No SSO cookie

Istoria Fiat 1910-1960

voteaza
(0/ 0)
Istoria Fiat 1910-1960
Utile · · 0 Comentarii
Nota utilizator
0.0

Giovanni Agnelli, contele Biscaretti di Ruflia si contele di Bricherasio au pus bazele companiei Fabbrica Italiana Automobili Torino, care si-a inceput activitatea prin absorbtia Ceirano, care il avea pe talentatul designer Faccioli, creatorul primei masini Fiat, cu un motor orizontal cu cilindru-geaman de 3 cp. Cand directorii au insistat ca Faccioli sa creeze un nou model de motor frontal, acesta a demisionat si a fost inlocuit de Enrico, care in 1902 a adus un nou model de motor de 1.2 litri, cu 4 cilindri si care datora multe noului model Mercedes introdus de curand.

 
 

Anii de pana in 1914 au constat intr-o succesiune de modele cu 4 cilindri 1846 cc si 10.082 cc, ca si o serie de motoare cu 6 cilindri si cu 7408 cc si 11.034 cc. In orice caz Fiat, cunoscut ca F.I.A.T. pana la sfarsitul anului 1906, nu a incercat sa produca un model popular in masa pana in 1912, cand a fost lansat “Tipo Zero” 1946 cc.

Anii 1930

Perioada de dupa razboi a venit cu modelul Cavalli 501, cu 4 cilindri si 1.5 litri, fiind construite mai mult de 45.000 de modele pana in 1926. Pe langa aceasta, Fiat a produs unul dintre putinele sale esecuri, super luxosul V12 Super Fiat de 6.8 litri; iar Tipo 519 de 6 cilindri a fost produs pana in 1929. In 1925 a lansat o masina moderna si usoara, modelul 509, cu un motor ohc de 990cc si din care s-au vandut 90.000 pana in 1929. Alte modele de la sfarsitul anilor 1920 au fost modelul Tipo 514 cu 1440cc, Tipo 521 cu 2516cc si Tipo 525 cu 3740cc, ultimele doua cu 6 cilindri.

Un pas major inainte a fost facut in 1932, cu productia Tipo 508 Ballila (numit dupa o organizatie fascista), un ohc de 995cc, cu 25 cp si 36 cp in forma sport. A fost construit de NSU sub licenta, in Germania, in Cehoslovacia de Walter si in Franta de Simca (care a oferit si o versiune foarte rapida creata de Gordini).  Forma aerodinamica si tipul Dubonnet al modelului 1500 din 1936 au dus la aparitia imortatului “Topolino” Tipo 500, cu 4 cilindri si motor de 570 cc de deasupra radiatorului, cu doua locuri, care a continuat sa fie produs fara schimbari pana in 1948.

Anii ‘50

In momentul in care a izbucnit razboiul, cele mai bine vandute modele Fiat erau 500 si 1100 sau Millecento, iar cel mai mare model disponibil era 2852 cc, cu 6 cilindri. Imediat dupa razboi nu prea au fost noutati, doar motorul de 1400 cu 4 cilindri, din 1950. Ultimul Topolino, ohv de 500C a fost inlocuit de nou 633 cc din 1955, care s-a vandut intr-un million de exemplare pana in 1960.

Nuova 500 a aparut in 1957, cu 499 cc ohv. Peste 3 milioane de exemplare au fost construite pana la scoaterea sa din productie si inlocuirea cu 126, din 1972. In 1966 au aparut cele mai populare modele Fiat, 124, cu motor de 1197 cc si 1438cc, care a fost si baza pentru productia mare de automobile sub licenta, in special in tarile din Est. Un model nou, 125, cu 1608cc, 4 cilindri dohc, a aparut in 1967, alaturi de modelul cu 1500L si 1481cc, cel de 6 cilindri 1795cc, 1800B sic el de 2300L, 2279cc; Dino Spyder si Coupe cu motorul Ferrari dohc de 187cc, Dino V6, lansat in 1966.

Anii ‘60

In 1969, Fiat a preluat Lancia si Ferrari, iar in 1971, Abarth. In acel an Fiat a lansat fwd 127, cu 903cc ohv, 4 cilindri; modelul 128 este un altul de tip fwd, cu 116cc si 1290cc. Succesorul lui 124, Mirafiore 131 a fost disponibil cu motor de 1297cc sau 1585cc. De asemenea, a existat un Abarth de 1955cc, cu cutie de viteze in 5 trepte si 140 cp, capabila sa atinga 145mph in cursele de masini. O masina conventionala de clasa medie, 132, avea dohc de 4 cilindri si 1585 cc sau 1995cc. Fiat a introdus in 1973 si o serie de masini sport: X 1/9, cu 1290cc.

 

 

 

Cuvinte cheie:
Urmareste masini.ro pe:

Comentarii (0)

Pentru a putea comenta la acest articol, te rugam sa te autentifici!

Drive Test

  • Opel Grandland X 1.6 CDTI Innovation MT6

    Opel Grandland X 1.6 CDTI Innovation MT6

    Cu un exterior conservator dar elegant și cu o configurare interesantă a elementelor de styling, modelul testat a captat suficiente priviri pe stradă pentru a ne confirma că modelele producătorului german sunt apreciate în țara noastră și acest lucru cu siguranță se va observa în cifrele de vânzări

  • TEST DRIVE: Mercedes-Benz E 220d 4M All-Terrain

    TEST DRIVE: Mercedes-Benz E 220d 4M All-Terrain

    Modelul Clasa E All-Terrain nu este unul revoluționar, însă cu siguranță este cel mai convingător model Clasa E Estate din toate timpurile, în primul rând raportându-ne la design-ul exterior special și la funcționalitatea sa pe drumuri nu tocmai bune.

Autentificare

Nu sunteti membru inca ?

Dureaza doar cateva minute sa va inregistrati.

Inregistrati-va acum

Adresa email
Parola
Ati uitat parola?
Inregistrare
0.4311 :: 22.15MB