1947 – In martie incepe productia mototarelor de 50cc, 2-cycle.
1948 – Este infiintata Honda Motor Company, Ltd in septembrie si foarte curand si incepe sa produca motociclete usoare.
1950-1960 – In timpul acestei decade, linia motocicleteleor Honda s-a dezvoltat foarte mult, iar aceasta campanie de publicitate a avut un mare impact asupra intregii industrii a motocicletelor din SUA.
1959 – A fost infiintata American Honda Motor Co., Inc, avand un mic magazin in Los Angeles. Cu 6 angajati la inceput, compania a vandut 200 de motociclete in 1960, cele mai multe modele fiind Super Cub si Dream. Cativa ani mai tarziu, Honda a infiintat fabrici in Hamburg, Germania si Belgia.
1960
1963 – American Honda a lansat sloganul “ Intalnesti cei mai draguti oameni intr-o Honda”, care a ajutat la revolutionarea industriei SUA de motociclete. Honda a inceput sa produca
T360, camioane usoare, si roadster-ul S500, pentru piata japoneza.
1964-1965 – Linia de productie a Honda s-a extins, cuprinzand si camioane usoare, masini compacte, generatoare de putere si o lunga linie de motociclete, motoscutere si si-a marit cota de export.
1965 – Honda a crezut totdeauana in beneficiile participarii la curse de motociclete, dar si de automobile, ca metoda de a imbunatati performantele tehnice ale companiei. Si, in 1965, o masina de formula 1 Honda a castigat prestigiosul Grand Prix Mexican.
1970 – Primul automobile Honda importat in SUA a fost Honda N600 Sedan cu 2 usi, in 1970. Acesta fusese lansat in martie 1970. Masina era alimentata de un motor de 2 cilcindri cu traciune fata. Aceste masini erau foarte mici pentru standarele SUA ale vremii si aveau un pret de aproape 1.300$.
1972 – Este adaugata o Honda AZ600 coupe seriei 600.
1973 – La inceputul anului este lansata o Honda Civic. Aceste masini aveau motoare racite cu apa si 4 cilindri, tractiune fata. Desi erau inca masini mici, erau totusi ceva mai mari decat Honda 600 si erau disponibile ca sedan cu 2 usi sau hatchback cu 3 usi.
1975 – Modelul Civic din 1975 a fost extins pentru a cuprinde o noua linie de masini cu motor CVCC - Compound Vortex-Controlled Combustion. Aceste motoare de 1500cc foloseau un design special pentru reducerea emisiilor si au fost primele cre s-au ridicat la standardele federale Clean Air Act fara a folosi un convertor catalitic. Chiar daca amortiroarele si capacele au fost imprinse pentru a face loc unui motor CVCC mai mare, aceste masini aveau cam aceeasi forma ca si conventionalul Civic. Un nou hatchback cu 5 viteze si 3 usi si un nou Wagon cu 4 usi, ambele cu motoare CVCC au fost adaugate la linia Civic pentru modelul in 1975.
1976 – In iunie, Honda a lansat primul model Accord, un hatchback Accord cu 3 usi cu toul nou. Aceste modele erau alimentate de un versiune mai puternica a motorului CVCC.
1979 – In acest an, modelul Accord s-a imbogatit cu un sedan cu 4 usi. Primul Prelude a fost distribuit pentru showroom dealerilor in septembrie 1978 si a fost pus in vanzare in martie 1979.
Cu un exterior conservator dar elegant și cu o configurare interesantă a elementelor de styling, modelul testat a captat suficiente priviri pe stradă pentru a ne confirma că modelele producătorului german sunt apreciate în țara noastră și acest lucru cu siguranță se va observa în cifrele de vânzări
Modelul Clasa E All-Terrain nu este unul revoluționar, însă cu siguranță este cel mai convingător model Clasa E Estate din toate timpurile, în primul rând raportându-ne la design-ul exterior special și la funcționalitatea sa pe drumuri nu tocmai bune.
Pentru a putea comenta la acest articol, te rugam sa te autentifici!