IPB

Welcome Guest ( Log In | Register )

Ajutor

This topic is about Ajutor, the author, Ionut95379, wrote about: Imi poate spune si mie cineva cum se regleaza cantitatea de aer/benzina din carburatorul de Dacie 1300. Ca am vazut pe mai multi regland dar nu pricep ... To read more just scroll down

 
Reply to this topicStart new topic
> Ajutor
Ionut95379
post Dec 24 2006, 06:58 PM
Post #1


novice
**

Group: Membri
Posts: 38
Joined: 22-December 06
From: Viseu de Sus (Maramures)
Member No.: 95.372



Imi poate spune si mie cineva cum se regleaza cantitatea de aer/benzina din carburatorul de Dacie 1300. Ca am vazut pe mai multi regland dar nu pricepeam ce fac ei; se tot uitau la gazele de evacuare. Trebuie sa aiba o culoare gazele evacuate sau cum? Multumesc anticipat :wave:
Go to the top of the page
 
+Quote Post
TLS-09
post Dec 24 2006, 07:50 PM
Post #2


specialist
******

Group: Membri
Posts: 1.471
Joined: 18-November 05
From: Timisoara (Timis)
Member No.: 61.358



Mai Ionute,spre rusine mea de cand am vandut Dacia (adica de cativa ani buni) am cam uitat cum tot surubaream la ea. Uitatul la toba avea rostul de a observa eventualul amestec prea bogat in benzina si poate mersul rotund (uneori se pune si plama inaintea tobei). Oricum mersul rotund il observi sau mai bine zis auzi si de langa motor.Gazele nu trebuie sa aibe culoare.
Asadar ai doua suruburi din care faci amestecul ( sint cele cu arc). Unul dintre ele regleaza cantitatea de benzina iar celalalat pe cea de aer.De regula surubul de aer se stringea la maxim si apoi se desuruba 2,5 ture. Dar asta pe vremea cand nu facea oricie SRL suruburi de reglaj, arcuri etc. Acuma nu te mai poti lua dupa asa ceva.
In principiu reglajul il faci cum ti-am zis din cele doua suruburi.
Verifici apoi sa mearga rotund, sa nu fie prea turat, sa nu scoata gaze la esapament si sa accelereze cursiv cand ii dai gaz( sa nu apara intreruperi).
Reglajul se face intotdeauna cu motorul incalzit la temperatura de functionare.


--------------------
Skoda Octavia I, 1.9 TDI
Go to the top of the page
 
+Quote Post
eugen93201
post Dec 25 2006, 09:50 AM
Post #3


sofer
***

Group: Membri
Posts: 69
Joined: 23-November 06
From: Arad (Arad)
Member No.: 93.194



Ionut, reglajul ralantiului se face cu motorul cald (obligatoriu : aprinderea pusa la punct !!! si filtru de aer curat). Te instalezi in dreapta capotei (nu in dreptul soferului) si la carburator cauti unde este prins cablul acceleratiei; deasupra si putin in dreapta vezi un surub care prin insurubare accelereaza (mareste turatia motorului). Cu acest surub (prin insurubare sau desurubare) trebuie sa aduci motorul la turatia de 800 rot/min. Te uiti putin mai jos si in stanga si cauti alt surub (de regula galben); rotesti acest surub intr-un sens sau altul pana la obtinerea unui regim maxim de turatie (auzi cum scade sau creste turatia), cu un mers uniform, dupa care cu primul surub reduci turatia la 800 rot/min. Dupa acest reglaj, motorul trebuie sa functioneze uniform, fara intreruperi la turatia de ralantiu, iar la accelarari bruste sa raspunda prompt si daca porneste usor - atunci te pot felicita ! Succes !!! si vreau s-o aud cum "toarce".


--------------------
Lada 1500
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Ionut95379
post Dec 25 2006, 11:06 AM
Post #4


novice
**

Group: Membri
Posts: 38
Joined: 22-December 06
From: Viseu de Sus (Maramures)
Member No.: 95.372



Multumesc mult pentru indicatii si sper sa reusesc. :cheers:
Go to the top of the page
 
+Quote Post
eugen93201
post Dec 27 2006, 07:58 PM
Post #5


sofer
***

Group: Membri
Posts: 69
Joined: 23-November 06
From: Arad (Arad)
Member No.: 93.194



Ionut, reglajul ralantiului se face numai la un carburator care are nivelul benzinei in camera de nivel constant reglata (curba plutitorului trebuie sa fie de 7,5 mm), jicloare curate (nu curatate cu sarma !!!), cui ponto bun.
Amestecul mai sarac decat cel normal poate reduce consumul de benzina, dar excesul de aer poate provoca incalzirea motorului, mersul neregulat, rateuri in carburator, detonatii. "Aerul fals" adaugat la cantitatea de aer strict dozata de carburator, are ca rezultat deteriorarea functionarii stabile a motorului la ralanti si cresterea consumului. Amestecul mai bogat decat cel normal afecteaza consumul, produce arderi neuniforme, rateuri in teava de esapament; ancrasarea camerelor de ardere ale motorului se va face mai rapid, se va consuma mai mult combustibil si se va dilua uleiul din baie.
Amestecul normal : un motor Dacia 1300 consuma la ralanti in timp de 30 de minute 195 g de benzina.


--------------------
Lada 1500
Go to the top of the page
 
+Quote Post

Reply to this topicStart new topic
Tags
No Tag inserted yet

1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:

 



RSS Lo-Fi Version Time is now: 11th May 2024 - 08:11 PM