No SSO cookie

Istoria Lincoln

voteaza
(0/ 0)
Istoria Lincoln
Utile · · 0 Comentarii
Nota utilizator
0.0

Compania a fost fondata in 1917, de catre Henry M. Leland. Leland, unul dintre fondatorii Cadillac, a parasit divizia General Motors in timpul Primului Razboi Mondial si a format compania Lincoln Motor, care producea motoare de avioane Liberty. Dupa razboi, fabricile companiei au fost reutilate pentru a putea produce automobile de lux.

 
 

1920

Compania a intampinat cateva dificultati finanicare in timpul tranzitiei si a fost cumparata de Ford Motor in 1922, care inca mai detine si fabrica masini sub emblema Lincoln, in cadrul divizei sale Lincoln-Mercury. Cumpararea Lincoln a fost un triumf personal pentru Ford, care a fost fortat sa achizitioneze o a doua companie de catre investitorii condusi de Leland. Ironic, compania a fost mai tarziu renumita Cadillac. Lincoln a devenit repede unul dintre brandurile de lux de top ale Americii, alaturi de Cadillac si Duesenberg. In 1927, Lincoln a adoptat ca emblema nava oceanica, inlocuita mai tarziu cu dimantul care este folosit si acum ca logo.

1930

In 1930, Lincoln a introdus modelul Zephyr, care avea un design sport. Zephyr a fost aproape un brand distinct, mai degraba decat un model. A fost produs din 1936 si pana la inceputul anului 1942. Pornind de la modelul din 1939, Zephyr, Edsel Ford si-a inceput demersurile pentru realizarea Lincolnului Continental, care a devenit in final cea mai importanta masina facuta de Lincoln. A inceput ca un proiect de sine statator si singular, cu care Edsel Ford vroia sa se plimbe de-a lungul Floridei. Edsel a dorit un model de masina europeana, deosebita de masinile butucanoase pe care le producea compania tatalui sau.

1950

Modelul Continetal Mark II a insemnat o revitalizare a conceptului. A fost produs de divizia Continental din aprilie 1955, pana in iulie 1956, inainte de a fi returnat marcii Lincoln. Mark II a avut un pret de lista de baza de 10.000$, 70.000$ considerand inflatia, acelasi pret ca al Rolls-Royce-ului din acelasi an. Divizia Edsel a fost cuplata cu divizia Lincoln-Mercury in ianuarie 1958 si a format Mercury-Edsel-Lincoln, pana in 1960.

1980

Lincoln Continental a devenit modelul emblematic al Lincoln pana in 1981, cand Lincoln Town Car, pana nu demult masina de top a Lincoln, a devenit model de sine statator si a preluat stafeta.

1990

In 1998, Lincoln a fost cea mai bine vanduta masina de lux din Statele Unite, ajutata si de succesul SUV Navigator, al Town Car (restilizata) si al Continental-ului. In ultimii ani insa, compania a decazut si a pierdut teren in fata brandurilor japoneze, europene si a competitorilor americani, din cauza lipsei de modele noi. Compania a incercat sa remedieze acest neajuns si a impartit cateva platforme si divizii cu Ford, cu scopul de a lansa mai repede modele noi pe piata. Compania a promis patru noi modele intre 2004-2008, iar in 2006 a lansat Mark Lt pickup si Zephyr.

 

Cuvinte cheie:
Urmareste masini.ro pe:

Comentarii (0)

Pentru a putea comenta la acest articol, te rugam sa te autentifici!

Drive Test

  • Dacia Sandero Stepway

    Dacia Sandero Stepway

    În puține cuvinte Sandero Stepway poate fi caracterizat ca o mașină perfectă pentru cei nepretențioși, relativ robustă și fiabilă, care beneficiază de un aspect veritabil de crossover, această transformare a modelului supermini Sandero fiind realizată cu succes.

  • Mazda MX-5 Revolution MT6

    Mazda MX-5 Revolution MT6

    MX-5 vă captivează încă din primele secunde de condus și vă face să treceți peste orice considerent logic sau practic legat de ce anume v-ați dori de la un automobil

Autentificare

Nu sunteti membru inca ?

Dureaza doar cateva minute sa va inregistrati.

Inregistrati-va acum

Adresa email
Parola
Ati uitat parola?
Inregistrare
0.1384 :: 18.68MB