QUOTE
The Turbonator's airflow dynamic produces a swirling, fast-burn effect in the combustion chamber. This creates finer particles of atomized fuel, allowing better flame propagation and more complete combustion.
ca sa nu ma critice pruteanu zic pe romaneste: Rahat de bou !
Ideea e urmatoarea, cu cat bagi mai mult aer intr-un motor cu atat va arde mai mult combustibil si va produce mai multa putere (acesta e principiul de functionare al turbinelor adevarate). Pentru a mari cantiatea de aer care e dusa la motor tunerii apeleaza la:
- filtre de aer directe (care au o suprafata de contact cu aerul mai mare, si aerul trece mai usor prin ele)
- inceara sa creeze o "ruta" a aerului cat mai directa din exterior si pana la motor, folosind prize de aer mari, conducte largi si drepte.
Ce face turbonator ?
Pune o piedica in calea aerului care astfel va trebui sa "ocoleasca" zonele in care e montat "ventilatorul" . Ce efecte poate avea turbonator ?
- In primul rand ar putea scadea puterea masinii, nu semnificativ pt ca nu obtureaza total conducta de aer... dar teoretic e posibil (mai ales la o masina supraalimentata)
- Consumul ar putea scadea... dar nesemnificativ... mai putin aer = mai putin combustibil = mai putina putere (desigur ecuatia e valabila in anumite limite)
- E posibil sa faca un zgomot... care ar putea fi placut sau nu... incercati sa puneti o elice mica de tot pe gura unui aspirator si vedeti daca se modifica sau nu sunetul aspiratorului...
Daca vreti putere mai multa folositi chestiile clasice (filtre de aer, prize de aer, compresoare mecanice sau kituri turbo, chip-uir, etc... )