Poate nu e exagerare declaratia designerului sef Peter Schreyer, ca face revolutie la Kia. Noua orientare de design ridica marca coreeana la un nivel necunoscut pana acum. Cea mai noua lucrare a lui Schreyer este noul Optima, cunoscut ca si Magentis in Europa, care a fost prezentata publicului la Salonul Auto din New York.
Asemanator noului Sportage, nici noul Magentis nu are multe un comun cu varianta lui anterioara: ni se proiecteaza imaginea unei limuzine sportive, care intr-adevar poate sa fie periculoasa pentru concurenta. Masina s-a creat in centrul din Frankfurt al Kia, dupa gusturi europene si va trebui sa seduca cumparatorii de tentati de Ford Mondeo, Opel Insignia, si Volkswagen Passat.
Noul Magentis se construieste pe aceeasi platforma pe care o are si Hyundai Sonata, nu de mult prezentat, este mai lung, mai lat si distanta dintre axe este mai mare decat a concurentilor din categoria mijlocie. Insa cea mai mare realizare pare linia plafonului trasa cat mai jos posibil, a subliniat Kia in detaliile tehnice.
In prima faza, noul Magentis va fi de gasit doar ca limuzina, dar mai tarziu se poate imagina si lansarea unui combi. Comercializarea incepe cu motor pe benzina de 2 litri si motor diesel de aceeasi capacitate, cel din urma s-a prezentat deja in Sportage si performanta lui este de 133 cai putere. E posibila si lansarea pe piata a unei variante hibrid, insa in privinta numelui european inca nu exista o decizie oficiala. Daca denumirea de Magentis cade, se poate intampla ca cei de la Kia sa inceapa constructia de clasa mijlocie de pe baze noi.
Cu un exterior conservator dar elegant și cu o configurare interesantă a elementelor de styling, modelul testat a captat suficiente priviri pe stradă pentru a ne confirma că modelele producătorului german sunt apreciate în țara noastră și acest lucru cu siguranță se va observa în cifrele de vânzări
Modelul Clasa E All-Terrain nu este unul revoluționar, însă cu siguranță este cel mai convingător model Clasa E Estate din toate timpurile, în primul rând raportându-ne la design-ul exterior special și la funcționalitatea sa pe drumuri nu tocmai bune.
Pentru a putea comenta la acest articol, te rugam sa te autentifici!