No SSO cookie

Istoria Citroen

voteaza
(0/ 0)
Istoria Citroen
Utile · · 0 Comentarii
Nota utilizator
0.0

Inginerul Andre Citroen si-a petrecut multi ani in industria de automobile, ocupandu-se cu realizarea diferitelor angrenaje tehnice, iar in timpul in timpul razboiului a fabricat munitie. Prima sa masina, de tip A, a fost lansata in 1919 si a avut un motor SV de 1327 cc. In 1922, a realizat un vehicul de tip B, cu 1453 cc.

 
 
Citroen a introdus productia in masa pe modelul american in Franta. Odata cu B10, în 1925 a lansat in Franta primul vehicul cu structura in intregime din otel. Au urmat modelele din seria C, iar printre cele mai interesante a fost C6 cu sase cilindri, disponibil in doua versiuni (2442cc si 2650cc).

In 1934, Citroen a prezentat revolutionarul cv 7 “Traction Avant” (cu tractiune pe fata), dar dezvoltarea sa a dus la faliment compania, astfel ca Citroen a fost preluata de Michelin. Intre 1934 si 1940, fabrica a produs nu mai putin de 21 de versiuni cu “Traction Avant”, cele trei modele de baza fiind 7 cv si 11 cv, cu 4 cilindri si 15 cv, cu 6 cilindri. A fost prezentat, de asemenea, si un prototip al unui senzational vehicul cu motor V8, cu volan in fata, care insa nu a fost produs niciodata.

1950

Dupa razboi, Citroen si-a rezumat productia numai la modele cv 11 si cv 15, vandute numai in negru. La Salonul Auto de la Paris, din 1949, Citroen a lansat spectaculosul 2 cv, o masina stranie si spartana, care putea fi condusa cu un volan din fata, avea un motor 375 cc, care era racit cu aer. Pentru multa vreme, Traction Avant si Deux Chevaux au fost singurele modele fabricate, iar in 1954 modelul 15 cv a fost echipat cu suspensie hidropneumatica.

In anul urmator, Citroen a prezentat masina noii ere, nemuritoarea DS 19. Totusi, vechea “Traction Avant” a ramas in productie pana in 1957. O versiune simpla a DS, ID 19, a fost prezentata in 1956, iar 1961 a fost anul modelului Ami 6, un fel de super 2 cv. DS 21 a urmat modelului DS 19, in 1967, si in anul urmator a aparut Dyane, tot cu motor flat-twin racit cu aer.

In 1968 au aparut o serie de vehicule ciudate, cu caroserie din plastic, Mehari, care semanau cu jeep-urile de azi. Cea mai renumita masina a acelor timpuri a fost GS, iar in 1969 a fost lansat luxosul SM cu un motor V6 de 2675cc. In 1975, DS a lasat cale libera modelui CX 2000, mai tarziu marit capacitatea de 2200cc, 2400cc si 2500cc.

Ajuns sub controlul Peugeot, Citroen a prezentat modelul LN, un mariaj intre forma Peugeot si motorul Citroen.  

 

Cuvinte cheie:
Urmareste masini.ro pe:

Comentarii (0)

Pentru a putea comenta la acest articol, te rugam sa te autentifici!

Drive Test

  • MINI Cooper S F56

    MINI Cooper S F56

    Designul compact al lui Alec Issigonis și proiectarea sportivă a lui John Cooper au definit MINI încă de la început și se pare că au rămas în ADN-ul micilor modele până în prezent, lucru care îi va bucura nespus de mult pe puriști.

  • Jaguar F-PACE 2.0 i4D AWD Prestige

    Jaguar F-PACE 2.0 i4D AWD Prestige

    Deși este un SUV, cei de la Jaguar s-au concentrat foarte mult pe experiența de condus on-road, chiar dacă multe versiuni beneficiază de tracțiune integrală și diverse tehnologii pentru rulare în off-road. Ca urmare, șasiul este foarte rigid și există o structură ușoară din aluminiu și alte materiale ușoare pentru a menține greutatea cât mai redusă și implicit pentru a îmbunătăți agilitatea.

Autentificare

Nu sunteti membru inca ?

Dureaza doar cateva minute sa va inregistrati.

Inregistrati-va acum

Adresa email
Parola
Ati uitat parola?
Inregistrare
0.1389 :: 22.19MB