Anul 1920 a marcat primul an in care a fost construita o masina pentru “omul de pe strada”. Brandurile cheie din acest domeniu au facut in curand o alianta puternica, cu un impact major asupra lumii: o gandire post belica a directorului tehnic al Audi, Hermann Lange care a dus la un principiu de design cu totul nou pentru „noul Audi”. Audi a fost una dintre putinele companii de marime medie si in ciuda calitatii, masinile nu erau produse in catitati suficiente. In 1928 Audi Werke AG a fost preluata de JS Rasmussen, seful imperiului DKW.
Anii `30
In anii `30, numarul vehiculelor cu motor era in crestere rapida in toata lumea si mai mult de 80% dintre ele erau folosite pentru transportul privat.
In acest mediu a fost creat Auto Union AG. Pe 29 iunie 1932, Audi, Horch si DKW si-au unit fortele pentru a crea Auto Union. Astfel, Germania a devenit al doilea mare producator de vehiucle din lume.
Ajutata de cresterea rapida pe piata auto germana, Auto Union s-a extins spectaculos intre 1932 si 1938. Pana in 1938, Auto Union detinea 25% din piata Germana si DKW a devenit cel mai mare producator de motocilete din lume. Grupul contribuia si cu 27% din exporturile Germaniei. In 1939 a fost lansat Audi 920, cu un motor OHC de 3.3 litri si 6 cilindri, care putea dezvota o viteza mai mare de 130 km/h.
Anii `50
La incheierea ostilitatilor in 1945, Germania a fost impartita in patru zone ocupate, iar Auto Union avea sediile centrale la Chemnitz si se afla astfel in zona ocupata de rusi. Dincolo de asta, fabricile de la Zwickau si Zschopau au fost desfiintate, iar managenerul Audi, Heinrich Schuh, a fost arestat de rusi si ucis. Era clar ca se incheiase era glorioasa a grupului auto german. Insa cativa directori au parasit sediul de la Chemnitz in 1945 si s-au indreptat spre Bavaria unde au pus bazele refacerii Auto Union.
Si-au stabilit un cartier general in apropiere de Ingolstadt. Pana la sfarsitul lui 1946, depozitul din Ingolstadt era cel mai mare din Germania, insa problemele de abia incepeau. S-a decis sa se inchida vechea companie si sa se infiinteze una noua.
Primul produs al noii companii a fost modelul DKW F89 L monovolum, alimentat de un motor cu cilindri gemeni si tractiune fata. Noul Auto Union era identificat in prinicpal dupa brand-ul DRK, datorita traditiilor marcii.
Prima masina de pasageri a compaiei a fost DKW F9, care iesit din productie in iulie 1950.
In timpul anilor `60, F9 a fost urmat de F91 cu motor de 3 cilindri si de F93/94. Numele de Auto Union a fost reluat in 1957, odata cu lansrea Auto Union 1000, o noua dezvoltare a liniei F a seriei DKW.
In 1959 a fost lansat modelu DKW Junior, cu 741 cc si 3 cilindri si s-a dovedit foarte popular. Succesorul sau din 1963, F12 avea si discuri de frane fata (rare la vremea aceea pe o masina mica).
Cu un exterior conservator dar elegant și cu o configurare interesantă a elementelor de styling, modelul testat a captat suficiente priviri pe stradă pentru a ne confirma că modelele producătorului german sunt apreciate în țara noastră și acest lucru cu siguranță se va observa în cifrele de vânzări
Modelul Clasa E All-Terrain nu este unul revoluționar, însă cu siguranță este cel mai convingător model Clasa E Estate din toate timpurile, în primul rând raportându-ne la design-ul exterior special și la funcționalitatea sa pe drumuri nu tocmai bune.
scris de ovyy 10 December 2011 20:12
Dezvoltarea automobilelor a plecat de la vehiculele militare.
Pentru a putea comenta la acest articol, te rugam sa te autentifici!