No SSO cookie

Istoria MG

voteaza
(5/ 1)
Istoria MG
Utile · · 1 Comentarii
Nota utilizator
5.0

Cecil Kimber (1888-1945) de la Morris Garages a construit primele sale masini bazate pe "Bullnose"-ul lui Morris Cowley, in 1923 si mai tarziu, in 1928, a construit M-Type Midget. In 1929, fabrica de la Oxford s-a dovedit prea mica si s-a mutat la Abingdon.

 
 

In 1930 MG a avut multe succese in curse, ca de exemplu Brooklands 500, Tourist Trophy si Grand Prix. Seriile Midget au fost dezvoltate si in 1936 aveau deja motor de 1,3 litri. Motorul de 1250cc a fost lansat in TB chiar inainte de cel de-al Doilea Razboi Mondial si dupa razboi a fost folosit in modelul TC, primul dintre marile succese post belice.

Anii '50

MG TC a fost prima masina englezeasca lansata dupa 1945 si a fost urmata de modelul TD din 1950. Seria s-a incheiat cu TF, produs din 1953 si pana in 1955.

MG a fost preluat de British Motor Corporation, creata in 1952 din fuziunea dintre Nuffield Organisation si Austin Motor Company. BMC a fuzionat apoi cu Jaguar Cars in 1966 pentru a forma British Motor Holdings, care a fuzionat apoi cu Leyland Motor Corporation in 1968 si a luat fiinta British Leyland Motor Corporation (BLMC).

Numele Magnette, folosit pentru prima data in 1932, a fost folosit pentru saloanele din 1953. Modelul MG ZA Magnette a devenit ZB in 1956, cu cateva imbunatatiri.

Motorul Austin din Seriile B a fost folosit experimental pe o masina la Le Mans in 1955 si a fost baza pentru MGA din septembrie acelasi an.

Anii '70

In 1975 BLMC a devenit British Leyland (mai tarziu doar BL).

Datorita unui mix de politici economice, interne si externe, fabrica Abingdon a fost inchisa, ca parte a programului nemilos de reduceri necesar pentru a transforma BL dupa perioada dificila din 1970. Desi multe uzine au fost au fost închise, niciuna nu a creat un astfel de scandal in rândul lucratorilor, comerciantilor, cluburilor si clientilor. Cativa ani mai tarziu, Sir Michael Edwardes si-a exprimat regretul pentru luarea acestei decizii. Versiunile ulterioare ale MG construite de BL Austin Rover Group au purtat deseori emblema Austin si au fost cosnturite la fabirca din Longbridge.

Anii '80

Marca a supravietuit dupa 1980 sub BL, fiind folosita pentru cateva modele Austin de salon precum: Metro, Maestro si Montego. In Noua Zeelanda, insigna MG a aparut la sfarsitul anilor '80 pe modelul Montego numit MG 2.0 Si Wagon.

Dupa ce BL a devenit Rover Group in 1986, actionariatul MG a trecut in administrarea British Aerospace in 1988 si apoi 1994 catre BMW.

Anii '90

Rover Group a revitalizat modelul cu doua locuri MG RV8 in 1992. Noul MGF a putut fi vandut in 1995, devenind prima productie in masa a unui model MG sport de cand MGB isi incetase productia in 1980.

Anii 2000

BMW a vandut afacerea in 2000 si marca MG a trecut in administrarea MG Rover Group cu sediul in Longbridge, Birmingham. Practica de a vinde modele unice sport MG sub emblema unor alte branduri a continuat, acum fiind vorba despre Rover. Productia a fost suspendata in aprilie 2005,

In mai 2000, MG si Rover au fost cumparate de Phoenix Consortium si a fost format MG Rover Group, iar productia MG a fost extinsa in vara lui 2001 cu introducerea a trei modele sport bazate pe Rover.

MG Rover Group a fost cumparat de Qvale, care a preluat dezvoltarea modelului De Tomaso Bigua. Aceasta masina, redenumita Qvale Mangusta avea deja aprobata posibilitatea de a fi vanduta in SUA si a format baza pentru modelul extrem MG XPower SV cu V8. A fost lansata in 2002 si a intrat la vanzare in 2004.

In iulie 2005, Nanjing Automobile Group a cumparat drepturile asupra MG si bunurile MG Rover Group pentru 53 de milioane de lire si a creat NAC MG UK Limited. Actionarii japonezi au spus ca va fi ceva nou pentru China, acest brand fiind numit: 'Modern Gentleman'.

Nanjing a reluat productia seriilor MG TF si ZT in 2007. TF si ZT, redenumite MG7 sunt asamblate la Pukou, Jiangsu Province in China, MG3, purtand emblema Rover Streetwise, a reintrat si el in productie la Pukou.

In 2006, Nanjing a anuntat dezvoltarea TF sport coupe. O noua fabrica a fost consturita la Ardmore, Oklahoma si producea 60% dintre modelele TF din intreaga lume. Modele MG au mers la vanzare in SUA in 2008.

In 2007, NAC a initiat discutiile pentru fuziunea cu Shanghai Automotive Industry Corporation, sustinuta de guvernul chinez. Preluarea a fost realizata in decembrie 2007. SAIC produce Roewe 750 care, ca si MG7, este derivat din Rover 75/MG ZT.

Seria MG a fost relansata in UK in 2008, cu un update pentru o editie limitata a TF construita la Longbridge de NAC MG UK, numita TF LE500. Productia de TF de la Longbridge a fost suspendata din nou in octombrie 2009.

 

Cuvinte cheie:
Urmareste masini.ro pe:

Comentarii (1)

scris de carmenflorin

are o forma ciudata dar imi place......este frumusica

Pentru a putea comenta la acest articol, te rugam sa te autentifici!

Drive Test

  • Opel Grandland X 1.6 CDTI Innovation MT6

    Opel Grandland X 1.6 CDTI Innovation MT6

    Cu un exterior conservator dar elegant și cu o configurare interesantă a elementelor de styling, modelul testat a captat suficiente priviri pe stradă pentru a ne confirma că modelele producătorului german sunt apreciate în țara noastră și acest lucru cu siguranță se va observa în cifrele de vânzări

  • TEST DRIVE: Mercedes-Benz E 220d 4M All-Terrain

    TEST DRIVE: Mercedes-Benz E 220d 4M All-Terrain

    Modelul Clasa E All-Terrain nu este unul revoluționar, însă cu siguranță este cel mai convingător model Clasa E Estate din toate timpurile, în primul rând raportându-ne la design-ul exterior special și la funcționalitatea sa pe drumuri nu tocmai bune.

Autentificare

Nu sunteti membru inca ?

Dureaza doar cateva minute sa va inregistrati.

Inregistrati-va acum

Adresa email
Parola
Ati uitat parola?
Inregistrare
0.1398 :: 17.79MB