Istoria companiei a fost captivanta inca de la inceput. Buick si-a revenit din faliment la inceptul lui 1904 si a devenit producatorul numarul 1 de automobile in 1908 – depasind productia combinata a Ford si Cadillac, cei mai apropiati competitori ai sai.
Buick a fost pilonul financiar pe care s-a creat General Motors, cel mai mare producator auto de azi. Buick a fost locul in care si-au inceput activitatea multe dintre numele sonore ale industriei auto americane - Billy Durant, fondatorul GM; Charles W. Nash, fondatorul a ceea a devenit mai tarziu American Motors; Walter P. Chrysler, fondatorul Chrysler Corp si Harlow H. Curtice, presedinte GM si director executiv in era post razboi. Louis Chevrolet, cofondator cu Durant al Chevrolet automobile, isi castigase mai devreme faima de pilot de Formula 1 pentru automobilele Buick. Si Buick a fost un produs inovator chiar din ziua 1 – incepand cu crearea motorului cu valva in pareta superioara, care si-a castigat o reputatie neasteptata in competiile din intreaga lume.
De la inceput, motorul a fost cuvantul cheie in cadrul companiei Buick. Motorul original cu valva deasupra si un singur cilindru era de necrezut de puternic pentru vremea aceea. Azi, Buick ofera motoare V-8 pentru marea parte a modelelor sale, inlcuzand un motor cu compresor 3800 in Park Avenue Ultra.
In 1903, Buick Motor Co., care avea pe atunci sediul la Detroit, era una dintre cele mai putin promitatoare companii din tara. Fondatorul sau produsese numai doua masini in trei ani de activitate. David Buick, desi un inventator recunoscut, a fost in general considerat un visator. Compania avea datorii, inginerul tocmai plecsae si a fost la un pas de inchidere.
In septembrie 1904, compania a construit primul Flint Buick. Walter Marr, inginer sef si Thomas Buick, fiul lui David Buick, l-au scos la un test, iar acesta a avut succes. Atunci s-a dat startul la productie cu Modelul B. In acea vara s-au construit 37 de unitati.
Cand compania a intampinat din nou dificultati financiare, s-a apelat la ajutorul sustinatorilor lui Flint, iar unul dintre acestia a fost William C. "Billy" Durant, “regele” trasurilor. Durant nu aprecia in mod desoebit automobilele, dar era un suporter al Flint-ului si stia sa recunosca un produs bun pentru vanzare atunci cand il vedea. Buick atragea atentia pentru ca putea urca dealuri, putea cirucla prin noroi ca nicio alta masina pe care o vazuse. Daca automobilele puteau fi atat de bune, gandea el, atunci poate ca era timpul ca faca si el schimbarea de la carucioare trase de cai, la un business cu automobile.
Odata ce Durant a luat aceasta decizie, succesul Buick a fost asigurat. Nimeni nu putea strange bani, vinde produse si planifica un business ca Billy Durant. El a mers in 1905 la Salonul Auto de la New York si a strans comenzi pentru 1.000 de unitati Buick, inainte ca aceasta sa fi produs 40.
El a mutat pentru o scurta perioada linia de asamblare de la Flint la Jackson, in 1905 – construrind mai mult de 700 de modele in acel an – timp in care a strans bani pentru banca lui Flint si pentru a crea cea mai mare linie de asamblare din tara, la nord de Flint. L-a convins pe Charles Stewart Mott (mai tarziu director al GM pentru 60 de ani) sa-si mute businessul cu axe din Utica, NY, la Flint, pentru a crea axe pentru Buick. A promovat Buick de-a lungul tarii, folosind sistemul sau gigant de distributie.
A creat o echipa de curse, cu staturi percum Louis Chevrolet si Wild Bob Burmann, care au castigat 500 de trofee din 1908 si pana in 1910. Succesul motoarelor Buick era evident in curse si testele de anduranta de-a lungul tarii si in jurul lumii. Buick era singura masina carea putea finaliza o cursa de 1600 km (1000 mile) de la Chicago la New York, in 1906. Buick va castiga si cursele de urcat dealuri de-a lungul tarii, inlcuzand-o pe cea din 1904 ale uneia dintre primele 40 de vehicule Buick construite.
In 1908, cu o productie totala de aproape 8.000 de unitati, Buick conducea productia nationala. Durant facuse tranzitia de la cel mai mai mare vanzator de carucioare, la cel mai mare vanzator de automobile. El a creat in acel an un holding, pe care l-a numit General Motors. A vrut sa se asocieze cu alti producatori de masini cu preturi medii, incluzandu-l pe Henry Ford si Ransom Olds, care mai tarziu va fi REO. Acest lucru nu s-a realizat si el a creat singur holdingul, incorporand mai rapid Buick si apoi Oldsmobile. A adaugat apoi Cadillac si Oakland (precursorul Pontiac) si alte zeci de mici furnizori de componente precum AC Spark Plug, pe care l-a ajutat sa se infiinteze, cu Albert Champion.
Cu un exterior conservator dar elegant și cu o configurare interesantă a elementelor de styling, modelul testat a captat suficiente priviri pe stradă pentru a ne confirma că modelele producătorului german sunt apreciate în țara noastră și acest lucru cu siguranță se va observa în cifrele de vânzări
Modelul Clasa E All-Terrain nu este unul revoluționar, însă cu siguranță este cel mai convingător model Clasa E Estate din toate timpurile, în primul rând raportându-ne la design-ul exterior special și la funcționalitatea sa pe drumuri nu tocmai bune.
Pentru a putea comenta la acest articol, te rugam sa te autentifici!