No SSO cookie

Istoria Saab – jumatate de secol

voteaza
(0/ 0)
Istoria Saab – jumatate de secol
Utile · · 0 Comentarii
Nota utilizator
0.0

Primul proiect de automobile SAAB (Svenska Aeroplane Aktiebolaget) a inceput la sfarsitul anului 1945, dar doar in iunie 1947 proiectul a fost anuntat catre presa. In 1949, primul Saab, modelul 92, a intrat in productie.

 
 

In 1953 modelul 92 a evoluat in 92B, iar la sfaristul anului 1955 modelul 93 a fost lansat pe piata si a continuat sa fie produs pana in 1957. In 1954, Saab a introdus fibra de sticla Ia designul masinilor sport precum Sonett. In 1958 a fost lansat 93B, iar in 1959 SW 95.

Anul 1960 a adus modelul 93F (care avea usi fata cu balamale) si nu dupa mult timp, 96. De-a lungul anilor, modelele Saab au continuat sa fie dezvoltate si imbuntatatite si vanzarile au crescut rapid. Succesul in raliuri a ajutat la popularizarea brandului. Inovarea a devenit o preocupare permanenta a companiei, care in 1964 a adus pe piata sistemul sistemul de franare dual-braking.

Saab 97 sau, cum a mai fost cunsocut, Saab Sonett II a iesit pe piata in 1967. Un nou motor, Ford V4, pentru 95 si 96, a ajutat vanzarile Saab. La sfarsitul lui 1967 a fost prezentata o masina cu totul noua, Saab 99. Modele 95 si 96 au continuat totusi sa fie produse.

Saab Sonett III, in parte proiectata de un italian, a aparut pe piata in 1970. Pana atunci, Saab 99 avea deja 4 usi. Inca o data, inovatiile companiei in ceea ce priveste marimea motorului si introducerea transmisiei automate au facut din Saab singurul producator care oferea masini cu siguranta sporita. Sporirea marimii motorului si introducerea injectiei cu benzina EMS s-au produs in 1972/1973. Tot atunci au fost prezentate si barele de protectie.

Modelele 95 si 96 nu au fost uitate si au fost chiar imbunatatite in 1974. Din pacate, acesta a fost ultimul an de productie pentru modelul Sonett. Un nou model Saab Combi-Coupe sau Wagonback si-a facut si el debutul in 1974, ca si succesul Saab in raliuri. Dezvoltarile pentru 99 au inceput sa apara la 95 si 96. O dezvoltare majora a fost facuta in 1977, prin anuntarea Saab Turbo, desi acesta nu a fost disponibil pana in 1978.

Dezvoltarile la modelul 99 au continuat cu cateva schimbari cosmetice la designul exterior. Dar in 1979 a aparut Saab 900. Mult mai lung decat 99, acesta includea multe schimbari majore. Modelul 900 a constituit un element important in politica de vanzari a companiei.

La inceputul anilor 1980, modelul 96 a incetat sa mai fie produs. Cercetarile la unitatea turbo au continuat sa faca din Saab un brand popular. Un design revolutionar a culminat cu aparitia modelului EV-1. In 1983, modelul 99 a suferit cateva modificari pentru a se alinia cu modelul 900. In 1984, un nou Saab 9000 a fost lansat pe piata. Un nou design si o masina mai mare au fost introduse in productie si modelul a continuat sa fie produs pana azi, atat in varianta coupe, cat si in varianta sedan.

In 1993, Saab a inlocuit in final vehicul 900, cunoscut drept Clasic, cu un nou Saab 900, dar unul care a ramas fidel designului original. Atat modelul 9000, car si noul 900 au reprezentat o continua evolutie a traditiei si reputatiei masinilor pe care le-a dezvoltat Saab de-a lungul timpului, cu inovatia motoarelor (V6 si presiunea turbo light, transmisia (noua cutie de viteze Seasonic), controlul tractiunii, siguranta, performanta (turbo). Anul 1997 a insemnat pentru Saab productia unei vaste game de masini: sedan, coupe si vehicule convertibile.

 

Cuvinte cheie:
Urmareste masini.ro pe:

Comentarii (0)

Pentru a putea comenta la acest articol, te rugam sa te autentifici!

Drive Test

  • Dacia Sandero Stepway

    Dacia Sandero Stepway

    În puține cuvinte Sandero Stepway poate fi caracterizat ca o mașină perfectă pentru cei nepretențioși, relativ robustă și fiabilă, care beneficiază de un aspect veritabil de crossover, această transformare a modelului supermini Sandero fiind realizată cu succes.

  • Mazda MX-5 Revolution MT6

    Mazda MX-5 Revolution MT6

    MX-5 vă captivează încă din primele secunde de condus și vă face să treceți peste orice considerent logic sau practic legat de ce anume v-ați dori de la un automobil

Autentificare

Nu sunteti membru inca ?

Dureaza doar cateva minute sa va inregistrati.

Inregistrati-va acum

Adresa email
Parola
Ati uitat parola?
Inregistrare
0.1210 :: 18.68MB