Designerul si apoi pilotul de curse Dragutin Esser a creat apoi doua masini de 2025cc si 2253cc care au fost construite sub licenta de Stoewer. Primul model Mathis original (8/20 PS) a fost lansat pe piata in 1910, iar primul succes veritabil a venit inainte de Primul Razboi Mondial cu doua modele mai mici: Babylette, care avea un motor de 1.1 L si Baby, care avea un motor de 1.3 L. A existat de asemenea un model Mathis-Knight.
Dupa razboi, productia firmei a crescut si a devenit curand numarul 4 in Franta. Mathis a incercat sa concureze cu Citroen. Modelul SB din 1921 a fost urmat de un model de 1188 cc si 6 cilindri in 1923, iar in 1925 de un model de 8 cilindri. Din 1927, Mathis a urmat o politica de productie fidela unui singul model. MY avea un motor de 4 cilindri si 1.2 L. Nu in mod surprinzator, in anul urmator a iesit din productie modelul Emysix, cu 6 cilindri. In 1930 compania a avut o incercare nereusita de a coopera cu William Crapo Durant, fondatorul General Motors in 1908. Planul ambitios consta in asamblarea a 100.000 de masini Durant Lansing, la fabrica din Michigan. In orice caz, Duran a ramas fara bani ianinte ca productia sa inceapa, astfel incat Mathis s-a rezulmat la Franta.
Modelul FOH, care a avut o viata scurta, avea in 1931 un motor de 8 clindri in linie. Mai modern si mai de succes decat Emyquattre ("Emy’), modelul din 1933 avea o cutie de viteze sincron. Emyhuit (cu 8 cilindri) a venit insa prea tarziu pentru a preveni declinul companiei.
Ford si-a extins rapid productia europeana un un model modificat Ford Y, numit Tracford, iar in 1934 a avut loc o fuziune Ford si Mathis si a luat nastere Sa Française Matford, Strasbourg. Matford, care copia sitlul modelelor contemporane englezesti Ford, a devenit curand unul dintre cei mai mari competitori de pe piata – fabrica originala Mathis a fost inchisa in 1935. Ultimele modele au iesit din productie in 1939.
Cu un exterior conservator dar elegant și cu o configurare interesantă a elementelor de styling, modelul testat a captat suficiente priviri pe stradă pentru a ne confirma că modelele producătorului german sunt apreciate în țara noastră și acest lucru cu siguranță se va observa în cifrele de vânzări
Modelul Clasa E All-Terrain nu este unul revoluționar, însă cu siguranță este cel mai convingător model Clasa E Estate din toate timpurile, în primul rând raportându-ne la design-ul exterior special și la funcționalitatea sa pe drumuri nu tocmai bune.
Pentru a putea comenta la acest articol, te rugam sa te autentifici!