No SSO cookie

Istoria Buick – 1950-1990

voteaza
(0/ 0)
Istoria Buick – 1950-1990
Utile · · 0 Comentarii
Nota utilizator
0.0

La sfarsitul anilor ’50, Buick a inregistrat un nou esec datorita combinarii de stiluri nepopulare, problemelor produselor si recesiunii economice care a ajutat la popularizarea masinilor mici. De la aproape trei sferuri de milion de unitati in 1955, vanzarile au scazut la mai mult de un sfert de milion pana in 1959.

 
 

In 1959, Buick a schimbat numele intregii linii de productie, inlocuind Special, Century, Limited si Roadmaster cu LeSabre, Invicta si Electra. Avand un nou manager general, pe Edward D. Rollert, Special a devenit o masina compacta, cu un motor V-8 de aluminium, in 1961. In anul urmator, Buick a oferit prima masina Special V-6, care a fost numita de una dintre revistele de profil “Masina Anului”.Si celelalte serii de masini erau noi si vanzarile au urcat in acel an la mai mult de 450.000 de unitati. In 1963 a fost introdusa in oferta Riviera, considerata azi o masina clasica moderna.

Vanzarile Buick au continuat sa creasca in anii ’60, iar recordul a fost atins in 1973, 821.165. Dar situatia s-a schimbat cand a fost introdus embargoul pentru petrol al sfarsitul anului, iar totalul vanzarilor a scazut la mai putin de 500.000 atat in 1974, cat si in 1975.

1980

Buick a revenit, a reintrodus motorul V-6 si a dezvoltat motoare economice si masini cu design atractiv, care au devenit mai usoare si mai inovatoare. Apoi, cand SUA a trecut printr-o criza severa datorita cresterii pretului benzinei din anii ’80, Buick si-a crescut semnificativ rata de penetrare a pietei.

Buick a inregistrat un record de vanzari intre 1983-1984 cu mai mult de 1.000.000 de unitati vandute in toata lumea in 1984. De asemenea, in 1985 masinile alimentate cu motor Buick au castigat prima si a doua pozitie in cursa de la Indianapolis 500, prima data din 1931 cand o masina de productie americana a castigat o astfel de pozitie. Succesul a fost un indiciu sigur al faptului ca motoarele Buick erau foarte competitive pentru cursele din America.

Masinile Buick Regal Grand National din 1986 si 1987 si editia limitata din 1987 GNX au fost foarte apreciate la concursul de masini de productie americana. Erau alimentate de motoare turbo, vesiunile 3.8 L, V-6.

Buick City, un proiect inovator al companiei, conceput de mangerul general Lloyd E. Reuss, a avut ca rezultat modelul LeSabre. Proiectul a costat 350 de milioane de dolari, iar prima unitate a iesit din productie in 1986.

In 1989, Buick era masina nr. 1 in America de Nord si nr. 2 in lume in ceea ce priveste topurile de calitate realizate de J.D. Power and Associates, o societate independenta de cercetari de piata. In acel an LeSabre a fost catalogata ca masina nr. 1 in America de Nord si a doua in lume printre 154 de modele domestice si importate de Power's Initial Quality Survey. A fost una dintr-un lung sir de vehicule Buick implicate in studii indedente de piata. Ca urmare, Buick a fost numita “noul simbol al Americii”.

Trasand liniile pentru viitorul Buick, Edward H. Mertz, care a devenit ulterior general manager in 1986, spunea ca Buick furniza automobile de calitate care le-a facut faimoase – “masini premium americane”  - care erau distincte, puternice si fiabile.

Buick si-a subliniat pozitia de producator de automobile de lux, cele mai americane dintre toate masinile GM, si a continuat sa castige teren in ceea ce priveste puterea si performanta, dar si comfortul. Odata cu anul 1990, acest deziderat a devenit realitate, in parte si datorita revenirii modelului Roadmaster.

1990

In 1991, Buick conducea in toate topurile producatorilor, atat la import, cat si la export, iar volumul vanzarilor a crescut substantial. Park Avenue restilizat a castigat numeroase premii de “best car”, inlcuanzd "Best American Car Value" al Intelli Choice, o firma independenta de cercetari de piata. Roadmaster a fost un hit, cu 40.000 de unitati vandute in primul an in care a fost relansat pe piata. Si LeSabre, modelul din 1992 a castigat admiratia publicului si a presei, iar la sfarsitul anului acesta a fost numit "Domestic Family Car of the Year." (Masina de familie a anului).

Buick a continuat sa isi consolideze pozitia de lider pe piata de profil, ceea ce a reusit pe o perioada de mare de 90 de ani, din momentul in care David Buick, Eugene Richard si Walter Marr au introdus motorul cu valva superioara, inainte ca Billy Durant sa construiasca o companie care devenit cel mai mare producator american de automobile din istorie – General Motors.  

 

Cuvinte cheie:
Urmareste masini.ro pe:

Comentarii (0)

Pentru a putea comenta la acest articol, te rugam sa te autentifici!

Drive Test

  • Opel Grandland X 1.6 CDTI Innovation MT6

    Opel Grandland X 1.6 CDTI Innovation MT6

    Cu un exterior conservator dar elegant și cu o configurare interesantă a elementelor de styling, modelul testat a captat suficiente priviri pe stradă pentru a ne confirma că modelele producătorului german sunt apreciate în țara noastră și acest lucru cu siguranță se va observa în cifrele de vânzări

  • TEST DRIVE: Mercedes-Benz E 220d 4M All-Terrain

    TEST DRIVE: Mercedes-Benz E 220d 4M All-Terrain

    Modelul Clasa E All-Terrain nu este unul revoluționar, însă cu siguranță este cel mai convingător model Clasa E Estate din toate timpurile, în primul rând raportându-ne la design-ul exterior special și la funcționalitatea sa pe drumuri nu tocmai bune.

Autentificare

Nu sunteti membru inca ?

Dureaza doar cateva minute sa va inregistrati.

Inregistrati-va acum

Adresa email
Parola
Ati uitat parola?
Inregistrare
0.1696 :: 22.12MB