No SSO cookie

Motorul de 6 litri de la Chevrolet

voteaza
(0/ 0)
Motorul de 6 litri de la Chevrolet
Utile · · 0 Comentarii
Nota utilizator
0.0

Motorul Chevrolet de 6 litri, cu 8 cilindri in V este produs de catre compania General Motors, fiind folosit nu doar pentru aceasta marca de autoturisme, ci inclusiv in cadrul masinilor Hummer, Cadillac si al camioanelor uzinei americane, in vreme ce o alta versiune a acestui motor este amplasat pe Corvette. Ele fac parte din a III-a si a IV-a generatie de motoare, avand blocul motor mic produs de Chevrolet in 1955 (cunoscutele Blue Flames –n.t.)

 
 

Istorie

Motorul in 1955, despre care discutam mai sus (care avea si el tot 8 cilindri in V), a fost precursorul celui despre care discutam in cadrul acestui articol, denumit Vortec 6000, avnd o capacitate de 6 litri si 4342 de cm cubi, el fiind folosit preponderent pe autoturismele Chevrolet si Corvette. A urmat modelul de 4637 cm cubi, insa cele de 5360 si 5735 din anii 60 au fost cele care i-au permis lui Chevrolet sa devina un jucator important pe piata muscle car-urilor inca inainte de lansarea “monstrului” de 7440 cm cubi cu 8 cilindri in V. Blocul motor mic era compact si durabil, fiind extreme de performant. Cel de 5360 spre exemplu, oferea mai multi cai putere decat alte motoare cu 8 cilindri, poate doar modelul cu 4950 cm cubi intrecandu-l. Conform siteului Chevyhiperformance.com si motorul de 6 litri in V8 dezvoltat in anii 2000 functioneaza dupa aceleasi principii.

Putere pura

Generatia a III-a a Vortec 6000 (nu a exista a II-a generatie) denumit si LQ4, a fost conceput ca motor pentru camioane, fiind amplasat pe modelele Chevrolet Silverado  si Suburban, SUV-urile GMC Sierra si Yukon, Hummer H2  si dubitele Chevrolet Express sau GMC Savana. Capetele motorului din 2000 erau confectionate din fonta, mai tarziu aparand si variante din aluminiu. Motorul era mai rigid, reducand vibratiile si avand capacitatea de a dezvolta intre 300 si 320 CP cu un cuplu motor de aprox. 488 newton/metru.

Performante superioare

O versiune mai performanta a modelului Vortec 6000 a constituit-o HO 6000, care a fost introdus pe modelul Cadillac Escalades din 2002 in 2006, iar in perioada 2003-2007 a fost folosit si pentru Chevy Silverado Super Sport. Motorul genera pana la 345 CP si un cuplu motor de 515 de Newton/metru.

A IV-a generatie

Din 2007 pana in 2010 si chiar mai tarziu, a IV-a generatie de motoare Chevrolet au echipat modelele Suburban, Silverado, Chevrolet Avalanche si camioanele GMC, fiind de asemenea instalate in 2007 si pe Pontiac G8. Modelul L76, vandut sub numele de VortecMax,  avea in componenta blocul motor in totalitate din aluminiu si sistem de management al carburantului (Active Fuel Management system- n.t.) pentru a genera  367  CP si un cuplu mmotor de 508 newton/metru.

Corvette

Versiunea LS2, de 6 litri si 8 cilindri in V a fost amplasata pe Corvette incepand cu 2005, putand fi considerat “varul primar” al modelului LS6 folosit pentru cursele din circuitul NASCAR. De-a lungul primului deceniu al secolului 21, a mai echipat modele ca Pontaiac GTO (2005 - 2006), Chevrolet SSR (2005 - 2006), Corvette (2005 - 2007) precum si marcile producatorului australian Holden. Acest model (LS2) foloseste majoritatea tehnologiilor prezente si pe motorul LS1, cum ar fi capii cilindru high-flow preluati dela mult mai performantul LS6, precum si o acceleratie actionata electronic. Genereaza nu mai putin de 400 CP si un cuplu de 542 de Newton/metru, ceea ce il face unul dintre cle mai puternice motoare cu capacitatea de 6 litri care au fost amplasate pe o masina obisnuita a celor de la Chevrolet, fara a i se cere soferului sa posede atestat pentru  cursele profesioniste de masini.

 

Cuvinte cheie:
Urmareste masini.ro pe:

Comentarii (0)

Pentru a putea comenta la acest articol, te rugam sa te autentifici!

Drive Test

  • Dacia Sandero Stepway

    Dacia Sandero Stepway

    În puține cuvinte Sandero Stepway poate fi caracterizat ca o mașină perfectă pentru cei nepretențioși, relativ robustă și fiabilă, care beneficiază de un aspect veritabil de crossover, această transformare a modelului supermini Sandero fiind realizată cu succes.

  • Mazda MX-5 Revolution MT6

    Mazda MX-5 Revolution MT6

    MX-5 vă captivează încă din primele secunde de condus și vă face să treceți peste orice considerent logic sau practic legat de ce anume v-ați dori de la un automobil

Autentificare

Nu sunteti membru inca ?

Dureaza doar cateva minute sa va inregistrati.

Inregistrati-va acum

Adresa email
Parola
Ati uitat parola?
Inregistrare
0.1350 :: 18.68MB