No SSO cookie

Istoria Opel (1910-1920)

voteaza
(0/ 0)
Istoria Opel (1910-1920)
Utile · · 0 Comentarii
Nota utilizator
0.0

In 1862, Adam Opel si-a transformat micul business mestesugaresc intr-un concern industrial. Masina de cusut si bicicleta au fost inventii total noi in epoca si au constituit punctul de plecare al Opel in construirea de masini revolutionare.

 
 

1910

La sfarsitul secolului si-a facut aparitia un alt angrenaj revolutionar – masina. In 1899, inainte de inceperea secolului 20, Opel a achizitionat o fabrica de masini. Fabrica era in statul Anhalt, Germania si apartinea lui Friedrich Lutzmann. Fratii Opel (fiii lui Adam Opel) au lucrat in parteneriat cu Lutzmann timp de doi ani si au inceput productia de automobile in Russelsheim.

In 1901, fratii Opel s-au separat de Lutzmann, iar in 1902 au inceput producerea modelelor franceze Darracq sub licenta si vanzarea lor sub numele Opel-Darracq. In aceeasi perioada, fratii Opel lucrau la propriul design pentru a face masinile mai fiabile si pentru a le putea vinde la un pret accesibil. In toamna lui 1902, primul lor design, modelul 10/12 hp, si-a facut debutul la Motor Show-ul din Hamburg.

Pentru a putea promova eficient motorizarea catre public, compania si-a extins linia de productie in 1901 si a inclus si motocicletele in oferta. Primele camioane Opel au fost produse la inceputul anilor 1899.

Compania era deja pe drumul cel bun si succesul sau a fost pe deplin dovedit in anii ce au urmat. In 1906, acesti nou-veniti pe piata automobilelor isi construisera deja al 100-lea vehicul si afacerea lor se dezvolta foarte rapid.

Marea reusita a venit insa in 1909, cu Opel 4/8, cunoscut ca "Doctor's Car" (Masinia Doctorului). Fiabilitatea si robustetea sa au fost apreciate aproape de tori medicii, acre erau nevoiti sa traverseze tara in lung si in lat cand erau solicitati de pacientii, iar drumurile asfaltate erau o raritate pe atunci.

La pretul de 3.950 de marci, legendara "Doctor's Car" costa la jumatate cat maisinile de lux de azi. De numai zece ani in industrie si de noua in noul secol, Opel a reusit sa faca niste pasi gigantici in domeniu, oferind publicului larg acces la vehiculele cu motor.

Succesul acestui model, combinat cu sistemele de productie revolutionare, au facut din Opel cel mai mare producator german de motoare pentru vehicule, in 1914.

1920

In 1920, cu o investitie de 1.000.000 de marci, Opel a a introdus asamblarea si productia in masa in Germania. Acest proces revolutionar de productie a adus avantaje substantiale clientilor Opel.

Primul model realizat a fost "Laubfrosch" sau "Tree Frog" – "Broasca", Opel 4/12 hp. Datorita cererii enorme, masina a putut fi produsa la niste costuri reduse, de la 4.500, cat costa initial, la 1.990 in numai sase ani. In ciuda inflatiei generale, Opel a adus inca o contributie in ceea ce priveste accesibilitatea masinilor. Vehiculele nu mai reprezentau doar un lux pe care si-l puteau permite cei bogati, ci au devenit un mijloc de transport accesibil tuturor.

Cu un procent de piata de 37.5% si 42.771 de unitati vandute, Opel a fost cel mai mare producator de vehicule din Germania in 1928.

Mare parte din succes s-a datorat sistemului lor de vanzari inovator. In vara anului 1929, Opel a devenit prima companie germana de autovehicule care a implementat un sistem de asigurare si o companie pentru finantarea vanzarilor.

Tot in aceasta perioadaa, Opel a acordat o mare atentie programului pionier RAK (programului de propulsie-racheta). Acesta a condus la stabilirea unui record la sol cu RAK-2 si un zbor de succes cu avionul RAK-1 Friedrich.

In principal din cauza crizei economice, fratii Opel au inceput sa caute un partener in 1920. In martie 1929, descendentii lui Adam Opel au ajuns la o intelegere cu General Motors Corporation (GM). Cel mai marte producator de automobile din lume a preluat pachetul actionar majoritar, dar Opel a ramas independent in cea mai mare parte a activitatilor.

De acum incolo, toate resursele au fost centrate pe producerea de automobile. Opel a fost capabila nu numai sa isi consolideze pozitia pe piata, dar si sa si-o extinda.


 

 

Cuvinte cheie:
Urmareste masini.ro pe:

Comentarii (0)

Pentru a putea comenta la acest articol, te rugam sa te autentifici!

Drive Test

  • MINI Cooper S F56

    MINI Cooper S F56

    Designul compact al lui Alec Issigonis și proiectarea sportivă a lui John Cooper au definit MINI încă de la început și se pare că au rămas în ADN-ul micilor modele până în prezent, lucru care îi va bucura nespus de mult pe puriști.

  • Jaguar F-PACE 2.0 i4D AWD Prestige

    Jaguar F-PACE 2.0 i4D AWD Prestige

    Deși este un SUV, cei de la Jaguar s-au concentrat foarte mult pe experiența de condus on-road, chiar dacă multe versiuni beneficiază de tracțiune integrală și diverse tehnologii pentru rulare în off-road. Ca urmare, șasiul este foarte rigid și există o structură ușoară din aluminiu și alte materiale ușoare pentru a menține greutatea cât mai redusă și implicit pentru a îmbunătăți agilitatea.

Autentificare

Nu sunteti membru inca ?

Dureaza doar cateva minute sa va inregistrati.

Inregistrati-va acum

Adresa email
Parola
Ati uitat parola?
Inregistrare
0.1235 :: 17.87MB