IPB

Welcome Guest ( Log In | Register )

Scartaie rulmentul de presiune la 23.000km

This topic is about Scartaie rulmentul de presiune la 23.000km, the author, GrandePunto, wrote about: In primul rand salutare tuturor. Din pacate primul meu post este in aria tehnica. Problema descrisa mai jos m-a adus aici. Luni seara in drum spre cas ... To read more just scroll down

 
Reply to this topicStart new topic
> Scartaie rulmentul de presiune la 23.000km, Garantie sau nu?
GrandePunto
post Dec 10 2008, 12:06 PM
Post #1


sofer incepator
*

Group: Membri
Posts: 16
Joined: 10-December 08
From: Bucuresti
Member No.: 118.732



In primul rand salutare tuturor.
Din pacate primul meu post este in aria tehnica. Problema descrisa mai jos m-a adus aici.

Luni seara in drum spre casa aud un scartait strident, intrerupt, in ritmul turatiei motorului. A tot facut asa masina vreo 20 de minute apoi s-a diminuat dar tot exista. Ieri am fost in service la Autoitalia(unde scartaitul era din nou strident) si dupa ce au dat cureaua de accesorii jos si au repornit motorul au constat ca nu este de la nici o rola ci de la rulmentul de presiune al ambreiajului.
Verdict/propunere: schimbarea intregului set de ambreiaj ca asa vine la set, 530 lei kit-ul si 400 lei manopera deci un total de 930 lei suportat de client pentru ca ambreiajul se incadreaza in categoria consumabile care nu fac obiectul garantiei. Mi-au aratat scris in carnetul de garantie faptul ca nu sunt acoperite consumabilele si ca mecanismul ambreiaj este pe lista de consumabile.

Acum am si eu niste nelamuriri. De ce un rulment e consumabil? De ce nu s-a pus problema ca si o consumabila poate avea defect de fabricatie? De ce ma obliga sa schimb tot kit-ul?
Sunt de acord ca materialul de contact de pe discul de ambreiaj e consumabil si se poate uza prematur in urma unei utilizari necorespunzatoare dar din ce cauze se poate uza prematur rulmentul de presiune? De ce simptomul este un scartait strident si nu bate/clantane cum se intampla de obicei cu un rulment uzat?

Mentionez faptul ca nu obisnuiesc sa sprijin piciorul pe pedala de ambreiaj, nu tin ambreiajul apasat la semafor si nici nu fac raliu cu masina.
Astept sfaturi si pareri. Multumesc!

P.S.: Masina e Fiat Grande Punto 1.3 MultiJet 75cp(23.000km parcursi) si in afara de scartait masina merge absolut normal - intra usor in viteze, cupleaza decupleaza normal, trage normal. Scartaitul are 3 faze - strident, discret si inexistent( adica nu scartaie tot timpul) si atunci cand scartaie o face indiferent daca apas ambreiajul sau nu; inclusiv in mers - ritmul scartaitului se accelereaza odata cu cresterea turatiei motorului.


--------------------
Fiat Grande Punto, 1.3Multijet, 75cp.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
DORU
post Dec 10 2008, 03:28 PM
Post #2


Super Moderator
******

Group: Moderator
Posts: 7.921
Joined: 11-November 02
From: ORADEA
Member No.: 7.754



Salut.

Am sa incerc sa te ajut, dar vreau sa stii ca problema tb impartita in doua mai mici si anume:

- rulmentul de presiune este o piesa consumabila, ce nu se poate reconditiona, ci doar schimba cu o piesa echivalente noua. In mod normal, ar trebui sa poti schimba oricare din componentele ambreiajului SEPARAT: rulment presiune, placa presiune sau disc ambreiaj. Nu-mi dau seama de ce la Fiat sa nu se poata la fel, precum la grupul VAG.
- indiferent de detaliile tehnice, nu stiu si nu pot sa-mi dau cu parerea care sunt procedurile dupa care lucreaza Auto Italia / Perugia... de aceea contractul semnat la livrare e sfant, citeste cu atentie ce stipuleaza.

Bafta !


--------------------


OCTAVIA 1.8T 4X4 - Powered by Dimsport, Milotec, Forge, EBC and Ferodo Racing !

Detalii despre masina mea si Skoda in general pe FORUMUL SKODA-CLUB !

Uneori Dumnezeu ne taie craca de sub picioare ca sa ne aducem aminte ca putem zbura.

"What makes you wise in life is not the success, it's when you go down and come back"
Go to the top of the page
 
+Quote Post
James Kilowatt
post Dec 10 2008, 10:40 PM
Post #3


specialist
******

Group: Moderator
Posts: 13.311
Joined: 30-June 04
From: Bruxelles (Belgia)
Member No.: 28.666



Orice piesa trebuie sa fie acoperita de garantie pentru viciu de fabricatie, chiar si cele consumabile. Daca s-a dus datorita uzurii e una, daca s-a dus pentru ca a fost neconform trebuie sa fie acoperit de garantie.
Magariile astea in service exista doar in Ro...


--------------------
Skoda Superb 1.8 TSI ~200CP
Scuter 49cc... benzina
Go to the top of the page
 
+Quote Post
GrandePunto
post Dec 11 2008, 11:30 AM
Post #4


sofer incepator
*

Group: Membri
Posts: 16
Joined: 10-December 08
From: Bucuresti
Member No.: 118.732



QUOTE (James Kilowatt @ Dec 10 2008, 10:40 PM) *
Orice piesa trebuie sa fie acoperita de garantie pentru viciu de fabricatie, chiar si cele consumabile.


Exact de aceeasi parere sunt si eu. Cum s-ar putea uza pana la asemenea stadiu un rulment de presiune in 23.000km? Presupun ca ar trebui sa existe o durata minima si una medie de utilizare a unui kit de ambreiaj. Daca in 23.000 km s-a dus rulmentul de presiune consider ca ar fi normal sa se faca o investigatie amanuntita si apoi sa se dea un verdict daca e o uzura datorata proastei exploatari sau unui defect de fabricatie. Dar cei de la Autoitalia au spus direct ca mecanismul ambreiajului este considerat consumabil si nu se inlocuieste pe garantie. Au mai zis ca daca masina ar fi avut 2-3 mii de km l-ar fi schimbat dar deja masina are peste 20.000 si au spus-o ca si cum 20.000 km ar fi hoho multi...


--------------------
Fiat Grande Punto, 1.3Multijet, 75cp.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Alex-F1
post Dec 11 2008, 11:08 PM
Post #5


THE GODFATHER
******

Group: Membri
Posts: 3.845
Joined: 8-August 04
From: Timisoara
Member No.: 30.528



Pai da.....materialele astea, bate-le vina.....tot mai proaste, iar unele piese sunt facute din materiale atat de proaste, ca-ti vine sa le bagi undeva alora care au avut ideea de-a confectiona respectiva piesa din respectivul material/aliaj!!! verymad.gif Pai un singur exemplu imi vine in minte acuma: discuri de frana terminate (deci care necesita inlocuire imediata) la 50 - 70 mii km la masini de masini (Ford, VW, Renault etc)!!! blink.gif Pai din ce materialu lu peste erau facute frate discurile alea??? Ca si discurile batranei Dacii 1300 tineau mai mult.....muuuult mai mult..... confused.gif Deh, cum spuneam si cu alte ocazii, societate de consum.....care va sa zica.....cum ar veni..... teehee.gif Io in locul tau as merge pe principiul "nu renuntam fara lupta", m-as tine tare pe pozitie si-as face atata scandal + amenintari, pana mi-ar inlocui aia rulmentul pe garantie..... starwars.gif Bafta maxima si nu te lasa, rupe-le fashu..... devil.gif biggrin.gif


--------------------
VW Passat 1.9 TDI sedan 155 CP / 378 Nm pe dyno

>>> RACING IS IN MY BLOOD <<< (dar nu cu Passat-ul)

"Cei cu adevarat cunoscatori, nu vor putea uita faptul ca, masinile bune, fiabile si mai ales corecte fata de client, la banii platiti pt. ele, nu se mai fac din 2004 la 95% din brandurile lumii" (by DORU, 2009)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
GrandePunto
post Dec 12 2008, 11:41 AM
Post #6


sofer incepator
*

Group: Membri
Posts: 16
Joined: 10-December 08
From: Bucuresti
Member No.: 118.732



Nu m-am lasat si nici nu am de gand sa ma las. Am vb cu agentul de vanzari de la care am cumparat masina si m-a indrumat catre departamentul tehnic unde am si vb. Domnul de acolo incerca sa ma convinga de acelasi lucru - ca nu se schimba pe garantie. Eu i-am tot explicat ca nu cred ca este normal pana ce ei nu desfac sa vada ce este acolo si pana nu imi pot demonstra ca acel rulment este stricat din vina mea. Pana la urma m-a rugat sa-i scriu toate cele pe mail si o sa-mi dea un raspuns. Am scris ieri mail-ul dar pana acum nu am primit raspuns. Astept replica sa vad care e pasul urmator. Momentan masina merge asa ca timp mai am.


--------------------
Fiat Grande Punto, 1.3Multijet, 75cp.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
GrandePunto
post Dec 12 2008, 12:38 PM
Post #7


sofer incepator
*

Group: Membri
Posts: 16
Joined: 10-December 08
From: Bucuresti
Member No.: 118.732



Am primit urmatorul raspuns:

Va multumesc pentru amabilitatea de care ati dat dovada descriindu-mi in amanunt problema cu care v-ati confruntat.

Din pacate, defectiunea aparuta la rulmentul de presiune prezinta caracteristicile clare ale unei defectiuni provocate de o utilizare necorespunzatoare (rularea masinii su piciorul stang sprijinit pe poedala de ambreiaj, tinerea pedalei de mabreiaj apasata la semafor, etc).

AutoItalia este deschisa la orice demers pe care dumneavoastra doriti sa-l intreprindeti, inclusiv participarea la o expertiza facuta de catre un tert. In aceste conditii, in prezenta unei persoane desemnate de catre AutoItalia service, se poate recurge la demontarea ambreiajului si solicitarea unei pareri avizate, cu specificatia ca, in cazul probabil in care se dovedeste ca defectiunea este consecinta utilizarii necorespunzatoare, dumneavoastra veti cel care va suporta costul de demontare/montare precum si costurile aferemnte expertizei tehnice.



Pentru alte informatii va ramanem in continuare la dispozitie.



--------------------
Fiat Grande Punto, 1.3Multijet, 75cp.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
DORU
post Dec 12 2008, 12:51 PM
Post #8


Super Moderator
******

Group: Moderator
Posts: 7.921
Joined: 11-November 02
From: ORADEA
Member No.: 7.754



Recunosc stilul oficial din grupul VAG prin vocea intai PoRo.
Eu unul - daca as sti ca nu sunt cauza defectarii prin utilizare necorespunzatoare - as apela la o constatare si diagnosticare in service.
Aaa, si as scrie o scrisoare oficiala produatorului direct !


--------------------


OCTAVIA 1.8T 4X4 - Powered by Dimsport, Milotec, Forge, EBC and Ferodo Racing !

Detalii despre masina mea si Skoda in general pe FORUMUL SKODA-CLUB !

Uneori Dumnezeu ne taie craca de sub picioare ca sa ne aducem aminte ca putem zbura.

"What makes you wise in life is not the success, it's when you go down and come back"
Go to the top of the page
 
+Quote Post
GrandePunto
post Dec 12 2008, 12:55 PM
Post #9


sofer incepator
*

Group: Membri
Posts: 16
Joined: 10-December 08
From: Bucuresti
Member No.: 118.732



QUOTE (DORU @ Dec 12 2008, 12:51 PM) *
Eu unul - daca as sti ca nu sunt cauza defectarii prin utilizare necorespunzatoare - as apela la o constatare si diagnosticare in service.
Aaa, si as scrie o scrisoare oficiala produatorului direct !

Problema e ca acea constatare trebuie facuta in service-ul lor si ma pot aburi cum vor ei.
Tocmai ma pregateam sa contactezun traducator in italiana dar nu stiu cat poate interveni producatorul in rezolvare problemei, mai ales ca teoretic producatoarul este cel care trebuie sa suporte costurile reparatiei.

Si stiu ca ca defectiunea nu este din cauza mea. Mi-au trecut multe masini prin piciorul stang si am fost invatat inca dinainte sa am permis de conducere sa nu abuzez de ambreiaj si ca acea pedala nu e punct de sprijin.
Oare OPC are oameni calificati care sa fie in masura sa analizeze ceea ce se vagasi acolo dupa desfacerea ambreiajului?

This post has been edited by GrandePunto: Dec 12 2008, 01:00 PM


--------------------
Fiat Grande Punto, 1.3Multijet, 75cp.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
DORU
post Dec 12 2008, 02:51 PM
Post #10


Super Moderator
******

Group: Moderator
Posts: 7.921
Joined: 11-November 02
From: ORADEA
Member No.: 7.754



Ma indoiesc, vor apela la un evaluator/constatator terta parte.

Eu zic sa scrii la producator intre timp. Este o miscare buna !


--------------------


OCTAVIA 1.8T 4X4 - Powered by Dimsport, Milotec, Forge, EBC and Ferodo Racing !

Detalii despre masina mea si Skoda in general pe FORUMUL SKODA-CLUB !

Uneori Dumnezeu ne taie craca de sub picioare ca sa ne aducem aminte ca putem zbura.

"What makes you wise in life is not the success, it's when you go down and come back"
Go to the top of the page
 
+Quote Post
ncristi
post Dec 13 2008, 08:46 AM
Post #11


specialist
******

Group: Membri
Posts: 1.880
Joined: 21-November 04
From: Ploiesti (Prahova)
Member No.: 36.169



Autoitalia nu suporta defectiunile aparute la ambreiaj. Te certi degeaba cu ei. Mai stiu pe cineva care a avut o problema asemanatoare si nu a rezolvat nimic - sau a rezolvat-o dar pe banii lui.

In opinia lor ambreiajul nu se poate defecta decatdin cauza ta.

Bafta multa si inceraca si cu protectia consumatorului.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
C Z R
post Dec 14 2008, 08:33 PM
Post #12


specialist
******

Group: Membri
Posts: 697
Joined: 1-August 05
Member No.: 52.386



GrandePunto: iti dau un singur sfat, pe care oricine cu fiat o sa ti-l dea, termina definitiv cu reprezentantele fiat, du-te la un service "normal" "fara fitze" si o sa te rezolve baietii, fara manopere de milioane si fara sa te minta in fata si, mai rau, sa te fure pe fata la bani si al explicatii. Ti-o spun sincer ca de la fi©atist la fi©atist, astsa daca ti la banii, la nervii si, nu in cele din urma, la fi©atul tau. Succesuri pe mai departe!
Go to the top of the page
 
+Quote Post
DORU
post Dec 14 2008, 11:53 PM
Post #13


Super Moderator
******

Group: Moderator
Posts: 7.921
Joined: 11-November 02
From: ORADEA
Member No.: 7.754



QUOTE (GrandePunto @ Dec 12 2008, 11:41 AM) *
Nu m-am lasat si nici nu am de gand sa ma las.


In caz ca vrei sa mergi la Auto Perugia, te pot pune in legatura cu cineva de acolo, detalii pe PM.


--------------------


OCTAVIA 1.8T 4X4 - Powered by Dimsport, Milotec, Forge, EBC and Ferodo Racing !

Detalii despre masina mea si Skoda in general pe FORUMUL SKODA-CLUB !

Uneori Dumnezeu ne taie craca de sub picioare ca sa ne aducem aminte ca putem zbura.

"What makes you wise in life is not the success, it's when you go down and come back"
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Cipp
post Dec 15 2008, 07:20 AM
Post #14


specialist
******

Group: Membri
Posts: 1.135
Joined: 9-May 06
From: Bucuresti
Member No.: 76.040



CITAT(C Z R @ Dec 14 2008, 08:33 PM) *
GrandePunto: iti dau un singur sfat, pe care oricine cu fiat o sa ti-l dea, termina definitiv cu reprezentantele fiat, du-te la un service "normal" "fara fitze" si o sa te rezolve baietii, fara manopere de milioane si fara sa te minta in fata si, mai rau, sa te fure pe fata la bani si al explicatii. Ti-o spun sincer ca de la fi©atist la fi©atist, astsa daca ti la banii, la nervii si, nu in cele din urma, la fi©atul tau. Succesuri pe mai departe!

Confirm! Asa am renuntat si eu la garantie dupa ce m-au obligat sa schimb distributia la 2 ani! Sunt unii dintre cei mai aberanti indivizi cei de la AI. Cat despre mail, nu-ti fa prea multe sperante!


--------------------
FIAT Albea Dynamic 2006
Go to the top of the page
 
+Quote Post
GrandePunto
post Dec 15 2008, 12:12 PM
Post #15


sofer incepator
*

Group: Membri
Posts: 16
Joined: 10-December 08
From: Bucuresti
Member No.: 118.732



Faza aia cu distributia chiar e nesimtita. La mine nu e cazul ca e pe lant.


--------------------
Fiat Grande Punto, 1.3Multijet, 75cp.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
GrandePunto
post Dec 19 2008, 08:50 AM
Post #16


sofer incepator
*

Group: Membri
Posts: 16
Joined: 10-December 08
From: Bucuresti
Member No.: 118.732



Cu ajutorul lui Doru a ajuns la Autoperugia. Din "pacate" scartaitul nu a mai aparut de cateva zile dar am avut o inregistrare pe telefonul mobil. Domnul cu care m-a pus Doru in legatura a fost foarte amabil iar dupa o mica verificare si explicatiile mele s-a ajuns la concluzia ca nu rulmentul de presiune a scartait ci e un fel de tablita pe langa volanta ,care din cauza unor diferente de temperatura si aparent si a umezelii, atinge milimetric din cand in cand volanta. Am fost asigurat ca pot merge linistit cu masina si nici nu s-a pus problema ca nu s-ar repara pe garantie.
Despre amabilitatea lui Doru nici nu am cuvinte...


--------------------
Fiat Grande Punto, 1.3Multijet, 75cp.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
DORU
post Dec 19 2008, 09:59 AM
Post #17


Super Moderator
******

Group: Moderator
Posts: 7.921
Joined: 11-November 02
From: ORADEA
Member No.: 7.754



Ma bucur ca ti-ai luat o piatra de pe inima...persoana la care ai fost este atat de experimentata, ca nici o clipa nu as pune la indoiala verdictul sau, deci poti fi linistit.

Eu am o filozofie de viata: "Dar din dar se face Rai" si asa incerc sa si traiesc. Sa auzim de bine, oricand va fi asta !


--------------------


OCTAVIA 1.8T 4X4 - Powered by Dimsport, Milotec, Forge, EBC and Ferodo Racing !

Detalii despre masina mea si Skoda in general pe FORUMUL SKODA-CLUB !

Uneori Dumnezeu ne taie craca de sub picioare ca sa ne aducem aminte ca putem zbura.

"What makes you wise in life is not the success, it's when you go down and come back"
Go to the top of the page
 
+Quote Post

Reply to this topicStart new topic
Tags
No Tag inserted yet

1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:

 



RSS Lo-Fi Version Time is now: 22nd October 2014 - 01:56 AM