In ciuda unei promisiuni de non-competitie, ceea ce in momentul plecarii l-a impiedicat pe Ferrari sa construiasca masini folosindu-si numele 4 ani, compania a inceput sa studieze si sa proiecteze masini de curse cu 8 cilindri si 1500cc cunoscute ca 815, doua dintre ele au fost construite pentru a lua parte la raliul Mille Miglia din 1940. Izbucnirea celui de-al doilea Razboi Mondial a pus capat curselor.
In 1943 frontul de lucru s-a mutat de la Modena la Maranello, unde a continuat pana in 1944, cand fabrica a fost bombardata.
La sfrasitul razboiului, compania si-a schimbat numele in Ferrari si a proiectat modelul 125 Sport, cu 12 cilindri, 1500cc, masina cu care Franco Cortese a fost la circuitul de la Piacenza din 11 mai, 1947. Masina a trebuit sa fie retrasa, dar a fost in frunte pana la ultimul tur, ceea ce a insemnat un debut bun. Doua saptamani mai tarziu, Corteze si modelul 125 Sport au castigat Grand Prix-ul Romei.
De atunci compania a repurtat peste 5.000 de victorii in curse, creandu-si o legenda. Cele mai importante dintre acestea au fost cele 9 tilturi mondiale de Formula 1, 14 titluri de Producatorul Lumii, 8 campionate de constructori pentru Formula 1, 9 titluri Le Mans in curse de 24 de ore si 8 la Mille Miglia, 8 la Targa Florio, 113 Grand Prix-uri de Formula 1.
In 1969, pentru a face fata cererii mari a pietei, Ferrari a vandut 50% dintre actiuni catre Fiat Group, iar investitiile au crescut cu 90% in 1988. In ciuda acestui lucru, Ferrari si-a mentinut totdeauna o mare autonomie, multumita specialistilor in domeniu.
Cu un exterior conservator dar elegant și cu o configurare interesantă a elementelor de styling, modelul testat a captat suficiente priviri pe stradă pentru a ne confirma că modelele producătorului german sunt apreciate în țara noastră și acest lucru cu siguranță se va observa în cifrele de vânzări
Modelul Clasa E All-Terrain nu este unul revoluționar, însă cu siguranță este cel mai convingător model Clasa E Estate din toate timpurile, în primul rând raportându-ne la design-ul exterior special și la funcționalitatea sa pe drumuri nu tocmai bune.
Pentru a putea comenta la acest articol, te rugam sa te autentifici!