No SSO cookie

Istoria BMW

voteaza
(0/ 0)
Istoria BMW
Utile · · 1 Comentarii
Nota utilizator
0.0

In timpul Primului Razboi Mondial, motoarele de avion BMW au pus bazele unei traditii a excelentei si fiabilitatii. Baronul von Richthofen, supranumit "Baronul Rosu", a fost cel care a elogiat motoarele BMW, ce au pus in functiune legendarul Triplan Fokker din 1917.

 
 

In 1919, un avion cu motor BMW a doborat recordul mondial pentru altitudine. Mai tarziu, motoarele BMW alimentau barcile zburatoare Dornier, care survolau intreaga lume.

BMW a construit prima sa motocileta in 1923, iar in 1928 primul motor de masina, o versiune a Austin Seven, construit sub licenta.

La inceputul anilor '30, BMW a dezvoltat un motor light de 6 cilindri, care punea in functiune masinile sport clasice 328. Aceste masini au dominat clasa lor pe arena sportiva a Europei si au stabilit recordul ca primele masini cu capacitate de 2 litri, care au ajuns la 100 mile/h (160 km/h).

In timpul celui de-al Doilea Razboi Mondial, BMW a fabricat motoare pentru flota aeriana germana si cel mai faimos pentru performantele sale a fost Focke Wulf FW190. Ei au contruit, de asemenea, unul dintre primele motoare operationale cu turbina. Dupa razboi, BMW a pierdut uzina de masini in spatele "Cotinei de Fier", dar si-a continuat productia in cadrul uzinei de la Munchen. In Europa postbelica, BMW a construit atat masini de salon, dar si masini sport, precum si modelul Isetta, masina "Bubble", care reflecta frugalitatea post-razboi si deficitul de petrol datorat crizei Suez.

Anii 1960

In anii 1960 a fost introdusa "Noua Clasa" 1500 si seria 2, precursoarea serie 3, si a creat piata de desfacere pentru saloanele auto mici. Anii 1970 au adus o crestere substantiala, odata cu noile serii 3, 5, 6 si 7. Aceasta decada a aratat emergenta BMW ca un competitor serios fata de alte marci de pe piata, de exemplu Mercedes-Benz. In anii '60 si '70, BMW a dominat piata masinilor de curse din Europa si SUA, iar motosportul a fost privit a un factor-cheie in promovarea si demonstrarea superioritatii tehnice a BMW.

Anii 1990

In ianuarie 1987, BMW a introdus o noua clasa de masina, seria 7. Avand un design aerodinamic luxos, noua serie a fost salutata de presa vremii si considerata un standard pentru masinile din clasa sa. Masinile din aceasta clasa au fost urmate de cele din seria 5, care au fost si ele foarte apreciate de presa. BMW serie 5 a fost realizata prin cuplarea BMW-ului M5 motosport si a designului Touring, avand la baza primul motor din lume cu o cutie automata de viteze cu 5 trepte.

Angajamentul BMW fata de ingineria inovativa a fost aprofundat prin crearea unor modele specializate si a unor concepte noi de vehicule. In 1990, un BMW coupe integral nou, 850i, a fost lansat pe piata avand un motor de 12 clindri, faruri fata pop-up, o noua cutie de viteze in 6 trepte, un sistem de suspensie servo-directie, electronice multiplex si factor scazut de 0,29 de consum.

Seria a fost completata in 1991 prin introducerea unei noi serii 3, cea mai de succes dintre modelele BMW.

1994 a fost anul in care s-a lansat noua generatie serie 7, care a setat standarde inernationale pentru comfort, siguranta si echipare. Noua tehnologie a creat noi oportunitati si a fost introdus sistemul de navigatie BMW atat pe seria 7, cat si pe intreaga serie 5. Acesta funtioneaza pe baza tehnologiei GPS.

A patra generatie a serie 5 a fost lansata in 1996, o masina noua integral, cu 12.571 de noi componente, multe dintre ele reprezentand o noutate in sectorul auto. Roadsterul Z3 a fost, de asemenea, lansat in acest an. Cu stilul sau clasic, capota lunga, scaunul mic, cererea a fost atat de mare, incat BMW a mutat fabricarea modeului 318i din Spartanburg in Germania, pentru a putea creste capacitatea.

In februarie 1998 au fost 2 premiere la Geneva: BMW a lansat noua serie 3 si M5. Modelele 530d si 730d, cu noua capacitate de 3 litri si motor de 6 cilindri diesel, au fost de asemenea prezentate. Apoi, in 1999, modelele touring si coupe au fost adaugate ca variante la deja faimosul BMW serie 3. Un nou segment de market a fost deschis.

La sfarsitul secolului 20, BMW a inregistrat un nou succes odata cu lansarea BMW X5 sport.  

 

Cuvinte cheie:
Urmareste masini.ro pe:

Comentarii (1)

scris de Anonim

prikoliina

Pentru a putea comenta la acest articol, te rugam sa te autentifici!

Drive Test

  • Opel Grandland X 1.6 CDTI Innovation MT6

    Opel Grandland X 1.6 CDTI Innovation MT6

    Cu un exterior conservator dar elegant și cu o configurare interesantă a elementelor de styling, modelul testat a captat suficiente priviri pe stradă pentru a ne confirma că modelele producătorului german sunt apreciate în țara noastră și acest lucru cu siguranță se va observa în cifrele de vânzări

  • TEST DRIVE: Mercedes-Benz E 220d 4M All-Terrain

    TEST DRIVE: Mercedes-Benz E 220d 4M All-Terrain

    Modelul Clasa E All-Terrain nu este unul revoluționar, însă cu siguranță este cel mai convingător model Clasa E Estate din toate timpurile, în primul rând raportându-ne la design-ul exterior special și la funcționalitatea sa pe drumuri nu tocmai bune.

Autentificare

Nu sunteti membru inca ?

Dureaza doar cateva minute sa va inregistrati.

Inregistrati-va acum

Adresa email
Parola
Ati uitat parola?
Inregistrare
0.1261 :: 22.17MB