IPB

Welcome Guest ( Log In | Register )

becul la ulei bată-l vina!

This topic is about becul la ulei bată-l vina!, the author, stefan48077, wrote about: Salutare, sunt nou pe forumul asta si mi-ar prinde bine o parere (cat mai avizata eventual :angel: ) Am un focus disel de 90 cp, 125.ooo km, nu mi-a f ... To read more just scroll down

 
Reply to this topicStart new topic
> becul la ulei bată-l vina!
stefan48077
post Jun 1 2005, 01:40 AM
Post #1


perioada de proba


Group: Membri
Posts: 6
Joined: 31-May 05
From: Bucuresti
Member No.: 48.070



Salutare, sunt nou pe forumul asta si mi-ar prinde bine o parere (cat mai avizata eventual :angel: )

Am un focus disel de 90 cp, 125.ooo km, nu mi-a facut nici un fel de pb, nu manca ulei, nu fumega, nimic...a venit vremea unei revizii
Am facut revizia la masina si am inlocuit printre altele uleiul și filtrul de ulei.
Am bagat acelasi tip de ulei (mobil 5w30 semisintetic special pt ford) ca inainte de schimb si filtru Mahle (aveam filtru Motorcraft inainte de a-l schimba). Imediat dupa schimbul de ulei am observat ca se stinge mai tarziu un pic becul de la ulei, adica inainte se stingea imediat dupa/sau in timp ce dadeam la demaror iar acum dureaza 2-3 sec pana se stinge, iar in timpul asta - până se stinge - parca și zgomotul motorului este altfel, mai "metalic".

Care sa fie explicatia? Sa fie de la filtru? Sa fie de la ulei? Ca doar nu crapa pompa asa dintr-o data, taman cand faceam eu schimbul la ulei!!!
Ce imi recomandati sa fac in continuare?
...Eu ma gandesc sa schimb uleiul ( am facut deja cam 5000 km cu el) - eventual schimb si marca, am vazut ca si Aral si BP si Valvoline fac uleiuri cu specificatia aia pt Ford. Dat fiind ca vine vara si merg mai mult prin oras as putea chiar sa pun un 5W40 (eventual full-sintetic?).
O sa schimb si filtrul cu unul Motorcraft (astia fac consumabilele "originale" la Ford, de la baterii si becuri pana la bujii si placute de frana, filtre, etc).
Sa fac si un "engine flush" - solutie din aia de se pune in ulei inainte de schimb ca sa curete si elimine depozite etc...????
Alte sugestii?

Cand s-a facut schimbul de ulei eram langa mecanic si a pus exact cat trebuia cu cartea masinii in fata. Imediat dupa schimb am pornit motorul l-am lasat sa merga vreo 5 min, l-am oprit am asteptat - nivel normal. Am ajuns acasa, asteptat, verificat, nivel normal
La vreo 2 sapt de la schimbul de ulei am verificat nivelul la ulei pe joja si surpriza....era peste nivel, cu putin (vreo 2-3 mm), dar peste nivel - si am verificat de mai multe ori, in locuri diferite, perfect orizontal. M-am panicat putin si m-am dus la o benzinarie care are instalatie din aia de scos uleiul pe la joja si am tras cam 200-250 ml ulei.
De atunci verific la 2-3 zile nivelul la ulei si nu au mai fost pb. Am corelat chestia cu nivelul crescut la ulei cu un episod de "forja" ca la carte pe care l-am administrat saracului motoras - ma grabeam taaaare rau si am mers cam 20-25 min cu pedala la fund numa in 180-190 km/h a stat saracul. Poate sa fie vreo legatura cu chestia asta? Am "dat tare " si alta data in el si nu a zis nici pas...

Astept parerile vostre si sper sa nu va fi plictisit cu postul meu.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Eugen OmegaFan
post Jun 1 2005, 05:49 AM
Post #2


sofer
***

Group: Membri
Posts: 78
Joined: 14-December 04
From: Oradea
Member No.: 37.174



Salut,
Sa incepem cu inceputul. Faptul ca mecanicul a pus exact cantitatea de ulei in motor, dar ulterior indica mai mult pe joja insa dupa ce ai scos 250 gr. ulei indica bine si nu s-a mai modificat poate avea 2 cauze: ori nu s-a scos intraga cantitate de ulei din motor, ori filtrul care a fost montat are alta capacitate decat cel original (mai mica)
Cei care comercializeaza consumabile iau datele din cataloage. In catalog este posibil sa apara ca echivalent filtru Mahle in loc de Motorcraft. Filtrul corespunde la filet, pas de infiletare si dimensiunea suprafetii de contact insa este posibil sa nu aiba acelasi volum. In aceasta situatie la schimbul de ulei poate intra mai mult sau mai putin ulei decat este prevazut in carte.
Iti recomand sa folosesti ceea ce indica producatorul si nu echivalenti pt ca preturile sunt aproximativ egale.
A doua problema cu presiunea de ulei. Faptul ca becul martor al presiunii de ulei se stinge mai greu decand ai schimbat uleiul, poate avea din nou mai multe cauze: pompa de ulei nu mai functioneaza corespunzator, s-a folosit alt ulei decat cel recomandat, uzuri premature la cuzineti sau axul cu came, sau o alta cauza poate fi filtrul de ulei.
Cred ca la masina ta din cate ai spus aceasta este cauza. Incearca sa schimbi filtrul de ulei si dupa aceea vezi rezultatul. Oricum nu este recomandat sa circuli asa, cu acel zgomot metalic la pornire. Asta arata ca piesele in frictiune nu au ungere pe moment si ... e de rau in timp. Succes!!!
Go to the top of the page
 
+Quote Post
ionut35955
post Jun 1 2005, 07:50 AM
Post #3


sofer
***

Group: Membri
Posts: 52
Joined: 17-November 04
From: Buzau (Buzau)
Member No.: 35.948



Si mie mi se intampla la fel.Eu bag ulei Valvoline 5 W 40 full sintetic si am facut 8000 km cu el.Cred ca e din cauza filtrului care nu e Motorcraft...


--------------------
Ford focus 1.8 Tddi 90 CP/Audi A 4 1.9 TDI 131 CP
Go to the top of the page
 
+Quote Post
stefan48077
post Jun 2 2005, 08:13 AM
Post #4


perioada de proba


Group: Membri
Posts: 6
Joined: 31-May 05
From: Bucuresti
Member No.: 48.070



Multumesc de raspunsuri...

In cartea masinii zice asa:
QUOTE
Ford recomanda utilizarea uleiurilor Ford/Motorcraft Formula E 5W30.Motorul a fost proiectat pentru a folosi acest ulei. Pentru o functionare optima, acest ulei va fi folosit tot timpul. Alte uleiuri alternative sunt cele cu vascozitate SAE 5w30 conform specificatiilor Ford WSS-M2C913-A.......
Daca nu gasiti ulei cu aceste specificatii va trebui sa utilizati uleiuri cu vascozitatea SAE 5w30, 10w40, 5w40 in functie de temperatura exterioara si indeplinind spec. ACEA A1/B1 sau A3/B3. Utilizarea acestor uleiuri poate duce la reducera performantelor autovehiculului si crestererea emisiilor de gaze de esapament

Inainte de schimb am avut MObil Super FE 5w30 (special pt ford, cu specificatiile de mai sus, din textul citat) si am facut schimbul tot cu ulei din asta, singurul lucru diferit a fost filtrul de ulei. Problema cu becul care se stinge cu intarziere a aparut imediat dupa schimbul de ulei si nu pot sa cred ca instantaneu a crapat ceva in motor taman cand am schimbat uleiul....Daca era expresia unei uzuri normale ar fi aparut in timp si ar fi crescut progresiv.
Uleiul l-am luat de la un importator direct dar cine stie blush.gif

Ce ziceti de motor-flush-ul ala? Eu credeam ca e ceva inofensiv....ca doar nu e un aditiv ceva care se lasa in motor mii de km....MOtor flush-ul asta se lasa 5 min in motor inainte de schimb si se goleste odata cu uleiul uzat...Chiar e de evitat?
Ma gandeam ca nu e rau sa mai dau afara din depozite, etc mai ales daca bag un ulei 5w40 full-sintetic dupa unul semisintetic....

Numai bine!
Go to the top of the page
 
+Quote Post
stefan48077
post Jul 3 2005, 02:49 PM
Post #5


perioada de proba


Group: Membri
Posts: 6
Joined: 31-May 05
From: Bucuresti
Member No.: 48.070



Stiti becul ala de la ulei, ala mic rosu care se stinge greu....
Ei bine ...nu era tac'su daca asta va asteptati sa va spun dar s-a rezolvat...acu se stinge imediat.

Rezolvarea?...simplu - era de la filtru de ulei asa cum am banuit.
Am schimbat uleiul (acelasi tip de ulei) si filtrele insa de data asta m-am dus la Ford si am luat filtru de la ei (Motorcraft). Rezultatul - becul se stinge aproape instantaneu. So - never Mahle/Knecht!!!!
Numa bine'!
Go to the top of the page
 
+Quote Post

Reply to this topicStart new topic
Tags
No Tag inserted yet

1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:

 



RSS Lo-Fi Version Time is now: 27th April 2024 - 05:10 PM