No SSO cookie

Istoria Buick – 1910-1950

voteaza
(0/ 0)
Istoria Buick – 1910-1950
Utile · · 0 Comentarii
Nota utilizator
0.0

Billy Durant s-a extins foarte mult financiar si a atras peste 30 de companii sub umbrela GM, intre 1908-1910. A pierdut controlul catre un grup financiar in 1910. El si Louis Chevrolet au pus bazele companiei Chevrolet in anul urmator, iar Durant a folosit-o pentru a recastiga controlul asupra GM intre 1915-1916. Ironic, el l-a succedat pe Charles W. Nash (pe care il angajase ca manager al ca presedinte al businessului sau cu carucioare si care va deveni mai tarziu presedinte al Buick) la presedintia GM.

 
 

1920

Nash il adusese pe Walter Chrysler pentru a fi manager la Buick. Durant l-a numit ulterior presedinte, desi apoi acesta a demisionat datorita unei divergente intre cei doi. In 1920, Durant a demisionat de la GM in cursul unei depresii pe care o suferise din cauza unui esec pe piata bursiera. Steaua Buick a urcat continuu in timpul anilor ’20, iar productia a ajuns la peste 260.000 de automobile in 1926. Fiabilitatea automobilelor Buick era deja cunoscuta in toata lumea, iar 40 dintre acestea au participat la diverse curse de anduranta si siguranta, castigand numeroase trofee.

Mai mult, in 1925, un Buick a fost testat fara sofer pentru a dovedi fiabilitatea sa si serviciile operative de export ale GM. Masina, condusa de dealeri al companiei in diverse tari, a traversat in Anglia, Olanda, Belgia, Franta, Egipt si un convoi special a condus-o in Damasc, Bagdad, Basra, prin India si Ceylon, de-a lungul Australiei, apoi din San Francisco la new York. In aceste decade de dinainte de cel de-al Doilea Razboi Mondial, componente Buick au fost trimise catre Spania, Belgia, Anglia, Australia si chiar Java, unde erau asamblate. In 1929, Buick si-a deschis primul birou de vanzari in Shanghai, China.

1930

Fiind un producator premium de automobile, Buick a fost mult mai grav lovit de criza decat competitorii sai. In 1933, productia a scazut la mai putin 40.000 de unitati. Mai tarziu in acel an, Harlow H. Curtice, presedintele de 39 de ani al AC Spark Plug a fost convocat la GM pentru a readuce Buick la maretia de altadata.

Un vanzator pur sange in viziunea lui Durant, Curtice a adus puterea si viteza inapoi la Buick. In 1934, a fost lansata mica Serie 40 care avea performante deosebite, la pretul de numai 865$. Productia din acel an a atins 78.000 de unitati.

Apoi, el a lansat o provocare catre Harley Earl, seful diviziei de design a GM, care conducera totdeauna numai vehicule Cadillac. Provocarea lui Curtice: “Fa-mi un Buick pe care acesta ar vrea sa il aiba.” Rezultatul a fost linia din 1936 care a adaugat Roadmaster si alte cateva nume de succes pentru Buick: Special Super, Century, Limited. In acel an productia s-a incheiat la 200.000.

1940

Buick a continuat sa uimeasca lumea in materie de stil si inginerie auto pana cand a inceput productia militara in cel de-al Doilea Razboi Mondial, la 2 februarie 1942. In timpul Primului Razboi Mondial, Buick a construit motoarele de avion Liberty si ambulantele Crucii Rosii, iar in cel de-al doilea, a ajutat ca Flint sa devina “arsenalul democratiei” prin construirea de motoare de avion, distrugatoare Hellcat si alte instrumente de razboi.

Dupa razboi, Buick si-a extins facilitatile sub Curtice, care la sfarsitul lui 1948 a devenit vicepresedinte executiv la GM, un job care l-a dus la castigarea presedintiei cativa ani mai tarziu. Si-a mentinut casa in Flint si nu a detinut niciodata o alta masina decat Buick.

Curtice a fost urmat de Ivan L. Wiles, controlorul sau de la Buick. Era post-belica a fost una grozava pentru Buick atat in ceea ce priveste designul, ingineria auto, dar si vanzarile. Acestea au crescut rapid la 550.000 in 1950 si la 745.000 in 1955.

In aceeasi perioada, Buick a introdus o serie de inovatii in materie de design, care i-uu fost atribuite designerului Ned Nickles. Cu toate acestea, Edward T. Ragsdale, manager d eproductie Buick si ulterior director general, a ajutat la crearea sitlului hardtop decapotabil. Buick a construit 4000 de decapotabile pana in 1949, iar prima suta de mii s-a produs in urmatorii cativa ani. 

 

Cuvinte cheie:
Urmareste masini.ro pe:

Comentarii (0)

Pentru a putea comenta la acest articol, te rugam sa te autentifici!

Drive Test

  • Opel Grandland X 1.6 CDTI Innovation MT6

    Opel Grandland X 1.6 CDTI Innovation MT6

    Cu un exterior conservator dar elegant și cu o configurare interesantă a elementelor de styling, modelul testat a captat suficiente priviri pe stradă pentru a ne confirma că modelele producătorului german sunt apreciate în țara noastră și acest lucru cu siguranță se va observa în cifrele de vânzări

  • TEST DRIVE: Mercedes-Benz E 220d 4M All-Terrain

    TEST DRIVE: Mercedes-Benz E 220d 4M All-Terrain

    Modelul Clasa E All-Terrain nu este unul revoluționar, însă cu siguranță este cel mai convingător model Clasa E Estate din toate timpurile, în primul rând raportându-ne la design-ul exterior special și la funcționalitatea sa pe drumuri nu tocmai bune.

Autentificare

Nu sunteti membru inca ?

Dureaza doar cateva minute sa va inregistrati.

Inregistrati-va acum

Adresa email
Parola
Ati uitat parola?
Inregistrare
0.1202 :: 17.79MB