No SSO cookie

Istoria Audi 1960-1980

voteaza
(0/ 0)
Istoria Audi 1960-1980
Utile · · 0 Comentarii
Nota utilizator
0.0

In timpul anilor `60, noua companie era mereu in cautare de fonduri pentru a-si continua dezvoltarea. In 1954, Friedrich Flick un industrias bogat, s-a aratat interesat de operatiunile de productie de automobile de la Ingolstadt si Dusseldorf. In decembrie 1957, Flick achizitionase deja mare parte din pachetul majoritar la pionierilor Auto Union si era foarte aproape de preluarea companiei.

 
 

In 1962, Fredrich Flick s-a intalnit cu Heinrich Nordhoff, pe atunci director executiv la Volkswagen, pentru a discuta o posibila preluare. Compania Wolfsburg a realizat ca o astfel de actiune le-ar creste capacitatea de productie, dar si prestanta in fata altor competitori. Astfel, afacerea a fost incheiata.

Perioada 1965-1984 a fost printre cele mai dificile din istoria companiei, dar si din istoria  producatorilor de automobile de dupa cel de-al Doilea Razboi Mondial. Socul produs de criza petroliera din 1970 a dus la inversari majore ale vanzarilor si la necesitatea de a repozitiona linia de produse. Cerintele pietei au devenit mai exigente si preocuparea pentru mediu a devenit mai evidenta.

Pana la sfarsitul lui 1964, Volkswagen detinea deja 50.3% din actiunile Auto Union si astfel, isi putea introduce propria procedura de managament la Ingolstadt. In timpul urmatorilor doi ani, restul actiunilor au fost preluate tot de VW. Pentru a ajuta la mentinerea productiei, VW a introdus 'Beetle' la Ingolstadt, unde erau asamblate intre 300 si 500 de modele pe zi, aproape patru ani, pana in mai 1965.

In septembrie 1965 primul automobil in patru timpi avea sa iasa din uzina de la Ingolstadt si era pregatit pentru lansarea pe piata. Purta emblema Audi.

Anii `70

Obiectivul strategic pe termen lung ramanea castigarea pas cu pas a segmentului de lux, cel mai important factor in dezvoltarea Audi fiind progresul tehnic, ceea a facut din Audi unul dintre pionierii ingineri auto. In inauarie 1971, a aparut prima reclama pe doua pagini continand sloganul care este de acum faimos pentru Audi si cele cinci inele - 'Vorsprung durch Technik' - 'The Technological Edge' – Varful Tehnologiei .

Seria de vehicule Audi s-a dezvoltat rapid, initial in jurul masinilor in patru timpi, cunscute ca Audi 72. Versiunile ulterioare au fost 80, Super 90 si 60 si, la sfarsitul lui 1968, modelele 72 si 80 au fost inlocuite de noul Audi 75.

O noua masina a fost lansata in 1968 si cu timpul a fost inlocuita in 1976, fiind construite peste 800.000 de unitati, ceea ce a depasit toate previziunile. A fost o masina pivot pentru Audi, care i-a permis bradului sa isi recastige personalitatea si pozitia pe piata de profil. Audi si-a mutat productia catre o clasa superioara de masini, iar compania si-a declart scopul de a ridica brandul la o scara superioara pe viitor.

Noul Audi 100 a fost introdus in 1976 si in urmatorul an a fost adugat seriei motorul de 2.2 litri si 5 cilindri. Mai tarziu, motorul a fost devenit turboincarcat, odata cu modelul Audi 200 5T. Intre timp, a doua generatie de Audi 80, o versiune cu 5 cilindri a fost mai tarziu denumita Audi 90, a avut o cerere nemaintalnita pana atunci.

Ca raspuns la criza de petrol din anii 1970, cercetarile au dezvoltat un model in 1981, expus la Frankfurt Motor Show, sponsorizat de Minsterul Federal German pentru Cercetare si Tehnologie.

Studiul a demonstrat imbunatatiri semnficative in ceea ce priveste consumul de energie si materiale, siguranta, economia operativa si valoarea practica. Versiunea pentru productie a masinii a aparut ca noul Audi 100, avand un coeficient de poluare de 0.30 si castigand numeroase premii internationale.

Anii `80

O alta masina Audi prindea forma in acest timp. Audi Quattro coupe a fost lansat la o receptie uimitoare in 1980, la Geneva Motor Show. Pana atunci, tractiunea pe toate rotile fusese rezervata masinilor off-road, dar Audi Quattro era un vehicul veritabil de inalta performanta proiectat pentru a avea manevrabilitate superioara pe drumurile ude sau uscate si a inceput sa isi arate potentialul imediat pe scena internationala a raliurilor. Tractiunea permanenta pe toate rotile a fost oferita odata cu Audi 80 in 1982, iar in 1984 orice model Audi din serie avea disponibila o astfel de tractiune.

 

Cuvinte cheie:
Urmareste masini.ro pe:

Comentarii (0)

Pentru a putea comenta la acest articol, te rugam sa te autentifici!

Drive Test

  • Opel Grandland X 1.6 CDTI Innovation MT6

    Opel Grandland X 1.6 CDTI Innovation MT6

    Cu un exterior conservator dar elegant și cu o configurare interesantă a elementelor de styling, modelul testat a captat suficiente priviri pe stradă pentru a ne confirma că modelele producătorului german sunt apreciate în țara noastră și acest lucru cu siguranță se va observa în cifrele de vânzări

  • TEST DRIVE: Mercedes-Benz E 220d 4M All-Terrain

    TEST DRIVE: Mercedes-Benz E 220d 4M All-Terrain

    Modelul Clasa E All-Terrain nu este unul revoluționar, însă cu siguranță este cel mai convingător model Clasa E Estate din toate timpurile, în primul rând raportându-ne la design-ul exterior special și la funcționalitatea sa pe drumuri nu tocmai bune.

Autentificare

Nu sunteti membru inca ?

Dureaza doar cateva minute sa va inregistrati.

Inregistrati-va acum

Adresa email
Parola
Ati uitat parola?
Inregistrare
0.0786 :: 17.79MB