No SSO cookie

Istoria Suzuki - 1950-1980

voteaza
(0/ 0)
Istoria Suzuki - 1950-1980
Utile · · 0 Comentarii
Nota utilizator
0.0

In octombrie 1955 a fost lansata masina cu patru roti Suzuki ca: 1950'sSuzulight SS (2-usi sedan), Suzulight SD (2-usi wagon), Suzulight SL (3-usi sedan) si Suzulight SP (pick-up). Ampatamentul era de 200 cm, lungimea de 299, motorul de 359cc, tractiune fata. Pana in mai 1957, Suzuki s-a concentrat pe productia de masa a modelului SL numai cel care a fost privit ca un vehicul de tip comercial. Acesta a fost redenumit Suzulight SF in ianuarie 1958 si a beneficiat de un motor marit de 360 cc.

 
 

Apoi, in octombrie 1959, Suzulight Van (TL) cu 2 usi wagon a fost echipat cu acelasi motor – 21 in loc de 16 cp, plasat transversal si cu tractiune fata. Ampatamentul era acum de 205 cm. In mai 1967 a iesit din productie si Suzuki Fronte 360 sedan cu 2 usi cu motor frontal. Ampatamentul era de 196 cm, suspensie independenta si motor de 356 cc cu 3 clindri, plasat transversal. In noiembrie 1968 a fost lansat Suzuki Fronte SS 360 cu 36 cp, apoi Suzuki Fronte SSS in aprilie, 197.

Anii 1970

In iulie 1969 a fost lansata o versiune mai putin comerciala a Suzuki Fronte Estate, cu un spatiu marit pentru bagaje. In iunie 1970, acest model a fost urmat de Suzuki Fronte Custom cu acelasi stil SW, insa fara capacul frontal. Tot in iunie 1970 a devenit disponibil un wagon cu model coada de randunica, iar pana in 1973, motorul Suzuki Fronte Van avea 2 cilindri si 359cc.

In aprilie 1970 a fost lansat pe piata Suzuki Jimny 4WD, proiectat de Hopestar ON, cu 3 locuri. Ampatamentul era de 193 cm, suspensia cu ax rigid pe un sasiu separat. In acea perioada a fost lansat modelul cu 3 locuri si 2 usi wagon.

In noiembrie 1970 a fost lansata a doua generatie de Suzuki Fronte 71 cu 2 usi, sedan, cu un ampatament de 201 cm. Suspensia a ramas la fel, iar in mai 1971 a fost introdus si un motor racit cu turbina. Apoi au urmat versiunile SS, SSS si SSSR cu motor de 36 cp. Pana in noiembrie 1971, masinile erau numite Susuki Fronte 72. Bazat pe acest vehicul a fost lansat in septembrie 1971 modelul proiectat de Giugiaro si numit Suzuki Fronte Coupe cu 2 usi, tot cu racire motor cu turbina. Aceasta a fost eliminat in 1976 si a fost reintrodus din nou in octombrie 1977 (de exemplu Suzuki Cervo). Pentru export a fost folosit modelul Suzuki Fronte 500 cu motor de 475 cc, cunoscut si ca Suzuki LC50. Coupe-ul a fost numit Suzuki LC10 pentru modelele de export.

In aprilie 1973, ca succesor la Suzuki Fronte Van, a urmat Suzuki Fronte Hatch cu acelasi layout si acelasi motor, insa cu un ampatament de 200,5 cm. Fronte a disparut din titulatura modelelor in decembrie 1974. La export, vehiculul a fost cunoscut ca Suzuki LS3, iar in 1976 Suzuki LS20. In iulie 1976, lungimea a fost extinsa la 319 cm si ampatamentul la 210 cm , cu axul frontal si spate marit si el, folosind un motor de 539 cc cu un al treilea cilindru. Vehiculul a fost numit Suzuki Fronte Hatch 55 si va fi succedat in 1979 de Suzuki Alto.

La mai putin de 3 ani, a aparut a treia generatie de Suzuki Fronte, insa cu un ampatament de 203 cm.

Anii '80

In mai 1979, a patra generatie de Suzuki Fronte a revenit la tractiunea fata. Au fost doua sedan-uri, unul cu 4 usi si unul cu 3, numit Suzuki Alto, care era succesorul modelului Suzuki Hatch. Ampatamentul era de 215 cm.

Bazat pe aceasta generatie Fronte/Alto, in iunie 1982 a aparut a doua generatie de Suzuki Cervo, cu 2 usi, corp de coupe. Motorul avea 543 cc si 3 cilindri. In noiembrie 1983 a fost adaugat motorul turbo. In februarie 1983 a fost lansat Suzuki Mighty Boy, cu un corp de pick-up, fara turbo disponibil. Acest vehicul a ramas in productie in Japonia pana in 1998.

In mai 1993 a ajuns in Japonia Suzuki Jimny Sierra, cu 4 cilindri si 1298 cc, motor de aluminium; iar in noiembrie 1995, motorul avea 4 valve. In septembrie 1974 a iesit din productie a cincea generatie de Suzuki Fronte cu 5 usi sedan si a doua generatie de Suzuki Alto cu 3 usi, cu acelasi tip de suspensie ca si precedentele, dar cu un ampatament de 217,5 cm. Motorul era de 3 cilindri, OHC, 543 cc.

A sasea generatie de Suzuki Fronte si a treia de Suzuki Alto au fost lansate in septembrie 1988, ca sedanuri cu 3 si 5 usi. Motoarele erau acum de 3 cilindri PHC cu 2 valve si 4 valve, 547 cc, disponibile ca DOHC cu 4 valve, OHC cu 2 valve turbo si DOHC cu 4 valve turbo. La sfarsitul lui 1989, Suzuki Fronte a fost eliminat.  

 

Cuvinte cheie:
Urmareste masini.ro pe:

Comentarii (0)

Pentru a putea comenta la acest articol, te rugam sa te autentifici!

Drive Test

  • Opel Grandland X 1.6 CDTI Innovation MT6

    Opel Grandland X 1.6 CDTI Innovation MT6

    Cu un exterior conservator dar elegant și cu o configurare interesantă a elementelor de styling, modelul testat a captat suficiente priviri pe stradă pentru a ne confirma că modelele producătorului german sunt apreciate în țara noastră și acest lucru cu siguranță se va observa în cifrele de vânzări

  • TEST DRIVE: Mercedes-Benz E 220d 4M All-Terrain

    TEST DRIVE: Mercedes-Benz E 220d 4M All-Terrain

    Modelul Clasa E All-Terrain nu este unul revoluționar, însă cu siguranță este cel mai convingător model Clasa E Estate din toate timpurile, în primul rând raportându-ne la design-ul exterior special și la funcționalitatea sa pe drumuri nu tocmai bune.

Autentificare

Nu sunteti membru inca ?

Dureaza doar cateva minute sa va inregistrati.

Inregistrati-va acum

Adresa email
Parola
Ati uitat parola?
Inregistrare
0.1199 :: 22.16MB