No SSO cookie

Istoria Mathis

voteaza
(0/ 0)
Istoria Mathis
Utile · · 0 Comentarii
Nota utilizator
0.0

Initial, Emile Mathis a fost principalul dealer de masini din Strasbourg, Alsacia, comercializand Fiat, De Dietrich sau Panhard-Levassor. Doua modele au fost proiectate pentru el de Ettore Bugatti, care au fost comercializate sub brandul Hermes (1904 -1905). Fabricate pentru 1905-1906, ele au fost construite in forme de 28, 40 si 98 cp, toate fiind masini care semanau cu Mercedes.

 
 

Designerul si apoi pilotul de curse Dragutin Esser a creat apoi doua masini de 2025cc si 2253cc care au fost construite sub licenta de Stoewer. Primul model Mathis original (8/20 PS) a fost lansat pe piata in 1910, iar primul succes veritabil a venit inainte de Primul Razboi Mondial cu doua modele mai mici: Babylette, care avea un motor de 1.1 L si Baby, care avea un motor de 1.3 L. A existat de asemenea un model Mathis-Knight.

Dupa razboi, productia firmei a crescut  si a devenit curand numarul 4 in Franta. Mathis a incercat sa  concureze cu Citroen. Modelul SB din 1921 a fost urmat de un model de 1188 cc si 6 cilindri in 1923, iar in 1925 de un model de 8 cilindri. Din 1927, Mathis a urmat o politica de productie fidela unui singul model. MY avea un motor de 4 cilindri si 1.2 L. Nu in mod surprinzator, in anul urmator a iesit din productie modelul Emysix, cu 6 cilindri. In 1930 compania a avut o incercare nereusita de a coopera cu William Crapo Durant, fondatorul General Motors in 1908. Planul ambitios consta in asamblarea a 100.000 de masini Durant Lansing, la fabrica din Michigan. In orice caz, Duran a ramas fara bani ianinte ca productia sa inceapa, astfel incat Mathis s-a rezulmat la Franta.

Modelul FOH, care a avut o viata scurta, avea in 1931 un motor de 8 clindri in linie. Mai modern si mai de succes decat Emyquattre ("Emy’), modelul din 1933 avea o cutie de viteze sincron. Emyhuit (cu 8 cilindri) a venit insa prea tarziu pentru a preveni declinul companiei.

Ford si-a extins rapid productia europeana un un model modificat Ford Y, numit Tracford, iar in 1934 a avut loc o fuziune Ford si Mathis si a luat nastere Sa Française Matford, Strasbourg. Matford, care copia sitlul modelelor contemporane englezesti Ford, a devenit curand unul dintre cei mai mari competitori de pe piata – fabrica originala Mathis a fost inchisa in 1935. Ultimele modele au iesit din productie in 1939. 

 

Cuvinte cheie:
Urmareste masini.ro pe:

Comentarii (0)

Pentru a putea comenta la acest articol, te rugam sa te autentifici!

Drive Test

  • Toyota Yaris 1.33 Dual VVT-i Multidrive S

    Toyota Yaris 1.33 Dual VVT-i Multidrive S

    Dacă vă doriți ca viitoarea mașină să aibă costuri de întreținere foarte reduse și veți petrece alături de ea mai mult timp în oraș, Yaris este alegerea perfectă, completată de prezența unui design modern și tineresc

  • Mercedes-Benz C 200 Coupe

    Mercedes-Benz C 200 Coupe

    Atletic și sportiv, design-ul plin de viață și rafinat al modelului C Coupe face o impresie foarte bună pe șosea și întruchipează luxul modern

Autentificare

Nu sunteti membru inca ?

Dureaza doar cateva minute sa va inregistrati.

Inregistrati-va acum

Adresa email
Parola
Ati uitat parola?
Inregistrare
0.2505 :: 17.94MB