Compania Swallow Sidecar si-a modificat tehnologia si instrumentele de lucru pentru a crea atasuri mai stilate, apoi a adaugat caroserii noi la sasiurile create de altii si in final, in 1932, si-a lansat propria masina, SS1. In 1928 se mutase din Blackpool la Coventry, in inima industriei auto britanice.
Sub indrumarea presedintelui William Lyons, compania a depasit anii de criza a afacerilor prin crearea unor masini foarte stilate, care confereau o valoare exceptionala banilor, desi mare parte dintre critici spuneau despre ele ca au doar imagine si ca nu prea sunt functionale. Aceste mototare si sasiuri au fost furnizate de Standard Motor Company cu un design foarte mare, care a fost folosit apoi la SS, si cu caroseria care va fi atasata la produsele Coventry. Motoarele au fost modificate de William Heynes si Harry Weslake
Prima masina din seria SS a fost SS1, din 1932, cu 2 sau 2.5 litri si motor de 6 cilindri. Initial, era accesibila ca si coupe; o masina de salon a fost introdusa in 1934, cand sasiul a fost modificat la 500 mm latime. Micul motor SSII a fost aplicat seriei in 1932.
Primele masini sport au aparut in 1935, odata cu SS90, numita asa pentru viteza sa de 90m/h, dar apoi numai 23 au fost inlocuite de Jaguar SS100 in 1936, prima masina care purta noul nume. Unele dintre cele mai frumoase masini ale timpului, numai modelele 198 cu 2.5 litri si 116 cu 3.5 litri au fost facute pentru atinge viteza de 100m/h si a ajunge la 60 m/h in 11 secunde.
Productia de masa se va axa intotdeauna pe masinile de salon si in 1936 a fost lansat modelul de 1.5 litri cu 4 cilindri, inlocuit de un model nou in 1938. Alaturi de aceasta era un motor de 2.5 litri cu 6 cilindri, cu valva deasupra. A fost imbunatatit in 1938 cu un nou sastiu si un motor optional de 3.5 litri.
Productia s-a oprit in 1940 si a fost reinceputa in 1945 sub un nume nou, dar initial a fabricat numai modelele 1.5, 2.5 si 3.5 de dinainte de razboi. Partea din afacere care se ocupa cu productia de atasuri a fost vanduta, noua companie producand masinile sport Swallow Doretti.
1940
1948 a fost cel mai bun an in maerie de productie a masinilor.
Modelul XK120 a uimit lume prin performantele sale si prin pretul mic, Designul sau atragator, stilizat de Lyons insusi, a ajutat de asemenea la vanzarile in intreaga lume. Acest lucru s-a pliat si pe planul Guvernului britanic post-razboi de a se concentra pe export. Cam 12.000 de bucati au fost vandute pana on 1954, apoi s-a trecut la versinea XK140 si apoi la XK150.
Cu un exterior conservator dar elegant și cu o configurare interesantă a elementelor de styling, modelul testat a captat suficiente priviri pe stradă pentru a ne confirma că modelele producătorului german sunt apreciate în țara noastră și acest lucru cu siguranță se va observa în cifrele de vânzări
Modelul Clasa E All-Terrain nu este unul revoluționar, însă cu siguranță este cel mai convingător model Clasa E Estate din toate timpurile, în primul rând raportându-ne la design-ul exterior special și la funcționalitatea sa pe drumuri nu tocmai bune.
Pentru a putea comenta la acest articol, te rugam sa te autentifici!