1980
Prima masina fabricata cu logoul SEAT, fara implicarea Fiat, a aparut in 1982 si a fost numita SEAT Ronda. Era, de fapt, un Fiat Ritmo restilizat si a declansat un proces din partea companiei Fiat, care pretindea ca masina este mult prea asemanatoare cu Ritmo. Apoi presedintele SEAT, Juan Miguel Antonanzas, a prezentat o Ronda vopsita in galben stralucitor si a aratat ca este diferita sub toate aspectele de Fiat Ritmo. Aceasta miscare a incheiat disputele dintre cele doua companii. Cei de la Fiat erau de fapt intrigati pentru ca designerii SEAT creeasera un model mult prea asemanator cu cel pe care ei il aveau in plan pentru restilizarea modelului Fiat Ritmo.
Dupa retragerea Fiat in 1981, Volkswagen Group a semnat un acord cu SEAT si a devenit actionarul majoritar in 1986 si proprietar al companiei in 1990.
2000
SEAT avea fabrica in Martorell (un oras aproape industrial). Fabrica este printre cele mai noi din Europa. In fiecare an, mai mult de 450.000 de masini erau produse aici. Sediile centrale erau la Barcelona.
SEAT are propriile puncte de vanzare si distributie in peste 50 de state. Numarul de angajati este de 14.500. In plus, 1.250 de persoane lucreaza in centrul de cercetare si dezvoltare din Martorell.
Compania dezvolta si proiecteaza propriile modele de masini in acord cu politica Volkswagen Group. Anumite masini sunt vandute ca Volkswagen, de exemplu Seat Ibiza hatchback, cunoscuta in Africa de Sud ca VW Polo Playa, Seat Inca monovolum, cunoscuta ca VW Caddy sau SEAT Cordoba, cunoscuta ca VW Polo classic. In scopuri care tin de strategia privind modelele grupului, SEAT apartine lui Audi, alaturi de Lamborghini, toate filiale ale Volkswagen Group.
Cu un exterior conservator dar elegant și cu o configurare interesantă a elementelor de styling, modelul testat a captat suficiente priviri pe stradă pentru a ne confirma că modelele producătorului german sunt apreciate în țara noastră și acest lucru cu siguranță se va observa în cifrele de vânzări
Modelul Clasa E All-Terrain nu este unul revoluționar, însă cu siguranță este cel mai convingător model Clasa E Estate din toate timpurile, în primul rând raportându-ne la design-ul exterior special și la funcționalitatea sa pe drumuri nu tocmai bune.
Pentru a putea comenta la acest articol, te rugam sa te autentifici!