Help - Search - Members - Calendar
Full Version: turbonator???ce credeti .... oare merita
Masini.ro Forum > Service/Reparatii & Tuning > Tuning > Engine
Vlad6
Ce parere aveti despre acest element ?http://www.turbonator.com/english/noflash/index.htm
Ati mai auzit de el? Merita vreun ban? Risti ceva cand il montezi?
HalbaSus
QUOTE
The Turbonator's airflow dynamic produces a swirling, fast-burn effect in the combustion chamber. This creates finer particles of atomized fuel, allowing better flame propagation and more complete combustion.


ca sa nu ma critice pruteanu zic pe romaneste: Rahat de bou !
Ideea e urmatoarea, cu cat bagi mai mult aer intr-un motor cu atat va arde mai mult combustibil si va produce mai multa putere (acesta e principiul de functionare al turbinelor adevarate). Pentru a mari cantiatea de aer care e dusa la motor tunerii apeleaza la:
- filtre de aer directe (care au o suprafata de contact cu aerul mai mare, si aerul trece mai usor prin ele)
- inceara sa creeze o "ruta" a aerului cat mai directa din exterior si pana la motor, folosind prize de aer mari, conducte largi si drepte.


Ce face turbonator ?
Pune o piedica in calea aerului care astfel va trebui sa "ocoleasca" zonele in care e montat "ventilatorul" . Ce efecte poate avea turbonator ?
- In primul rand ar putea scadea puterea masinii, nu semnificativ pt ca nu obtureaza total conducta de aer... dar teoretic e posibil (mai ales la o masina supraalimentata)
- Consumul ar putea scadea... dar nesemnificativ... mai putin aer = mai putin combustibil = mai putina putere (desigur ecuatia e valabila in anumite limite)
- E posibil sa faca un zgomot... care ar putea fi placut sau nu... incercati sa puneti o elice mica de tot pe gura unui aspirator si vedeti daca se modifica sau nu sunetul aspiratorului...

Daca vreti putere mai multa folositi chestiile clasice (filtre de aer, prize de aer, compresoare mecanice sau kituri turbo, chip-uir, etc... )
f1anatic
Halba nu cred ca a raspuns chiar corect dar a atins esentza.. Turbonator...este pina la coada o piedica. Rostul ei ar fi sa dea aerului o miscare circulara care sa permita aerului sa treaca mai usor de cotituri, curburi si alte schimbari de directzie. Daca vrei...e la fel ca ghinturile de la pusca...care ii dau glontzului o miscare de rotatzie pt. a isi pastra traiectoria mai bine. Numai ca ghinturile sint spirale incorporate in peretzii tzevii de pusca...pe cind asta este o piedica cu forma de elice......

Nu...nu itzi sugerez. Mai bine un filtru performant si un "intake" - priza de aer...depinde pe ce o pui...efectul poate fi usor observabil...
James Kilowatt
Chestia e mult mai simpla de atat.... Morisca aia papa din energia aerului, nu papa energie de altundeva si apoi o transmite aerului. Nu are cum sa creasca debitul fara sa fie antrenata de altundeva. Daca ar putea creste debitul fara sa scada presiunea, ar fi un perpetuum mobile... nici nu ar mai avea nevoie de motor masina aia biggrin.gif

Pt F1, offtopic. Din cate stiu, ghinturile de la pusca sau tun MICSOREAZA viteza proiectilului la gura tevii... castiga precizie datorita efectului de giroscop, insa nu si energie cinetica. Tunurile cele mai puternice, cu vitezele cele mai ridicate la gura tevii, cum sunt cele cu gaze usoare nu cred ca sunt ghintuite.
HalbaSus
QUOTE
Nu are cum sa creasca debitul fara sa fie antrenata de altundeva


Pai morisca nici nu pretinde asa ceva... ci pretinde ca face ca aerul sa aiba particule mai fine (whatever that means) si din cauza asta aceiasi cantitate de aer va fi mai eficienta... or something like that... oricum e o porcarie asemanatoare cu magnetii pusi pe rezervoru de benzina care ar trebui sa aiba acelasi efect asupra benzinei (particule mai fine care ard mai mult si mai bine)....
f1anatic
QUOTE(MR28673)
Pt F1, offtopic. Din cate stiu, ghinturile de la pusca sau tun MICSOREAZA viteza proiectilului la gura tevii... castiga precizie datorita efectului de giroscop, insa nu si energie cinetica. Tunurile cele mai puternice, cu vitezele cele mai ridicate la gura tevii, cum sunt cele cu gaze usoare nu cred ca sunt ghintuite.


Desigur...ca e adevarat. Dar analogia cu miscarea de rotatzie zic eu ca e valida. Un curent de aer care se invirte, va crea mai putzina turbulentza atunci cind de de cite un "cot" pe traseu (cind trebuie sa isi schimbe directzia). Tzeava la pusca-tun e dreapta...pe cind traseul aerului in motor e cu multe curburi...

Nu conteaza...e risipa de bani acest Turbonator...la fel ca si magnetzii pusi pe conducta de benzina. Decit sa dau 60 de dolari pe turbonator...mai bine trec de la 87 octane la 93 (20 centzi in plus la galon) - si merge masina mai bine. Dupa cum am spus...filtru si priza de aer e sfinta.
mihai58026
waaaaaaaaaaaaaaay off topic, dar trebuie sa intreb!

f1anatic: nu cunosc daca sistemul de masurare a ciferi octanice e acelasi pe Batranul Continent si in Lumea Noua, de aceea teintreb: 87de octane insemna cifra octanica 87?
"benzina de 87"?
pt ca noi aici rulam cu 95 in mod obisnuit si incercam sa trecem cate 98 sau 100(mai rara 100)...ideea de baza ai inteles-o tu...


oricine poate raspunde, iar daca prin asta se incalca regulile, astept MP
mersic mult
f1anatic
QUOTE(mihai58026)
waaaaaaaaaaaaaaay off topic, dar trebuie sa intreb!

f1anatic: nu cunosc daca sistemul de masurare a ciferi octanice e acelasi pe Batranul Continent si in Lumea Noua, de aceea teintreb: 87de octane insemna cifra octanica 87?
"benzina de 87"?
pt ca noi aici rulam cu 95 in mod obisnuit si incercam sa trecem cate 98 sau 100(mai rara 100)...ideea de baza ai inteles-o tu...


oricine poate raspunde, iar daca prin asta se incalca regulile, astept MP
mersic mult


The octane rating for gasoline is based on numbers obtained from a Waukesha Octane test engine, dating back to 1928. It tests the tendency to knock using a combination blend of heptane and isoctane. The scale used sets heptane at zero and isoctane at 100. So a 50/50 blend would have an octane of 50.

The tests are run using two different test conditions. One is called the Research Octane Method (RON) and the other the Motor Octane Method (MON). The RON test produces higher octane values than does the MON test.

The difference between the two numbers is called the fuel sensitivity and is usually about 10 points, depending on the specific fuel.

As a result, a fuel may have a RON of 98 while having a MON of 88. The average (RON+MON/2) is called the pump index or pump octane. The above fuel would be called a 93 octane in the US but it would be called a 98 octane elsewhere.
mihai58026
much obliged
:wave:
f1anatic
Deci noi folosim (MON + RON)/2 pe cind in €uro se foloseste numai RON
Marius43590
Citat de pe turbonator.com:
More Power
Are you looking for more power from your wheels? Whether you have a stock or aftermarket intake system, the Turbonator will add up to 35 horsepower to your vehicle.

Common, un chip tuning poate adauga 10%, traseele de aer parca in jur de 5%, un turbo pe motor aspirat 30-50%. Daca le pui pe toate astea nu stiu daca vei castiga 45-65% (probabil ca nu). Si costurile pe masura, un turbo pentru masina mea costa in romania in jur de 1500 euro.

Pana 35 cai numai de la asta... sa fim seriosi.... Frectie mai mare... gen teleshoping... nu stiu daca se poate!
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.