No SSO cookie

Istoria Mathis

voteaza
(0/ 0)
Istoria Mathis
Utile · · 0 Comentarii
Nota utilizator
0.0

Initial, Emile Mathis a fost principalul dealer de masini din Strasbourg, Alsacia, comercializand Fiat, De Dietrich sau Panhard-Levassor. Doua modele au fost proiectate pentru el de Ettore Bugatti, care au fost comercializate sub brandul Hermes (1904 -1905). Fabricate pentru 1905-1906, ele au fost construite in forme de 28, 40 si 98 cp, toate fiind masini care semanau cu Mercedes.

 
 

Designerul si apoi pilotul de curse Dragutin Esser a creat apoi doua masini de 2025cc si 2253cc care au fost construite sub licenta de Stoewer. Primul model Mathis original (8/20 PS) a fost lansat pe piata in 1910, iar primul succes veritabil a venit inainte de Primul Razboi Mondial cu doua modele mai mici: Babylette, care avea un motor de 1.1 L si Baby, care avea un motor de 1.3 L. A existat de asemenea un model Mathis-Knight.

Dupa razboi, productia firmei a crescut  si a devenit curand numarul 4 in Franta. Mathis a incercat sa  concureze cu Citroen. Modelul SB din 1921 a fost urmat de un model de 1188 cc si 6 cilindri in 1923, iar in 1925 de un model de 8 cilindri. Din 1927, Mathis a urmat o politica de productie fidela unui singul model. MY avea un motor de 4 cilindri si 1.2 L. Nu in mod surprinzator, in anul urmator a iesit din productie modelul Emysix, cu 6 cilindri. In 1930 compania a avut o incercare nereusita de a coopera cu William Crapo Durant, fondatorul General Motors in 1908. Planul ambitios consta in asamblarea a 100.000 de masini Durant Lansing, la fabrica din Michigan. In orice caz, Duran a ramas fara bani ianinte ca productia sa inceapa, astfel incat Mathis s-a rezulmat la Franta.

Modelul FOH, care a avut o viata scurta, avea in 1931 un motor de 8 clindri in linie. Mai modern si mai de succes decat Emyquattre ("Emy’), modelul din 1933 avea o cutie de viteze sincron. Emyhuit (cu 8 cilindri) a venit insa prea tarziu pentru a preveni declinul companiei.

Ford si-a extins rapid productia europeana un un model modificat Ford Y, numit Tracford, iar in 1934 a avut loc o fuziune Ford si Mathis si a luat nastere Sa Française Matford, Strasbourg. Matford, care copia sitlul modelelor contemporane englezesti Ford, a devenit curand unul dintre cei mai mari competitori de pe piata – fabrica originala Mathis a fost inchisa in 1935. Ultimele modele au iesit din productie in 1939. 

 

Cuvinte cheie:
Urmareste masini.ro pe:

Comentarii (0)

Pentru a putea comenta la acest articol, te rugam sa te autentifici!

Drive Test

  • Renault Clio Iconic 1,5 dCi EDC

    Renault Clio Iconic 1,5 dCi EDC

    Renault Clio a trecut prin mai multe modificări estetice de-a lungul timpului, acum fiind un model supermini șic, dar rafinat. Ca orice autoturism din acest segment este un model practic, suficient de mare pentru patru adulți și cu o capacitate de încărcare potrivită pentru o sesiune săptămânală de cumpărături.

  • Toyota Avensis Luxury 2.0 D-4D

    Toyota Avensis Luxury 2.0 D-4D

    Dedicarea japonezilor către publicul european arată interesul acestora pentru o poziție cât mai bună a vânzărilor în segmentul D, o viziune foarte bine definită de către modelul actual al Avensis, care le garantează că își vor atinge scopul datorită numeroaselor modificări aduse automobilului pentru a îl aduce în zona modernă.

Autentificare

Nu sunteti membru inca ?

Dureaza doar cateva minute sa va inregistrati.

Inregistrati-va acum

Adresa email
Parola
Ati uitat parola?
Inregistrare
0.1370 :: 18.68MB