In anul urmator, compania cu sediul din Tokyo a fuzionat cu cea cu sediul la Osaka, Jitsuyo Jidosha Co. Ltd, infiintata in 1919 si a rezultat DAT Automobile Manufacturing Co. Ltd. in Osaka, pana in 1932.
In 1931, a fost produs primul DATSON, insemnand Son of Dat (Fiul lui DAT). In final, ultima silaba a fost schimbata in “sun”, pentru ca in japoneza “son” insemna si pierdere.
In 1933, numele companiei a fost “niponizat” si s-a ajuns la Jidosha-Seizo Co. Ltd si s-a mutat la Yokohama. In 1934, Jidosha-Seizo a fuzionat cu prducator auto japonez, numit Nihon Sangyo Co. Ltd si care era cunoscut ca “Ni-San”.
Pentru doi ani, din 1947-1948, compania a fost numita Nissan Heavy Industries Corp. Ca si Hino si Isuzu, dar spre deosebire de Toyota, Nissan a facut un parteneriat cu o companie europeana pentru a avea acces la designuri de automobile si mototare. Nissan a ales Austin, din UK, care mai tarziu a devenit British Motor Corporation. Nissan a inceput sa construiasca modele Austin 7 in 1930, desi legitimitatea licentei lor este inca dezbatuta. Compania a inceput curand sa produca o varietate de modele derivate Austin, precum Austin A50, bazat pe Datsun 1000. Aceste tipuri de design erau aparent acoperite de un acord de licenta din 1952-1960 intre cele doua companii. Dupa ce Nissan a introdus modelele sale in 1950, ei au continuat sa isi creeze propriile designuri de motoare, trecand peste ce au oferit seriile Austin A si B.
In 1967, Nissan a introdus motorul de 4 cilindri OHC Nissan L, care, desi era similar cu designul OHC Mercedes, era totusi o inovatie a Nissan. Acest motor alimenta modelul Datsun 510, care a atras respectul intregii lumi pentru marca Nissan. Apoi, in 1970, Nissan a introdus modelul sport 240Z, care folosea o varianta cu 6 cilindri a seriilor L de motoare. 240Z a facut imediat senzatie si a propulsat Nissan intr-o clasa superioara pe piata mondiala a automobilelor.
In 1966, Nissan a fuzionat cu Prince Motor Company, ridicand astfel la o clasa superioara modele Skyline si Gloria. Numele Prince a fost in final abandonat, iar Skyline si Gloria au purtat numele Nissan, desi Prince mai este folosit de anumiti dealeri Nissan din Japonia.
Nissan a introdus un nou brand de lux pe piata de automobile din SUA, la sfarsitul anilor ’80, numit Infiniti.
In timpul crizei de benzina, Nissan a devenit cel mai mare exportator de automobile si si-a creat noi uzine in Mexic si Australia.
In 1980 Nissan producea masini si in fabrica sa din apropiere de Pretoria, din Sudul Africii.
Cu un exterior conservator dar elegant și cu o configurare interesantă a elementelor de styling, modelul testat a captat suficiente priviri pe stradă pentru a ne confirma că modelele producătorului german sunt apreciate în țara noastră și acest lucru cu siguranță se va observa în cifrele de vânzări
Modelul Clasa E All-Terrain nu este unul revoluționar, însă cu siguranță este cel mai convingător model Clasa E Estate din toate timpurile, în primul rând raportându-ne la design-ul exterior special și la funcționalitatea sa pe drumuri nu tocmai bune.
Pentru a putea comenta la acest articol, te rugam sa te autentifici!