No SSO cookie

Istoria Suzuki 1950-1970

voteaza
(0/ 0)
Istoria Suzuki 1950-1970
Utile · · 0 Comentarii
Nota utilizator
0.0

In octombrie 1955 au fost lansate modelele Suzulight SS – un sedan cu 2 usi, Suzulight SD (wagon cu 2 usi), Suzulight SL (sedan cu 3 usi) si Suzulight SP (pick-up) ca primele modele Suzuki cu patru roti. Ampatamentul era de 200 cm, lungimea de 299 cm, motorul de 359 cc, racit cu aer, in doi timpi si tractiune fata. Pana in mai 1957, Susuki s-a concentrat pe productia de masa a modelului SL, care a fost privit ca un model de tip comercial. Acesta a fost redenumit Suzulight SF in ianuarie 1958 si a primit un motor mai mare, de 360cc.

 
 

In octombrie 1959 a fost lansat Suzulight Van (TL) cu 2 usi si motor de 21 cp, in loc de 16 cp, plasat transversal si cu tractiune fata. Ampatamentul era acum de 205 cm.

In mai 1967 a vazut lumina productiei modelul Suzuki Fronte 360, un sedan cu 2 usi si motor frontal. Ampatamentul era de 196 cm, motorul de 356 cc si 3 cilindri, racit cu aer in 2 timpi si plasat transversal. In noiembrie 1968 a aparut Suzuki Fronte SS 360 cu 36 cp, apoi Suzuki Fronte SSS in aprilie 1970. A existat si un Suzuki Fronte 500 pentru export, cu motor de 475 cc din ianuarie 1969.

Tot in 1969, insa in martie, a iesit pe piata Suzuki Fronte Van cu 2 usi, cu motor frontal si tractiune fata si ampatament de 199.5 cm. Motorul era racit cu aer, avea 3 cilindri si 356 cc.

In aprilie 1970 a aparut Suzuki Jimny 4WD. Acest vehicul fusese proiectat de Hopestar ON. Corpul era acoperit cu panza si vehiculul avea 3 locuri. Ampatamentul era de 193 cm, suspensia avea un ax rigid. Motorul era initial de 2 cilindri, racit cu aer si avea 359 cc, apoi a devenit racit prin turbine in mai 1972.

In februarie 1975 a devenit disponibil si un model decapotabil cu 2 locuri in fata. Pana in mai 1976, motorul a devenit de 539 cc, iar ampatamentul a crescut la 317 cm. Masina a fost numita Suzuki Jimny 55.

In noiembrie 1970 a sosit pe piata a doua generatie Suzuki Fronte 71, un sedan cu 2 usi si ampatament de 201 cm. Suspensia a ramas la fel, insa pana in 1971 exista si o varianta cu motor racit cu turbine. Au existat variante SS, SSS si SSSR ale motorului cu 36 cp. Pana in noiembrie 1971, masinile au fost numite Suzuki Fronte 72. In septembrie 1971 a aparut un model proiectat de Giugiaro si numit Suzuki Fronte Coupe cu 2 usi si motor racit numai cu turbine.

In aprilie 1973, ca succesor al Suzuki Fronte Van, a aparut Suzuki Fronte Hatch cu acelasi lay-out, insa cu un amapatament de 200.5 cm. Numele Fronte va disparea pana in decembrie 1974. La export, acest model a fost cunoscut ca Suzuki LS30. In 1976, lungimea a crescut la 319 cm, iar ampatamentul la 210 cm.

In 1973 a aparut a treia generatie de Suzuki Fronte, tot cu motor frontal, dar cu ampatament de 203 cm. Suspensia a ramas la fel, dar acum existau si sedanuri cu 4 usi, care aveau geamuri spate care puteau fi ridicate.

In 1977 a aparut Suzuki Cervo (derivat din Fronte Coupe), pe aceeasi platforma ca Fronte 7-S, tot cu o lungime de 319 cm. Geamurile spate puteau fi ridicate, motorul era de 539 cc, cu 2 timpi. La export, masina a fost numita Suzuki SC100 si echipata cu un motor de 4 cilindri OHC 970 cc. 

 

Cuvinte cheie:
Urmareste masini.ro pe:
Comentarii (0)

Pentru a putea comenta la acest articol, te rugam sa te autentifici!

Drive Test

  • Opel Grandland X 1.6 CDTI Innovation MT6

    Opel Grandland X 1.6 CDTI Innovation MT6

    Cu un exterior conservator dar elegant și cu o configurare interesantă a elementelor de styling, modelul testat a captat suficiente priviri pe stradă pentru a ne confirma că modelele producătorului german sunt apreciate în țara noastră și acest lucru cu siguranță se va observa în cifrele de vânzări

  • TEST DRIVE: Mercedes-Benz E 220d 4M All-Terrain

    TEST DRIVE: Mercedes-Benz E 220d 4M All-Terrain

    Modelul Clasa E All-Terrain nu este unul revoluționar, însă cu siguranță este cel mai convingător model Clasa E Estate din toate timpurile, în primul rând raportându-ne la design-ul exterior special și la funcționalitatea sa pe drumuri nu tocmai bune.

Autentificare

Nu sunteti membru inca ?

Dureaza doar cateva minute sa va inregistrati.

Inregistrati-va acum

Adresa email
Parola
Ati uitat parola?
Inregistrare
0.0865 :: 22.12MB