Disc de frana inrosit |
This topic is about Disc de frana inrosit, the author, Andrei53842, wrote about: Am un Opel Vectra A din 91 si mergeam prin afara orasului cam cu vreo 100 km/h. Pe la curbe mai franam si deodata a inceput sa miroase a ars...am ince ... To read more just scroll down
Disc de frana inrosit |
Sep 28 2005, 10:19 AM
Post
#1
|
|
novice Group: Membri Posts: 27 Joined: 21-August 05 From: Iasi (Iasi) Member No.: 53.835 |
-------------------- Opel Vectra A 1.8i C18NZ, '91, 90 HP
|
|
|
Sep 28 2005, 10:50 AM
Post
#2
|
|
sofer Group: Membri Posts: 59 Joined: 19-May 05 From: Bucuresti Member No.: 47.246 |
nu simteai ca merge infranata masina...?
-------------------- Astra G - Y20DTH
|
|
|
Sep 28 2005, 10:53 AM
Post
#3
|
|
specialist Group: Membri Posts: 2.462 Joined: 11-September 05 From: Bucuresti Member No.: 55.496 |
daca nu scoate nici un scartait urat inseamna ca mai ai inca placut. in linie dreapta se inroseste? daca nu inseamna ca ai mers prea mult cu piciorul pe frana si s-au incins discurile mai ales ca nu cred ca sunt ventilate. si eu am patit acelasi lucru la primul meu drum la munte dupa ce am luat carnetul. incearca sa folsesti frana de motor
|
|
|
Sep 28 2005, 11:19 AM
Post
#4
|
|
novice Group: Membri Posts: 27 Joined: 21-August 05 From: Iasi (Iasi) Member No.: 53.835 |
-------------------- Opel Vectra A 1.8i C18NZ, '91, 90 HP
|
|
|
Sep 28 2005, 01:11 PM
Post
#5
|
|
specialist Group: Membri Posts: 2.462 Joined: 11-September 05 From: Bucuresti Member No.: 55.496 |
|
|
|
Sep 28 2005, 04:45 PM
Post
#6
|
|
novice Group: Membri Posts: 46 Joined: 7-May 05 From: Bucuresti Member No.: 46.208 |
Sfat: scoate masina din viteza si incearca sa o impingi .Daca se impinge greu e clar ca s-au blocat pistonasele,cel mai probabil pe spate unde ai tamburi din cate stiu.O cauza a blocarii lor: mergi foarte rar cu masina sau ti s-au tocit foarte mult placutele sau sabotii ceea ce duce la o cursa mai mare a pistonaselor decat cea obisnuita.Pistonasele sunt "rodate" pt o cursa corespunzatoare placutelor cu uzura medie. In cazul in care placutele au uzura foarte mare,pistonasele ies mai mult din etrier si 'agatza' astfel incat nu mai revin la pozitia initiala si ramane frana blocata.
-------------------- Opel Senator 2.5 E 136HP
|
|
|
Oct 1 2005, 04:01 PM
Post
#7
|
|
THE GODFATHER Group: Membri Posts: 3.845 Joined: 8-August 04 From: Timisoara Member No.: 30.528 |
Na io inca asa ceva n-am mai auzit!!!!! Discuri de frana incandescente.....la Vectra din '91....da' unde suntem, la Formula 1? Acolo da, discurile se inrosesc pt. 1-2 secunde, dar asta doar IN MOMENTUL decelerarilor (franarii) de la viteze f. mari, dar de unde si pana unde tu ai oprit masina, te-ai dat jos, te-ai dus la roata sa te uiti si discul inca era incandescent???? :bash: Poate o sa zici c-a si stat asa inrosit vreo 5 minute Sincer, mie mi-e cam greu sa inghit treaba asta, dar sa mai asteptam si alte pareri....
@Alex: omu zicea de discuri (care sunt cel mai probabil pe fata) si tu zici de tamburi (care is pe spate).....ce legatura au una cu alta? Defectul e la tamburi si se inrosesc discurile pe fata??? ....treaba cu instalatia de frana defecta (placute blocate, masina infranata) se poate intampla, dar chiar sa stea discul ala asa inrosit cateva secunde bune.....sa fim putin seriosi.... SF!!! Hai ca mai vorbim! Hai pa ALEX -------------------- VW Passat 1.9 TDI sedan 155 CP / 378 Nm pe dyno
>>> RACING IS IN MY BLOOD <<< (dar nu cu Passat-ul) "Cei cu adevarat cunoscatori, nu vor putea uita faptul ca, masinile bune, fiabile si mai ales corecte fata de client, la banii platiti pt. ele, nu se mai fac din 2004 la 95% din brandurile lumii" (by DORU, 2009) |
|
|
Oct 2 2005, 01:33 PM
Post
#8
|
|
novice Group: Membri Posts: 46 Joined: 7-May 05 From: Bucuresti Member No.: 46.208 |
QUOTE(Alexandru30535) Na io inca asa ceva n-am mai auzit!!!!! Discuri de frana incandescente.....la Vectra din '91....da' unde suntem, la Formula 1? Acolo da, discurile se inrosesc pt. 1-2 secunde, dar asta doar IN MOMENTUL decelerarilor (franarii) de la viteze f. mari, dar de unde si pana unde tu ai oprit masina, te-ai dat jos, te-ai dus la roata sa te uiti si discul inca era incandescent???? :bash: Poate o sa zici c-a si stat asa inrosit vreo 5 minute Sincer, mie mi-e cam greu sa inghit treaba asta, dar sa mai asteptam si alte pareri....
@Alex: omu zicea de discuri (care sunt cel mai probabil pe fata) si tu zici de tamburi (care is pe spate).....ce legatura au una cu alta? Defectul e la tamburi si se inrosesc discurile pe fata??? ....treaba cu instalatia de frana defecta (placute blocate, masina infranata) se poate intampla, dar chiar sa stea discul ala asa inrosit cateva secunde bune.....sa fim putin seriosi.... SF!!! Hai ca mai vorbim! Hai pa ALEX citeste mai cu atentie ce am postat si o sa-ti dai seama ca nu era vorba numai de tamburi.eu am vrut sa zic ca in cele mai multe cazuri tamburii raman blocati. oricum eu i-am dat omului o posibila cauza a problemei lui,cu argumente tehnice. -------------------- Opel Senator 2.5 E 136HP
|
|
|
Oct 2 2005, 05:44 PM
Post
#9
|
|
specialist Group: Membri Posts: 1.060 Joined: 28-June 05 From: vecin cu Obama Member No.: 49.917 |
[quote="Alexandru30535"]Na io inca asa ceva n-am mai auzit!!!!! Discuri de frana incandescente.....la Vectra din '91....da' unde suntem, la Formula 1? Acolo da, discurile se inrosesc pt. 1-2 secunde, La formula 1 discurile nu sunt din otel si sa stii ca franele bolizilor lucreaza mai bine cand sunt calde discurile. Este chiar invers ca si la masinile normale cu discuri de otel, aici franeaza mai bine cand discurile sunt reci.
-------------------- The world contains a lot of awfully fast drivers.
And a few good ones, too. |
|
|
Oct 2 2005, 07:31 PM
Post
#10
|
|
THE GODFATHER Group: Membri Posts: 3.845 Joined: 8-August 04 From: Timisoara Member No.: 30.528 |
QUOTE(Alex46215) Daca se impinge greu e clar ca s-au blocat pistonasele,cel mai probabil pe spate unde ai tamburi din cate stiu.
.....sorry Alex, dar atunci exprimarea ta n-a fost prea buna, fiindca din cuvintele tale a reiesit altceva.....ma rog, sa trecem peste asta.... :brilsmurf: @Otto: "lectia" ta despre frane o stiam si eu din copilarie, dar pe mine inca tot nu m-a lamurit nimeni cum e posibila faza descrisa de Andrei.... :bash: Poate sare cineva c-o explicatie plauzibila....mai asteptam!!! Vorbeamos ALEX -------------------- VW Passat 1.9 TDI sedan 155 CP / 378 Nm pe dyno
>>> RACING IS IN MY BLOOD <<< (dar nu cu Passat-ul) "Cei cu adevarat cunoscatori, nu vor putea uita faptul ca, masinile bune, fiabile si mai ales corecte fata de client, la banii platiti pt. ele, nu se mai fac din 2004 la 95% din brandurile lumii" (by DORU, 2009) |
|
|
Oct 2 2005, 11:03 PM
Post
#11
|
|
sofer profesionist Group: Membri Posts: 148 Joined: 27-August 04 From: Bucuresti Member No.: 31.463 |
hai ca-ti dau eu o explicatie. Stii sunt multi care vopsesc tamburii, e acum s-a intamplat invers a vopsit in Rosu"ferrari" discurile.
-------------------- Daewoo Nubira '99 1,6 16v
Opel kadet 86 16, d Mazda 323 1,5 Dacia 1310 |
|
|
Oct 2 2005, 11:32 PM
Post
#12
|
|
THE GODFATHER Group: Membri Posts: 3.845 Joined: 8-August 04 From: Timisoara Member No.: 30.528 |
:coolspeak: :coolspeak: :coolspeak: :clapping: ..... asta da explicatie.... uite la asta nici nu m-am gandit :ewpu: Bine ca nu le-a vopsit verde (ca tamburii si etrierele mele), ca atunci zicea ca s-au copt :peacefingers: Acuma pe bune, chestia asta chiar m-a facut curios, asa c-o sa mai intreb si io pe-aici sa vad daca o mai auzit careva asa o grozavenie!!!! Mai vorbim!
Hai pa ALEX -------------------- VW Passat 1.9 TDI sedan 155 CP / 378 Nm pe dyno
>>> RACING IS IN MY BLOOD <<< (dar nu cu Passat-ul) "Cei cu adevarat cunoscatori, nu vor putea uita faptul ca, masinile bune, fiabile si mai ales corecte fata de client, la banii platiti pt. ele, nu se mai fac din 2004 la 95% din brandurile lumii" (by DORU, 2009) |
|
|
Oct 3 2005, 10:10 PM
Post
#13
|
|
novice Group: Membri Posts: 27 Joined: 21-August 05 From: Iasi (Iasi) Member No.: 53.835 |
Deci nu va mint ma. Discurile (de pe fata) erau rosii aprins incat s-au incalzit si jantele, nici nu puteam tine mana pe ele ca frigeau. Si dupa ce am oprit am mai stat vreo 5 min sa se raceasca si dupa am pornit.
Si mai am o problema...cand apas brusc acceleratia..motoru trepideaza de parca s-ar ineca, asta la treptele 2,3 si cand o fortez sa urce la deal -------------------- Opel Vectra A 1.8i C18NZ, '91, 90 HP
|
|
|
Oct 4 2005, 09:32 AM
Post
#14
|
|
Guest Star Group: Membri Posts: 1.453 Joined: 1-April 04 From: Bucuresti Member No.: 23.282 |
se muta la service
-------------------- Suzuki Sx4 1.6 4WD - 2008, Aprilia SR50 Factory - 2008, Subaru Legacy 2.0D - 2008
|
|
|
Oct 4 2005, 11:05 AM
Post
#15
|
|
sofer profesionist Group: Membri Posts: 133 Joined: 11-August 05 From: Shenzhen (China) Member No.: 53.035 |
Poate ca omul exagereaza un pic cu "culoarea" discurilor, dar sa stiti ca e o problema destul de intalnita cand uzura placutelor e destul de pronuntata. Am aflat-o pe propria-mi piele chiar saptamana trecuta, la service. Am un Mondeo din 2001 si in urma cu o saptamana, la un drum mai lung, vreo 300 Km, la un moment dat am simtit ca masina nu mai are putere, scartzia ceva enervant si am oprit. Din rotile din spate iesea fum, da fum. erau incinse discurile de frana. I fine, am ajuns la service, mi-au schimbat placutele si totul e ok acuma, desi putea fi mai rau, se poate distruge rulmentul de la incalzire excesiva, se evapora vaselina din el. Sfatul meu e fuga la un service si vazut care-i treaba, eventual schimbat placute sau poate chiar si discuri.
Multa bafta. |
|
|
Oct 4 2005, 10:35 PM
Post
#16
|
|
sofer profesionist Group: Membri Posts: 148 Joined: 27-August 04 From: Bucuresti Member No.: 31.463 |
ma nu a zis nimeni ca nu se incalzesc, ca mai toti am patit asta. Io de exemplu dupa o raita printre blocuri, tocmai modificasem ceva la motor, m-am dus la spalatorie si cand a pus furtunul pe roti a iesit fum, dar nici vorba de inrosit sau chestii dastea, astea se pot zice pe postul ala de tv SciFi. ca acolo te crede lumea dar nu aici )
-------------------- Daewoo Nubira '99 1,6 16v
Opel kadet 86 16, d Mazda 323 1,5 Dacia 1310 |
|
|
Oct 4 2005, 10:41 PM
Post
#17
|
|
novice Group: Membri Posts: 27 Joined: 21-August 05 From: Iasi (Iasi) Member No.: 53.835 |
Ma robert constantin31470 tu crezi ce vrei. Eu un singur lucru iti spun: nu intru pe forumuri sa postez aiurea doar ca sa ma bag in seama si nu relatez "povesti pescaresti" .
-------------------- Opel Vectra A 1.8i C18NZ, '91, 90 HP
|
|
|
Oct 5 2005, 09:27 AM
Post
#18
|
|
specialist Group: Moderator Posts: 13.667 Joined: 30-June 04 From: Europa Member No.: 28.666 |
Daca ai franele blocate, chiar si imperceptibil, se pot incalzi serios de tot.
Iar daca mai treci si printr-o balta cu discurile incinse s-ar putea sa isi piarda planeitatea si sa trebuiasca sa fie schimbate. -------------------- Scuter 108cc... benzina, automat
|
|
|
Oct 5 2005, 09:56 PM
Post
#19
|
|
sofer profesionist Group: Membri Posts: 148 Joined: 27-August 04 From: Bucuresti Member No.: 31.463 |
peste catva timp dupa ce ma documentez bine o sa vin cu argumente stiintifice, in legatura cu temperatura de topire etc sa iti demonstrez ca e fff, greu sa faci asta.
-------------------- Daewoo Nubira '99 1,6 16v
Opel kadet 86 16, d Mazda 323 1,5 Dacia 1310 |
|
|
Oct 6 2005, 08:55 AM
Post
#20
|
|
novice Group: Membri Posts: 27 Joined: 21-August 05 From: Iasi (Iasi) Member No.: 53.835 |
Ma..nu am zis ca erau topite...am zis ca erau rosii de parca erau topite.
Ca daca erau topite nu mai mergeam eu cu masina -------------------- Opel Vectra A 1.8i C18NZ, '91, 90 HP
|
|
|
Lo-Fi Version | Time is now: 13th May 2024 - 10:32 AM |