No SSO cookie

Istoria Lada

voteaza
(0/ 0)
Istoria Lada
Utile · · 0 Comentarii
Nota utilizator
0.0

Fabrica a fost infiintata ca o colaborare intre Italia si Uniunea Sovietica si a fost consturita pe unul din malurile Volgai. O noua parte a orasului, Togliatti, denumita dupa comunistul italian, a fost construita in jurul fabricii. Lada a fost numita "people's car", la fel ca Citroën 2CV sau VW Beetle.

 
 

Modelul usor  Fiat 124 a fost adaptat pentru a construi o masina pentru conditiile dure din Rusia, iar printre schimbari s-au numarat: adugarea de tambururi din aluminium pentru frane in fata, iar motorul original Fiat a fost eliminat in favoarea unui nou design cumparat de Fiat. Acest nou motor avea o valva moderna superioara, dar nu a fost niciodata folosit pentru masinile marca Fiat. Suspensia a fost eliminata – pentru a face fata drumurilor dificile rusesti, si caroseria a fost fabricata din otel mai greu. Primele modele Lada erau echipate si cu maner manual de pornire, in cazul in care conditiile climatice siberiene ar fi produs neajunsuri, insa acesta a fost abandonat ulterior. O alta echipare speficica a fost pompa manuala auxiliara pentru combustibil.

Motoarele asamblate initial pe Lada aveau un carburator de 1,2 L, iar modelele de export aveau 1,7 L si sistem de injectie General Motors. Motoarele Diesel au fost mai tarziu montate numai pentru piata ruseasca.

Anii '70

Modele originale cu stilul Fiat inlcludeau VAZ2101 sedan si VAZ-2102 SW. In 1972 a fost introdusa o versiune sedan de lux,  VAZ-2103, care era bazata pe Fiat 124 Special si care avea un motor de 1,5L si faruri geneme fata. In 1974, modelul original  VAZ-2101 a fost updatat si a beneficiat de un nou motor si un nou interior; iar modelul  VAZ-2102 a avut parte de aceleasi imbunatatiri in 1976. Modelul  VAZ-2106 a fost introdus in 1976 si updatat la o noua versiune  VAZ-2103, cu motor de 1,6L. 2106 este cel mai vechi, dar si cel mai popular model cu tractiune fata dintre  AvtoVAZ, iar productia sa a continuat pana in 2001 si inca mai poate fi produs sub licenta.

Designerii AvtoVAZ au dovedit ca au ceva imaginatie si idei originale atunci cand au lansat modelul VAZ-2121 Niva, in 1978. Aceasta masina foarte populara avea tractiune pe toate rotile, un design orginal si cel mai puternic motor, de 1.7L, din toata seria VAZ. Niva a fost disponibil si cu un motor de 1.9L Peugeot si este inca in productie.

Bazandu-se pe succesul Niva, departamentul de design a pregatit o noua familie de modele cu tractiune fata in 1984, un design complet domestic, desi corpul nu este complet diferit de Fiat Regata.

Productia a inceput cu VAZ-21083 Sputnik cu 3-usi hatchback, iar seria a fost mai tarziu redenumita Samara. Motorul Samara avea un nou arbore de came si o curea pentru condus mai moderna.  Camerele de combustie erau proiectate in colaborare cu Porsche.

Pe piata domestica, aceste modele clasice erau numite Zhiguli. Numele Lada a fost folosit numai pentru export, dar un numar mare de masini a fost reexportat din statele blocului estic comunist, astfel ca brandul a ajuns sa fie cunoscut in mult mai multe state.

Anii ‘90

Modelele 2108-2109 erau in productie inca din 2001, cand au fost restilizate cu noi panouri, interioare si motoare cu injectie de 1.5L. Lada 2109 hatchback a fost rebranduita ca Lada 2114 si Lada 21099 sedan a fost rebranduita ca Lada 2115.

Seria de modele 2104-21099 a fost transferata catre IzhMash si ZAZ este inca produsa. In 2004, VAZ a introdus Lada 2113, o versiune restilizata a Lada 2108.

VAZ-1111 Oka, o micro-masina, care seamana cu Fiat Panda (desi nu are nicio legatura cu aceasta), a fost lansata pe piata in 1988 si in 1991 productia a fost transferata la fabricile KamAZ si SeAZ.

Modelul VAZ-2120 Nadezhda monovolum este bazat pe originalul Niva si productia sa este in scadere din 1998. O versiune cu 5 usi a Niva, modelul VAZ-2131 a fost produs pana in 1995.

Ruperea URSS a intarziat productia pentru noile serii 110 cativa ani. Modelul VAZ-2110 sedan a fost introdus in 1996, 2111 SW a urmat in 1998 si modelul 2112 hatchback a completat seria 2001. Aceste modele aveau ca baza tehnologia Samara cu un nou schelet si motoare cu injectie ca standard, desi versiunile cu carburator au continuat sa fie folosite pana in 2001. Seriie 110 au ramas in productie si au fost updatate de-a lungul anilor. 

 

Cuvinte cheie:
Lada | Fiat |
Urmareste masini.ro pe:

Comentarii (0)

Pentru a putea comenta la acest articol, te rugam sa te autentifici!

Drive Test

  • Opel Grandland X 1.6 CDTI Innovation MT6

    Opel Grandland X 1.6 CDTI Innovation MT6

    Cu un exterior conservator dar elegant și cu o configurare interesantă a elementelor de styling, modelul testat a captat suficiente priviri pe stradă pentru a ne confirma că modelele producătorului german sunt apreciate în țara noastră și acest lucru cu siguranță se va observa în cifrele de vânzări

  • TEST DRIVE: Mercedes-Benz E 220d 4M All-Terrain

    TEST DRIVE: Mercedes-Benz E 220d 4M All-Terrain

    Modelul Clasa E All-Terrain nu este unul revoluționar, însă cu siguranță este cel mai convingător model Clasa E Estate din toate timpurile, în primul rând raportându-ne la design-ul exterior special și la funcționalitatea sa pe drumuri nu tocmai bune.

Autentificare

Nu sunteti membru inca ?

Dureaza doar cateva minute sa va inregistrati.

Inregistrati-va acum

Adresa email
Parola
Ati uitat parola?
Inregistrare
0.0768 :: 17.79MB