cu gaze usoare nu cred ca sunt ghintuite. -------------------- Scuter 108cc... benzina, automat
|
|
|
Nov 11 2005, 01:16 PM
Post
#5
|
|
specialist Group: Moderator Posts: 10.684 Joined: 29-March 04 From: Oradea (Bihor) Member No.: 23.122 |
QUOTE Nu are cum sa creasca debitul fara sa fie antrenata de altundeva
Pai morisca nici nu pretinde asa ceva... ci pretinde ca face ca aerul sa aiba particule mai fine (whatever that means) si din cauza asta aceiasi cantitate de aer va fi mai eficienta... or something like that... oricum e o porcarie asemanatoare cu magnetii pusi pe rezervoru de benzina care ar trebui sa aiba acelasi efect asupra benzinei (particule mai fine care ard mai mult si mai bine).... -------------------- Mercedes C320 CDI 4-matic
Audi A3 Sportback 1.9 TDI "Speed has never killed anyone. Suddenly becoming stationary... that's what gets you." -Jeremy Clarkson |
|
|
Nov 11 2005, 03:41 PM
Post
#6
|
|
Subaru Anti-Hero Group: Moderator Posts: 5.323 Joined: 13-May 04 From: F 1 World Member No.: 25.368 |
QUOTE(MR28673) Pt F1, offtopic. Din cate stiu, ghinturile de la pusca sau tun MICSOREAZA viteza proiectilului la gura tevii... castiga precizie datorita efectului de giroscop, insa nu si energie cinetica. Tunurile cele mai puternice, cu vitezele cele mai ridicate la gura tevii, cum sunt cele cu gaze usoare nu cred ca sunt ghintuite.
Desigur...ca e adevarat. Dar analogia cu miscarea de rotatzie zic eu ca e valida. Un curent de aer care se invirte, va crea mai putzina turbulentza atunci cind de de cite un "cot" pe traseu (cind trebuie sa isi schimbe directzia). Tzeava la pusca-tun e dreapta...pe cind traseul aerului in motor e cu multe curburi... Nu conteaza...e risipa de bani acest Turbonator...la fel ca si magnetzii pusi pe conducta de benzina. Decit sa dau 60 de dolari pe turbonator...mai bine trec de la 87 octane la 93 (20 centzi in plus la galon) - si merge masina mai bine. Dupa cum am spus...filtru si priza de aer e sfinta. -------------------- Schumi drive it like you stole it !
2005 Subaru Legacy GT ; 2009 Subaru Forester XP ; 2014 Jeep Grand Cherokee |
|
|
Nov 11 2005, 04:18 PM
Post
#7
|
|
pilot Group: Membri Posts: 284 Joined: 11-October 05 From: Bucuresti Member No.: 58.019 |
waaaaaaaaaaaaaaay off topic, dar trebuie sa intreb!
f1anatic: nu cunosc daca sistemul de masurare a ciferi octanice e acelasi pe Batranul Continent si in Lumea Noua, de aceea teintreb: 87de octane insemna cifra octanica 87? "benzina de 87"? pt ca noi aici rulam cu 95 in mod obisnuit si incercam sa trecem cate 98 sau 100(mai rara 100)...ideea de baza ai inteles-o tu... oricine poate raspunde, iar daca prin asta se incalca regulile, astept MP mersic mult -------------------- i chose not to choose life
i chose something else... |
|
|
Nov 11 2005, 04:32 PM
Post
#8
|
|
Subaru Anti-Hero Group: Moderator Posts: 5.323 Joined: 13-May 04 From: F 1 World Member No.: 25.368 |
QUOTE(mihai58026) waaaaaaaaaaaaaaay off topic, dar trebuie sa intreb!
f1anatic: nu cunosc daca sistemul de masurare a ciferi octanice e acelasi pe Batranul Continent si in Lumea Noua, de aceea teintreb: 87de octane insemna cifra octanica 87? "benzina de 87"? pt ca noi aici rulam cu 95 in mod obisnuit si incercam sa trecem cate 98 sau 100(mai rara 100)...ideea de baza ai inteles-o tu... oricine poate raspunde, iar daca prin asta se incalca regulile, astept MP mersic mult The octane rating for gasoline is based on numbers obtained from a Waukesha Octane test engine, dating back to 1928. It tests the tendency to knock using a combination blend of heptane and isoctane. The scale used sets heptane at zero and isoctane at 100. So a 50/50 blend would have an octane of 50. The tests are run using two different test conditions. One is called the Research Octane Method (RON) and the other the Motor Octane Method (MON). The RON test produces higher octane values than does the MON test. The difference between the two numbers is called the fuel sensitivity and is usually about 10 points, depending on the specific fuel. As a result, a fuel may have a RON of 98 while having a MON of 88. The average (RON+MON/2) is called the pump index or pump octane. The above fuel would be called a 93 octane in the US but it would be called a 98 octane elsewhere. -------------------- Schumi drive it like you stole it !
2005 Subaru Legacy GT ; 2009 Subaru Forester XP ; 2014 Jeep Grand Cherokee |
|
|
Nov 11 2005, 04:35 PM
Post
#9
|
|
pilot Group: Membri Posts: 284 Joined: 11-October 05 From: Bucuresti Member No.: 58.019 |
much obliged
:wave: -------------------- i chose not to choose life
i chose something else... |
|
|
Nov 11 2005, 04:37 PM
Post
#10
|
|
Subaru Anti-Hero Group: Moderator Posts: 5.323 Joined: 13-May 04 From: F 1 World Member No.: 25.368 |
Deci noi folosim (MON + RON)/2 pe cind in €uro se foloseste numai RON
-------------------- Schumi drive it like you stole it !
2005 Subaru Legacy GT ; 2009 Subaru Forester XP ; 2014 Jeep Grand Cherokee |
|
|
Nov 16 2005, 11:16 AM
Post
#11
|
|
pilot Group: Membri Posts: 279 Joined: 30-March 05 From: Bucuresti Member No.: 43.583 |
Citat de pe turbonator.com:
More Power Are you looking for more power from your wheels? Whether you have a stock or aftermarket intake system, the Turbonator will add up to 35 horsepower to your vehicle. Common, un chip tuning poate adauga 10%, traseele de aer parca in jur de 5%, un turbo pe motor aspirat 30-50%. Daca le pui pe toate astea nu stiu daca vei castiga 45-65% (probabil ca nu). Si costurile pe masura, un turbo pentru masina mea costa in romania in jur de 1500 euro. Pana 35 cai numai de la asta... sa fim seriosi.... Frectie mai mare... gen teleshoping... nu stiu daca se poate! -------------------- |
|
|
Lo-Fi Version | Time is now: 2nd May 2024 - 11:27 PM |