In 1953, Maserati s-a intors la motoarele pentru curse si l-a angajat pe inginerul Gioacchino Colombo, care a produs o versiune mai puternica a A6 GCM. Masina de curse a fost flancata de un model A6 GCS versiune sport.
In 1954, Maserati a lansat un model sport care nu era neparat un model de curse. Acesta a fost A6 G54 (6 cilindri, 1985 cc, 150 cp), disponibil ca spider si coupe, proiectate de designerii Allemano, Frua si Zagato.
In 1957, Stirling Moss a parasit Maserati dupa ce a castigat numeroase victorii in 250 F, dar a esuat in castigarea Campionatului Mondial F1. Locul sau a fost luat de Fangio, care a a avut un debut triumfal in Grand Prix-ul Argentiniei, unde Maseratti a obitnut al treilea loc pe podium (primul Fangio, al doilea Behra si al treilea Menditeguy).
Pana la sfarsitul sezonului, Fangio a castigat titlul mondial cu un Maserati 250 F. In acelasi timp, Maserati a excelat el insusi in Campionatul Nationat de Sport cu legendarul 450S, un exmplar de putere genuina, alimentat de un motor V8 de 4,5 litri, care dezvolta 400 cp. Apoi, la sfarsitul anului, Maserati a anuntat pe neasteptate ca nu va mai participa la curse, dar va mai proiecta inca astfel de masini. Intr-adevar, a mai produs cateva capodopere in materie, printre acestea numarandu-se Tipo 60 si 61 "bricage", ca si modelul V12 cu 3 litri, folosit pe un vechiul Cooper Maserati de Formula 1, in 1965-67.
Toate marile schimbari din industria auto au fost dictate de circumstantele economice, mai ales de cele negative. Astfel, Maseratti a decis sa se concentreze pe productia masini la sfarsitul anului 1957. Primii pasi in noua directie au fost sovaielnici, cu modelele A6, A6G, A6G/54, dar in 1657-1975, Maserati a inceput sa produca 11 dintre cele mai importante modele din istoria producatorilor italieni de masini. Maserati a inceput cu presupunerea ca o masina performanta nu trebuie sa fie spartana, zgomotoasa si greu de condus. Acest lucru a insemnat nasterea unui nou concept, Grand Tourer, care a castigat un renume mondial. Fondatorul acetsei renumite traditii a fost 3500 GT Touring coupe (1957-1964) si versiunea sa spider, proiectata de Vignale.
A fost urmata de 5000Gt (1959-1964), faimosa cu versiunea Shah of Persia Touring, Vignale Sebring (1963-69), Quattroporte (1963-69), Mistral (1963-70) coupe si spider, proiectate de Frua, Mexico (1966-72), tot de Vignale, ultra-elegantul Ghibli (1966-73) cu versiuni coupe si spider ale Ghia, Indy (1969-76), cu modelul coupe cu 4 locuri al lui Vignale.
1970
In 1978, famialia Orsi a vandut Maseratti catre Citroen, care a fost intersata in principal de modul de functionare al motorului acestora. Intr-adevar, motorul de 6 cilindri Maseratti a fost folosit pe un model Citroen SM coupe. Sub noua conducere si in contrast total cu insistenta traditionala pentru motorul pozitionat frontal, firma a produs modele cu doua motoare centrale: Bora (1971-1979), cu un V8 la 90o si Merak (1972-1983), cu 90° si motor V6, ambele cu design italian. Citroen a introdus, de asemena, o noua versiune a modelului Quattroporte, cu mecanica SM si tractiune fata. Au fost produse foarte putine vehicule si modelul nu a fost niciodata omologat.
1973 a fost anul in care a debutat Khamsin, un coupe marca Betone. In acelasi an, vanzarile Maseratti au fost puternic afcetate de criza de petrol si Citroen s-a retras.
In 1976, Alejandro De Tomaso a venit sa salveze situatia cu back-ul GEPI si a reorganizat compania, chemandu-i pe Guerino si Aurelio Bertocchi sa li se alature. Pana in primavara aceluiasi an, Maseratti prezenta deja un noul model la salonul Auto de la Geneva. Acesta era modelul Kyalami coupe, proiectat de De Tomaso Longchamps. La Salonul Turin, care a urmat, Maserati a prezentat modelul Quattroporte III salon, marca Giugiaro, 300 cp si V8.
1990
In 1981-1993, Maserati a produs numeroase modele turbo V6 si V8, cu 2.0, 2.5, 2.8 si 3.2 litri: d ela Bi-Turbo la Spider si apoi la 420, 430, 228, 2.24v, 4.24v, ca sa nu mai mentionam Racig, Shamal si Ghibli.
In 1993, Maserati a fost preluata de Fiat Auto.
In 1994, Maserati a prezentat atat o versiune updatata a modeului Ghibli (MY94), cat si o versiune speciala numita KS (Sports Kit).
In 1995, o noua versiune a Ghibli, numita neoficial GT, a fost lansata pe piata. In 1966, versiunea V8 a modeului Quattroporte, Quattroporte V8 3,2 a fost disponibila pentru vanzare la mijlocul anului.
Azi, Maserati ramane una dintre cele mai importante companii din Fabrica industriala Emilia. Fabrica Maserati din Viale Ciro Menotti ocupa 43.500 mp si are peste 300 de angajati. Productia Maserati merge in proportie de 60% al export si 40% pe piata locala. In prezent are o retea de 35 de distributori in Italia si 250 peste hotare.
Cu un exterior conservator dar elegant și cu o configurare interesantă a elementelor de styling, modelul testat a captat suficiente priviri pe stradă pentru a ne confirma că modelele producătorului german sunt apreciate în țara noastră și acest lucru cu siguranță se va observa în cifrele de vânzări
Modelul Clasa E All-Terrain nu este unul revoluționar, însă cu siguranță este cel mai convingător model Clasa E Estate din toate timpurile, în primul rând raportându-ne la design-ul exterior special și la funcționalitatea sa pe drumuri nu tocmai bune.
Pentru a putea comenta la acest articol, te rugam sa te autentifici!