No SSO cookie

Istoria Maserati 1920-1940

voteaza
(0/ 0)
Istoria Maserati 1920-1940
Utile · · 0 Comentarii
Nota utilizator
0.0

Pe 14 decembrie 1914, o noua companie se nastea in Bologna: "Società Anonima Officine Alfieri Maseratti", un nume care va deveni o legenda in toate raliurile si pe toate strazile lumii. Fondatorii erau patru frati: Alfieri, Ettore, Ernesto si, mai tarziu, Bindo Maseratti. Prima masina pe care au creat-o a fost Tipo 26, in 1926. Motorul era de 8 cilindri, cu 1,5 litri si dezvolta 120 cp, la 5300 rpm. Deasupra radiatorului era o insigna care evoca faimoasa statuie a lui Neptun din Bologna, logo-ul necunoscut pe atunci al companiei.

 
 

Tipo 26 si-a facut debutul cu Alfieri Maserati la volan si Guerino Bertocchi ca mecanic, in Targa Florio, pe 25 aprilie 1926. A aparut ca prima din clasa sa si a noua per total. Dupa asta, victoriile au fost dese si usor de obtinut. In 1929, Maseratti a castigat Grand Prix-ul de la Tripoli (Borzacchini-E. Maserati), si Mille Miglia (invingator per total). In acelasi an, Borzacchini a dezvoltat un nou motor de 3-5 litri si a castigat recordul mondial cu Maserati Tipo V4, o masina extraordinara, cu un motor V16, realizata prin cuplarea a doua blocuri motoare Tipo 26. Viteza de 246,069 km/h a fost atinsa pe o pista la 10 km de Cremona si nu a mai fost egalata decat 8 ani mai tarziu, de catre Auto Union.

1930: A fost o performanta care a imbunatatit mult imaginea Maserati, dar si vanzarile acesteia.

Puternicul V4 a fost adaugat la 26M, considerat o capodopera a lui Alfieri. Aceasta a fost era faimosilor piloti ai Maserati: Arcangeli, Varzi si Fagioli care a castigat la Monza cu un 8C 2800. Alfieri Maseratti a creat apoi 4 CTR cu 4 cilindri, 1088 cc – motor turbo-incarcabil, care a fost mai flexibil si mai complex din punct de vedere mecanic.

A fost ultima masina a lui Alfieri Maserati, pentru ca acesta a murit la numai 44 de ani, pe 3 martie 1932. In 1933, a aparut pe scena Nuvolari, conducand modelul 8C catre victoria de la Grand Prix-ul belgian, Coppa Ciano la Montenero si Grand Prix-ul de la Nisa. In 1939, formula GP a fost schimbata la 4500 cc pentru a inlocui motorul supra-alimentat de 3000 cc. Maserati a ales o alta optiune si a creat 8CTF, V8, care dezvolta 350 cp si 6300 rpm. Acesta fost anul unui triumf senzational pentru companie. Un model 8CTF vandut in SUA si condus de Wilbur Shaw a castigat cursa Indianapolis 500.

Totusi, in 1939, Maserati a fost preluata de familia Orsi si s-a mutat in sediul actual din Viale Ciro Menotti. Noul director al diviziei inginerie a fost numit Alberto Massimino.

 

Cuvinte cheie:
Urmareste masini.ro pe:

Comentarii (0)

Pentru a putea comenta la acest articol, te rugam sa te autentifici!

Drive Test

  • Dacia Sandero Stepway

    Dacia Sandero Stepway

    În puține cuvinte Sandero Stepway poate fi caracterizat ca o mașină perfectă pentru cei nepretențioși, relativ robustă și fiabilă, care beneficiază de un aspect veritabil de crossover, această transformare a modelului supermini Sandero fiind realizată cu succes.

  • Mazda MX-5 Revolution MT6

    Mazda MX-5 Revolution MT6

    MX-5 vă captivează încă din primele secunde de condus și vă face să treceți peste orice considerent logic sau practic legat de ce anume v-ați dori de la un automobil

Autentificare

Nu sunteti membru inca ?

Dureaza doar cateva minute sa va inregistrati.

Inregistrati-va acum

Adresa email
Parola
Ati uitat parola?
Inregistrare
0.2107 :: 18.68MB