No SSO cookie

Istoria Maserati 1920-1940

voteaza
(0/ 0)
Istoria Maserati 1920-1940
Utile · · 0 Comentarii
Nota utilizator
0.0

Pe 14 decembrie 1914, o noua companie se nastea in Bologna: "Società Anonima Officine Alfieri Maseratti", un nume care va deveni o legenda in toate raliurile si pe toate strazile lumii. Fondatorii erau patru frati: Alfieri, Ettore, Ernesto si, mai tarziu, Bindo Maseratti. Prima masina pe care au creat-o a fost Tipo 26, in 1926. Motorul era de 8 cilindri, cu 1,5 litri si dezvolta 120 cp, la 5300 rpm. Deasupra radiatorului era o insigna care evoca faimoasa statuie a lui Neptun din Bologna, logo-ul necunoscut pe atunci al companiei.

 
 

Tipo 26 si-a facut debutul cu Alfieri Maserati la volan si Guerino Bertocchi ca mecanic, in Targa Florio, pe 25 aprilie 1926. A aparut ca prima din clasa sa si a noua per total. Dupa asta, victoriile au fost dese si usor de obtinut. In 1929, Maseratti a castigat Grand Prix-ul de la Tripoli (Borzacchini-E. Maserati), si Mille Miglia (invingator per total). In acelasi an, Borzacchini a dezvoltat un nou motor de 3-5 litri si a castigat recordul mondial cu Maserati Tipo V4, o masina extraordinara, cu un motor V16, realizata prin cuplarea a doua blocuri motoare Tipo 26. Viteza de 246,069 km/h a fost atinsa pe o pista la 10 km de Cremona si nu a mai fost egalata decat 8 ani mai tarziu, de catre Auto Union.

1930: A fost o performanta care a imbunatatit mult imaginea Maserati, dar si vanzarile acesteia.

Puternicul V4 a fost adaugat la 26M, considerat o capodopera a lui Alfieri. Aceasta a fost era faimosilor piloti ai Maserati: Arcangeli, Varzi si Fagioli care a castigat la Monza cu un 8C 2800. Alfieri Maseratti a creat apoi 4 CTR cu 4 cilindri, 1088 cc – motor turbo-incarcabil, care a fost mai flexibil si mai complex din punct de vedere mecanic.

A fost ultima masina a lui Alfieri Maserati, pentru ca acesta a murit la numai 44 de ani, pe 3 martie 1932. In 1933, a aparut pe scena Nuvolari, conducand modelul 8C catre victoria de la Grand Prix-ul belgian, Coppa Ciano la Montenero si Grand Prix-ul de la Nisa. In 1939, formula GP a fost schimbata la 4500 cc pentru a inlocui motorul supra-alimentat de 3000 cc. Maserati a ales o alta optiune si a creat 8CTF, V8, care dezvolta 350 cp si 6300 rpm. Acesta fost anul unui triumf senzational pentru companie. Un model 8CTF vandut in SUA si condus de Wilbur Shaw a castigat cursa Indianapolis 500.

Totusi, in 1939, Maserati a fost preluata de familia Orsi si s-a mutat in sediul actual din Viale Ciro Menotti. Noul director al diviziei inginerie a fost numit Alberto Massimino.

 

Cuvinte cheie:
Urmareste masini.ro pe:

Comentarii (0)

Pentru a putea comenta la acest articol, te rugam sa te autentifici!

Drive Test

  • Suzuki SX4 1.0 Passion AllGrip

    Suzuki SX4 1.0 Passion AllGrip

    Suzuki S-Cross este o maşină foarte bună pentru oricine, nu doar pentru familişti sau pentru cei care preferă să ştie că pot evada oricând din cotidian pe un drum care nu a beneficiat vreodată de asfalt.

  • Nissan Qashqai 1,5 dCi Acenta MT6

    Nissan Qashqai 1,5 dCi Acenta MT6

    Poziția înaltă la volan combinată cu un aspect exterior elegant și un rafinament mult îmbunătățit față de generația anterioară contribuie la o bună percepție din partea publicului, astfel încât nici concurența destul de agresivă nu poate veni să destabilizeze poziția fruntașă pe care o are în segmentul său

Autentificare

Nu sunteti membru inca ?

Dureaza doar cateva minute sa va inregistrati.

Inregistrati-va acum

Adresa email
Parola
Ati uitat parola?
Inregistrare
0.6257 :: 22.19MB