No SSO cookie

Istoria Lincoln

voteaza
(0/ 0)
Istoria Lincoln
Utile · · 0 Comentarii
Nota utilizator
0.0

Compania a fost fondata in 1917, de catre Henry M. Leland. Leland, unul dintre fondatorii Cadillac, a parasit divizia General Motors in timpul Primului Razboi Mondial si a format compania Lincoln Motor, care producea motoare de avioane Liberty. Dupa razboi, fabricile companiei au fost reutilate pentru a putea produce automobile de lux.

 
 

1920

Compania a intampinat cateva dificultati finanicare in timpul tranzitiei si a fost cumparata de Ford Motor in 1922, care inca mai detine si fabrica masini sub emblema Lincoln, in cadrul divizei sale Lincoln-Mercury. Cumpararea Lincoln a fost un triumf personal pentru Ford, care a fost fortat sa achizitioneze o a doua companie de catre investitorii condusi de Leland. Ironic, compania a fost mai tarziu renumita Cadillac. Lincoln a devenit repede unul dintre brandurile de lux de top ale Americii, alaturi de Cadillac si Duesenberg. In 1927, Lincoln a adoptat ca emblema nava oceanica, inlocuita mai tarziu cu dimantul care este folosit si acum ca logo.

1930

In 1930, Lincoln a introdus modelul Zephyr, care avea un design sport. Zephyr a fost aproape un brand distinct, mai degraba decat un model. A fost produs din 1936 si pana la inceputul anului 1942. Pornind de la modelul din 1939, Zephyr, Edsel Ford si-a inceput demersurile pentru realizarea Lincolnului Continental, care a devenit in final cea mai importanta masina facuta de Lincoln. A inceput ca un proiect de sine statator si singular, cu care Edsel Ford vroia sa se plimbe de-a lungul Floridei. Edsel a dorit un model de masina europeana, deosebita de masinile butucanoase pe care le producea compania tatalui sau.

1950

Modelul Continetal Mark II a insemnat o revitalizare a conceptului. A fost produs de divizia Continental din aprilie 1955, pana in iulie 1956, inainte de a fi returnat marcii Lincoln. Mark II a avut un pret de lista de baza de 10.000$, 70.000$ considerand inflatia, acelasi pret ca al Rolls-Royce-ului din acelasi an. Divizia Edsel a fost cuplata cu divizia Lincoln-Mercury in ianuarie 1958 si a format Mercury-Edsel-Lincoln, pana in 1960.

1980

Lincoln Continental a devenit modelul emblematic al Lincoln pana in 1981, cand Lincoln Town Car, pana nu demult masina de top a Lincoln, a devenit model de sine statator si a preluat stafeta.

1990

In 1998, Lincoln a fost cea mai bine vanduta masina de lux din Statele Unite, ajutata si de succesul SUV Navigator, al Town Car (restilizata) si al Continental-ului. In ultimii ani insa, compania a decazut si a pierdut teren in fata brandurilor japoneze, europene si a competitorilor americani, din cauza lipsei de modele noi. Compania a incercat sa remedieze acest neajuns si a impartit cateva platforme si divizii cu Ford, cu scopul de a lansa mai repede modele noi pe piata. Compania a promis patru noi modele intre 2004-2008, iar in 2006 a lansat Mark Lt pickup si Zephyr.

 

Cuvinte cheie:
Urmareste masini.ro pe:

Comentarii (0)

Pentru a putea comenta la acest articol, te rugam sa te autentifici!

Drive Test

  • Toyota Yaris 1.33 Dual VVT-i Multidrive S

    Toyota Yaris 1.33 Dual VVT-i Multidrive S

    Dacă vă doriți ca viitoarea mașină să aibă costuri de întreținere foarte reduse și veți petrece alături de ea mai mult timp în oraș, Yaris este alegerea perfectă, completată de prezența unui design modern și tineresc

  • Mercedes-Benz C 200 Coupe

    Mercedes-Benz C 200 Coupe

    Atletic și sportiv, design-ul plin de viață și rafinat al modelului C Coupe face o impresie foarte bună pe șosea și întruchipează luxul modern

Autentificare

Nu sunteti membru inca ?

Dureaza doar cateva minute sa va inregistrati.

Inregistrati-va acum

Adresa email
Parola
Ati uitat parola?
Inregistrare
0.4198 :: 22.29MB