No SSO cookie

Istoria Rambler si Hudson

voteaza
(0/ 0)
Istoria Rambler si Hudson
Utile · · 0 Comentarii
Nota utilizator
0.0

Thomas B. Jeffery a construit si vandut biciclete Rambler in Chicago din 1878 pana in 1900. A fost unul dintre primii oameni ai Americii interesati de automobile la sfarsitul sec. 19 si, in 1897, a construit el insusi o masina cu motor.

 
 

Jeffery era suficient de serios si vizionar in ceea ce priveste masinile si a inffintat o uzina in Kenosha, Wisconsin, unde vroia sa produca automobile la scara mare. Produsele sale experimentale din 1900 si 1901 au folosit cel putin doua inovatii radicale – motoarele montate frontal si rotile directionate.

Din 1902 si pana in 1908, Jeffery a trecut la modele mai fiabile si mai mari. Maisinile sale erau construite pe linii de asamblare si in 1903 a vandut 1350 de modele Rambler. Pana in 1905, a dublat numarul acestora. In 1907 construia o gama larga de caroserii, de diferite marimi si stiluri. Printre acestea era un Rambler de 2.500$ cu 5 locuri, alimentat de un motor de 40cp. Vehiculele incepeau deja sa semene a masini veritabile.

Jeffery a murit in 1910 si fiul sau Charles a preluat afacerea. In acelasi an, Joseph L. Hudson si inca sapte asociati incepeau sa produca un motor competior, numit Hudson.  Hudson Motor Car Company, fondata in 1909, a construit primele sale masini in 1910. Vanzarile erau aproape de 5000, iar cele Rambler doar 2500 de unitati. J.L. Hudson a murit in 1912. In 1914, Rambler si-a schimbat numele in Jeffrey, in onoarea fondatorului companiei. Roy D. Chapin a preluat Hudson si a condus firma pana in 1936.

In timpul razboiului (1914-1918) Hudson a devenit cel mai mare producator de masini cu 6 cilindri. Jeffrey a devenit cel mai mare producator de camioane.

In 1916, Charles W. Nash a demisionat de la GM din functia de presedinte si a preluat Jeffery Company.  In urmatorul an a dezvoltat primul sau model, alimentat de un OHV 6 si adus LaFayette Motors Corporation. In 1926 vanzarile ajunsesera la 100.000 de unitati. Intre 1929 si 1934 compania a suferit din cauza multor dificultati, dar totusi a reusit sa supravietuiasca.

Anii ‘30

Anii 1935 si 1936 au adus un nou spirit in istoria auto. Nash a oferit “motorul sigilat” in 1935, un aranjament care avea un colector de admisie in bloc. In 1936, Hudson a introdus sistemul dublu de frane automat cu ajutorul unei pedale hidraulice, sistem care va ramane pe toate modelele Hudson pana in 1954.

In 1935 Nash a introdus primul sau “aer conditionat”, un sistem de incalzire si ventilatie. Mai tarziu, acesta a devenit faimosul "Weather Eye" – dispozitiv de control al temperaturii si unul dintre cele mai practice dispozitive de incalzire si ventilatie auto din industrie. In 1940, Nash si-a uimit din nou competitorii cu seria 600, o masina usoara, economica si cu caroserie unibody, care a insemnat pionieratul in materie de masini produse in masa.

Anii ‘40

Transmisia automata a fost dezvoltata tot in aceasta perioada si Hudson a lansat combinatia dintre ambreiajul automat si transmisia automata in 1941. Schimbul se facea printr-un buton amplasat pe bord.

In timpul celui de-al doilea razboi mondial Nash si Hudson au fost ambii ocupati cu eforturile de aparare a natiunii. De abia in 1948 Hudson si in 1949 Nash au iesit pe piata cu modele noi. Modelul compact al  Hudson "step-down" Six si-a facut aparitia in 1948, iar modelul "Airflyte" al lui Nash in 1949.

Anii ‘50

Dezvoltarile au venit cu o forta uimitoare in urmatoarea perioada. Numele Rambler insemna o masina mica in anii 1950. A marcat sfarsitul erei masinilor compacte din acea vreme si s-a dovedit unul dintre cele mai de succes masini compacte introduse dupa 1960. Nash-Healey, urmasul de azi al modelelor sport, s-a nascut in 1951. In 1952 si-a facut aparitia Hudson Jet, iar in 1954, modelul experimental Hudson Italia.

In 1954 au fuzionat cele doua mari companii. A fost format American Motors, la inceput cu Mason ca presedinte, apoi, din 19574, cu George Romney.

Vanzarile nu au fost spectaculoase la inceput, dar cel care a spart piata a fost modelul compact Rambler.  Romney a impulsionat preferintele pentru masini mici si le-a intors in avantajul sau.

Numele de Hudson si Nash au disparut in final in 1957. Toti descendentii au fost numiti Rambler de atunci inainte. Popularul Rambler American, reinviat in 1958 a fost transpus direct peste modelele mai vechi. A dus AMC pe locul 3 in insdustria auto in 1960.

Pentru cativa ani, compania a ramas pe locul patru in lume. Vagoanele Rambler sunt inca pe locul intai in ceea ce priveste vanzarile. Conducerea dinamica a companiei de catre Roy Abernethy a mentinut Rambler pe un loc de top ca vanzari, productie si initiativa.

 

 

Cuvinte cheie:
Urmareste masini.ro pe:

Comentarii (0)

Pentru a putea comenta la acest articol, te rugam sa te autentifici!

Drive Test

  • Opel Grandland X 1.6 CDTI Innovation MT6

    Opel Grandland X 1.6 CDTI Innovation MT6

    Cu un exterior conservator dar elegant și cu o configurare interesantă a elementelor de styling, modelul testat a captat suficiente priviri pe stradă pentru a ne confirma că modelele producătorului german sunt apreciate în țara noastră și acest lucru cu siguranță se va observa în cifrele de vânzări

  • TEST DRIVE: Mercedes-Benz E 220d 4M All-Terrain

    TEST DRIVE: Mercedes-Benz E 220d 4M All-Terrain

    Modelul Clasa E All-Terrain nu este unul revoluționar, însă cu siguranță este cel mai convingător model Clasa E Estate din toate timpurile, în primul rând raportându-ne la design-ul exterior special și la funcționalitatea sa pe drumuri nu tocmai bune.

Autentificare

Nu sunteti membru inca ?

Dureaza doar cateva minute sa va inregistrati.

Inregistrati-va acum

Adresa email
Parola
Ati uitat parola?
Inregistrare
0.1461 :: 22.17MB