No SSO cookie

Istoria Land Rover

voteaza
(0/ 0)
Istoria Land Rover
Utile · · 0 Comentarii
Nota utilizator
0.0

Seriile Land Rover s-au dezvoltat din 1948 si pana in 1983, din 1947 si pana in 1985, daca tinem cont de seriile de pre-productie Land Rover si de stadiul I al seriei 3. Modelul cu ampatament scurt, SWB, a crescut de la un ampatament de 203.2 cm la 223.5 si cel cu ampatament lung – LWB, de la 271.8 cm, la 276.9 cm. Mai erau si modelele SIIA si SIIB cu forward-control (FC), modelul militar cu greutate redusa si alte variatii.

 
 

Motoarele au crescut de la 1.6 si 4 cilindri, la 2.25 L si 4 cilindri sl la 2.6 L si 6 cilindri, iar in final, s-a ajuns la 3.5 L si V8.

Land Rover a avut 3 modele principale pentru multi ani: range Rover, Discovery si Defender. Pentru cel putin o decada, au existat zvonuri ca s-ar fi proiectat o a patra linie, iar mult asteptatul Land Rover Freelander a aparut pe piata euorpeana la inceputul anilor 1998.

Land Rover a inventat modelul de lux cu tractiune pe toate rotile cu Range Rover, lansat in 1970. La acel moment se intentionase sa fie o “masina”, robusta, cu 4WD si capabila sa duca  cativa baloti de fan, dar totusi o masina. Range Rover a urcat in ceea ce priveste specificatiile, dar si pretul. Usile au devenit patru, transmisia automata a devenit o optiune, motorul a crescut de la 3.9 L la 4.2 L, avea suspensie electronica si control tractiune, air baguri, tot ce se deschide si sare. Compania a incercat sa umple golul dintre Land Roverul de baza si Range Rover cu veriuni locale, insa nu a reusit pe deplin, asa ca a fost inventat modelul Discovery.

Apoi, in 1994, Land Rover a Range Rover doi. Avea o noua caroseire, revizuita, un motor V8 de 4 l si 6 L si optiunea unui BMW 2.6 L de turbo diesel cu 6 cilindri. Modelul anterior a continuat sa fie fabricat classic pana Rover a anuntat demisia sa in noiembrie 1995, odata cu a 25 aniversare.

Anii ‘80

Land Rover Discovery a umplut golul dintre Land Roverul de baza si Range Rover. Folosea cutia de viteze a Range Roverului orginal si dispozitivul de suspensie. Caroseria era noua, usor de facut si construita la standarde inalte – in special pentru piata americana.

Candva, Rover facea doar masini 2WD si Land Rover. Apoi a fost Range Rover “by Land Rover”. Apoi a urmat Discovery. La vremea accea, modelele Land Rover de baza erau numite 90 si 110, dupa lungimea ampatamentului. Pentru a elimina confuzia dintre Land Rover, Land Rover Discovery si Land Rover Range Rover, a fost introdus numele “Defender”. Acesta era neobisnuit de imaginativ pentru Land Rover si facea aluzie la conexiunea militara al carui mostenitor era. Acum exista Defender 90 (D90), cu ampatament scurt si Defender 110 (D110) cu ampatament lung. Exista de asemenea un Defender 130 (D130) – cu ampatament de 322.6 cm.

 

Cuvinte cheie:
Urmareste masini.ro pe:

Comentarii (0)

Pentru a putea comenta la acest articol, te rugam sa te autentifici!

Drive Test

  • Nissan Qashqai 1,5 dCi Acenta MT6

    Nissan Qashqai 1,5 dCi Acenta MT6

    Poziția înaltă la volan combinată cu un aspect exterior elegant și un rafinament mult îmbunătățit față de generația anterioară contribuie la o bună percepție din partea publicului, astfel încât nici concurența destul de agresivă nu poate veni să destabilizeze poziția fruntașă pe care o are în segmentul său

  • Renault Megane IV dCi 130 MT6

    Renault Megane IV dCi 130 MT6

    Pentru a câștiga o bună parte din vânzările segmentului compact, cei de la Renault au dezvoltat un model complet nou și sofisticat, cu un exterior frumos și un interior high-tech, totul completat de numeroasele sisteme de siguranță

Autentificare

Nu sunteti membru inca ?

Dureaza doar cateva minute sa va inregistrati.

Inregistrati-va acum

Adresa email
Parola
Ati uitat parola?
Inregistrare
0.5465 :: 22.2MB