No SSO cookie

Istoria Austin – opt decenii

voteaza
(0/ 0)
Istoria Austin – opt decenii
Utile · · 0 Comentarii
Nota utilizator
0.0

Herbert Austin (1866–1941), mai tarziu Sir Herbert a fost managerul Wolseley Tool and Motor Car Company si el a creat Austin Motor Company in 1905, la Longbridge, care era atunci in Worcestershire (Longbridge a devenit o parte din Birmingham in 1911, cand granitele sale au fost extinse). Prima masina a fost un vehicul conventional de 5 litri, cu 4 cilindri si din care au fost produse cam 200 de unitati in primii 5 ani. In Primul Razboi Mondial Austin s-a dezvoltat enorm datorita contractelor guvernamentale pentru tot felul de piese, de la artilerie la motoare de avion, iar forta de lucru a crescut de la 2.500 la 22.000.

 
 


Dupa razboi, Herbert Austin a decis sa adopte o politica pentru un model cu motor de 3620cc 20cp si aceasta inlcudea masini, dar si un tractor, insa vanzarile nu au fost suficient de mari pentru a umple intreaga fabrica construita in timpul razboiului, astfel ca Austin a intrat intr-o criza financiara serioasa. Dupa 1921 a reusit sa se redreseze.

Pentru a se extinde pe piata masinilor mici, in 1922 a fost introdus modelul Twelve de 1661 cc si mai tarziu in acelasi an, Austin 7, o masina mica, simpla si necostisitoare, printre primele modele de masa de pe piata. La un moment dat a fost produsa sub licenta BMW, ca Dixi, si Datsun, la fel ca si Bantam in SUA si ca Rosengart in France.

Din 1939 si pana in 1934 in SUA a funtionat o filiala mare sub numele American Austin Car Company, aceasta a fost revitalizata intre 1937-1941 sub numele de "American Bantam". Cu putin ajutor de la Austin 7, aceasta a depasit criza si a ramas profitabila si in timpul anilor ’30 si a produs o gama larga de vehicule. In 1938, Leonard Lord s-a alaturat companiei in consiliul de conducere si a devenit presedinte in 1941, la moartea lui Herbert (acum Lord) Austin.

In timpul celui de-al Doilea Razboi Mondial, Austin a continuat sa construiasca masini, dar a produs si camioane si motoare de avion. Prima masina post-belica a fost anuntata in 1944 si productia a inceput din 1945. Linia de dupa razboi a fost similara cu cea de la sfarsitul anilor 1930, dar a inclus motorul de 16cp, primul motor al companiei cu valva deasupra.

Anii ‘50

In 1952, Austin a fuzionat cu Nuffield Organisation, compania mama a Morris, si a format British Motor Corporation (mai tarziu British Leyland), cu Leonard Lord la conducere. Austin era partenerul dominant si multe dintre motoarele sale au fost adoptate de mai toate masinile. Datorita amenintarii crizei de petrol din 1956, Lord i-a cerut lui Alec Issigonis sa proiecteze o masina mica si rezultatul a fost revolutionarul Mini, lansat in 1959. Principiul motorului transversal cu cutie de viteze in batalul de evacuare si tractiune fata a fost extins si la masinile mai mari, de 1100 din 1963, de 1800 din 1964, la Maxi din 1969, Allegro din 1976 si Metro din 1980. Designul Austin a fost copiat si de producatorul japonez Nissan. Aceasta a produs modele derivate Austin pana in 1960.

Anii ‘80

In 1982 compania British Leyland a fost numita Austin Rover Group si Austin ca "budget" brand. In orice caz, proasta publicitate, asociata cu constructia si problemele modelelor Metro, Maestro si Montego au insemnat ca nu s-au mai produs modele sub brand si ultima masina marca Austin a fost produsa in 1987. Drepturile de productie sunt detinute de MG Rover, in prezent administrator. Nu sunt planuri pentru readucerea brandului pe piata. Fabrica Austin din Longbridge a fost, pana la colapsul din aprilie 2005, singura fabrica ramasa a MG Rover.

 

 

Cuvinte cheie:
Urmareste masini.ro pe:

Comentarii (0)

Pentru a putea comenta la acest articol, te rugam sa te autentifici!

Drive Test

  • MINI Cooper S F56

    MINI Cooper S F56

    Designul compact al lui Alec Issigonis și proiectarea sportivă a lui John Cooper au definit MINI încă de la început și se pare că au rămas în ADN-ul micilor modele până în prezent, lucru care îi va bucura nespus de mult pe puriști.

  • Jaguar F-PACE 2.0 i4D AWD Prestige

    Jaguar F-PACE 2.0 i4D AWD Prestige

    Deși este un SUV, cei de la Jaguar s-au concentrat foarte mult pe experiența de condus on-road, chiar dacă multe versiuni beneficiază de tracțiune integrală și diverse tehnologii pentru rulare în off-road. Ca urmare, șasiul este foarte rigid și există o structură ușoară din aluminiu și alte materiale ușoare pentru a menține greutatea cât mai redusă și implicit pentru a îmbunătăți agilitatea.

Autentificare

Nu sunteti membru inca ?

Dureaza doar cateva minute sa va inregistrati.

Inregistrati-va acum

Adresa email
Parola
Ati uitat parola?
Inregistrare
0.2906 :: 22.2MB