No SSO cookie

Istoria Nissan 1910-1990

voteaza
(0/ 0)
Istoria Nissan 1910-1990
Utile · · 0 Comentarii
Nota utilizator
0.0

In 1914, Kwaishinsha Motorcar Works, infiintata in urma cu trei ani in districtul Azabu-Hiroo, Tokyo, construieste primul DAT. Numele masini era un acronim al numelor partenerilor de atunci ai companiei: Kenjiro Den, Rokuro Aoyama, Meitaro Takeuchi. Works a fost redenumita Kwaishinsha Motorcar Co. in 1918 si in 1925, DAT Motorcar Co.

 
 

In anul urmator, compania cu sediul din Tokyo a fuzionat cu cea cu sediul la Osaka, Jitsuyo Jidosha Co. Ltd, infiintata in 1919 si a rezultat DAT Automobile Manufacturing Co. Ltd. in Osaka, pana in 1932.

In 1931, a fost produs primul DATSON, insemnand Son of Dat (Fiul lui DAT). In final, ultima silaba a fost schimbata in “sun”, pentru ca in japoneza “son” insemna si pierdere.

In 1933, numele companiei a fost “niponizat” si s-a ajuns la Jidosha-Seizo Co. Ltd si s-a mutat la Yokohama. In 1934, Jidosha-Seizo a fuzionat cu prducator auto japonez, numit  Nihon Sangyo Co. Ltd si care era cunoscut ca “Ni-San”.

Pentru doi ani, din 1947-1948, compania a fost numita Nissan Heavy Industries Corp. Ca si Hino si Isuzu, dar spre deosebire de Toyota, Nissan a facut un parteneriat cu o companie europeana pentru a avea acces la designuri de automobile si mototare. Nissan a ales Austin, din UK, care mai tarziu a devenit British Motor Corporation. Nissan a inceput sa construiasca modele Austin 7 in 1930, desi legitimitatea licentei lor este inca dezbatuta. Compania a inceput curand sa produca o varietate de modele derivate Austin, precum Austin A50, bazat pe Datsun 1000. Aceste tipuri de design erau aparent acoperite de un acord de licenta din 1952-1960 intre cele doua companii. Dupa ce Nissan a introdus modelele sale in 1950, ei au continuat sa isi creeze propriile designuri de motoare, trecand peste ce au oferit seriile Austin A si B.

In 1967, Nissan a introdus motorul de 4 cilindri OHC Nissan L, care, desi era similar cu designul OHC Mercedes, era totusi o inovatie a Nissan. Acest motor alimenta modelul Datsun 510, care a atras respectul intregii lumi pentru marca Nissan. Apoi, in 1970, Nissan a introdus modelul sport 240Z, care folosea o varianta cu 6 cilindri a seriilor L de motoare. 240Z a facut imediat senzatie si a propulsat Nissan intr-o clasa superioara pe piata mondiala a automobilelor.

In 1966, Nissan a fuzionat cu Prince Motor Company, ridicand astfel la o clasa superioara modele Skyline si Gloria. Numele Prince a fost in final abandonat, iar Skyline si Gloria au purtat numele Nissan, desi Prince mai este folosit de anumiti dealeri Nissan din Japonia.

Nissan a introdus un nou brand de lux pe piata de automobile din SUA, la sfarsitul anilor ’80, numit Infiniti.

In timpul crizei de benzina, Nissan a devenit cel mai mare exportator de automobile si si-a creat noi uzine in Mexic si Australia.

In 1980 Nissan producea masini si in fabrica sa din apropiere de Pretoria, din Sudul Africii. 

 

Cuvinte cheie:
Urmareste masini.ro pe:

Comentarii (0)

Pentru a putea comenta la acest articol, te rugam sa te autentifici!

Drive Test

  • Opel Grandland X 1.6 CDTI Innovation MT6

    Opel Grandland X 1.6 CDTI Innovation MT6

    Cu un exterior conservator dar elegant și cu o configurare interesantă a elementelor de styling, modelul testat a captat suficiente priviri pe stradă pentru a ne confirma că modelele producătorului german sunt apreciate în țara noastră și acest lucru cu siguranță se va observa în cifrele de vânzări

  • TEST DRIVE: Mercedes-Benz E 220d 4M All-Terrain

    TEST DRIVE: Mercedes-Benz E 220d 4M All-Terrain

    Modelul Clasa E All-Terrain nu este unul revoluționar, însă cu siguranță este cel mai convingător model Clasa E Estate din toate timpurile, în primul rând raportându-ne la design-ul exterior special și la funcționalitatea sa pe drumuri nu tocmai bune.

Autentificare

Nu sunteti membru inca ?

Dureaza doar cateva minute sa va inregistrati.

Inregistrati-va acum

Adresa email
Parola
Ati uitat parola?
Inregistrare
0.1313 :: 22.18MB