No SSO cookie

Istoria Aston Martin

voteaza
(0/ 0)
Istoria Aston Martin
Utile · · 0 Comentarii
Nota utilizator
0.0

Fondata in 1914 de Lionel Martin and Robert Bamford, intr-un mic atelier din vestul Londrei, compania si-a luat numele "Martin” dupa retragerea lui Bamford, apoi a preluat si "Aston” deoarece masinile au avut un succes imens in cursa Aston Clinton Hill Climb.

 
 

In ciuda deselor schimbari de actionari, micul producator a fost necunoscut pana la aparitia modelului DB2, in 1950. Acesta a deschis seria DB, alimentata de un motor in linie de 6 cilindri. Modelele variau de la 2.6 L la 3.6 litri pentru modelul DB4, apoi 4 L la DB5, care a aparut si in filmul cu James Bond – “Gold Finger”. Seria DB si-a castigat reputatia de cea mai frumoasa masina sport britanica datorita echilibrului dintre lux si perfromanta (Lotus era prea bruta), dar si datorita maiestriei si stilului deosebit al constructiei.

In timpul anilor ’50 si ’60, Aston a fost foarte activa in cursele de motoare. Modelele sale DBR1/300 au castigat Campionatul de Curse din 1959. DB2 a castigat o victorie de clasa la Le Mans. Modelul DB4GT Zagato a luptat cu Ferrari 250GTO. In orice caz, lipsa de fonduri si dezvoltare a impiedicat compania sa aiba si alte succese.

De-a lungul anilor, Aston Martin a colectat numeroase nume sonore, precum producatorul luxos Lagonda, dar si pe Tickford. Atunci cand in 1959 a fost lansat modelul DBS V-8, Aston Martin era inca unul dintre cele mai sonore nume in materie de masini sport. Oamenii comparau inca masinile sale cu Ferrari si Maserati. De-a lungul anilor ’70, mai multe schimbari de actionariat au dus la lipsa de dezvoltare si cercetare. AM a devenit tributara vechii traditii a stilului si luxului pentru a-si delecta in continuare clientii fideli. A fost privita ca un alt Benthley, numai ca mai rapid si mai rar. Tehnologia a ramas in urma concurentei.

Supercar-ul “Zagato” a fost construit de Zagato in 1976 si era bazat pe Vantage.  Atunci cand Virage a intrat in productie, in 1990, calitatea construitiei marca Aston era indoilenica, datorita folosirii unor componente Ford, precum farurile spate. Ford avea 75% dintre actiuni in 1987 si a pus bazele unei masini noi, DB7. Pentru ca Aston nu mai avea expertii R&D asa cum ii avea in anii ’50, ’60, noul proiect a fost dat pe mana lui Tom Walkinshaw, de la TWR. Productia a fost realizata tot la fabrica moderna a TWR.

Astazi, vechea fabrica de la Newport Pagnell produce doar motoarele V8. Aston Martin si-a pierdut independenta in dezvoltarea produselor, asa ca numele sau este mai apropiat de Ford decat de un producator de masini sport specializat.

 

Cuvinte cheie:
Urmareste masini.ro pe:

Comentarii (0)

Pentru a putea comenta la acest articol, te rugam sa te autentifici!

Drive Test

  • Jaguar F-PACE 2.0 i4D AWD Prestige

    Jaguar F-PACE 2.0 i4D AWD Prestige

    Deși este un SUV, cei de la Jaguar s-au concentrat foarte mult pe experiența de condus on-road, chiar dacă multe versiuni beneficiază de tracțiune integrală și diverse tehnologii pentru rulare în off-road. Ca urmare, șasiul este foarte rigid și există o structură ușoară din aluminiu și alte materiale ușoare pentru a menține greutatea cât mai redusă și implicit pentru a îmbunătăți agilitatea.

  • Mazda 6 G192 AT6 Revolution Top

    Mazda 6 G192 AT6 Revolution Top

    Întregul comportament dinamic este bazat pe agilitate, stabilitate și precizie, oferind senzația plăcută de confort

Autentificare

Nu sunteti membru inca ?

Dureaza doar cateva minute sa va inregistrati.

Inregistrati-va acum

Adresa email
Parola
Ati uitat parola?
Inregistrare
0.0885 :: 17.87MB