No SSO cookie

Skoda – un secol de istorie

voteaza
(0/ 0)
Skoda – un secol de istorie
Utile · · 0 Comentarii
Nota utilizator
0.0

Compania, infiintata de Laurin si Klement in anul 1895, a inceput cu fabricarea de biciclete. In 1899 a adaugat motociclete, iar in 1905 masini. Primul model, Voiturette A, a fost un succes, iar compania s-a stabilit atat in Austria si Ungaria, dar si international. In timpul Primului Razboi Mondial, Skoda s-a implicat un productia de razboi.

 
 

 

Dupa Primul Razboi Mondial, Skoda a inceput sa produca camioane, dar in 1924, dupa ce e intampinat o serie de probleme si a trecut printr-un incendiu, compania a cautat un partener. Ca urmare, a fuzionat cu Skoda Works, cea mai mare intreprindere din Austria-Ungaria si apoi Cehoslovacia. Mai tarziu, productia a fost sub numele Skoda. Dupa declinul economic, Skoda a avut din nou succes cu modele precum Popular, la sfarsitul anilor ’30.

In timpul celui de-al Doilea Razboi Mondial, in perioada in care Cehoslovacia a fost ocupata, lucrarile Skoda au fost sub comanda lui Hermann Göring Werke, servind Germania in desfasurarea razboiului. Dupa terminarea razboiului, Skoda a devenit o parte din economie si a fost separata de compania Skoda intiala. In ciuda conditiilor politice defavorabile si a pierderii contactului cu tarile noncomuniste, Skoda a castigat o reputatie buna pana in anii 1960, producand modele precum Skoda 440 Spartak, 445 Octavia, Felicia si Skoda 1000MB. Skoda este recunoscita pe plan international pentru faptul ca produce masini rezistente si foarte fiabile.

La sfarsitul anilor 1980, Skoda (numita apoi Automobilové závody, národní podnik, Mladá Boleslav) era inca un producator de masini apartinand conceptual anilor 1960. Motoarele modelelor precum Skoda 105/120, Estelle sau Rapid au ramas inca pe piata multor tari si s-au sustinut in fata unor modele mai moderne in cursele de masini, precum RAC Rally din anii ’70 si ’80.

Momentul de cotitura a survenit in 1987 cu modele Favorit. Designul era proiectat de o companie italiana - Bertone - si, cu ceva tehnologie licentiata de companiile europene, inginerii Skoda au construit o masina comparabila cu productia occidentala. Decalajul tehnologic nu fusese inca depasit, dar incepea sa se restranga. Desi inca motiv de gluma inca in Vest, modelul Favorit era foarte popular in Cehoslovacia si in alte state ale blocului comunist. Mergeau foarte bine si in Europa de Vest, in special in UK, incepand sa fie vazute ca valoroase, solide si fiabile.

Revolutia de Catifea a adus mari schimbari atat in politica, dar si in economia Cehoslovaciei si multe dintre ramurile industriei erau propuse pentru privatizare. In cazul Skoda automobile, Guvernul a decis sa aduca un partener strain puternic. A fost ales VWAG in 1990 si in 1991, pe 16 aprilie, Skoda a devenit al patrulea brand al VW. Alt exemplu al blocului estic de producatori de automobile a fost Lada-AutoVAZ si Zastava, iar lucrarile Skoda, odata Skoda compania mama, au dovedit ca a fost o decizie buna. (Privatizarea catre o companie germana a fost la momentul respectiv o decizie controversata.)

Construite cu know-how-ul VW si beneficiind si de investitii majore in ceea ce priveste desgnul si ingineria, vehiculele Skoda s-au imbunatatit simtitor. Modelul Felicia din 1996 era inca bazat pe planul de baza al Favoritului, dar s-a imbunatait major in ceea ce priveste calitatea, iar in Cehia masina fost foarte populara atat datorita calitatii, cat si pretului. Modelele ulterioare precum Octavia si Fabia au intrunit deja standardele pietei UE.

Perceptia Skoda in Europa de Vest s-a schimbat complet. In timp ce dezvoltarea tehnica a progresat gradual, imaginea Skoda s-a schimbat aproape peste noapte. Skoda foloseste acum aceasta schimbare de reputatiei si pentru reclamele sale, cu sloganul: “Este o Skoda, cinstit”. In 2003, o reclama de la  televiziunea britanica arata un nou angajat in productia de linie care pune insignele Skoda pe masini. Cand anumite masini atractive vin din urma, el ramane pe pozitie, nu pune insigna, pentru ca sunt prea bune ca sa fie Skoda.

Skoda are acum nenumarate fabrici si ansambluri de uzine, inlcuzand una in Sarajevo, Bosnia si Herzegovina. Skoda are de asemenea un ansamblu de productie in Aurangabad, in statul din vestul Indiei, Maharashtra.

Skoda a participat la Raliul International cu Skoda Fabia WRC pana in 2005. In 2006, Skoda a fost reprezentata de o echipa privata. 

 

 

Cuvinte cheie:
Urmareste masini.ro pe:

Comentarii (0)

Pentru a putea comenta la acest articol, te rugam sa te autentifici!

Drive Test

  • MINI Cooper S F56

    MINI Cooper S F56

    Designul compact al lui Alec Issigonis și proiectarea sportivă a lui John Cooper au definit MINI încă de la început și se pare că au rămas în ADN-ul micilor modele până în prezent, lucru care îi va bucura nespus de mult pe puriști.

  • Jaguar F-PACE 2.0 i4D AWD Prestige

    Jaguar F-PACE 2.0 i4D AWD Prestige

    Deși este un SUV, cei de la Jaguar s-au concentrat foarte mult pe experiența de condus on-road, chiar dacă multe versiuni beneficiază de tracțiune integrală și diverse tehnologii pentru rulare în off-road. Ca urmare, șasiul este foarte rigid și există o structură ușoară din aluminiu și alte materiale ușoare pentru a menține greutatea cât mai redusă și implicit pentru a îmbunătăți agilitatea.

Autentificare

Nu sunteti membru inca ?

Dureaza doar cateva minute sa va inregistrati.

Inregistrati-va acum

Adresa email
Parola
Ati uitat parola?
Inregistrare
0.2302 :: 17.87MB