No SSO cookie

Istoria Ferrari

voteaza
(0/ 0)
Istoria Ferrari
Utile · · 0 Comentarii
Nota utilizator
0.0

In 1929, Enzo Ferrari a fondat Scuderia Ferrari, in Modena, cu scopul de a ajuta membrii sa concureze in cursele de masini.

 
 
Activitatile de curse, cu masinile Alfa Romeo, au continuat pana in 1938, anul in care care el a devenit manager al divizie de curse a Alfa Corse. Dupa doi ani, Enzo Ferrari a rupt relatia cu Alfa Romeo si a fondat Auto Avio Costruzioni Ferrari, in vechiul sediu al Scuderia Ferrari, pentru a fabrica unelte, in particular masini oleodinamice de macinare.

In ciuda unei promisiuni de non-competitie, ceea ce in momentul plecarii l-a impiedicat pe Ferrari sa construiasca masini folosindu-si numele 4 ani, compania a inceput sa studieze si sa proiecteze masini de curse cu 8 cilindri si 1500cc cunoscute ca 815, doua dintre ele au fost construite pentru a lua parte la raliul Mille Miglia din 1940. Izbucnirea celui de-al doilea Razboi Mondial a pus capat curselor.

In 1943 frontul de lucru s-a mutat de la Modena la Maranello, unde a continuat pana in 1944, cand fabrica a fost bombardata.

La sfrasitul razboiului, compania si-a schimbat numele in Ferrari si a proiectat modelul 125 Sport, cu 12 cilindri, 1500cc, masina cu care Franco Cortese a fost la circuitul de la Piacenza din 11 mai, 1947. Masina a trebuit sa fie retrasa, dar a fost in frunte pana la ultimul tur, ceea ce a insemnat un debut bun. Doua saptamani mai tarziu, Corteze si modelul 125 Sport au castigat Grand Prix-ul Romei.

De atunci compania a repurtat peste 5.000 de victorii in curse, creandu-si o legenda. Cele mai importante dintre acestea au fost cele 9 tilturi mondiale de Formula 1, 14 titluri de Producatorul Lumii, 8 campionate de constructori pentru Formula 1, 9 titluri Le Mans in curse de 24 de ore si 8 la Mille Miglia, 8 la Targa Florio, 113 Grand Prix-uri de Formula 1.

In 1969, pentru a face fata cererii mari a pietei, Ferrari a vandut 50% dintre actiuni catre Fiat Group, iar investitiile au crescut cu 90% in 1988. In ciuda acestui lucru, Ferrari si-a mentinut totdeauna o mare autonomie, multumita specialistilor in domeniu.

 


 


 

 

Cuvinte cheie:
Urmareste masini.ro pe:

Comentarii (0)

Pentru a putea comenta la acest articol, te rugam sa te autentifici!

Drive Test

  • Nissan Qashqai 1,5 dCi Acenta MT6

    Nissan Qashqai 1,5 dCi Acenta MT6

    Poziția înaltă la volan combinată cu un aspect exterior elegant și un rafinament mult îmbunătățit față de generația anterioară contribuie la o bună percepție din partea publicului, astfel încât nici concurența destul de agresivă nu poate veni să destabilizeze poziția fruntașă pe care o are în segmentul său

  • Renault Megane IV dCi 130 MT6

    Renault Megane IV dCi 130 MT6

    Pentru a câștiga o bună parte din vânzările segmentului compact, cei de la Renault au dezvoltat un model complet nou și sofisticat, cu un exterior frumos și un interior high-tech, totul completat de numeroasele sisteme de siguranță

Autentificare

Nu sunteti membru inca ?

Dureaza doar cateva minute sa va inregistrati.

Inregistrati-va acum

Adresa email
Parola
Ati uitat parola?
Inregistrare
0.5149 :: 17.86MB